pintaruosteen poisto pohjapanssarista

Kaikki yleinen jutustelu
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

pintaruosteen poisto pohjapanssarista

Viesti Kirjoittaja sahti »

Täällä tulee jatkuvasti kyseltyä kaikenlaista mutta ehkä näistä on muillekin hyötyä kun kyselen :). Eli talven jäljiltä on vuoden 2003 Passatin pohjapanssariin keulan alle ilmestynyt pintaruostetta, jonka ajattelin kesälomalla hoitaa pois kun olisi aikaa ja haluan pitää autostani huolta :D. Miten te tee-se-itse miehinä hyökkäisitte pintaruosteen kimppuun ja mitä työkaluja kannattaa käyttää? Ajattelin hommata sellaset pukit joilla saa kätevästi keulan ilmaan ilman että renkaita joutuu ottamaan pois. Olen alustavasti miettinyt jotain tämän kaltaista:
1. Hiotaan käsin/koneella karkealla hiomapaperilla (onko teräsharja parempi?) enimmät ruosteet pois.
2. Levitän siveltimellä ruosteensyöjää (?)
3. Levitän siveltimellä kotelonsuoja-ainetta (?)
4. Viimeistelen jollain mustalla maalilla (mikä olisi hyvä?)
Myös rekisterikilven valojen vierusta on pinta-ruostunut, tämän ajattelin puukon kärjellä rapsutella -> ruosteensyöjää -> kotelonsuoja-ainetta -> auton väristä maalia.

Jääkö minulta joku tärkeä työvaihe tekemättä? Onko joku noista työvaiheista "väärin" ? Suosituksia (miten itse tekisitte)? Onko turhaa tämmöinen? Ainakin rekkarikilven valojen ruosteen aina huomaa kun takakontin avaa.

Kiitokset jo etukäteen :)

- sahti
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Avatar
Zeussii
Viestit: 340
Liittynyt: 24.11.2010 19:17
Paikkakunta: Kerava

Re: pintaruosteen poisto pohjapanssarista

Viesti Kirjoittaja Zeussii »

Madallat hiukan enemmän niin pysyy rosteet poissa :twisted:
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: pintaruosteen poisto pohjapanssarista

Viesti Kirjoittaja ibel »

Ja toisaalta, mihinä se sieltä näkyy ja seuraavasta raapasusta lähtee taas kukkimaa.. :D
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

Re: pintaruosteen poisto pohjapanssarista

Viesti Kirjoittaja sahti »

Nii eihän se pohja mihinkään näy mut kai sitä ois hyvä jollain peittää :D toi rekkarikilven valon alue kuitenkin näkyy, joten onko noista minun ehdottamista menetelmistä mihinkään? Madallukset ei kiinnosta, korkea maavara ennemminkin koska ajan välillä huonoilla teillä.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: pintaruosteen poisto pohjapanssarista

Viesti Kirjoittaja ibel »

Ei se panssari puhki ehi ruostua siinä ajassa mitä se sulla on, ellet vaiha sitä seuraavaa autoo. :D
Muakii kiinnostais tuo rekkarikilven syvennyksestä ruosteen poisto.. En oo viel saanu aikasiks alottaa tekee sitä.. :roll:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Viestiketju Lukittu