Ajattelin hankkia Golf Variantin

Kaikki yleinen jutustelu
krunssila
Viestit: 1
Liittynyt: 21.2.2005 14:20

Ajattelin hankkia Golf Variantin

Viesti Kirjoittaja krunssila »

Tervehdys kaikille,

Ajattelin hankkia Golf Variantin ja ajattelin, että täältä jos mistä voin saada tarpeellista 'sisäpiirin' tietoa.

Kone varmaan pitäisi olla vähintään tuo bensa 1.6 litranen. 1.4 taitaa olla liian tehoton? Koeajoin 1.6 litrasen ja se tuntui tarpeeksi pirteältä minulle.

Suunnitelmissa olisi hankkia n. vuoden 2000 käytetty, jota olisi ajettu n. 80 000 - 100 000 KM. Tarkoituksena käyttää sitä noin 4 vuotta ja myydä eteenpäin 140 000 - 160 000 KM ajettuna. (kilometrejä tulee varmaan noin 15 000/vuosi). Jos löydän hyvän yksilön, niin pitäisikö tulla suht. huolettomia kilometrejä vai miten on nykyään VW:n luotettavuus? Autot ovat tietysti aina yksilöitä, mutta millaisia (rehellisiä) kokemuksia teillä on?


Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Hyvät on kokemukset tähän mennessä. 30tkm tuli viikonloppuna täyteen. Ihmeempiä vikoja ei ole ollut. Tehoa saisi olla vähän enemmän mutta tuolla ykskutosellakin pärjää. Takapenkillä saisi myös olla väljempää. Jos ei olisi isompaa tilan tarvetta niin en vaihtaisi.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

ite olen omistanu 1.4 IV golffin ja voin sanoa että ei kannata hankkia. ei tehoa ja kulutus tuntu olevan aika iso. no kaasu pohjassahan sillä piti mennä... suosittelen kyllä vähintään 1.6:sta mut jos haluaa tilaa niin sit passatti 1.8T tai sit V6 neliveto. Itellä eka nelikko ja voin sanoo et kivaa on ja viä kun on tehookin 8) mut kaikkeen tottuu :roll:
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuo on tosi, että mitä pienempi kone sitä enempi se kuluttaa... Kaverilla 2.2 (190hp) bemari ja kaupungissa ajellaan mun 1.6 kans samoilla kulutuksilla, mutta heti ku vauhti nousee yli 90 niin johan alkaa tulla eroa. Kerran tultiin treeltä vähän reilummin peräkkäin keskituntinopeuden ollessa +140 lähes koko ajan. Kaverin bemu vei vajaan 8 tietokoneen mukaan ja mulla oli lukemat mittarissa 9.6 että niin se on edullista ajaa pienellä koneella... :lol:
Viestiketju Lukittu