Sivu 2/11

Lähetetty: 29.3.2008 11:41
Kirjoittaja Riikka
Niin, ehkä sitä sitten pitäis tuo rengas merkki ottaa pois markkinoilta,jos ovat vaarallisen liukkaat... Ei vaan, se on hyvä että sanoo mitä mieltä on. On sitten ehkä jotain mitä odottaa noilta renkailta.

Niin, ehkä niissä kuitenkin sitä pitoa mun mielestä on sen verran että ihan rajoitusten mukaan pystyyy sateella ajamaan. Tai sitten Osku saa varoa kun olen tulossa teille. Passatti saattaa osua toiseen tai auton keula on teidän eteisessä, tai sitten olen siellä pajupensaikossa :wink:

Täytyy kysellä myös hellun kavereilta, ne kun testailee noita renkaita kisoja varten, että mitä mieltä ne on pidoista. Kesähän se tosiaan näyttää pidon. Sitten sitä mennään metsään tai ajetaan autoihin pahki, jos ne on "kusiluistimet".

Lisää mielipiteitä. Ja laittakaa sitten omat suosituksenne myös mukaan.

Mulla on ollut Bridgestonen renkaita ja ainakin talvirengas pakettina oli hyvä.
Olisko tämän valmistajan mallistossa jotain mitä suositella kesärenkaiksi?

Lähetetty: 29.3.2008 12:04
Kirjoittaja maikki
Bridgestonen RE050A on huippurengas.

Passatissa on edellisen sukupolven Nokian Z kokoa 225/45-17 eikä voi moittia. 15tkm matkalla kuluivat n. 1.5mm, kohtuuhiljaiset ja tärkeimpänä ominaisuutena eivät muutu saippuapaloiksi kun lämpötila laskee nollan tienoille.

Halpisrenkaillahan tuo seoksen kovettuminen on ongelma. GT passatti tomaatilla/136hv suti iloisesti 80km/h vauhdissa kun käytti kick-downia kostealla asfaltilla ja lämpötila +2 . Renkaina Hankook K102:t 205/45-16. Muuten hyvät renkaat.

Lähetetty: 29.3.2008 16:31
Kirjoittaja Riikka
Kiitti tuosta Bridgestone vinkistä. täytyy nyt katsoa onko tuo nankang ihan "susi rengas".
Jos niin on, täytyy sitten käydä kyseleen noita brogestone renkaita
:D

Lähetetty: 29.3.2008 16:53
Kirjoittaja Mika-Matti Mattila
Riikka kirjoitti:Kiitti tuosta Bridgestone vinkistä. täytyy nyt katsoa onko tuo nankang ihan "susi rengas".
Jos niin on, täytyy sitten käydä kyseleen noita brogestone renkaita
:D
Mulla oli Nankang ultra sport ns-2:set Corradossa yhden kesän. Kyllähän ne ihan kuivalla asfaltilla menetteli mutta jos oli tie vähä kostee niin aikas liukkaat ajella. Pariin otteeseen meinas jakat olla lähellä.

Lähetetty: 30.3.2008 18:17
Kirjoittaja Riikka
No voi shitti...

Jotenkin sitä arvelikin "pahaa" renkaista, kun oli sellainen merkki, mikä ei ole tullut vastaan koskaan.
Harmi sinänsä, kun uudet renkaat ovat. Täytyy nyt ajella tämä kesä noilla ja sitten -09kesälle ostaa uudet.

Lähetetty: 30.3.2008 18:34
Kirjoittaja Osku.T
meitsillä on jotku bct s800 renkaat makso 350e.ainaki kuvio oli sen näkönen et ne vois toimiakkin.

Lähetetty: 30.3.2008 19:48
Kirjoittaja Tero Paalanen
Kuviohan ei kerro renkaan toiminnasta juuri mitään.
Ei tuo Nankangin kuviokaan huonon näkönen ole...

Lähetetty: 30.3.2008 20:12
Kirjoittaja Pasi Häkli
Kopioitu UltimateVW:n sivuilta:

AutoBild Suomi 6/2008, 225/45R17, testiauto Mercedes-Benz C-sarja (W204)
Nopeusluokka V,W ja Y. Testi tehty Jenkeissä, joten mukana myös pari ympärivuotista all season -rengasta.

Kesärenkaat:
Goodyear Eagle F1 Asymmetric (Y) 24/30 esimerkillinen
Hankook Ventus V 12 Evo (Y) 24/30 esimerkillinen
Bridgestone Potenza RE050A (Y) 23/30 esimerkillinen
Continental SportContact 3 (Y) 22/30 esimerkillinen
Pirelli PZero Nero (Y) 23/30 hyvä <- Taitaa olla mennyt väärään järjestykseen.
Dunlop SP Sport Maxx TT (Y) 22/30 hyvä
Firestone Firehawk SZ 90μ (Y) 22/30 hyvä
Michelin Pilot Sport PS2 (Y) 22/30 hyvä
Nokian Z G2 (Y) 22/30 hyvä (ei myynnissä Suomessa)
Uniroyal Rain Sport 2 (Y) 22/30 hyvä
Kumho Ecsta SPT KU31 (Y) 21/30 tyydyttävä
Vredestein Ultrac Sessanta (Y) 21/30 tyydyttävä
Barum Bravuris 2 (W) 20/30 tyydyttävä
Fulda Carat Exelero (Y) 18/30 välttävä
Kenda KR 20 (Y) 13/30 heikko

Ympärivuotiset renkaat:
Vredestein Quatrac 3 (V) 17/30 välttävä
Goodyear Eagle Vector+ EV-2 (W) 16/30 välttävä (ei myynnissä Suomessa)

Lähetetty: 30.3.2008 21:16
Kirjoittaja Osku.T
Tero Paalanen kirjoitti:Kuviohan ei kerro renkaan toiminnasta juuri mitään.
Ei tuo Nankangin kuviokaan huonon näkönen ole...
No onhan niistä sanottu että kuvioilla on väliä mm:ssa TM ja TUULILASI on sen sanoneet testeissä.Ja rengasmyyjä sano et on ollu viime kesän alla ja pitoa kuulemma löyty mut jonkuverran ääntä ne päästää.Mulle on ihan vitsi sama et onko pitoa vai ei kuhan pysyy ilmat sisällä(siis mun läskeissä).Ja kyllä noi riikan Nankangin renkaat on hyvät jos sen sano joka ymmärtää asioista jonkuverran.tuli vaan niin kalliit valssit ostetua niin piti tyytyä BCT:N renkaaseen joka britanniassa on kuulemma aika kova menekki ja oli saanut 2.6 pistettä ja 6 on huonoin jossakin testissä.No ei ne varmaan mitkään huippu renkaat oo jos saa 350e koko setin

Lähetetty: 30.3.2008 22:35
Kirjoittaja Tero Paalanen
^Onhan sillä kuviolla väliä mutta ei siitä kuviosta pysty renkaan pito-ominaisuuksia eikä ajo-ominaisuuksia päättelemään.

Ja itte en oikeen jaksa uskoa että noita nankangeja vois hyviksi sanoa.
Pitoa ei vaan ole. Sitä ei löydy mielestäni tarpeeksi kuivalla asfaltilla ja märällä vastaavasti renkaat ovat jo vaarallisen liukkaat.
Kyllähän ne ihan kuivalla asfaltilla menetteli mutta jos oli tie vähä kostee niin aikas liukkaat ajella
Noin hyviksi tässäkin topicissa on Nankangit rankattu :roll:

Lähetetty: 31.3.2008 9:49
Kirjoittaja Riikka
Mielipiteitä on monia, ja ajotyyli toki vaikuttaa myös tähän "pitoon" jonkin verran. Ja tuskinpa nyt mikään rengas on "höyheniä ja tervaa" sadekelillä...

Jotta mieluummin noi kuin että pari kesää ajetut :wink: Tai sliksit...

Lähetetty: 31.3.2008 11:57
Kirjoittaja Ville.P
Onneksi kukaan ei ole vielä ruennut pinnatuista kyselemään! :shock:
Pinnan kuviosta voi lähinnä päätellä sitä, kuinka hyvin rengas pystyy siirtämään vettä. Enemmän tosin vaikuttaa ihan pelkkä kumilaatu. Kiinassa tehdyt renkaat, kun eivät ole niin hyviä laadullisesti, kuin mitä Japanissa tai Euroopassa tehdyt.

Rengastesteihin saa uskoa kuka haluaa. Osassa on perää ja osassa ei... Eräässä lehdessä kuulemma testitulos oli täysin verrattivissa siihen, kuinka paljon rengasmerkki halusi rahoittaa lehteä :?

Lähetetty: 1.4.2008 17:50
Kirjoittaja Tero Tanninen
Tuollaset vanteet tuli tänään haettua matkahuollosta
http://www.teambeyond.com/?jgalleria&id ... &kuva=2200

Kumit on kokoa 205/55 16". Kesällä tarttee ostaa matalemmat.

Mistäs noita Hankookkeja saa? Pitäis olla ihan OK renkaat. Ainakin hintaan nähden.

Mikä olis helpoin tapa kiillottaa toi huuli? Siis jos mahdollista. En oo kovin tarkkaan vieläl vanteita tutkinu. Vai vetääkö vaan jonku kromi maalin pintaan.

Lähetetty: 2.4.2008 8:51
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
http://www.fi.nordendack.se/index.php

Tuollakin näyttää olevan hyvä hintataso ja valikoima.

Lähetetty: 2.4.2008 15:47
Kirjoittaja Jari P
No hinnalla ei ainakaan ole renkaat pilattu. Osui muuten silmiin hyvä suomennos tuossa sarakkeessa, mihin pulttijako laitetaan: Reikäpiiri :D

Lähetetty: 3.4.2008 17:31
Kirjoittaja Tero Tanninen
Elikkäs uudet kumit pitäis vanteille saaha ku noi 205/55 kumit raapii kaariin ikävästi. Kokona olis 205/45 16"
ja vanne koko on 16*7,5"

Suosituksia?
Goodyear F1 olis yks,
Michelin Pilot sport??
Falken ZE912??
testivoittaja Bridgestone Turanza ER300??

Mitäs muita vielä.. Hankook Ventus??

Lähetetty: 3.4.2008 17:53
Kirjoittaja Ville.P
^GY F1 GS-D3 on ainakin erittäin hyvä! Pitoa on riittävästi :wink: Kuluu hiukan nopeammin, kuin ns. normaali pyörä, mutta on siinä ominaisuuksiakin sen edestä. 16" ei vielä hintakaan karkaa kovin mahdottomaksi. Renkaassa on myös asiallinen vannesuoja, jos naisväellä on tapana kokeilla vannetta kivetykseen.

Lähetetty: 3.4.2008 20:24
Kirjoittaja Tero Tanninen
Eiköhän se oo minä joka sen vanteen kivetykseen ajaa :lol: Talon naisväki ei paljoa mun autolla ajele. Toi GY F1 on kyl järkevän hintanen.

Lähetetty: 17.4.2008 21:14
Kirjoittaja zamik
Itse olen tässä ostamassa kesärenkaita ja olen päätynyt kahteen merkkiin, mutta kumpaako mallia suosittelisitte.

Renkaan koko on kummassakin 195/65/15
Nokian Hakka H
Bridgestone Turanza ER300

Onko jossain testejä joissa olis kummatkin renkaat mukana. Ovatko hiljaisia ja jne....

Lähetetty: 17.4.2008 21:40
Kirjoittaja Basu
zamik kirjoitti:Itse olen tässä ostamassa kesärenkaita ja olen päätynyt kahteen merkkiin, mutta kumpaako mallia suosittelisitte.

Renkaan koko on kummassakin 195/65/15
Nokian Hakka H
Bridgestone Turanza ER300

Onko jossain testejä joissa olis kummatkin renkaat mukana. Ovatko hiljaisia ja jne....
Katsasta edellinen sivu... rengaskokona kyllä 16". :roll:
Ja kyseisen testin teksti löytynee ainoastaan Tekniikan Maailmasta.

Lähetetty: 18.4.2008 14:32
Kirjoittaja Tero Paalanen
Nyt on sitte Toyon R-888 renkaat ruuvattu alle.
Ensimmääsen 50 km jälkeen havaittua:
Todella kovat. Mukavuus ei näiden kanssa mahdu samaan lauseeseen.
Ja kun kerran ovat jäykällä rungolla ni jyrinät kantautuu koppiin aika hyvin.
Renkaat myös ulisevat aika jännästi. Ja tämä ulina kuuluu 30 km/h ja siitä ylöspäin.
Ohjausliikkeisiin rengas vastaa välittömästi.
Reilummin mutkaan ajaessa ei tule tunnetta siitä että renkaan pintakuvio antaa periksi (eipä noissa kuviota juuri olekkaan).

Pidosta en vielä osaa sen tarkemmin sanoa. Siitä sitte lisää jossain vaiheessa.

Niin ja rengaskoko on 205/40R17.

Lähetetty: 18.4.2008 15:11
Kirjoittaja Osku.T
sillon ku oli audi A3 niin niissä oli pirelli P6000:set ja voin sanoa että olihan ne täyttä sitä itteään.Mut eiköhän se ole ihan sama mitä ihmisillä on alla jos semmoset on hommattu.Joku sanoo et ostin nönnöö renkaat niin toinen sanoo et nehän on ihan paskat.Minusta nankangot on ihan yhtähyvät ku muut keskiarvo renkaat.Ostakaa hyvät ihmiset renkaat omanmaun mukaan ja unohtakaa toisen sanominen et se on ihan susi.Se riippuu ihan ajajasta miten renkaat toimii/reagoi.Hinta ei takaa laatua.Merkki maksaa ei renkaan seos/kesto.(mun mielipide)

Lähetetty: 18.4.2008 15:19
Kirjoittaja Osku.T
Ville.P kirjoitti:Onneksi kukaan ei ole vielä ruennut pinnatuista kyselemään! :shock:
Pinnan kuviosta voi lähinnä päätellä sitä, kuinka hyvin rengas pystyy siirtämään vettä. Enemmän tosin vaikuttaa ihan pelkkä kumilaatu. Kiinassa tehdyt renkaat, kun eivät ole niin hyviä laadullisesti, kuin mitä Japanissa tai Euroopassa tehdyt.

Rengastesteihin saa uskoa kuka haluaa. Osassa on perää ja osassa ei... Eräässä lehdessä kuulemma testitulos oli täysin verrattivissa siihen, kuinka paljon rengasmerkki halusi rahoittaa lehteä :?
Ite ostin pinnotetut kumet koska pirellin P6000 oli pelkkää kökkö ja kun vaihoin COOPER uusioihin niin loppu melu ja märkäpito parani.Ja ne renkaat oli ruottista

Lähetetty: 18.4.2008 16:28
Kirjoittaja Tero Tanninen
HUOM!!!

Minun mielipiteeni:

Renkaat: Marangoni Zeta
Koko: 205/45 R16
Ajettu: 600-800 km

Kuivalla pitoa tuntuu olevan. Myös sivuttais pitoa.
kostea/ märällä pinnalla pitoa riittää pituus suunnassa, sivuttais pitoa en ole kokeillut.

Näillä tehoilla ei saa sutimaan kuivalla. normaali lähtö tyylillä. Eli tyhjäkännillä kytkin ylös ja sit vast monoa kunnolla.

Ehkä Botniaringillä nähdään onko pitoa oikeesti. ku olis vaan kypärä...

Lähetetty: 18.4.2008 16:58
Kirjoittaja Musti
zamik kirjoitti:Itse olen tässä ostamassa kesärenkaita ja olen päätynyt kahteen merkkiin, mutta kumpaako mallia suosittelisitte.

Renkaan koko on kummassakin 195/65/15
Nokian Hakka H
Bridgestone Turanza ER300

Onko jossain testejä joissa olis kummatkin renkaat mukana. Ovatko hiljaisia ja jne....
Mulla oli viime viikon noi turanzat V golffin alla ja ei ollu oikein hyvät mun mielestä... Jurisivat moottoritiellä ja keräsivät kiviä, joita sinkoili pitkin kylkiä. Ja koko oli nimenomaan tuo 195/65/15

Lähetetty: 18.4.2008 21:33
Kirjoittaja Kimmo H.
Tero T. kirjoitti: Ehkä Botniaringillä nähdään onko pitoa oikeesti. ku olis vaan kypärä...
Pitäisköhän munkin... ku olis vaan alustasarja, tuolla kiikkulaudalla uskalla mennä lähellekään moottorirataa :lol:

Lähetetty: 21.4.2008 19:23
Kirjoittaja Jari P
Jahas, tuli tarjous KM däckiltä. Kahta vaihtoehtoa tarjosivat:

Hankook K415V
Michelin Pilot Exalto 2 V

Kokemuksia näistä? Alle kahden sadan hintaero ja kokona 205/45-16.

Lähetetty: 7.5.2008 17:00
Kirjoittaja Osku.T
Nyt tarvis nopeaa vastausta tähän kyssään.Mahtuuko 19" vanteet josta taka vanne on 9,5" levee ja kumet ois 265\30\19 takana ja eteen 215/35/19.Voiko toi taka vanteen kumi olla kuinka pienempi?

Lähetetty: 10.6.2008 20:28
Kirjoittaja Jari P
Jari P kirjoitti:Jahas, tuli tarjous KM däckiltä. Kahta vaihtoehtoa tarjosivat:

Hankook K415V
Michelin Pilot Exalto 2 V

Kokemuksia näistä? Alle kahden sadan hintaero ja kokona 205/45-16.

Hankookkeihin sitten päädyin eikä harmita yhtään. Mukavan tuntuiset ajossa ja rengasmelu siedettävä. Täytyy kyllä autokumi nimiselle firmalle oulussa antaa hyvää palautetta, eilen aamulla soittelin liikkeitä läpi, eikä kellään ollut varastossa ko. kokoa. Eräästä liikkeestä sanottiin suoraan että "ota muualta jos löydät". Autokumin kaveri sai kumit maahantuojalta tälle päivälle ilman lisähintaa. Renkaiden hintakin oli halvin.

Lähetetty: 5.3.2009 10:34
Kirjoittaja paerikss
Renkaanmetsästys oli itselläkin meneillään kaudelle 2009. Päädyin lopulta tilaamaan Camskillsistä Englannista.

Passattiin otin FALKEN ZE912 ZIEX- 225/40R18 92W XL T kumit, ensiksi piti ottaa Falken 400 sarjalaiset, mutta ne on reilusti kovemmat ja meluisammat joten päädyin 900:iin.

Tilasin samalla isäukolle KUMHO KU31 ECSTA SPORT - 205/50R16 87W TL kumit.

Yhteishintaa kahdelle sarjalle kotiovelle tuotuna 510 puntaa, joten ei paha. Eilen tilasin, saas nähdä kuinka nopeasti tulevat.

Lähetetty: 5.3.2009 12:22
Kirjoittaja Tero Paalanen
Kesäpyörät pitääs löytää...
Tuleva koko hieman rajoittaa rengasvalikoimaa mutta nämä olis tarjolla:
Falken ZIEX ZE-912
Hankook Ventus S1 evo K107
Yokohama s.drive
Dunlop SP SPORT 9000
Pirelli P Zero Nero

Mitkäs noista kannattaas valita?
Perusteltuja mielipiteitä kaivataan.

Lähetetty: 5.3.2009 13:15
Kirjoittaja niksu99
^tuossa jotain testejä eri merkeillä, saa jotain suuntaa eroavaisuuksista, ehkä ? :)

Itsellä on ollut valintakriteerinä sadekelin ominaisuudet kesärenkaissa, jotta ne takapenkillä olevat karitsat saisi huonommissa olosuhteissakin mahd. turvallisesti paikasta A paikkaan B :)

-make-

Lähetetty: 5.3.2009 14:24
Kirjoittaja Osku.T
itsellä ois kaksi vaihtoehtoa jos laitan ne 20"
Nankangit NS-2 235/30 tai
Falken FK-452

rengasonlinessa ois hinta ero noin 30e.Mut jos tilaan ne vanteet kiiltovaunusta niin siellä ois falkenit 797e ja onlinessa 713e.sieltä ku sais ton osamaksun.

Lähetetty: 5.3.2009 15:04
Kirjoittaja paerikss
Englannista näyttäis olevan FALKEN FK 452 - 235/30R20 88Y XL TL n. 648e

http://www.camskill.co.uk

Lähetetty: 5.3.2009 15:56
Kirjoittaja Osku.T
prkl ku ei asu enään pohjosessa.ois käyny ruottin puolelta hakeen.Häätyy vissiin tilata koko setti kiiltovaunulta.Pojat sanokaa että 20" vanteet pyörii paskatin alla ET on 35 ja vanteet 8,5leveet
Ja renkaat tulee aika varmasti oleen falkenit 235/30 kokoisena.

Lähetetty: 5.3.2009 20:09
Kirjoittaja Pasi Häkli
Luultavasti tommonen koko pyörii ihan hyvin, riippuen tietysti kuinka tonttiin se on pakko saada.
Itellä on 8.5" x 18" ET 35 ja rengas 225/40/18. Jos renkaan profiili lasketaan kolmeenkymppiin niin ei siinä halkasijassa paljon eroa ole.

Lähetetty: 5.3.2009 20:18
Kirjoittaja Osku.T
ei sitä varmaan ihan tonttiin rullata.katsoa jos toi nykynen madallus ois passeli.

Lähetetty: 6.3.2009 16:21
Kirjoittaja Osku.T
päätin että vanteille tulee falkenin FK-452.nyt vaan pitäs uskaltaa pistää setti tlaukseen.otan samalla siihen laiton vanteille ja tasapainotuksen ku maksaa vain sen 30e.Ku täällä ne pyytää aivan hirveitä hintoja kumien laitosta.

Lähetetty: 6.3.2009 18:22
Kirjoittaja Nixu
Mikäs pitäisi olla renkaalla kantavuus 3b passatissa ja mistä sen näkee renkaassa?Olisi vaan yksi uusi setti yksityisellä myynnissä ja ajattelin jos ostaisi pois.koko 225 40 18.

Lähetetty: 6.3.2009 18:43
Kirjoittaja Osku.T
tuon on muuten itelläki katsomatta.falkenilla on noissa renkaissa tämmönen (Maksimi akselimassa autossa 1120kg.)eli käykö 3bg farkkuun??

Lähetetty: 6.3.2009 18:43
Kirjoittaja niksu99
C / P :

renkaan kyljestä löytyvä Load Index luku kertoo renkaan maksimi kuormituksen normipaineella (kts. autosi ohjekirjasta). Renkaan maksimikantavuus x 2 = auton akselille kuormattava maksimipaino

Lähetetty: 6.3.2009 20:07
Kirjoittaja Osku.T
vissiin käy.en usko että on tommonen massa akselilla :?:

Lähetetty: 6.3.2009 21:39
Kirjoittaja Micco
Katot autos tyyppikilvestä. Muistaakseni konepellin alta löytyy kyltti jossa on mm. akselimassat.

Lähetetty: 6.3.2009 21:43
Kirjoittaja DJDH
Rekisteriotteestakin löytyy ko. maagiset numerot. Se rengastiedon perässä oleva LI luku ei välttämättä pidä aina paikkaansa. Golfissakin lukee 91, kun todellisuudessa 87 riittää.

Lähetetty: 6.3.2009 21:46
Kirjoittaja Micco
Juu, etenkin jos on vaan muutoskatsastettu jonkun omistajan toimesta jollekin rengaskoolle. Lätkivät vaan renkaan kyljestä tiedot otteeseen. Nelikossa on taka-akselipaino 1150kg. Mutta etuvetoisessa varmaan vähemmän.

Lähetetty: 6.3.2009 21:54
Kirjoittaja AjH
Suurempi akselimassa jaettuna kahdella ja taulukosta vastaava LI luku.

Täältä esim löytyy taulukko kantavuuksista:
http://www.rengas-online.com/Reifenbezeichnung.html

Eli jos akselimassa on 1120kg, jaettuna kahdella = 560kg => LI=88

Lähetetty: 7.3.2009 8:40
Kirjoittaja niksu99
Osku.T kirjoitti:tuon on muuten itelläki katsomatta.falkenilla on noissa renkaissa tämmönen (Maksimi akselimassa autossa 1120kg.)eli käykö 3bg farkkuun??
Falken 235-30 20" Load indeksi 88 eli 560kg (akselimassa 1120kg)

Sulla tuossa samaisessa kikottimessa kuin itsellä akselimassat 1010 ja 1050 (505 ja 525)

-make-

Lähetetty: 7.3.2009 17:48
Kirjoittaja paerikss
Viimeisen vuoden sisään on joutunu ostaan vähän renkaita. Passattiin sekä kesä että talvirenkaat vanteineen (16" & 18"), Portteriin 17" kesäkumit, ja Astraan 15-16" kesäkumit ja vanteet huoh...ainiin ja Cepariin kummatkin renkaat.

Jos jollakulla on 15-16" renkaat 185-55-15", 195-50-15" tai 205-45/50/16" renkaat jolla menis vielä kesän pari tossa kolmoskipossa, niin voisin ostaa poius.

Lähetetty: 7.3.2009 20:21
Kirjoittaja Osku.T
sinne humahti 1800e vanteet+kumet+asennus:cry:

Lähetetty: 7.3.2009 21:04
Kirjoittaja Markus V
Renkaiden metsästys alkaa minullakin. Vanteet on kokoa 8"x18" ET30 10"x18" ET35 Autona iv golffi. mutta renkaiden koko mietityttää. Kokeilin jo taakse vanteita ja tulee reilun sentin kaaresta vanne yli auton, eli kumia pitää hiukan venyttää mutta kuin kapee kumi näyttää vielä hyvältä 10" leveellä vanteella. Jos jollain autossaan 10" levee vanne niin kuvia kiitos.