Kerhon kehitysidea?
Kerhon kehitysidea?
Kun tässä nyt alkaa toi toiminta tehostumaan ja kaikkee, niin olisko mitään ideaa muuttaa kerho yhdistykseksi? olis vähän niinkuin virallisempi meininki? vai täh häh? joku joka tietää, miinuksia ja plussia
Honda Accord Tourer Sport 06´
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
sit varmaan pitäs laittaa jonkin näköinen jäsenmaksu mä kyllä maksaisin mielelläni vähän jäsen maksua mut onko moni valmis maksamaan sitä niillä rahoillahan voitas ostaa kerholaisille jotain tai teettää kerho tuotteita joita myydään ulkopuolisillekkin ja tehdä jotain reissuja
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
ainoa ongelma on sitten ne mahdolliset ongelmatilanteet.
Eli rahoja jos aletaan pyörittämään ry:n kautta niin on olemassa määrättyjä juridisia vastuita jne... Tässä vaiheessa EI ole mielekästä tehdä ry pohjaista toimintaa vaikkakin se saattaisi edesauttaa uskottavuutta huomattavasti esim vierailuiden osalta. Lisäksi määrätynlainen anonyymi toiminta ei siis olisi mahdollista, koska aliakset eivät voi toimia puheenjohtajana, sihteerinä jne....
Jos kasvu ja toiminta edellyttävät maksullisia toimia (esim. paitojen myynti jne...) voimme varmasti toimia muutenkin. Tosin myynti ei saa ylittää muutamia kriteereitä määrien ja voittojen osalta, koska muuten tarvitaan alv-numerot jne... Lisäksi tulo on veronalaista !
Jatketaan toimintaa tällaisenaan ja palataan asiaan n. vuoden kuluttua ja katsotaan tilannetta sitten uudelleen...
BR
TDI
Eli rahoja jos aletaan pyörittämään ry:n kautta niin on olemassa määrättyjä juridisia vastuita jne... Tässä vaiheessa EI ole mielekästä tehdä ry pohjaista toimintaa vaikkakin se saattaisi edesauttaa uskottavuutta huomattavasti esim vierailuiden osalta. Lisäksi määrätynlainen anonyymi toiminta ei siis olisi mahdollista, koska aliakset eivät voi toimia puheenjohtajana, sihteerinä jne....
Jos kasvu ja toiminta edellyttävät maksullisia toimia (esim. paitojen myynti jne...) voimme varmasti toimia muutenkin. Tosin myynti ei saa ylittää muutamia kriteereitä määrien ja voittojen osalta, koska muuten tarvitaan alv-numerot jne... Lisäksi tulo on veronalaista !
Jatketaan toimintaa tällaisenaan ja palataan asiaan n. vuoden kuluttua ja katsotaan tilannetta sitten uudelleen...
BR
TDI
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Miten ois jp-autotuning kuopiossa? se on just tollanen tuninkivaraosaasennuskorjaamo -liike. ovat fiksailleet vw-autoja.
http://www.jpautotuning.fi
http://www.jpautotuning.fi
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Yks vaihtoehto vois olla tuo automax. Kaveri kavi bemuunsa kyseleen korisarjaa joka olis maksanu completoksella 2200, niin tuolta sain samantyylisen 1200 asennettuna... ollakko vaiko eikö... No mutta ite olen kerran sisällä käynyt en sen kummempaa. Huonoa on kotisivuilta puuttuva tuotevalikoima. Hyvää kaikki tuunausasennuskorjaushuolto hommat onnistuu. Onko muilla kokemuksia? Käykää ny vilasee...
http://www.automax.2ya.com/
http://www.automax.2ya.com/
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Käytin hyödykseni sairaslomalla ollutta joutoaikaa ja kävin tuolla automaxilla. Sattu aika sopivasti, niiden päämerkki mitä rassailevat sattuu olemaan VW. Tuninkipalikoista ukko tuumasi, että on ollut hieman harrastustoimintana, mutta kyllä niitäkin saa. Kiinnostusta oli yhteistyöhön, esim. alennuksia hinnoista ja jos jokin hienompi auto menis vaikka messuille tai jotain, niin vaikka sponssausta. Esitti tuon alennus jutun silleen, että esim. jollain meidän jäsenkortilla tai vastaavalla sais sitten alennetut hinnat. Stoccan tuntihintaan verrattuna 10€ halvempi tunti, eli 65€(tämä oli se normaalihinta) ja esimerkiksi kysyin kw variante 2 säädettävää alustaa omaani niin sen normi hinta oli 1089€. Kyseisen sarjan hintaa en ole muualta kysellyt, eli josko joku hintatietoinen kertoisi oliko kallis vai ei?
Moikka,
Hyvä !
Lisää näitä !
Neuvotelkaa alennuksia jne... etuja ja katsotaan sopivan ajankohdan tullen, etttä painatetaan meille omat jäsenkortit, joissa on maininta mukana olevista firmoista. Tosin tämä tietänee kustannuksia, joten sponsoreita kaivataan. Jäsenkortin kustannukset ovat joka tapauksessa muutamia euroja per kortti.
Eli onko porukalla mielenkiintoa maksaa jäsenmaksua esim 20?/vuosi, jolla katetaan näitä kustannuksia. Tällöin jokainen saisi oman jäsenkorttinsa jne...
Keskustelua aiheesta ja muistakaa laittaa mielestänne sopivan jäsenmaksun summa mukaan.
PS. Ketään EI sitten voida pakoittaa maksamaan jäsenmaksua eli kokoontumiset jne... tapahtumat on OLTAVA jatkossakin kaikille avoimia !
BR
TDI
Hyvä !
Lisää näitä !
Neuvotelkaa alennuksia jne... etuja ja katsotaan sopivan ajankohdan tullen, etttä painatetaan meille omat jäsenkortit, joissa on maininta mukana olevista firmoista. Tosin tämä tietänee kustannuksia, joten sponsoreita kaivataan. Jäsenkortin kustannukset ovat joka tapauksessa muutamia euroja per kortti.
Eli onko porukalla mielenkiintoa maksaa jäsenmaksua esim 20?/vuosi, jolla katetaan näitä kustannuksia. Tällöin jokainen saisi oman jäsenkorttinsa jne...
Keskustelua aiheesta ja muistakaa laittaa mielestänne sopivan jäsenmaksun summa mukaan.
PS. Ketään EI sitten voida pakoittaa maksamaan jäsenmaksua eli kokoontumiset jne... tapahtumat on OLTAVA jatkossakin kaikille avoimia !
BR
TDI
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
tottakai kuka vaan alan harrastaja sais tulla paikalle vaikka ei oliskaan kerhon jäsen! saapahan tutustua kerholaisiin ja toimintaan ja sitä mukaan sit itekkin liittyä kerhoon! mä olisin kyllä valmis maksamaan jäsenmaksua! ei toi 20e ny paha ole vuodessa laittaa jäsenmaksuun!
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Olin tuossa yhteydessä Suomen Volkkariyhdistyksen puheenjohtajaan ja tälläistä juttua tuli:
Keskustelin hallituksen kanssa tuosta asiasta ja se voisi olla mukava
uudistus nykyiseen jaoskantaan. Se mitä FVWA voi kerhonne toimintaan tarjota
on seuraavat:
Kerholehti "Volkkari": Tänne voitte julkaista omia juttujanne sekä käyttää
sitä tiedostuskanavana. Värillinen laadukas julkaisu ja ilmestyy 5 kertaa
vuodessa FVWA:n jäsenille.
Näyttelyt: Mahdollisuus osallistua omilla autoilla FVWA:n osastolla
autonäyttelyihin.
Tapahtumat: Tapahtumien järjestämiseen saa FVWA:lta tukea niin
taloudellisesti kuin hallinnollisesti (rahaliikenne, tiedotus ym.) FVWA:n
jaokset järjestävät myös monenlaisia tapahtumia, joihin muuta jaokset voi
ottaa osaa.
Jäsenedut: Jäsenkortilla saa esim näyttelyistä alennusta.
WEB: Erinomainen ja jatkuvasti kehittyvä web palvelu, jossa myös jäsenosiot.
Pian myös kuva- ja tietopankki.
Sitoutuminen: Jaoksen tehtävänä on toimia FVWA:n sääntöjen puitteissa
paikallisuuden tai suuntautuneisuuden mukaan, eli järjestää kokoontumisia ja
tapahtumia sekä hankkia lisää ihmisiä jaoksen ja FVWA:n jäseniksi.
FVWA:n jäsenmaksu on 20 Euroa vuodelta per henkilö.
Tutustu webbisivuihin www.fvwa.fi osoitteessa. Sieltä löytyvät kerhon
säännöt FVWA tiedottaa osiosta.
Henkilökohtaisesti voin sanoa että pyrin viemään FVWA:n toimintaa siihen
suuntaan, että uudemmatkin harraste/käyttöautot tulevat olemaan nykyistä
paremmin esillä. Siinä suhteessa tästä voitaisiin saada hyvää yhteistyötä
aikaiseksi VW harrastuksen eteenpäin viemiseksi.
Miltäs kuullostaisi?
Terveisin
Jani Antikainen
Puhenjohtaja
Suomen Volkkariyhdistys ry - FVWA
Että miltäs kuulostais tuollainen?
Keskustelin hallituksen kanssa tuosta asiasta ja se voisi olla mukava
uudistus nykyiseen jaoskantaan. Se mitä FVWA voi kerhonne toimintaan tarjota
on seuraavat:
Kerholehti "Volkkari": Tänne voitte julkaista omia juttujanne sekä käyttää
sitä tiedostuskanavana. Värillinen laadukas julkaisu ja ilmestyy 5 kertaa
vuodessa FVWA:n jäsenille.
Näyttelyt: Mahdollisuus osallistua omilla autoilla FVWA:n osastolla
autonäyttelyihin.
Tapahtumat: Tapahtumien järjestämiseen saa FVWA:lta tukea niin
taloudellisesti kuin hallinnollisesti (rahaliikenne, tiedotus ym.) FVWA:n
jaokset järjestävät myös monenlaisia tapahtumia, joihin muuta jaokset voi
ottaa osaa.
Jäsenedut: Jäsenkortilla saa esim näyttelyistä alennusta.
WEB: Erinomainen ja jatkuvasti kehittyvä web palvelu, jossa myös jäsenosiot.
Pian myös kuva- ja tietopankki.
Sitoutuminen: Jaoksen tehtävänä on toimia FVWA:n sääntöjen puitteissa
paikallisuuden tai suuntautuneisuuden mukaan, eli järjestää kokoontumisia ja
tapahtumia sekä hankkia lisää ihmisiä jaoksen ja FVWA:n jäseniksi.
FVWA:n jäsenmaksu on 20 Euroa vuodelta per henkilö.
Tutustu webbisivuihin www.fvwa.fi osoitteessa. Sieltä löytyvät kerhon
säännöt FVWA tiedottaa osiosta.
Henkilökohtaisesti voin sanoa että pyrin viemään FVWA:n toimintaa siihen
suuntaan, että uudemmatkin harraste/käyttöautot tulevat olemaan nykyistä
paremmin esillä. Siinä suhteessa tästä voitaisiin saada hyvää yhteistyötä
aikaiseksi VW harrastuksen eteenpäin viemiseksi.
Miltäs kuullostaisi?
Terveisin
Jani Antikainen
Puhenjohtaja
Suomen Volkkariyhdistys ry - FVWA
Että miltäs kuulostais tuollainen?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
Sopii mulle mallanvainiosti eiku vallanmainiosti
olis kyllä ihan hieno homma jos pääsis ton fvwa kans yhteistyöhön!
olis kyllä ihan hieno homma jos pääsis ton fvwa kans yhteistyöhön!
Viimeksi muokannut Mika Viinikka, 2.2.2004 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Olen miettinyt jo aiemmin pitäisikö liittyä itse tuohon fvwa:han, mutta se on jäänyt kun siellä ovat suuntautuneet enemmän noihin vanhempiin volkkareihin. Kerhon yhdistäminen fvwa:n jaokseksi voisi olla hyvä idea, mutta asettaako se rajoituksia meille?
Voimmeko käyttää edelleen omaa foorumia, vai onko keskustelun tapahduttava jatkossa fvwa:n foorumilla? Saammeko edelleen käyttää Variantuning tunnuksia, esim. ne tulevat takit?
Voimmeko käyttää edelleen omaa foorumia, vai onko keskustelun tapahduttava jatkossa fvwa:n foorumilla? Saammeko edelleen käyttää Variantuning tunnuksia, esim. ne tulevat takit?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
äänestys pystyyn... ???
Tosin olisimmeko me "alajärjestö", eli prosenttipellejä vai pureeko variantuning kokonaan multaa ja meistä tulee fvwa:n täysjäseniä.
????
Ihan vaan noin niinkuin muutenvaan, että maksammeko jatkossa fvwa:lle 20€/vuosi/per kärsä ja lisäksi omat jäsen maksumme eli esim toiset 20€/vuosi/per kärsä ???
Tosin olisimmeko me "alajärjestö", eli prosenttipellejä vai pureeko variantuning kokonaan multaa ja meistä tulee fvwa:n täysjäseniä.
????
Ihan vaan noin niinkuin muutenvaan, että maksammeko jatkossa fvwa:lle 20€/vuosi/per kärsä ja lisäksi omat jäsen maksumme eli esim toiset 20€/vuosi/per kärsä ???
oishan se siistii olla oma virallinen alajaoksensa, ja osallistua kesän "kruisingeihin"...
Joo tottavie... ota Amdeus selvää olisiko tämä mahdollista ???
PS. Olin tänään yhteyksissä LMS:n suuntaan, mutta vastausta en ole vielä saanut. Yritys olisi päästä tutustumaan heidän touhuihinsa vielä tämän kevään aikana. Mahdollisesti jonakin lauantaina ??? Kahtellaan...
BR
TDI
Joo tottavie... ota Amdeus selvää olisiko tämä mahdollista ???
PS. Olin tänään yhteyksissä LMS:n suuntaan, mutta vastausta en ole vielä saanut. Yritys olisi päästä tutustumaan heidän touhuihinsa vielä tämän kevään aikana. Mahdollisesti jonakin lauantaina ??? Kahtellaan...
BR
TDI
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 2.2.2004 22:09
- Paikkakunta: Jyväskylä
Moikka,
Kiitoksia yhteydenotosta. Tulinpa Amideuksen pyynnöstä tänne höpisemään, niin välittyy tieto koko porukalle. Ajattelin tuoda yhden ratkaisun ongelmaanne, kun mietitte tuota yhdistyksen perustamista. Jos innostusta löytyy, niin variantuning kerhon pyörittäminen onnistuu hyvin yhtenä FVWA:n alajaoksena.
Suomen Volkkariyhdistys -FVWA on yli 20 vuotta sitten perustettu Automerkkikerho ja jäseniä on noin 1800 ympäri suomen. Aatteena volkkariharrastajien tai volkkareista kiinnostuneiden kokoaminen ja automerkin eri mallien rakentelu ja säilyttäminen.
Yhdistyshän on perustettu myös toiminnan laillistamiseksi. Esimerkiksi tuo rahan kerääminen on luvanvaraista. Jos kerho ei ole yhdistys tai muuten ilmoitusvelvollinen viranomaisille, on rahankeruu esim. jäsenmaksun muodossa virallisesti kiellettyä. Eihän käytännössä kukaan tiedä asiasta mitään, jos rahat kerätään kenkälaatikkoon, mutta jos siitä pitää meteliä niin verottajahan se kohta soittelee perään. Tämä tästä virallisuudesta, mutta ajattelin tuoda esille tällaisen asian.
Juurikin nuo asiat mitä suunnittelitte, on valmiiksi olemassa fvwa:lla. Jaoksena toimitte siis kuin ennenkin, mutta ne henkilöt jotka ovat jaoksesta fvwa:n jäseniä, saavat jäsenkortin, lehden, nettipalveluun jäsenoikeudet ja mahdollisuuden osallistua vaikka FVWA:n hallitustoimintaan. Eli sillä 20 eurolla saa nuo miettimänne asiat käyttöönsä. Turha varmaankaan kerätä erikseen jäsenmaksua jaoksen sisällä siinä tapauksessa, vai kuinka?
Mikäli Variantuning haluaa liittyä FVWA:n jaokseksi, voi jäsenet esimerkiksi kirjoittaa jaokseen liittyvää materiaalia Volkkarilehteen oman jaoksen ja muille jäsenille. Samoin yhteisiä tapahtumia ja näyttelyihin osallistumisia voidaan suunnitella muiden jaoksien kanssa. Käytännössä jaoksen toiminta on kaikilta osin itsenäistä, juuri niinkuin teillä nytkin. Yhdistys tarjoaa jaoksille tavallaan "alustan" toimia.
Jaos kantaa siis aina FVWA:n nimeä mukanaan, eli edustaa fvwa:ta yhtenä jaoksena.
Jos innostutte tapahtumia suunnittelemaan, niin jonkinlaisia avustuksiakin on maksettu toiminnan ylläpitämiseksi. Tapahtumat pyritään suunnittelemaan aina yhteistyössä.
Siinäpä siis mietintämyssyyn asiaa, jos teitä kiinnostaisi uudenlaisen VW kulttuurin tuominen FVWA:n toimintaan!
Lisää tietoa aiheesta osoitteessa www.suomenvolkkariyhdistys.fi
Kiitoksia yhteydenotosta. Tulinpa Amideuksen pyynnöstä tänne höpisemään, niin välittyy tieto koko porukalle. Ajattelin tuoda yhden ratkaisun ongelmaanne, kun mietitte tuota yhdistyksen perustamista. Jos innostusta löytyy, niin variantuning kerhon pyörittäminen onnistuu hyvin yhtenä FVWA:n alajaoksena.
Suomen Volkkariyhdistys -FVWA on yli 20 vuotta sitten perustettu Automerkkikerho ja jäseniä on noin 1800 ympäri suomen. Aatteena volkkariharrastajien tai volkkareista kiinnostuneiden kokoaminen ja automerkin eri mallien rakentelu ja säilyttäminen.
Yhdistyshän on perustettu myös toiminnan laillistamiseksi. Esimerkiksi tuo rahan kerääminen on luvanvaraista. Jos kerho ei ole yhdistys tai muuten ilmoitusvelvollinen viranomaisille, on rahankeruu esim. jäsenmaksun muodossa virallisesti kiellettyä. Eihän käytännössä kukaan tiedä asiasta mitään, jos rahat kerätään kenkälaatikkoon, mutta jos siitä pitää meteliä niin verottajahan se kohta soittelee perään. Tämä tästä virallisuudesta, mutta ajattelin tuoda esille tällaisen asian.
Juurikin nuo asiat mitä suunnittelitte, on valmiiksi olemassa fvwa:lla. Jaoksena toimitte siis kuin ennenkin, mutta ne henkilöt jotka ovat jaoksesta fvwa:n jäseniä, saavat jäsenkortin, lehden, nettipalveluun jäsenoikeudet ja mahdollisuuden osallistua vaikka FVWA:n hallitustoimintaan. Eli sillä 20 eurolla saa nuo miettimänne asiat käyttöönsä. Turha varmaankaan kerätä erikseen jäsenmaksua jaoksen sisällä siinä tapauksessa, vai kuinka?
Mikäli Variantuning haluaa liittyä FVWA:n jaokseksi, voi jäsenet esimerkiksi kirjoittaa jaokseen liittyvää materiaalia Volkkarilehteen oman jaoksen ja muille jäsenille. Samoin yhteisiä tapahtumia ja näyttelyihin osallistumisia voidaan suunnitella muiden jaoksien kanssa. Käytännössä jaoksen toiminta on kaikilta osin itsenäistä, juuri niinkuin teillä nytkin. Yhdistys tarjoaa jaoksille tavallaan "alustan" toimia.
Jaos kantaa siis aina FVWA:n nimeä mukanaan, eli edustaa fvwa:ta yhtenä jaoksena.
Jos innostutte tapahtumia suunnittelemaan, niin jonkinlaisia avustuksiakin on maksettu toiminnan ylläpitämiseksi. Tapahtumat pyritään suunnittelemaan aina yhteistyössä.
Siinäpä siis mietintämyssyyn asiaa, jos teitä kiinnostaisi uudenlaisen VW kulttuurin tuominen FVWA:n toimintaan!
Lisää tietoa aiheesta osoitteessa www.suomenvolkkariyhdistys.fi
Amideus: Ei tarvi kiitellä,tapahtu vähän niinku vahingossa...
Arom: Tervetuloa vokkelokoplaan.
Niin ja sitten:
Mä en ainakaan keksi mitään syytä miksi emme voisi liittyä. Saadaan pitää omat tiimitakit ja tää palsta,eli homma jatkus samaan malliin.
Saadaan FVWA:n jäsenedut eikä tarvi painii minkään lain kiemuroiden kanssa. Ja kuitenkin saamme myös äänemme kuuluviin noihin FVWA:n juttuihin...
Mä en ainakaan näe mitään haittaa vaikka liityttäiskin.
Ja toi ukko on samaa mieltä...
Arom: Tervetuloa vokkelokoplaan.
Niin ja sitten:
Mä en ainakaan keksi mitään syytä miksi emme voisi liittyä. Saadaan pitää omat tiimitakit ja tää palsta,eli homma jatkus samaan malliin.
Saadaan FVWA:n jäsenedut eikä tarvi painii minkään lain kiemuroiden kanssa. Ja kuitenkin saamme myös äänemme kuuluviin noihin FVWA:n juttuihin...
Mä en ainakaan näe mitään haittaa vaikka liityttäiskin.
Ja toi ukko on samaa mieltä...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 2.2.2004 22:09
- Paikkakunta: Jyväskylä
Niinhän se on, tuo kenkälaatikkojuttu.
Kaikki virallinen varainhankinta tulee sopia yhdistyksen kanssa. Eli silloin virallisesti yhdistys kerää rahat ja jakaa niitä sitten avustuksina takaisin jaoksien käyttöön, esim ratavuokriin tms. todellisiin kuluihin.
Kaikkiin tapahtumiin (paitsi vuosikokoukseen) ovat edelleen myös ne jotka eivät ole jäseniä, tervetulleita. Eli hyvin avointa touhua pyritään pitämään yllä.
Käytännössä niihin tapahtumiin, johon jaos saa FVWA:lta avustusta, saa osallistua vähintäänkin kaikki jäsenet (ja ulkopuoliset tapahtuman järjestäjän oman päätöksen mukaisesti). Vaikka kyseessä olisi pilkkikilpailu, niin siitä ilmoitetaan sitten volkkarilehdessä ja web palstalla julkisesti.
Siksi tapahtumat pitää suunnitella hyvissä ajoin, koska lehden ilmestymisväli on 2,5 kuukautta. Siispä käytäntö on, että tapahtuma avustuahakemus tulee lähettää hallitukselle 3 kuukautta ennen tapahtumaa.
Raha maksetaan kulukuitteja vastaan henkilökohtaisesti tai yritykset voi myös laskuttaa yhdistystä suoraan (esim leirintäalueet jne, josta palvelu on ostettu).
Sitten vielä teidän tyylikkäistä nettisivuista pari sanaa -Tietty toivoisin, että osa näistä keskustelufoorumin jutuista tulisi rikastuttamaan tuota FVWA:n keskustelupalstaakin, varsinkin kun kysymyksessä on autoon teknisesti liityvät asiat. Ihan siksi että luotaisiin yhtenäisyyttä noihin muiden tyylisuuntien harrastajiin. Teknisten juttujen siirtämistä FVWA:n sivuille en voi vaatia, mutta se olisi hyvä juttu ja siellä varmasti niihin otsikoihin saisitte muitakin fvwa:n jäseniä mukaan kirjoittelemaan. Kuitenkin oma keskustelupalsta ja nettisivu ovat kaiken kaikkiaan hyviä juttuja ja on merkki aktiivisuudesta.
Kaikki virallinen varainhankinta tulee sopia yhdistyksen kanssa. Eli silloin virallisesti yhdistys kerää rahat ja jakaa niitä sitten avustuksina takaisin jaoksien käyttöön, esim ratavuokriin tms. todellisiin kuluihin.
Kaikkiin tapahtumiin (paitsi vuosikokoukseen) ovat edelleen myös ne jotka eivät ole jäseniä, tervetulleita. Eli hyvin avointa touhua pyritään pitämään yllä.
Käytännössä niihin tapahtumiin, johon jaos saa FVWA:lta avustusta, saa osallistua vähintäänkin kaikki jäsenet (ja ulkopuoliset tapahtuman järjestäjän oman päätöksen mukaisesti). Vaikka kyseessä olisi pilkkikilpailu, niin siitä ilmoitetaan sitten volkkarilehdessä ja web palstalla julkisesti.
Siksi tapahtumat pitää suunnitella hyvissä ajoin, koska lehden ilmestymisväli on 2,5 kuukautta. Siispä käytäntö on, että tapahtuma avustuahakemus tulee lähettää hallitukselle 3 kuukautta ennen tapahtumaa.
Raha maksetaan kulukuitteja vastaan henkilökohtaisesti tai yritykset voi myös laskuttaa yhdistystä suoraan (esim leirintäalueet jne, josta palvelu on ostettu).
Sitten vielä teidän tyylikkäistä nettisivuista pari sanaa -Tietty toivoisin, että osa näistä keskustelufoorumin jutuista tulisi rikastuttamaan tuota FVWA:n keskustelupalstaakin, varsinkin kun kysymyksessä on autoon teknisesti liityvät asiat. Ihan siksi että luotaisiin yhtenäisyyttä noihin muiden tyylisuuntien harrastajiin. Teknisten juttujen siirtämistä FVWA:n sivuille en voi vaatia, mutta se olisi hyvä juttu ja siellä varmasti niihin otsikoihin saisitte muitakin fvwa:n jäseniä mukaan kirjoittelemaan. Kuitenkin oma keskustelupalsta ja nettisivu ovat kaiken kaikkiaan hyviä juttuja ja on merkki aktiivisuudesta.
Kuulostaa äkkiseltään hyvältä, mutta...
Tiettyjä hankaluuksia voi olla jos alamme siirtämään teknistä keskustelua muualle ja "tuunaus" jne. juttuja toisaalle. Sellaista sillisalaattia ei jaksa kukaan kauaa katsella ?
Topic linkitys on toiminut minusta oikein hyvin tähänkin asti tuolta ultimatevw:n ja ffp:n sivuilta tähän saakka ja minusta myös jatkossa.
Totta on että aiheuttaa hyppimistä kahden sivuston välissä.
Jos koko (tekninen)keskustelu taas siirretään muualle on muiden tärkeidenkin uutisten ja ilmoitusten selaaminen turhan hankalaa ja saattaa mennä uutiset sivu suun.
Summa summarum:
- Yhdistyminen volkkariyhdistyksen kanssa saa minun ääneni.
- www.variantuning.com säilyy ennallaan ja jatkaa kehittymistään valitsemaansa suuntaan
- Toki yhdistymispäätöksen tulee olla variantti porukan yhteinen ja lopullisen päätöksen ja yhdistymisen "ehdot" meidän suunnalta sanelee Amideus, joka on tämän touhun isä.
PS. Amideus kokoa itsellesi nuo volkkariyhdistyksen säännöt ja katso läpi voitko ne sellaisenaan hyväksyä ja mikä on meidän rooli niissä jos olemme alajärjestö ????
Vapaasti saa olla erimieltä, mutta haluaisin säilyttää tämän oman "identiteettimme" ennallaan...
BR
TDI
Tiettyjä hankaluuksia voi olla jos alamme siirtämään teknistä keskustelua muualle ja "tuunaus" jne. juttuja toisaalle. Sellaista sillisalaattia ei jaksa kukaan kauaa katsella ?
Topic linkitys on toiminut minusta oikein hyvin tähänkin asti tuolta ultimatevw:n ja ffp:n sivuilta tähän saakka ja minusta myös jatkossa.
Totta on että aiheuttaa hyppimistä kahden sivuston välissä.
Jos koko (tekninen)keskustelu taas siirretään muualle on muiden tärkeidenkin uutisten ja ilmoitusten selaaminen turhan hankalaa ja saattaa mennä uutiset sivu suun.
Summa summarum:
- Yhdistyminen volkkariyhdistyksen kanssa saa minun ääneni.
- www.variantuning.com säilyy ennallaan ja jatkaa kehittymistään valitsemaansa suuntaan
- Toki yhdistymispäätöksen tulee olla variantti porukan yhteinen ja lopullisen päätöksen ja yhdistymisen "ehdot" meidän suunnalta sanelee Amideus, joka on tämän touhun isä.
PS. Amideus kokoa itsellesi nuo volkkariyhdistyksen säännöt ja katso läpi voitko ne sellaisenaan hyväksyä ja mikä on meidän rooli niissä jos olemme alajärjestö ????
Vapaasti saa olla erimieltä, mutta haluaisin säilyttää tämän oman "identiteettimme" ennallaan...
BR
TDI
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Mun mielestä myös tuo tekniikkakeskustelun siirtäminen on vähän hankalaa. Mutta tottakai sitä tekniikkajutustelua voi käydä molemmilla foorumeilla ja uskon että jos meistä tulee jaos niin meidän porukka käy jutustelemassa myös FVWA:n foorumilla.
Olen tuon sääntökirjan lukenut läpi ja ei mun mielestä mitään estettä liittymiselle. Tässä vielä linkki siihen, jos joku muu haluaa vielä lukea sen läpi: http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... .php?t=223
Olen tuon sääntökirjan lukenut läpi ja ei mun mielestä mitään estettä liittymiselle. Tässä vielä linkki siihen, jos joku muu haluaa vielä lukea sen läpi: http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... .php?t=223
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
mä en olis välttämäti niin innoissani tosta fvwa-jaos variantuning-asiasta, eikä ollu kovinkaan kotoinen olo tuolla sivuilla, ihan hieno ajatus sinänsä mutta mielestäni keskittynyt kuitenkin vähän eri asioihin kuin me. vrt Gti-lehti ja V8 Magazine, ihan jees molemmat mutta eri tavalla. Eli täältä pienoinen soraääni ketään henk koht loukkaamatta. En tiedä mitä fvwa voisi meille antaa muuta kuin alennuksia ja kerholehden joka eriää melko paljon meidän toiminnastamme. Mielestäni puurot ja vellit eri kipoista, molemmat voi olla hyviä mutta kun ne sekoittaa..
Honda Accord Tourer Sport 06´
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
just... näin...
tämä on sitä oman identiteetin säilyttämistä. Olemme yhdessä erittäin paljon vahvempia kuin erikseen, mutta omat ulkoasu pitää silti säilyä.
voimme tästä huolimatta jatkossakin pitää omat kokoontumisemme jne... jne..., enkä usko sen olevan haitaksi jos kesäiseen kokoontumiseen, jonnekinpäin suomea saapuu herrasmiehiä ilmajäähdytteisine koneineen...
Ovat monesti kokenutta kaartia nämäkin harrastajat ja voimme varmasti jatkossa oppia jotakin sellaista puolin ja toisin, joka muuten voisi jäädä oppimatta.
Eli mun mielestä voimme kuulua johonkin isompaan ja olla kuitenkin rehellisesti oma itsemme. Kuuluminen johonkin isompaan kerhoon tai yhdistykseen ei saa vaikuttaa omiin suunnitelmiimme ja varianteille spesialisoituneiden kavereiden kehittymiseen. Tälle variantti kerholle on selkeä tilaus ja me pystymme erinomaisesti vastaamaan huutoon tällä kerholla.
Variantuning tulee siis jatkossakin kehittymään ja järjestämään tapahtumia, jotka on suunnattu juuri tälle kohderyhmälle. En muutenkaan usko, että kovinkaan moni takamoottori vw:n omistaja tällähetkellä hakee uutta lastua koneeseen tai tehokkaampaa ahdinta. Puhumattakaan vanteista, valoista, helmoista jne...
Siellä ne tehdään käsin eikä haeta stokkan tiskiltä.
BR
TDI
tämä on sitä oman identiteetin säilyttämistä. Olemme yhdessä erittäin paljon vahvempia kuin erikseen, mutta omat ulkoasu pitää silti säilyä.
voimme tästä huolimatta jatkossakin pitää omat kokoontumisemme jne... jne..., enkä usko sen olevan haitaksi jos kesäiseen kokoontumiseen, jonnekinpäin suomea saapuu herrasmiehiä ilmajäähdytteisine koneineen...
Ovat monesti kokenutta kaartia nämäkin harrastajat ja voimme varmasti jatkossa oppia jotakin sellaista puolin ja toisin, joka muuten voisi jäädä oppimatta.
Eli mun mielestä voimme kuulua johonkin isompaan ja olla kuitenkin rehellisesti oma itsemme. Kuuluminen johonkin isompaan kerhoon tai yhdistykseen ei saa vaikuttaa omiin suunnitelmiimme ja varianteille spesialisoituneiden kavereiden kehittymiseen. Tälle variantti kerholle on selkeä tilaus ja me pystymme erinomaisesti vastaamaan huutoon tällä kerholla.
Variantuning tulee siis jatkossakin kehittymään ja järjestämään tapahtumia, jotka on suunnattu juuri tälle kohderyhmälle. En muutenkaan usko, että kovinkaan moni takamoottori vw:n omistaja tällähetkellä hakee uutta lastua koneeseen tai tehokkaampaa ahdinta. Puhumattakaan vanteista, valoista, helmoista jne...
Siellä ne tehdään käsin eikä haeta stokkan tiskiltä.
BR
TDI
Viimeksi muokannut turpo kiisseli, 3.2.2004 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti: