Morjens,
Eli otsikon mukaista, vajaa 100 000 ajettua suunnittelemassa.
Mitä pitäisi ottaa huomioon? Mitä katella huoltokirjasta?
Eikös noissakin ole Suomen olosuhteissa suositus Jakohihnan vaihtovälille 90tkm?
Oliko noissa jotain ongelmia kaksoismassan kanssa? Jotain yrittänyt täältä etsiskellä, mutta kaikki lisäinfot/vinkit otetaan vastaan.
Tuomas
1.6 tdi BM Golf 2010
1.6 tdi BM Golf 2010
Golf Variant -01 TDI 85kw
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 1.6 tdi BM Golf 2010
Muistaakseni 180/210tkm on jakohihnan vaihtoväli. Kyllä sillä sen 180tkm ajaa. Egr noista hajoaa siinä 100tkm jälkeen. Sen vaihto on pikkusen työläs(apurunko ohjausvaihteineen irti, oikea vetoakseli sisäpäästä irti, DPF irti, ahtimen öljynpaluulinja irti jonka jälkeen egr saa irti.). Meneehän noita kaksoismassavauhtipyöriäkin toisinaan, mutta ei niin usein. Kolina joutokäynnillä paljastaa onko sille tarvetta. Kolinakin on toisinaan satunnaista, ja riippuu siitä onko moottori kylmä vai lämmin. Eli mikäli juuri sillä yhdellä koeajokerralla se ei kolise, ei välttämättä tarkoita että se olisi takuuvarmasti ehjä.
Talviaikoina ehdottomasti keula umpeen, niin ei jäädy ihan niin herkästi ahtoputket umpeen. Muuten aika perusvarma moottori.
Talviaikoina ehdottomasti keula umpeen, niin ei jäädy ihan niin herkästi ahtoputket umpeen. Muuten aika perusvarma moottori.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 1.6 tdi BM Golf 2010
Kiitos Pasi infosta.
Onko toi egr vaihto kallis projekti. Noi sun ohjeet vaikutti siltä et tämmönen autoista juuri mitään tietämätön ei ala yksikseen sitä vaihdella.
Pitääpä selvitellä onko mukana viisauksia tai tiimata mukaan.
Tuomas
Onko toi egr vaihto kallis projekti. Noi sun ohjeet vaikutti siltä et tämmönen autoista juuri mitään tietämätön ei ala yksikseen sitä vaihdella.
Pitääpä selvitellä onko mukana viisauksia tai tiimata mukaan.
Tuomas
Golf Variant -01 TDI 85kw