Leasing- autoista.

Kaikki yleinen jutustelu
Pena
Viestit: 8
Liittynyt: 18.11.2013 21:24

Leasing- autoista.

Viesti Kirjoittaja Pena »

Mielipiteitä leasing- autosta, olisi leasingkäytössä ollut, n. 3 vuotta vanha Passat liikkeessä myynnissä. On kylläkin pörrännyt Uudenmaan suolakurateitä. Varustetaso näissä aika kattava.
Petri M
Viestit: 167
Liittynyt: 9.3.2008 9:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Leasing- autoista.

Viesti Kirjoittaja Petri M »

Eli luultavammin ollut jonkun työsuhdeauto.
Huollothan noissa on yleensä tehty, mutta muutenhan se on sattuman kauppaa miten on kohdeltu.
Yleensähän noiden haltijat tietää että uusi auto tulee 3 vuoden välein.
Toiset pitää autoa kuin omaansa ja toiset ei...

Käytännössä en laske eduksi, en haitaksi, jos auto on ollut leasing.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Leasing- autoista.

Viesti Kirjoittaja kotka »

Itse olen ajanut 3 autoa ja 9 vuotta leasingilla. Jokaisella autolla tuli ajettua noin 150 tkm. Silloisessa yrityksessä sama homma oli myös parilla muulla "kohtalotoverilla". Muutama asia noihin 9 autoon: se auto on työkalu jolla liikutaan. Huollot niihin on tehtävä ajallaan, mutta huolto-ohjelma on erittäin minimi. Varsinaiset viat niistä korjataan ja renkaat ovat kulutuskamaa. Autot pyörivät käytännössä 24/7/365 koska kukapa sitä viitsii mennä kylmään tai kuumaan autoon istumaan, varsinkaan kun polttoainetta saat sillä samalla leasingkortilla "rajattomasti". Käytön voit kuvitella että sillä ajetaan sinne minne voidaan, tai vieläkin karummin vaikka ei välttämättä pääsisi.
Osassa autossa varusteet on ok, osassa minimi. Riippuu verotusarvosta ja firman politiikasta.

Itse pesin autot kintaalla enkä käyttänyt pesukoneissa, lumia en harjannut ja sisustan siivosin ehkä liiankin tarkasti. Vastaavasti muiden autoista olisi pystynyt lumikolalla keräämään hampurilaisjätökset, limupullot, kahvimukit, koiranjätökset, lasten jäätelöt.. Ulkopuoli yhtä hyvällä hoidolla, eli ehkä sen harjapesun kautta kotiin jouluna ja juhannuksena, muuten lumilapiolla tai katuharjalla puhtaaksi, eikä pikkukolhut ajamista estä jos voi päästä suoraan kaupan ovelle.

Summasummarum: yleisesti huolimattomalla pidolla mutta voihan olla poikkeuksiakin.. Minä pidin paremmin kuin omaani, muut viis välittivät.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Viestiketju Lukittu