Kuntosali harrastajia?

Kaikki yleinen jutustelu
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Noniin elikkäs heitetäänpä nyt tällainen aihe kehiin, eli löytyykö volkkari-harrastajien keskuudesta puntti-ukkoja/mimmejä?

Ajatuksena oli että tänne voisi kerätä kokemuksia ja tietoja kuntosali-ohjelmista, ruokavalioista etsetera etsetera

Tällä päivämäärällä kertyi allekirjoittaneelle 3v aktiivista käymistä
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja kotka »

Enempi vähempi salilla käynyt 21 vuotta..
Tätä nykyä 3-4 kertaa viikossa. Juosten salille ja salilta pois. Peruspunttia siten että toistot 8-10 kertaa ja 3 sarjoissa.
Syöntinä rahkaa, marjoja, proteiinijuomaa tai rahkaa ja perusruokaa salaatin kera. Magnesiumia ja vihreää teetä lisänä.
Farmikävelyä, penkkiä, dippiä, maastavetoa, hauiskääntöä.. Irtopainoin ilman vyötä tai vetoremmejä.
Sykevyö+SportTracker ja musiikkia korvanapeista.

Edit:
Ja tämän lisäksihän pyöritän omakotitaloa, sekä sakemannin kanssa noin tunnin lenkit päivässä (vetoa, juoksua, maastoa, jälkeä..)
Viimeksi muokannut kotka, 10.2.2014 7:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

5 kertaa viikkoon tällä kaudella, seuraavalla kaudella taas siirryn 4 jakoseen. Pääliikkeinä, penkki, mave ja kyykky. Niitä reenataan vaihtelevasti, raskaampana/kevyempänä. Apulihakset riippuen mikä reeniviikko menossa.
lisäravinto; isolaatti proteiini, glutamiini, kreatiini,multivitamiini, sinkki,jodi ja magnesium sekä omega3set
Pääasiassa kuitenki painotus kotiruokaan.
lisäksi 2-vuotiaan amstaffin kans omat reenit kepin kanssa

Pikkuhiljaa kesää kohti maltillista "michelin-renkaan" poistamista :D
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Kauheasti olen yrittänyt n. kolmen vuoden ajan monen liikkumattoman vuoden jälkeen, mutta ei tuosta tunnu oikein mitään tulevan. Paikat hajalla/jumissa ja käsissä sellaisia hermosärkyjä levossa ettei tunnu oikein mikään auttavan. Huomenna loppuu fysioterapiajakso ja alan varailemaan aikaa hierojalle jos saisi taas itsensä treenikuntoon. Viime vuodelle oli tavoitteena 600kg YT (maastanosto, jalkakyykky, penkkipunnerrus), mutta siitä jäin aika paljon. :oops:
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Kyllähän 600kg yhteistulokseen saa tehdä jo melko rankasti töitä :)
Itellä on 450kg hujakoilla tällä hetkellä
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja kotka »

^ enochian: Yksi vaihtoehto voisi olla kiropraktikon käsittelyssä käynti. Kun muu ei itselläni auttanut (lääkäri, hieronta, fysikaalinen..) niin hierojani opastuksella kävin kiropraktikolla. Monta lukkoa/jumia aukeni ensimmäisellä kerralla, mutta ei kaikki. Hän jatkoi asiaa pidemmälle ja lopulta magneetista löytyikin selkärangan osittaiset rappeumat ja niiden aiheuttamat hermopinteet. Asian kun tietää, niin helpotti kovasti.

Minä olen aika paljon käynyt salilla ja ihmetellyt muutamaa asiaa: TankToppeja tms., vetoremmejä ja hifistelyä eri liikkeiden parissa.
Tiukat, lyhythihaiset asusteet eivät pidä lihaslämpöä yllä. Miksi vetoremmit (kyllä ne kädet vahvistuu sitä mukaa kun tuloksia tulee, otevoiman merkitys korostuu) ? Miksi vinopenkkiä irtopainoin kädet kierteellä sivulta silmien yläpuolelle penkin jälkeen? (sama lihas työskentelee ja lihaksen tehtävä on vain supistua. Ja kun saa ärsykkeen, niin koko lihas tekee työn, ei mikään alaosa, keskiosa tai yläosa)

Ja aika monihan luulee että salilla karistetaan kiloja pois kropasta. No ei välttämättä jos ei vetele pelkkää kuntopyörää tms. Raaka lihastreeni pyrkii nostamaan kropan massaa. (Läski painaa vähemmän kuin lihas)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja sahti »

kotka: Vetoremmien avulla saa vedetty pitkät ja isolla painolla tehtävät sarjat kunnialla loppuun, esim kulmasoutu, ala-ja ylätalja, maastaveto/SJMV... Olen siitä samaa mieltä että kannattaa aina tehdä ilman vetoremmejä siihen asti että ei enää yksinkertaisesti jaksa pitää tangosta kiinni. On typerää lopettaa sarja kesken pelkästään sen takia että otevoima loppuu jos vaikka selkä jaksaisi tehdä töitä parin-kolmen toiston verran. Maastavetoa voi tehdä ristiotteella, joka estää rullatumisen aika hyvin mutta itse teen mielummin kädet samoin päin ja laitan remmit kun painoa alkaa olla 100kg+. Jos treenaa omaksi ilokseen eikä voimannostokisoihin niin miksi ei saisi treenata niinkuin itse parhaaksi näkee.. Vetoremmeillä todellakin saa enemmän irti varsinki body-tyyppisestä treenistä. Voimailijat on sitten erikseen.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Niin ja toisten mielestä myös salihanskojen käyttö on ihan turhaa puuhaa, mutta eikös se ole ihan jokaisen oma asia millasilla "välineillä" treenaa. Vetoremmien käytön ymmärrän oikein hyvin kun mennään yli 100kg painoihin maastavedossa. Ainakin itellä on välillä sellanen olo että ote meinaa lipsua vaikka ristiotteella nostaisikin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja kotka »

No, oma mielipiteeni on vetoremmeistä että ei aloittelijoille eikä alle 200 kilossa maastavedossa. Jos tuo 100 kiloa vaatii remmit, niin käytössä varmaan on myöskin vyö. Vai vetelettekö te +20 toiston sarjoja? Omat toistot on 6-10 nostoa ja ei se alle 100 kilon paino ole missään vaiheessa.
En minä ketään tuomitse, mutta jostain se vain on pois jos ei sormet pidä ja otevoima korvataan remmein.
Minulla on 30 litran muovikanisterit joissa on hiekkaa sisällä, paino noin 70 kiloa. Nuo otetaan kahvasta kiinni ja kävellään. Eikä kyllä tulisi mieleenkään käyttää remmejä.

Mutta bodarit ja voimailijat ovat asioista eri mieltä myös Pakkisfoorumilla. Ja hyvä vain niin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ite olen noin puolisen vuotta sitten aloittanut 173cm/75kg kukkakeppi joka "voimailee" kotisalilla ihan omaksi iloksi. Tarkoitus ei ainakaan laihtua ole. Vetoremmejä en omista, enkä ole ikinä käyttänytkään. Mutta sanoin että ymmärrän kyllä niitä jotka niitä haluaa käyttää. Maastavetoa en ole yli 130kg saanut koska kotoa loppuu levypainot kesken, jostain tarttis saada lisää. Ovat vaan röyhkeän kalliita uutena.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja sahti »

Riippuu tosi paljon tavoitteista ja treenin intensiteetistä miten remmejä tarvii. Jos tiiän että en oo tulossa uudestaan salille moneen päivään niin ei haittas että forkut menee tukkoon. Ite pystysin periaatteessa tekee mavet ja soudut ilmankin remmejä (välillä teenkin) mutta remmien avulla vältän sen että menee forkut tukkoon ennenaikaisesti ja pystyy paremmin keskittymään pääasiaan, eli selän treenaamiseen. Vyötä en käytä missään vaikka se treenikassista löytyykin. Parasta treeniä keskivartalolle tehä just mave ja kyykky ilman vyötä. Jos on alaselkä kipeenä niin vyötä on hyvä käyttää esim. sjmv:ssa. Nimenomaan alaselkä on se joka helposti menee tukkoon/kipeäksi, kun treenaa usein lyhyessä ajassa, kun se ei oikeen pääse palautumaan koska saa hittiä niin monessa eri liikkeessä. Jos treenaaan takareisiä niin mitä väliä jos samalla on selkä ja forkut tuettu. Ne voi treenata erikseen jos tarvii.

Mä teen pakkotoistosta löytyvää "elaston 2-jakosta".
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pasi Häkli kirjoitti:Ite olen noin puolisen vuotta sitten aloittanut 173cm/75kg kukkakeppi joka "voimailee" kotisalilla ihan omaksi iloksi. Tarkoitus ei ainakaan laihtua ole. Vetoremmejä en omista, enkä ole ikinä käyttänytkään. Mutta sanoin että ymmärrän kyllä niitä jotka niitä haluaa käyttää. Maastavetoa en ole yli 130kg saanut koska kotoa loppuu levypainot kesken, jostain tarttis saada lisää. Ovat vaan röyhkeän kalliita uutena.
Noita painoja voi tehdä vaikka kuivabetonista ihan kotioloissa eikä maksa ihan hirveästi. 20 kilon lätkän tekee noin 4 euroon.. Ulkonäkö ei vastaa kaupan tuotetta, mutta käy ne painosta ihan hyvin.

Tärkeintä varmaan on että käy salilla, ei hajota itseään ja nauttii siitä touhusta. Ja toimii se hyvänä tukena töitäkin ajatellen. Mutta venyttely, nestetasapaino ja oikea ravinto pitää myös muistaa. Itselläni myös koira muistuttaa muusta lenkkeilystä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Joo, kyllä itsellänikin on vaikka minkälaisia apuvälineitä salilla, vyö, rannesiteet eli tuet, vetoremmit ja uusimpana investointina tilasin englannista "ranne-koukut" sanotaan niitä nyt vaikka tällaisiksi kun en muutakaan keksi.

Minusta on aivan perusteltua käyttää saliharrastuksessa juuri sellaisia apuvälineitä kuin itse tuntee tarvitsevansa, toki hatun nosto myös niille jotka eivät tällaisia käytö (Kotka)

Minusta niiden käytöstä ei ole mitään haittaa vaan olen monet kerrat todennut ne erittäin hyödyllisiksi. Kyllähän monet esim. vanhanliiton saliharrastajat väheksyvät lisäravinteitakin.

Kiteytettynä niinkuin Pasi tuossa jo sanoikin että pääasia että siitä hommasta nauttii, pystyy ylittämään ja kilpailemaan itsensä kanssa ja säilyy terveenä ja hyvinvointisena.
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Muistan hyvin ennen kuin aloitin painojen kanssa pelaamaan, niin mulla oli joka aamu sängystä noustessa selkä tosi kipeä. Nyt ei enää tätä selkäkipua ole lainkaan. Eli kyllä tuosta touhusta jotain hyötyä on :)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pasi Häkli kirjoitti:Muistan hyvin ennen kuin aloitin painojen kanssa pelaamaan, niin mulla oli joka aamu sängystä noustessa selkä tosi kipeä. Nyt ei enää tätä selkäkipua ole lainkaan. Eli kyllä tuosta touhusta jotain hyötyä on :)
Hep. Lukekaahan tuo lause huolella ja ajatuksella. Ja tuohon lauseeseen minäkin laitan allekirjoitukseni.

Minulla on selässä kahdessa nikamassa rappeuma, välilevyt tulevat osittain ulos ja painuvat nikamien väliin. Pari vuotta olin lähes vuodepotilas ja puukkojonossa, mutta hermo ei kestänyt kipulääkkeitä, puutuneita jalkoja/sormia eikä jatkuvaa kipua ja epätietoisuutta. Kun asia ei edennyt, niin tein omakohtaisen ratkaisun ja yritin hajoittaa paikat nopeuttaakseni korjaamista (kyllä, puhelin oli rintataskussa ja 112 valintaruudussa, kellarin ovi auki ambulanssia varten..) No, muutaman kerran tipahdin polvilleni ja silmissä musteni, mutta eipä se rikki mennyt vaan jotenkin poksahti muuten. Siitä selvittyäni aloitin lenkkeilyn, pyöräilyn, jatkoin kuntosalilla käymistä enkä ole kärsinyt kipeästä selästä (kipu vaihtunut terveeseen pakotukseen)
Työni puolesta näen lähes päivittäin huonon lihashuollon vuoksi kärsiviä ihmisiä jotka eivät tajua raskaan työn seurauksia ja oman hyvinvoinnin ylläpitämistä. Työmme on kausiluonteista, kohtalaisen raskasta fyysisesti.. Eli kattoja teemme, käsiteltävät yksiköt painavat 20 kilosta 80 kiloon. (bitumiharkko 20 kg, kattohuoparulla 35-45 kiloa, kaasupullo 80 kiloa..) Ja urakkaluontoinen työ pitää vauhtia virkeänä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
osoners
Viestit: 1447
Liittynyt: 30.1.2011 21:46
Paikkakunta: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja osoners »

En ole pitkään aikaa kuntosalilla käynyt enkä varsinaisesti käynyt nytkään. Mutta kävin noin 3 vuoden tauon jälkeen bjj treeneissä. Harrastanut aikasemmin noin kolme vuotta lajia.

Tiesin että se tulee olemaan tuskaa kun kuntoilu on jäänyt vähän vähemmälle viime aikoina. Mutta en muistanut että se noin kauheeta on. :D Noin puolen tunnin vääntämisen jälkeen oli pakko mennä vessaan ripuloimaan kun pakki meni täysin sekaisin pyörimisestä. Siiten treenien viimeisissä sparrauksissa oli pakko käydä välillä vessassa oksentamassa kun ei enään pystynyt pidättelee. :lol:

Mut hauskaa oli. Eiköhän se taas tästä lähde nousuun. Ensi sunnuntaina taas uudestaan.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

It is not fun untill you puke :D

tänään oli vuorossa rintaa, hauista ja epäkkäitä (epäsuoraa rasitusta sivuolkapäille ja selällä)
hyvin kulki reenit ja päästiin penkkipunnerruksessa käsipainoilla ihan hyviin tuloksiin :) tästä on hyvä jatkaa.
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja sahti »

Kamppailulajit on kivoja, itsekkin olen harrastellut itsepuolustuslajeja kuten krav magaa jonkin verran. Niskojen kanssa on vaan ollu niin paljon ongelmia, että joutunut pitämään välillä taukoa ja nyt on taas pitempi tauko treeneistä menossa. Nyt onkin tavoitteena saada lihaskuntoa ja sitä kautta niskoja paremmaksi pitkin kevättä ja kesää sekä aerobista kuntoa salibandy+maastopyöräilyn muodossa. Vois syksyllä harkita paluuta tatamille hyvässä lykyssä.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Tuo krav maga vois kiinnostaa itseänikin, täällä meillä päin on vaan melko suppea tuo valikoima itsepuolustuslajeista :/
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
osoners
Viestit: 1447
Liittynyt: 30.1.2011 21:46
Paikkakunta: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja osoners »

BJJ on myös kivaa kun siinä saa halailla poikia. Ja välillä tyttöjäkin. Ei mut hyvää urheilua on kyllä kaikki.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

volkkariku kirjoitti:Tuo krav maga vois kiinnostaa itseänikin, täällä meillä päin on vaan melko suppea tuo valikoima itsepuolustuslajeista :/
2.4. alkanut Raahessa BJJ/Vapaaottelu peruskurssi, jos ei lajista ole aiempaa kokemusta niin suosittelen. Järjestäjänä Oulun Kamppailuklubi.

Infotilaisuuden aika ja paikka:

Keskiviikko 2.4.2014 klo 18:00 Kampuksen(tekun) liikuntasali, infotilaisuudessa et vielä tarvitse treeni varusteita.

Kurssin kesto
10 VK

Treenit
Treeniajat ilmoitetaan myöhemmin, treenit 2 x viikko
Hinta:
Peruskurssin hinta sisältyy Kamppailuklubin jäsenmaksuun. Jäsenmaksu on 25€/kk (minimilaskutus 50€/kk). Otamme vastaan myös SMARTUM liikunta- ja kulttuuriseteleitä.
Varustus:
t-paita, verkkarit/shortsit
Lisätiedot:
Tomi Kaarela 0443402507
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Vetoremmeihin palatakseni, yleensä en niitä käytä, mutta tuossa käsien puutumisen kanssa kamppaillessani piti välillä tehdä maastavetoa remmeillä kun ei tahtonut tanko pysyä muuten käsissä ja viimeksi oli pakko ottaa remmit käyttöön treenin loppuvaiheessa kun meinasi lähteä kämmenistä nahkat. Yleensä en niitä kuitenkaan käytä, mutta niillekin on välillä tarvetta.

Kävin 5xfysioterapiassa ja ehkä pahimmat jumit lähtivät siellä, sen jälkeen olen käynyt kerran hierojalla ja pitää käydä pian uudestaan koska jumeja/kipuja on käsissä yhä jäljellä vaikka treenitehoja olen laskenut aika reilusti. Pitää nyt kokeilla ensin tuon säännöllisen hieronnan vaikutus ja sen jälkeen miettiä kiropraktikkoa/osteopaattia/tms. jos tuntuu ettei mies ala tulla kuntoon. Kaikki dieettimotivaatio on kyllä mennyt aika totaalisesti näiden särkyjen myötä ja v*tutus kasvanut tasaisesti kun ei treenistä tule mitään.
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

MInulla on kans joka kuukausi hierojalle aika. Saliharrastus ja sitten vielä käytännössä istumatyötä niin oikeastaan pakko käydä jos meinaa jotakin pystyä harrastaan :) Tuohon BJJ/vapaaottelu hommaan vielä että sitä jarruttaa myös tuo 3-vuorotyö :/
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Kilu »

enochian kirjoitti:Vetoremmeihin palatakseni, yleensä en niitä käytä, mutta tuossa käsien puutumisen kanssa kamppaillessani piti välillä tehdä maastavetoa remmeillä kun ei tahtonut tanko pysyä muuten käsissä ja viimeksi oli pakko ottaa remmit käyttöön treenin loppuvaiheessa kun meinasi lähteä kämmenistä nahkat. Yleensä en niitä kuitenkaan käytä, mutta niillekin on välillä tarvetta.
Itse olin aikoinaan niin ripuliranne, että jouduin käyttämään vetoremmejä, kun 180kg otin suorinjaloin maveja 10 sarjoilla. Nykyään, kun olkapäät ja polvet on finaalissa, niin jumppaillaan vaan.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Mave sujuu jo aika hyvin ilman remmejä, pystyy tekemään 6x180, 3x200, 6x180 -sarjat ristiotteella. Joissain taljaliikkeissä ja kulmasoudussa käsipainolla tulee remmejä vielä käytettyä kun tuollaisissa n.15 toiston sarjoissa alkaa kädet puutumaan niin remmien kanssa on helpompaa kun ei tarvitse keskittyä puristamiseen ja pysyy liike paremmin kontrollissa. Mavea pitäisi alkaa nyt vaan tekemään enemmän kun tuntuu olevan voimat kadoksissa tauon jälkeen. :oops:
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Ns. kunnon mavea selälle itsekin otin ristiotteella, mutta suorin jaloin takareiskaa vedin aina myötäotteella. Jotenkin mukavamman tuntuista. Ekana kyykky, sitten prässi ja sitten vetoja takareiskalle. Loppuksi hippailua koneilla. Ei vaan meikäläisen nivelet kestäneet tuota touhua. Kovemmillakin painoilla tuli kokeiltua lyhempiä sarjoja, mutta ei tarvitse enää, kuin haaveilla. Nykyään 15kg vähemmän lihasta ja krav magalla mennään, tosin ei enää aika riitä siihenkään. Yrittänyt nykyisin käydä jumppailemassa kevyesti puntilla aina kun aika ja innostus antaa myöten.
TyyneHynninen
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2014 13:38

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja TyyneHynninen »

Joo olen kuntosali harrastajia ja olen käynyt joku 2 vuotta melko aktiivisesti. Ruokavaliota seurailen ja pidän muutenkin huolta kunnosta ja terveydestäni erittäin aktiivisesti. Kiipeily vie paljon voimia ja jos niit ei olee niin kusessa ollaan XD
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Taas alkoi vähän veto ja penkki paranemaan niin vanhat käsivaivat rupesivat heti muistuttamaan olemassaolostaan. Pitää nyt koittaa muistaa levätä/palautua ja varailla aikaa hierojalle.
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Joo päivitelläänpäs omaltakin osalta tänne, eli kuukausi sitten inbody mittauksessa paino 88.7kg ja nyt perjantaina 90.7kg ja voisin väittää etteivät kaikki paino ole ainakaan vyötärölle menneet joten suunta on oikea :) pituutta minulla siis hieman alle 180cm. Suunnitelmissa toki olisi että kesän mittaan otettaisiin michelin rengasta vyötäröltä vähemmäksi :) alle 3000kcal mennään vielä toistaiseksi per päivä.
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Perjantaina tuli vedettyä tähän mennessä varmaan kovimmat sarjat 2x8x190 ja nyt tuntuu siltä etten enää käy salilla ennen kuin olen päässyt hierojalle. Muuten vaihtuu taas kehityksessä suunta niin kuin kävi tammikuussa. :/
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Ei ole ehtinyt hierojalle, mutta putkirullailua on tullut tehtyä ja aina raskaan treenin jälkeen kevennetty nopeustreeni. Toistaiseksi maastavedossa kehitys on vielä noususuunnassa. Pari viikkoa sitten ykkösiä 210, 230, 240, 230, 210 -sarja jossa tuo 240kg oli todella raskas ja oma ennätyspaino. Tänään kokeilin raskasta sarjaa tuloksena 6*220kg. :)
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Omat "salitouhut" jäi tauolle kesäkelien takia, eikä sen jälkeen ole tullut alotettua uudestaan :/
Vapaa-ajalla tulee tota krossia ajeltua niin pysyypähän kunto yllä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Mitä pidemmäksi tauko venyy niin sitä hankalampaa on aloittaa uudestaan.
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Ihanko totta :) Itselle ei ole tuo salitouhu enää pakkomielle, mitä se oli vielä 10v sitten. Kyllä se innostus katkeaa uusiutuvien vanhojen vammojen myötä. Toki näin vanhempana ei ole enää tulostavoitteita, kun ne parhaat vuodet on auttamattomasti takanapäin. Hienoa olisi, jos innostus pysyisi yllä, mutta ei ole enää poltetta, valitettavasti.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Ihan totta. ;) Itselläni oli välillä yli 5v tauko kaikesta liikunnasta jonka aikana meni kunto ja terveys aika heikkoon kuntoon.

Ei tämä onneksi itsellekään ole pakkomielle, lomalla meni kolme viikkoa niin etten käynyt kertaakaan salilla ja aika harvoin käyn siellä vapaapäivinäkään. Töistä pääsee ruokiksella helposti treenaamaan niin se tulee hyödynnettyä. Mä tässä pohdiskelin tulostavoitetta että jos nelikymppisenä pääsisi kolmensadan vetokuntoon. Tässä olisi 5v aikaa treenata ennen veteraani-ikää. :) Se vaan vaatisi aika määrätietoista työtä nykyisen fiilistelytreenin sijaan eikä oikein loukkaantumisiakaan saisi tulla.
AnttiR
Viestit: 83
Liittynyt: 19.2.2012 16:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

17-31 vuotiaaksi tuli harrastettua 3-4 krt viikossa pisin tauko joku 2kk. Sitten vaan loppu, kun samat kyynärpää, olkapää, yms alaselkä vaivat toistui nyt 3-vuotta oltu urheilematta. Poltetta olis jatkaa, kun ehtisi tai siis sais aikaiseksi. Tosin tässä on 3-vuoden aikana syntyny kaksi tyttöä ja tullu rakennettua talo kappaletavarasta,nyt on autotalli menossa, joten tekemistä on riittänyt.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Kilu »

enochian kirjoitti: Mä tässä pohdiskelin tulostavoitetta että jos nelikymppisenä pääsisi kolmensadan vetokuntoon. Tässä olisi 5v aikaa treenata ennen veteraani-ikää. :) Se vaan vaatisi aika määrätietoista työtä nykyisen fiilistelytreenin sijaan eikä oikein loukkaantumisiakaan saisi tulla.
Mitä sitten, jos et pääse? Ja mitä siten, jos pääset? Jos et kisaa, niin aivan sama. Itseä vastaan tuossa taistelee ja lopputuloksella ei ole merkitystä, jos et kisaa. Voi tehdä kuin minä eli kehua vanhoja tuloksia, joita kukaan ei usko ja sekös vituttaa :)
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Pari kuukautta mennyt enemmän ja vähemmän flunssassa ja treenit jääneet sinä aikana muutamaan tosi kevyeen ylläpitojumppaan. Ennen flunssaa alkoi kunto olla nousussa ja tuli vihdoinkin penkattua kauan odottamani 160kg ja maastanostossa tehtyä 5x230 ja 3x240 sarjat...ehkä taas(kin) olisi pitänyt alkaa keventämään treeniä siinä vaiheessa kun alkoi tuntua tulevan tulostakin. Yleensä kun alkaa treeni kulkea niin sitten sairastun. :x
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Hyvä kun alkaa olla ukko kunnossa :D Älä nyt riko paikkoja, kuten itse aikoinaan tein :cry:
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja enochian »

Mä rikoin itseäni jo nuorempana sen verran että nyt osaa mennä jo aika hyvin oman kropan ehdoilla. Tarkoitus on saada rautoja isommiksi, mutta tosiaankin omaksi ilokseni ja terveenä pysyen. Jos tuntuu pahalta tai väsyttää niin ettei jaksa keskittyä tekemiseen 100% niin sitten tehdään kevyempi treeni. Nuo sairastelut vaan iskee aina silloin kun alkaa tuntua että treeni kulkee todella hyvin, kai se rasitus sitten herkistää infektioille ja saa sen taudin kunnolla päälle raskaan treenin seurauksena.
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Hyvin näköjään kulkee kevyellä mentaliteetilla :) Itse otin aikoinaan asenteella, mieluummin päivä leijonana, kuin viikko lampaana. Nykyiset rikkoutuneet nivelet vaivoineen aina pistää miettimään, että oliko pakko? No, tuo on vain minun heikkouttani :( Vituttaa, kun olisi kuitenkin poltetta vielä saada aikaan tuloksia, mutta ei mitään toivoa.
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

Täällä myös on/off saliharrastaja otti itseään niskasta kiinni ja liittyi Easyfit ketjuun! Tauon jälkeen on hommaa repiä itseensä salille, mutta rytmiin kun pääsee niin ei ole ongelmaa lähteä hikoileen! :D
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja sahti »

Minulla tarkoitus myös nyt muuttaa epäsäännölliseksi jäänyt heiluminen salilla säännölliseksi ja alkuun 4x viikkoon 2-jakoisella treeniohjelmalla, jako vetäviin ja työntäviin liikkeisiin. Loukkaantumisten välttämiseksi tammikuu menee kevyehköillä painoilla kohdelihaksen supistukseen keskittyen, helmi-maaliskuussa vois sitten aloittaa jonkinnäkösen suunnitelmallisen progression jossa painoja lisätään joka treenissä. Uskon että tuo tammikuun "pumppailu" tuo suojaa nivelille ja hyvät pohjat jotta voi sitten turvallisesti lisätä painoja. Pitäis vaan aina itsekin muistaa sarjapainoja lisätessä, että ei tee sitä tekniikan kustannuksella :D Esim. penkissä nuorempana ahnehtinut, jolloin teknikka levinnyt käsiin ja painot saatu nostettua lähinnä pompauttamalla ja runttaamalla, tästä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kiertäjäkalvosin oirehtii nykyään aika helposti, joten sitä tulee vahvistettua lepopäivinä kotona pelkällä käsipainon tangolla.

Niin ja tavoitteena olisi myös puolisen vuotta pudotella rasvoja pois kropasta, saa nähdä miten onnistuu, motivaatiota ainakin löytyy :D
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntosali harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

Ensi kevääksi olisi myös tarkoitus saada näitä jälleen kerättyjä rasvoja pois! :D Tulee välillä pikkuisen kiukuteltua itselle, kun saa vyötäröö sulateltua ja ostaa uutta vaatetta jne ja sitten pieni tauko salilta ym venähtää kuukausiksi ja taas levitään! nm. Vuoden vaihteen reissulla huomasin kuinka on poika turvoksissa, kun viime kesänä ostetut shortsit ei mennyt kunnolla kiinni! :D
Ja onhan tuo golf aika ykspuolista, että tekee salireenit ihan hyvää senkin takia.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Viestiketju Lukittu