VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Kaikki yleinen jutustelu
Avatar
muppis
VCF Member
Viestit: 759
Liittynyt: 13.8.2010 13:44
Paikkakunta: Huittinen - Tampere
Viesti:

VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja muppis » 26.11.2013 12:49

Tästä olisi tarkoitus tehdä sellainen topic, jossa voi kertoa kuulemansa essonbaarin jutut ja jos tietää todisteeksi vastaväitteen, niin sekin mukaan. Jos on omakohtaista kokemusta, niin mielellään myös maininta monestako kappaleesta ja kuinka usein.

Olkaa hyvä.
Ny: 3C 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CBAB Comfortline -10
Ex: 3BG 1.9 TDI 74 kW AVB Comfortline -01
Ex: 3B 1.6 74 kW ARM Trendline -00

Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1877
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Savitaipale/Kauhava

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja ibel » 26.11.2013 13:16

2,5TDI V6 on luotettava.. :twisted:
Sori oli pakko.. :lol:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana E-Pohjanmaa/E-Karjala

Monkelo
Viestit: 578
Liittynyt: 15.7.2011 21:27
Paikkakunta: Naantali

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Monkelo » 26.11.2013 14:11

Vaggien mikrokytkimet on ehkä paskin keksintö.
Aiheesta tuskin löytyy puollustavia puheita? :twisted:
Omakohtainen kokemus, passat bg/b5.5 ja 4xmikroja rikki (osa jo korjattu).
Plus tutut ja tuntemattomat x1000..
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016

Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein » 27.11.2013 9:02

Mittasitko oliko itse kytkin rikki vai oliko vaan huono juotos? Miulla temppuili kaikki 4 ovee ja ei yhtäkään mikrokytkintä rikki vaan kylmäjuotoksia 6 napaisen liittimen juotoksissa. Sisävalot ei syttyny kuten kuuluis ja lukot teki omia temppujaan. Nyt toimii eikä anna vikakoodeja. Auto on 99 farkkupassatti.

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km

Monkelo
Viestit: 578
Liittynyt: 15.7.2011 21:27
Paikkakunta: Naantali

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Monkelo » 27.11.2013 11:05

Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016

Avatar
Jake-
Viestit: 723
Liittynyt: 23.4.2012 17:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Jake- » 27.11.2013 12:44

Itellähän vetää kuskinovi maihin, sillon tällön saattaa vetää ovet lukkoon. Huolestuttaa vaan ku koskaan tiä millon vetää lukkoon ja auto käynnis, yleinsä tulee kyllä pidettyä ikkunaa sen verran auki et käsi mahtuu.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu

Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1877
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Savitaipale/Kauhava

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja ibel » 27.11.2013 15:10

^Eikös tuohokkii riitä et jättää kuskin oven raolleen??
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana E-Pohjanmaa/E-Karjala

Avatar
Jake-
Viestit: 723
Liittynyt: 23.4.2012 17:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Jake- » 27.11.2013 16:14

Riittäähän sekin.

E: Paljos tuo mikrokytkin maksaa? Aattelin jos se vika oiskin siinä.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu

Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein » 27.11.2013 23:09

Ei se mikrokytkin kyl niit ovia ainakaan lukkoon laita.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km

Avatar
Jake-
Viestit: 723
Liittynyt: 23.4.2012 17:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Jake- » 28.11.2013 3:12

Ei, mut ajattelin vaan ku vikakoodinlukija sanoo vain "Kuljettajan puolen ovi ottaa maihin". Kun uus lukkopesä maksaa reilu 200€ ja millään raaskis ostaa uutta :D
Golf IV 1.6 - nuhapumppu

Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein » 28.11.2013 6:27

Mikä auto kysees? 3b passattii/golf 4:een saa motonetist sen lukkohässäkän alle viidenkympin.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km

Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein » 28.11.2013 6:29

Aika outo vikakoodikin. Mikä sen koodin numero on? Tarkottasko se, että johtosarja on hankautunu poikki/puhki ja on oikosulussa runkoon?
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km

Avatar
Jake-
Viestit: 723
Liittynyt: 23.4.2012 17:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Jake- » 28.11.2013 13:26

Pitää jostai saada vika koodin lukija, jotta voin tarkistaa vian koodin ja IV golffi.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu

Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen » 28.11.2013 22:50

Tu käymään ni kattellaan.

Avatar
Jake-
Viestit: 723
Liittynyt: 23.4.2012 17:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Jake- » 28.11.2013 23:09

Millon kävis? Ja jatketaa fb
Golf IV 1.6 - nuhapumppu

JL
Viestit: 552
Liittynyt: 3.5.2011 0:10
Paikkakunta: Pori

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja JL » 29.11.2013 0:18

Koitetaas olisikohan tälle jotain faktaa olemassa. Eli on pistänyt silmään että kovin usein tulee vastaan 1.8t AEB moottorikoodilla olevia koneita myyntiin. Useammat 240-260tkm ajetuista autoista. Myydään osissa. Onko tuon moottorikoodin alla olemassa jokin mikä rikkoo koneen palttiarallaa noilla kilsoilla? Joku yleinen ongelmakohta mikä rikkoo koko koneen hajotessaan? Vai onko ihan puhdasta sattumaa? Kellään tietoa tästä?

Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein » 29.11.2013 6:15

Eikse oo se öljysihdin tukkeutumine? Tai turbon laakerin pettämine? Kumpi heistä nyt sit onkaan muna ja kumpi kana.

Tai aeb:stä taitaakii hajota ekaks alakerta. Miullakii on nimittäi AEB:n isoreikäne kansi APU koneessa :-)
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km

Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5789
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli » 29.11.2013 6:34

Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Noita öljynpainevaivoja noissa kyllä on aika paljon. Toinen työkaveri osti audi a4 1.8T quattron aivan älyttömän halvalla "moottorivikaisena" jäärata-autoksi. Kävi niin rumasti. Öljysihti puhtaaksi ja avot :mrgreen: Eikun luisuttelemaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007

Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein » 29.11.2013 7:38

Monkelo kirjoitti:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km

Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein » 29.11.2013 7:44

Pasi Häkli kirjoitti:Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Tuloputken ja turbon väliin kun laittas painemittarin niin se kertois heti jos putki tai sihti alkaa tukkeutumaan. Tai turbon laakeri väljistymään liiaksi. Huomattavasti aiemmin kuin öljynpainevalon vilahtelu.
Se ois mittaukselle paljon parempi sijoituspaikka kuin suodatinjalassa.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km

Monkelo
Viestit: 578
Liittynyt: 15.7.2011 21:27
Paikkakunta: Naantali

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja Monkelo » 29.11.2013 8:26

VAGinSchwein kirjoitti:
Monkelo kirjoitti:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.
Silmällä :) Olisihan ne voinut juottaa uudelleen, mutta hyvin tuntuu nyt toimivan. Mikro oli kyllä selvästi rikki.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016

Avatar
diffas
Viestit: 103
Liittynyt: 30.4.2011 14:09
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja diffas » 29.11.2013 18:00

ibel kirjoitti:2,5TDI V6 on luotettava.. :twisted:
Sori oli pakko.. :lol:
Jep. Monelle tuntuu olevan uskomus että nää olis jotenki epäluotettavia.
Se on vaan hyvä et jengi pitää yllä tota myyttiä, niin saa ostella edukkaammin toiset. :)

interceptor87
Viestit: 39
Liittynyt: 31.7.2013 17:18

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja interceptor87 » 16.2.2014 12:10

Työkaveri kirosi Polon ohjauksesta että Volkkaria ei voi korjata vaan vaihdetaan vain osia... Itse sain kyllä löysän moniurahihnan kiristettyä siirtämällä laturin pultin koneen runkoa vasten ja säästin satasen :buttrock

Avatar
joni84
Viestit: 670
Liittynyt: 12.12.2013 18:38
Paikkakunta: lahti

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Viesti Kirjoittaja joni84 » 17.3.2017 13:52

Yksi vittumainen ominaisuus on ku ovet jäätyy talvella ja saa paiskoa monesti että meneekiinni jos menee silloinkaan. Joskus olleet takavet kiinni sen aikaa kuormaliinoilla että auto lämpenee ja ovet menee kiinni.

Vastaa Viestiin