Sivu 2/2

Lähetetty: 20.4.2004 7:59
Kirjoittaja 1500A
Valitettavasti ei, pitää olla yli tasaluvun, jotta saa kokonaisen ihmisen mukaan. Kuljettaja lasketaan omamassaan vuodesta '95, sitä ennen ei.

Lähetetty: 20.4.2004 9:30
Kirjoittaja Petri
Sain konttorilta tiedot että Passatin kaksoispenkistä ei voi poistaa keskiosaa koska se ei ole enää hyväksytty penkki silloin. Sen vasemmanpoileisen penkin saisi poistaa koska se on vain yhdelle.

Tietääkö joku jonkin konttorin missä hyväksyttäisiin tuo keskipenkin poisto?

Lähetetty: 20.4.2004 9:50
Kirjoittaja samip
Itellä pyörii mielessä samanlaiset nahkajakkarat kuin edessä istuvillekin. Sopivalla modifioinnilla tietenkin: esim. istuinten välissä voisi olla vaikkapa siisti säilytyslokero joka viilenee tarvittaessa parilla peltierillä.
Liekkö kelpaisi konttorilla?

Lähetetty: 20.4.2004 10:45
Kirjoittaja Mika Viinikka
mulle tuli mieleen et poistas sen kahden istuimen puolen ja laittas siihen sen yhden istuttavan penkin ja joku pöytä tai semmonen kylmäkaappi siihen keskelle.

Lähetetty: 20.4.2004 10:53
Kirjoittaja Mika Viinikka
kävisköhän muutes semmonen että kun menee muutoskatsastaan niin ottais vaan sen yhden istuttavan penkin pois ja leimalle ja myöhemmin laittais sinne kaks yhden istuttavaa penkkiä. kävisköhän tommonen. :?:

Lähetetty: 20.4.2004 11:09
Kirjoittaja Petri
Sehän siinä ketuttaakin että penkki joka asennetaan pitää ainakin täkäläisen konttorin mukaan olla e-hyväksytty, jos löytyy konttori joka hyväksyy orkkispenkin puukottamisen niin menen viivana sinne, vaikka se olisi lapissa! Kele :D

Lähetetty: 20.4.2004 11:40
Kirjoittaja Mika Viinikka
tai käykös semmonen että tekis vaan jonkun laatikon siihen keskelle ja antais penkin vaan olla :?:

Lähetetty: 20.4.2004 21:42
Kirjoittaja J.N
Orggispenkki vaan tallin nurkkaa somistamaan ja tilalle pari kunnon kuppijakkaraa... :D

Lähetetty: 20.4.2004 21:48
Kirjoittaja 1500A
Onnistuu (ainakin vähän helpommin) ennen 1.10.99 käyttöönotetuissa autoissa, uudemmissa vaatii 'melkoiset' testaukset...

Lähetetty: 21.4.2004 11:00
Kirjoittaja samip
Hmm.. nythän tää alkaa jo todellakin kiinnostaa.

Lähetetty: 30.4.2004 9:14
Kirjoittaja MarkusK
Tänää klo 19.35 (TV2) on puskurissa lisää asiaa auton katsastamisesta pakuksi. Ja uusinta huomenna klo. 12.15.

Lähetetty: 6.5.2004 11:06
Kirjoittaja ubias
Joko joku on käynyt konttorilla kokeilemassa hyväksytäänkö 40-79cm levyinen 'erillinen' penkki yhdelle henkilölle?

-> Takapenkki 2-osainen (kuten farkuissa yleensä), kumpikin osa täyttää em. vaatimuksen -> voidaan katsoa 2-henkilölle sopivaksi.

Kuopioon oli tämmöinen tarkennus tulossa AKElta...

Jos joku tietää mistä tuo 'istuimen leveyden lakipykälä' löytyy, kertokoon.

Lähetetty: 6.5.2004 20:05
Kirjoittaja pasinie
Penkkien mitoituksesta jotain tietoa löytyy:

http://www.finlex.fi/linkit/ajansd/20021248000 ja sieltä 21§

Ei tietoa onko voimassa !!!!

Eilen viimeksi mittailin GolfIV variantin takapenkiä ja totesin kans että se ns. kahdenhengen penkki on 79cm leveä ----> yhden hengen penkki...

Voisko se ystävällinen sielu, joka ehtiii ensimmäisenä muutoskatsastaa golfIV variantin pakettiautoksi omilla penkeillä ilmiantaa itsensä tällä foorumilla? 8) 8)

Lähden täältä pohjanmaalta viivana kuopijoon jos se sillä onnistuu 8)

Lähetetty: 6.5.2004 20:23
Kirjoittaja 1500A
Onko kapeampi osa sitten yli 40 cm? Entä vastaavat mitat Golf III ja eri Passatit, mitatkaa omanne, kiitos!

Lähetetty: 6.5.2004 22:21
Kirjoittaja pasinie
Kapeampi puolisko on 52cm leveä, siis golfIV:ssa comfortline verhoilussa

8) 8)

Lähetetty: 7.5.2004 13:11
Kirjoittaja ubias
... 79cm se oli tässä -98 Passatissakin ...

Lähetetty: 7.5.2004 14:17
Kirjoittaja sirkia
Moro,

Ihan sivusta seuranneena ja asiasta juurikaan mitään tietänvänä tuli vaan mieleen, että mitenhän auton muuttaminen pakuksi vaikuttaa auton jälleenmyyntiarvoon?

t. Stefu

Lähetetty: 7.5.2004 19:00
Kirjoittaja pasinie
Mitäs luulisit ! 8) 8)

Lähetetty: 8.5.2004 7:51
Kirjoittaja iHuichée!
^
I
I

Varsin hyödyllinen postaus siinä ylempänä :!:

Uskoisin että liikkeelle jos myy niin alentaa, mutta joku yksityinen saattais arvostaa pienempää veroa :?: (toisaalta liike maksaa itse tod näk vähemmän, mutta sitten kun on lappu ikkunassa niin siinä mainostetaan kyllä että on pakuksi rek. ja mitä on dieselvero, ja hinta on korkeampi kuin normaalisti..)

Lähetetty: 8.5.2004 9:20
Kirjoittaja MarkusK
Eiköhän siinä tosiaan käy niin, että tarjottaessa autoa vaihdossa liike hyvittää normaalia vähemmän "kun tää nyt on muutoskatsastettu pakettiautoksi niin ei tästä niin paljon saa". Mutta kun autoa myydään, niin siinä on vähintään sama hinta kun tavallisessakin "tää on paku, halpaa ajoa".

Mutta voihan sen auton muutoskatsastaa tarpeen tullen takaisin henkilöautoksi.

Lähetetty: 8.5.2004 15:52
Kirjoittaja pasinie
Eikös se ole aina muutettujen/rakennettujen autojen kanssa, että liike hyvittää vaihdossa vähemmän. Mutta yrittää myydessä saada enemmän...

Rehellinen työ ei oo koskaa kannattanu eikä kannata !

ps. herneet pois nenästä !

Lähetetty: 8.5.2004 18:03
Kirjoittaja Mika Viinikka
just joku pienempi autoliike myi ihan pappamallin 2000 vuoden 110hv pakettiauto passattia hintaan 22500e. d-veroksi ilmoitettiin 91.70e. ei paha

Lähetetty: 11.5.2004 13:35
Kirjoittaja Petri
Asia kiinnostaa siinä määrin että soitin Kuopion A-katsastukseen ja kysyin asiaa. Ei ole kuullemma kukaan siellä tehnyt... :roll:

No, asia on selvityksessä toisella konttorilla täälläpäin.

Mites kun tuossa neljännessä kohdassa puhutaan tuosta poikkeus säännöstä, siinä ei mainita pitääkö penkin olla yhtenäinen. Luulet että kun katsastus setä soittaa takaisin niin se vetoaa tuohon poikkeus sääntöön.

Lähetetty: 11.5.2004 19:46
Kirjoittaja pasinie
Ajoneuvohallintokeskus katsoo, että istuinten kiinnityspisteiden poistamisen kannalta on riittävää, mikäli kaikki alkuperäisen istuimen kiinnityspisteet peitetään hitsaamalla kiinnitetyllä suojalevyllä taikka kiinnityspisteet poistetaan käytöstä käyttämällä ns. katkopultteja, jotka eivät ole irrotettavissa tavanomaisesti saatavilla olevin työkaluin. Kun henkilöautona alun perin olleen auton takaistuimen istumapaikkoja vähennetään, mahdolliset uudet istuimet pakettiauton
takaosaan on tällöin rakennettava uudelleen istumapaikkamäärää vastaten tai asennettava erilliset istuimet.
Vähennettäessä takaosan istuinpaikkoja, alkuperäisen 3-henkilölle tarkoitetun yhtenäisen takaistuimen kiinnityspisteet on poistettava. Pakettiautoon taka-osaan mahdollisesti sallituille kahdelle istumapaikalle tulee tällöin rakentaa uudet erilliset kiinnityspisteet. Jos takapenkin erillisillä istuinosilla on omat kiinnityspisteensä, niitä on yleensä mahdollista hyödyntää.
lainaus: http://www.ake.fi/pdf/1892-208-2003.pdf

Siis taikasanat erilliset ja yhtenäisen :lol:

Onhan tuo teksti täysin käsittämätöntä tälläselle tyhmälle maalaispojalle: Ensi kielletään ja sitte sallitaan :(

Lähetetty: 12.5.2004 14:55
Kirjoittaja Petri
Käväisin konttorilla taas ja tässä uutta tietoa. -->Klik<--

Eli valaiskaapa tyhmälle, voinko nyt jättää tuon 2-istuttavan osan koskemattomaksi kun se on ~77cm leveä? Inssin mielestä en.

Edit: kapein kohta istuimessa on 68cm ja levein 77cm. Mistäs se mitataan?

Lähetetty: 12.5.2004 18:28
Kirjoittaja samip
Kiinnitin huomion tuohon omamassan muuttamiseen. Missäköhän voisi punnita autoa n.10kg:n tarkkuudella?

B4 Passatin kantavuus kun jää vakiona 10kg päähän 1+4 rekisteröinnistä.

Lähetetty: 12.5.2004 20:04
Kirjoittaja 1500A
Leveämmän istuimen osan voi jättää 'koskemattomaksi', se kelpaa kahdelle. Yhdelle se ei kelpaa, koska AKE:n tulkinnan mukaan tehdas on sen tarkoittanut kahdelle istuttavaksi. Jos siis halutaan 1+2 (kuten esim. ainakin 35i Passat automaatilla), jätetään kapeampi osa taakse, jos tähtäimessä on 1+3, niin leveämpi osa.

Lähetetty: 14.5.2004 17:36
Kirjoittaja Mika Viinikka
jos otan passatista ton yhden istuttavan istuin osan pois niin eikös selkänojan voi kummiskin jättää paikalleen :?: AKE:en sivuilta kun kahtelin niin mun mielestä ei ollu mitenkään määritelty selkänojasta mitään :roll: tai jos teen vaan kahdelle ns. väliaikaiset penkit eli koko istuin osa pois ja kaks vanerista tehtyä "väliaikais penkkiä" mitkä kääntyy selkänojaa vasten niin ymmärsin että selkänojaan ei tarvi koskea ja turvavyöt voi olla paikallaan ja penkin pehmusteistakaan ei ollu määritelty mitään erikseen. kun ny sais aikaseksi mennä käymään muutamilla konttoreilla tiedusteleen asiaa.

Lähetetty: 14.5.2004 17:46
Kirjoittaja MarkusK
FFp:n puolella ovat kuulleet huhuja, että ensi vuonna verotus määräytyisi auton paikkaluvun mukaan, riippumatta siitä onko kyseessä henkilö- vai pakettiauto. Eli kyllä se valtio osaa kerätä rahat pois.

Lähetetty: 14.5.2004 17:53
Kirjoittaja Mika Viinikka
on tää suomi kyllä niin lakipykälien maa ja köyhiltä viedään viimesetkin pois :evil:

Lähetetty: 14.5.2004 18:03
Kirjoittaja MarkusK
Saa nähdä miten ne aikoo tuon veron määritellä. Varmaan kaikki diesel tila-auton tai pikkubussin omistajat ovat tyytyväisiä.

Lähetetty: 16.5.2004 13:45
Kirjoittaja Mika Viinikka
porukat jo sano että osta uus mondeon diisseli ni saat sen suoraan pakettiautoks. muuten ihan hyvä idea mutta se vaan on voorti :lol:

Lähetetty: 22.1.2005 9:44
Kirjoittaja Jani Antikainen
Soittelin tuossa katsastuskonttorille asian tiimoilta. Verotuskäytäntö on kuulemma muuttunut nyt 2005 sellaiseksi, että jos etupenkkien takapuolella on pehmeitä penkkejä, verotuskäytäntö on sama kuin henkilöautoissakin.

Kaikki muutokset oli siis turhia ja tässä hyötyi lähinnä katsastuskonttorit. Olivat käyttämälläni konttorilla samalla tarkistaneet muutoskatsastus hintojakin ylöspäin.

In Finland we have this thing called "reilu meininki"...

Lähetetty: 22.1.2005 22:47
Kirjoittaja 1500A
Onhan siinä hyötyneet suuri määrä pakettiautoilijoitakin useamman satasen verran. Muutos astui voimaan vuodenvaihteessa, ei takautuvasti.

Sanassa sanotaan, että pakettiauto on pääasiassa tavarankuljetukseen tarkoitettu auto.

Ja olihan enemmän kuin odotettavaa, että verottaja ei kauaa jää näppejään nuolemaan, 20.000 kertaa monta sataa euroa on iso raha!

Ehdotukseni seuraavaksi 'villitykseksi' - täyden autoveron matkailuauto ...