Page 1 of 2

Lisävaloista

Posted: 8.11.2015 5:41
by Mehtäkonekuski
Ajattelin tuossa ocun keulalle laittaa lisävalot. Totesin vain suoraan että isoja kannuja siihen ei oikeen mahda laittaa.

Sitten silmät osuikin tämmöisiin ja mietin että tarviikohan nuo tukitankoja ollenkaan vaan menisköhän ihan pelkästään telineellä. Ovat kuitenkin todella pienet ja kevyet.
http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... 4348-3789/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lisävaloista

Posted: 8.11.2015 10:21
by ibel
Jos painoa on 400g ni en ite ainekaa rupeis tukia laittaan. Tarpeeks jämäkästi kiinni jalasta ni ei varmasti vibraa. :D

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 8:46
by kotka
Noista ledivaloista kun ei oikein ole vielä omakohtaisia kokemuksia (muuta kuin sen että työvaloina niitä on paljonkin, eikä kantavuutta niissä ole nimeksikään) niin tuo 10 referenssi ei hirveästi houkuttelisi.
Sama työ on kuitenkin johdotuksien kanssa kuin "isommissa" valoissa, tosin syöttökaapeli voisi olla melko ohuttakin paukkulankaa, jos yhteensä "valoteho" on sen 40wattia (ja vajaa 4A)
Olikos vielä ohje, että lisävaloissa on oltava tukirauta vai koskiko se ohje vain sumuvaloja/lisälyhkäsiä?

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 10:52
by ibel
En menis suoraltakädeltä referenssejä haukkumaan. Jussinmäki.netin tän vuoden lisävalovertailussa on SAE 210 ref 10 seuraavilla spekseillä..
Teho: 80W
1 lux raja: 220m
Tekniikka: LED
Valokeila: Leveä ja pitkä
Valojakauma: Lähelle & etäälle
Hinta: n. 250€

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 13:55
by kotka
.. Satuin ostamaan kaupasta uusimman Tekniikan Maaulman, ja siinähän olikin kohtalaisen laaja lisävalovertailu. Pääasiassa uudet ledkaukovalot.
Ja ompa siinä mitatut valoarvot laitettu mittapohjaan, eli voi vertailla mitä valoa saa milläkin ja mihin kohtaan.
SAE210 ei varmaankaan ole huono, mittauksen mukaan kantavuuttakin lähes xenonlisäreiden verran.
Vertailutestin voitto meni SAE seeker 20 valoparille, pääasiassa valokuvion vuoksi.

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 16:04
by Mehtäkonekuski
Ei sillä etten xenoneita mielummin ottaisi lisävaloiksi. Mutta ei tuohon octavian keulalle oikein mahdu isoja lisäreitä. Pikakiinnitteisillä tukitangoilla toki saa laitettua suht isot mutta syvyydeltään suurin osa lisäreista ottaa maskiin kiinni konepellin noustessa.

Pitääkin vielä mittailla ja pähkäillä asiaa, onhan tässä vielä aikaakin ennenkö veronpalautukset tulee :D.

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 18:57
by kotka
Se konepellin mukana nouseva maski hiukan teettää pohdintaa.. Joko ulokkeellinen tai levittävä kilpiteline. Tai sitten valot nousemaan konepellin mukana ylös.
Nyt on juuri sellainen keli että kaikki valot tarvitaan näkemiseen.

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 20:39
by ibel
Konepellin mukana nouseva maski on perseestä lisävalontuentaa rakentaessa. Mulla yks variaatio on ollu ja molemmat tuet on poikki jo. Uuet tuet ostin, mut en oo keksiny miten asentaisin ne. Maskiin noita kattiloita ei pysty laittaa.

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 21:13
by Musti
ibel wrote:Konepellin mukana nouseva maski on perseestä lisävalontuentaa rakentaessa. Mulla yks variaatio on ollu ja molemmat tuet on poikki jo. Uuet tuet ostin, mut en oo keksiny miten asentaisin ne. Maskiin noita kattiloita ei pysty laittaa.
Laita kattotelineeseen ne... :lol:

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 21:42
by Mehtäkonekuski
Yks vaihtoehto mulla oli että ostan uuden maskin jostain purkuautosta, dippaan täysin mustaksi ja kiinnitän siihen suoraan nuo lisävalot. SIihen saiskin sitten huoletta porailla reikiä. Sitten pitää tietysti keksiä lisävaloille johdot mistä vetää, vetääkö konepeltiä pitkin sieltä niveliltä vaiko tekeekö vedenkestävät pikaliittimet.

Re: Lisävaloista

Posted: 10.11.2015 23:45
by ibel
Musti wrote:
Laita kattotelineeseen ne... :lol:
:buttrock
Vedenkestäviä liittimiä löytyy Motonetistä, niitä samoja mitä on xenonsarjoissakii.

Re: Lisävaloista

Posted: 11.11.2015 0:56
by Mehtäkonekuski
ibel wrote:
Musti wrote:
Laita kattotelineeseen ne... :lol:
:buttrock
Vedenkestäviä liittimiä löytyy Motonetistä, niitä samoja mitä on xenonsarjoissakii.
Jep, niitä mietin kans ite. Pitääkin laittaa tilaukseen nuo lisärit kun selviäis nää työkkärin asiat eka :D

Re: Lisävaloista

Posted: 11.11.2015 8:14
by kotka
Tuollaiseen nousevaan settiin olen vetänyt pidemmät syöttöjohdot konepellin saranapuolelta.
V40 Volvo ja Mese ainakin ovat noin toimineet ihan hyvin. Maskiin kiinni isommilla aluslevyillä ja ylätukiraudalla. Säätää konepellin vielä istumaan hyvin paikoilleen, niin on melko hyvä.
Meseen meni helposti Hellan 3003:set xenoneilla ja V40:seen Hellan Jumbot.
(Jos nousevaan settiin päädyt, niin yksi kohtalainen setti olisi Bilteman pyöreät 7" lisärit ja niihin xenonsetti suoraan sisälle)

Re: Lisävaloista

Posted: 12.11.2015 9:54
by Killer
ibel wrote:En menis suoraltakädeltä referenssejä haukkumaan. Jussinmäki.netin tän vuoden lisävalovertailussa on SAE 210 ref 10 seuraavilla spekseillä..
Teho: 80W
1 lux raja: 220m
Tekniikka: LED
Valokeila: Leveä ja pitkä
Valojakauma: Lähelle & etäälle
Hinta: n. 250€
Tuosta vertailusta valoa katsottuna näyttää että talvella (lumella) tulee auton eteen aivan järkyttävästi valoa eikä kauemmas tahdo sitten nähdä sen kirkkaan yli kunnolla. Tuossa kuvassa on jo edessä todella kirkas alue joka korostuu lumella vielä paljon lisää. Tuo ongelma on yleensä kaikkissa led-valoissa joissa ledit osoittavat suoraan eteenpäin eikä heijasteta erillisen heijastimen kautta.

Re: Lisävaloista

Posted: 12.11.2015 16:20
by kotka
Killer wrote:
ibel wrote:En menis suoraltakädeltä referenssejä haukkumaan. Jussinmäki.netin tän vuoden lisävalovertailussa on SAE 210 ref 10 seuraavilla spekseillä..
Teho: 80W
1 lux raja: 220m
Tekniikka: LED
Valokeila: Leveä ja pitkä
Valojakauma: Lähelle & etäälle
Hinta: n. 250€
Tuosta vertailusta valoa katsottuna näyttää että talvella (lumella) tulee auton eteen aivan järkyttävästi valoa eikä kauemmas tahdo sitten nähdä sen kirkkaan yli kunnolla. Tuossa kuvassa on jo edessä todella kirkas alue joka korostuu lumella vielä paljon lisää. Tuo ongelma on yleensä kaikkissa led-valoissa joissa ledit osoittavat suoraan eteenpäin eikä heijasteta erillisen heijastimen kautta.
Sehän siinä testissä olikin mainittu, mutta en viitsinyt toistaa. Melkein pitäisi napsasta omat lyhyet sammuksiin noidenkin kanssa.
Tuo lähialueen kirkkaus sotkee monenkin valon kantavuutta, vaikka sitä mittauksien mukaan olisikin.
Myös valon värillä on väliä, varsinkin märällä/sateisella säällä. Sinertävä sävy häviää eikä valaisekaan, vaikka lukuarvojen mukaan valoa pitäisi tulla.
Jutussa oli hyvin mainittu se, että vasta kokeilemalla löytää autoon sopivat valot. Mutta myös käyttötarkoitus vaikuttaa valojen sopivuuteen.
Itse pidän siitä että valossa on riittävästi kantavuutta, mutta että kauempana kuvio leviää "penkoille" Lähelle en niinkään kaipaa lisää valoa, sillä pääasiassa ajan melko suoraa tietä, jossa on metsää teiden varsilla.

Re: Lisävaloista

Posted: 12.11.2015 20:24
by Mehtäkonekuski
Tässä rupesin kattoon noita xenoneita enemmänkin nyt. Vaikuttais tuo NBB Alpha 225 aika järkevältä ostokselta tuohon hintaan. Valokuviokin omasta mielestä oikein passeli. Pitää vielä kysellä mittoja jussinmäeltä taikka erikoistekniikalta niin tietää meniskö se tuohon ocun keulalle kuinka hyvin.

Re: Lisävaloista

Posted: 13.11.2015 11:04
by ibel
Näyttäis olevan halvennuksessa NBB Alphat Erikoistekniikalla, 149€/kpl. Ei paha noista lampuista.

Re: Lisävaloista

Posted: 13.11.2015 20:59
by Killer
Mehtäkonekuski wrote:Tässä rupesin kattoon noita xenoneita enemmänkin nyt. Vaikuttais tuo NBB Alpha 225 aika järkevältä ostokselta tuohon hintaan. Valokuviokin omasta mielestä oikein passeli. Pitää vielä kysellä mittoja jussinmäeltä taikka erikoistekniikalta niin tietää meniskö se tuohon ocun keulalle kuinka hyvin.
Meillä on nyt nuo Golf V:n keulassa ja sitä ennen Passat 3C:n keulassa. Kyllähän ne aika isot on auton keulassa, mutta hyvällä xenon-sarjalla varustettuna todella hyvät valot. Näkee vaikka olisi pimeää ja märkä asfaltti.

Re: Lisävaloista

Posted: 13.11.2015 23:36
by Mehtäkonekuski
Killer wrote: Meillä on nyt nuo Golf V:n keulassa ja sitä ennen Passat 3C:n keulassa. Kyllähän ne aika isot on auton keulassa, mutta hyvällä xenon-sarjalla varustettuna todella hyvät valot. Näkee vaikka olisi pimeää ja märkä asfaltti.
Nuo mitkä jussinmäeltä saa, myydään ihan D1S tekniikalla. Eli ei tule ylimääräisiä ballasteja valojen ulkopuolelle :). Tietysti niistä sais enemmän irti kun ostais ne vaikka 70w xenon sarjalla :roll:

Re: Lisävaloista

Posted: 14.11.2015 9:59
by kotka
(mitäs jää hintaa Bilteman lisävalosetille, jonka sisässä on xenonballasti ja ulkopuolelle tulee vain johdot? (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=197767" onclick="window.open(this.href);return false;))
Nuo NBB Alphat taitaa olla kyllä aika hyvät valot, eikä näkeminen ainakaan valotehosta taida jäädä kiinni.
Mutta kokeile sinä noita ledipitkiä, niin niistä kokemusta ja tiedät miten niiden kanssa pärjää. Valotestit eivät aina kerro koko totuutta, tai niitäkin pitää osata tulkita oman tarpeen mukaan.
Voisiko yhtenä vaihtoehtona ollakin auton omien pitkien parantaminen, eikä lisävaloja ollenkaan?

Re: Lisävaloista

Posted: 14.11.2015 10:49
by ibel
kotka wrote:Voisiko yhtenä vaihtoehtona ollakin auton omien pitkien parantaminen, eikä lisävaloja ollenkaan?
Miten parannat auton omia pitkiä silleen, että ovat vielä lailliset?? Oletan, että asennuksen tulee olla sellanen, jotta ei tarvii katsastukseen räpeltää mitään ja poliisin kanssa ei tule ongelmia.

Re: Lisävaloista

Posted: 14.11.2015 14:50
by Killer
Mehtäkonekuski wrote: Nuo mitkä jussinmäeltä saa, myydään ihan D1S tekniikalla. Eli ei tule ylimääräisiä ballasteja valojen ulkopuolelle :). Tietysti niistä sais enemmän irti kun ostais ne vaikka 70w xenon sarjalla :roll:
Meillä on tosiaan jälkiasennussarjalla varustettuna nuo omat. Ballastit on isot ja maskin takana piilossa. Liittimet näkyy. Ei oo koskaan katsastuksessa tai Tullissa asiasta sanoneet vaikka ovat asiasta siellä erittäin tarkkoja valoista.
Nuo halogeeni versiot ref 25 ja xenoneilla 20 maksaa vain 75€/kpl ja siihen laadukas xenonsarja päälle. En oo kyllä kokeillu oisko sopinu noihin nbb:n ohuet ballastit sisään. Ei nuo tarvi isompia kuin 35w sarjan. Tulee muute liian pitkä pimeä alue kun vaihtaa lyhyille.

IV:ssä olevissa bilteman 37,5 ref olevissa lisäreissä on ohuet ballastit sisällä ilman ongelmia. Tulee vain alkuperäiset johdot ulos valoista.

Re: Lisävaloista

Posted: 14.11.2015 17:41
by Mehtäkonekuski
kotka wrote:Voisiko yhtenä vaihtoehtona ollakin auton omien pitkien parantaminen, eikä lisävaloja ollenkaan?
Mulla oli auton omilla pitkillä 55w xenon muutossarja jonkun kuukauden ajan. Sen jälkeen auton keskuselektroniikka boksi meni osittain oikosulkuun. Hintaa operaatiolle tuli 700e... Jotein ei, auton omien pitkien parantaminen ei ole minun kohdallani ainakaan mahdollista :D

Niillä xenoneilla näki aivan törkeen hyvin, ei olis kyllä tarvinnut mitään lisävaloja siinä vaiheessa.

Re: Lisävaloista

Posted: 14.11.2015 19:56
by kotka
No tuota laillisuusasianäkökantaa en ihan ensimmäisenä ajatellut, vaan olisin tarjonnut vakiovaloihin hyvää jälkiasennusxenonsettiä. Nopeasti syttyvä 70watin setti, 5000k sävyllä on ilmeisesti toimiva.
Mutta jos jälkiasenteinen setti tulee noin kalliiksi, niin ei sitten missään nimessä sellaisten kanssa puljaamista. Olisko joku kohtuu luotettava myyjä osannut opastaa oikeasta setistä ja tarvittavasta johtosarjasta (ilmeisesti tarvitsee olla ainakin konkka tasaamassa) Samalla kenties ottanut vastuun toimivasta setistä.

Re: Lisävaloista

Posted: 14.11.2015 21:06
by Mehtäkonekuski
kotka wrote:Mutta jos jälkiasenteinen setti tulee noin kalliiksi, niin ei sitten missään nimessä sellaisten kanssa puljaamista. Olisko joku kohtuu luotettava myyjä osannut opastaa oikeasta setistä ja tarvittavasta johtosarjasta (ilmeisesti tarvitsee olla ainakin konkka tasaamassa) Samalla kenties ottanut vastuun toimivasta setistä.
Setti oli sellainen kuin pitääkin. Eli välissä oli johdot sun muut mitä siihen tarvi. Ballastien kanssa oli lähtötilanteessa ongelmaa että joskus toinen saattoi sammua 15 sekunnin päästä kun pitkät laitto päälle ja antoi ilmoituksen palaneesta polttimosta. Tämä hoitui vaihtamalla ballastia missä oli isompi syttymisvirta. Katuautosta siis ostin kyseisen setin, asiakaspalvelukin pelaa niinkuin pitääkin :)

Re: Lisävaloista

Posted: 15.11.2015 11:13
by sahti
Mulla passatin keulalla hella comet ff 200 lisäpitkät. Hintalaatu ihan ok kun setti maksaa sen 100 euroa + rekkarikilven alle tuleva teline. Eikä tarvitse tukea raudoilla noin pieniä tuikkuja ja ovat mielestäni hyvännäköiset (jos sillä on kellekään mitään väliä, minulle ei).

Miinuksena lähinnä kapea valokeila, jonka varsinkin kaarteessa huomaa. Eikä noiden valoteho välttämättä testeissä niin pärjää xenoneille tai ledeille? Itselleni valaisee kyllä tarpeeksi ja yhden hirvikolarin olen näillä välttänyt.

Re: Lisävaloista

Posted: 29.11.2015 9:44
by Mehtäkonekuski
Image

Alkaa eteneen. Päädyinkin sitten ulkonäön kustannuksella ostaa nuo NBB 225.
Eniten tässä mietin tuota herätteen ryöstöä. Nuo rosvoliittimet on aika huonoja, mutta tällä hetkellä silti ykkösenä vaihtoehdoissa.
Muilla parempia tapoja ryöstää heräte?

Re: Lisävaloista

Posted: 29.11.2015 10:03
by Jultsu
Sieltä umpion sisältä lampun liittimestä, tekee itse lyhyen jatkoadapterin uros-naaras-abikoliittimin jossa jommatkummat on niillä tuplaliittimillä, siitä voi sitten vetää piuhat ulos umpiosta.

Re: Lisävaloista

Posted: 29.11.2015 11:03
by Mehtäkonekuski
Jultsu wrote:Sieltä umpion sisältä lampun liittimestä, tekee itse lyhyen jatkoadapterin uros-naaras-abikoliittimin jossa jommatkummat on niillä tuplaliittimillä, siitä voi sitten vetää piuhat ulos umpiosta.
No H1 polttimossa onkin valmiiks abiko ominaisuus ;). Eli sieltäpä sitten vain. Katotaan mitä tästäkin hommasta tulee kun ingenjööri ite tekemässä liitoksia. Motonetistä kävinkin hakeen jo kutistesukkaa ja sen sellaista.

Re: Lisävaloista

Posted: 29.11.2015 12:33
by ibel
Kerro sitten ja laita kuvaa, miten toteutit tuennan. :D

Re: Lisävaloista

Posted: 1.12.2015 16:01
by Mehtäkonekuski
Mitenköhän tuo rekisterikilven pitäis lähtee ehjänä irti. Mitään ruuveja siinä ei ole, pelkästään semmoset valkoiset "tapit" jotka on puristettu yhteen. Varmaan menee porahommiks ja sit jostain vaan jotkut kilvenruuvit?

Re: Lisävaloista

Posted: 1.12.2015 16:52
by Jultsu
Ettei se tappi olis vaan ruuvinkannan suojahattu?

Kuvia?

Re: Lisävaloista

Posted: 1.12.2015 19:33
by Pia
Jollain piikillä työnnät sen sisemmän läpi asti ni se ulompi nousee sitte irti siitä reiästä.

Re: Lisävaloista

Posted: 2.12.2015 14:51
by Mehtäkonekuski
Jultsu wrote:Ettei se tappi olis vaan ruuvinkannan suojahattu?
No sielläpä oli juurikin tuollaiset. Jos vaan olis viittinyt vaivautua tutkiin tarkemmin niin olis senkin nähny :D.

Re: Lisävaloista

Posted: 3.12.2015 0:36
by Mehtäkonekuski
Noin. Ompi lisävalot asennettu. 2½ tuntia tuossakin meni näin ensikertalaiselle. Siitäkin tosin puoli tuntia ( eli ihan liikaa ) meni siihen kun ihmeteltiin että miksei heräte toimi niinkuin pitäisi :D. Skodassa onkin musta johto se plussa ja oranssi miinus...

Laitan kuvia tuosta tuennasta jossain kohti.

Re: Lisävaloista

Posted: 30.12.2015 23:17
by sahti
sahti wrote:hella comet ff 200
Perhana, yllämainitusta lisäpitkästä toisen umpion lasi reunasta reunaan halki. Saakohan noihin uutta lasia mistään tai haittaako katsastuksessa jos halki?

Re: Lisävaloista

Posted: 30.12.2015 23:52
by ibel
Haittaa, jos on niuho inssi. Ittellä oli popat keulalla xenonit kiinni vaan kivisuojat paikallaan ja katkasijastakin vielä pois päältä. Ei kyselly mitää, oli tosin tuttu katsastaja. :lol: Ja ei ollu ees tuentojakaa rakennettu.

Oliko sulla, Mehtäkonekuski, kuvaa siitä tuennasta.. Voisin kopioida vähän. :mrgreen:

Re: Lisävaloista

Posted: 31.12.2015 0:04
by Mehtäkonekuski
ibel wrote:Oliko sulla, Mehtäkonekuski, kuvaa siitä tuennasta.. Voisin kopioida vähän. :mrgreen:
Ai perhana, onpas jäänyt laittamatta ja ottamatta kuvat. Laittelen tässä kunhan alkaa tulla valosaa :).

Re: Lisävaloista

Posted: 2.1.2016 4:38
by Mehtäkonekuski
Tässäp nyt niitä kuvia lisävalojen kiinityksestä. Eli pikakiinitteiset tangot on kiinitetty maskin yläreunaan kiinni, huomaamattomasti eli vaikka ottaa tangot irti niin reikiä ei näy!
Maski ottaa valoihin kiinni aina kun pellin avaa, mutta valot menee silti aina samaan säädettyyn asentoon kun tangot laittaa takaisin kiinni.

http://imgur.com/a/qf0pV" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lisävaloista

Posted: 9.1.2016 11:47
by ibel
Mistä hommasit nuo tangot?? :o Tuohan näyttää jo toimivalta.

Re: Lisävaloista

Posted: 9.1.2016 13:44
by Mehtäkonekuski
ibel wrote:Mistä hommasit nuo tangot?? :o Tuohan näyttää jo toimivalta.
http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... -35036-79/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lisävaloista

Posted: 9.1.2016 15:00
by ibel
Haa, kiitos!! :buttrock

Re: Lisävaloista

Posted: 10.1.2016 12:28
by sahti
Eipä tahdo löytyä varaumpiota/vaihtolasia mun lisäreihin. Mietin halpaa ratkasua korvata hellat näillä bilteman valoilla http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000033426/" onclick="window.open(this.href);return false; noihin mahtus myös xenonsarja sisälle.

Re: Lisävaloista

Posted: 10.1.2016 21:27
by kotka
sahti wrote:Eipä tahdo löytyä varaumpiota/vaihtolasia mun lisäreihin. Mietin halpaa ratkasua korvata hellat näillä bilteman valoilla http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000033426/" onclick="window.open(this.href);return false; noihin mahtus myös xenonsarja sisälle.
Kokemuksella voin suositella. Toinen talvi menossa noilla valoilla. Xenonsetti sisässä, eli mitään poikkeavaa ei ulospäin näy.

Re: Lisävaloista

Posted: 11.1.2016 8:36
by sahti
kotka wrote:Toinen talvi menossa noilla valoilla. Xenonsetti sisässä, eli mitään poikkeavaa ei ulospäin näy.
Eikös noihin saa tukitangon suoraan kiinni? Maskiin sitten joutuu poraamaan? Onko tuo bilteman kirkas kivisuoja sellainen, että se voi olla kokoajan kiinni? Eli valot paistaa kivisuojan läpi.

Onko 55W setti sisällä? Mietin 55W settiä 4300K sävyllä lyhyille + lisävaloihin. Vai onko lisävaloissa parempi esim. 5000K sävy?

Re: Lisävaloista

Posted: 11.1.2016 9:17
by ibel
Laittaisin ite kaikki valot tuota 4300K.
Mut käytännössä itelle oo koskaan sattunu polttimot olemaa tuota värilämpötilaa, et ne on jotakii 4300-6000K väliltä.

Re: Lisävaloista

Posted: 11.1.2016 10:07
by sahti
Xenonkaupassa näköjään ongelmia 55w-sarjojen toimituksissa ja Elekmallakin näköjään pelkkää 35wattista 6000K:lla (jollainen nyt lyhyissä kiinni).

Re: Lisävaloista

Posted: 11.1.2016 17:14
by kotka
Bilteman lisävaloihin saa tukiraudan suoraan kiinni, mutta maskin puolelle täytyy keksiä jotain.
Katuautolta minä olen valoni ostanut, eikä ongelmia ole ollut.
Tuo 55w setti voi olla korkeammallakin sävyllä kuin 4300k, 5000k on ihan ok.

Re: Lisävaloista

Posted: 11.1.2016 19:19
by sahti
Jees, entäs se kirkas kivisuoja, onko tarkoitus olla kokoajan kiinni?

Katuautosta vilkaisin niin 55w sarjassa 4300k polttimot on 35w ja 5000k 45w? Varmaan jälkimmäinen noista parempi (pelkästään max. valoteho merkitsee)

Re: Lisävaloista

Posted: 12.1.2016 7:53
by kotka
Minulla ei ole mitään kivisuojia, mutta se kirkas voi olla koko ajan paikoillaan. Kunhan ei valitse sinistä lasia, sillä siihen on "turha" tuhlata valotehoa.
Kysäise suoraan Katuautolta, Kimmo varmaan osaa neuvoa että saat itsellesi parhaan valoyhdistelmän. Nopea, pieni ja tehokas ballasti oikealla polttimolla niin tulee hyvä yhdistelmä, joka mahtuu kokonaan umpion sisään ja antaa hyvin valkoista valoa. Ja syttymisviive on alussakin nopeaa ja auton kohtaamisen jälkeen lähes huomaamatonta.