Passat 3bg ostamassa
Re: Passat 3bg ostamassa
Vaihteisto kun on alhaalla, niin öljyt sinne kannattaa vaihtaa samalla, varsinkaan jos ei vielä ikinä vaihdettu.
Eihän se missään huolto-ohjelmassa ole, mutta ei ne uudet öljyt huonoakaan tee.
Sinne öljyproppuun vissiin tarttee oman avaimensa, Mätänetistä löytynee.
Eihän se missään huolto-ohjelmassa ole, mutta ei ne uudet öljyt huonoakaan tee.
Sinne öljyproppuun vissiin tarttee oman avaimensa, Mätänetistä löytynee.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08
VCDS HEX-v2
VCDS HEX-v2
Re: Passat 3bg ostamassa
Kaveri väitti että muka yli 23e osat mitä tilaat ebaysta jää muka tullii. Hinnaksi tuli 333.67e lähetys kulut 23.78 tiedä sitten tuleeko onko tuossa jo vero vai tarviiko olla??? Tietty minusta kun eumaasta tilaat ja tämäkin fromCheshire, United Kingdom on eumaaa ei tule veroa.
Viimeksi muokannut joni84, 25.7.2016 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Passat 3bg ostamassa
Kaveri sinänsä oikeassa, että kaikki tuon kalliimpi EUn ulkopuolelta tuleva pitäisi tullata ja maksaa ALV+tullit.
Mutta britit vielä onneksi EUn sisällä, joten ei tarvitse murehtia, ei tule enää lisämaksuja Suomen päässä.
Mutta britit vielä onneksi EUn sisällä, joten ei tarvitse murehtia, ei tule enää lisämaksuja Suomen päässä.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08
VCDS HEX-v2
VCDS HEX-v2
Re: Passat 3bg ostamassa
Toivottavasti lähtee tulee tällänen teksti postii tuli Hi joni - Order confirmed. eBay will update you when your order ships to xxxxxxxxxxx 3 h 80. Shipping status
Ship date:
Not shipped
Tracking:
---
Shipped to:
joni xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx 3 h 80
xxxxxx, 00000
FI
Order summary
Sold for:
£279.95
Quantity sold:
1
Shipping:
£19.95
UK_SellersStandardInternationalRate
Bought:
Jul-25-16, 01:17:38 PDT
Location:
Cheshire, United Kingdom
Item #:
121038841518
Muokkasin postauksesta osoitteesi näkymättömiin.
Ei ole fiksua jakaa osoitettaan kaikkien nähtäväksi.
T: Ylläpito
Ship date:
Not shipped
Tracking:
---
Shipped to:
joni xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx 3 h 80
xxxxxx, 00000
FI
Order summary
Sold for:
£279.95
Quantity sold:
1
Shipping:
£19.95
UK_SellersStandardInternationalRate
Bought:
Jul-25-16, 01:17:38 PDT
Location:
Cheshire, United Kingdom
Item #:
121038841518
Muokkasin postauksesta osoitteesi näkymättömiin.
Ei ole fiksua jakaa osoitettaan kaikkien nähtäväksi.
T: Ylläpito
Re: Passat 3bg ostamassa
Kiitoksia en huomannut tätä.
Your order has been dispatched
Your order from Online Automotive has been dispatched and will be delivered to:
Tänään lähti paketti mietin vaan että mites on ku englanti on eroamassa eusta että tuleeko paketti. osaisiko joku vastata.
Viikon päästä joo paketti tulee mites uskallanko ajaa autolla ollenkaan.
Your order has been dispatched
Your order from Online Automotive has been dispatched and will be delivered to:
Tänään lähti paketti mietin vaan että mites on ku englanti on eroamassa eusta että tuleeko paketti. osaisiko joku vastata.
Viikon päästä joo paketti tulee mites uskallanko ajaa autolla ollenkaan.
Re: Passat 3bg ostamassa
Mitähän tämä tarkoittaa 25 Jul 2016 17:54 Stoke Your parcel is on its way
Re: Passat 3bg ostamassa
Pyllyssä kutisee siihen malliin että tuossa eroprosessissa ei tule tapahtumaan mitään konkreettista seuraavan 14 vuorokauden aikana, mutta sinun pakettisi kyllä saapuu siinä ajassa suomeen.joni84 kirjoitti:Tänään lähti paketti mietin vaan että mites on ku englanti on eroamassa eusta että tuleeko paketti. osaisiko joku vastata.
Totean tähän vain neutraaliin sävyyn että ostit auton liikkeestä, ja liikkeellä on virhevastuu myymiinsä autoihin. Jos autosta sattuisi hajoamaan jokin kallis osa (moottori, vaihteisto, kytkin) ja sen kuntoonlaittaminen tulisi maksamaan aika ison summan, kaupan voi aina purkaa jolloin itse selviää lähes +-0 koko tapahtumasta.Viikon päästä joo paketti tulee mites uskallanko ajaa autolla ollenkaan.
Re: Passat 3bg ostamassa
Jos se auto kerran on liikkeestä niin mä en edes vielä koskis koko kytkimeen. Siinä on kuitenkin puolen vuoden takuu jonka aikana liike korjaa tai tulee ainaki kustannuksissa vastaan. Nyt kun meet ite sinne sorkkimaan niin ne nostaa kätensä pystyyn.
- Mehtäkonekuski
- Viestit: 434
- Liittynyt: 3.5.2014 12:56
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Passat 3bg ostamassa
Eihän nyt niinkään takuusta voi puhua. Virhevastuusta kyllä. Ja jos autolla ajettu enemmän kuin 200tkm niin kuluttajasuoja pesee kätensä asiasta pois. Saman asian voi tarkistaa ihan kuluttajasuojalta koskien tuota virhevastuuta. Ilmeisesti 200tkm on vaihteiston elinikä niiden mukaanPia kirjoitti:Jos se auto kerran on liikkeestä niin mä en edes vielä koskis koko kytkimeen. Siinä on kuitenkin puolen vuoden takuu jonka aikana liike korjaa tai tulee ainaki kustannuksissa vastaan. Nyt kun meet ite sinne sorkkimaan niin ne nostaa kätensä pystyyn.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Passat 3bg ostamassa
No olis kyllä naurettavaa jos liike olis vastuussa 300tkm ajetun auton vauhtipyörästä/kytkimestä.
Normaali kuluva osa. Nykyautoissa vielä kaiken lisäks aika nopeaan kuluva.
Nykyään tuntuu olevan muotia riitauttaa kuluvan osan hajoaminen liikkeen kanssa.
Ei siis tartte ihmetellä miksi liikkeissä käytettyjen hinnat on niin kovat.
Pakko ottaa 2k€:n kate jos sattuu et joudutaan maksamaan kuluvia osia vanhaan autoon.
Tässäkin tapauksessa ko. vika on ollut täysin havaittavissa koeajon aikana.
Normaali kuluva osa. Nykyautoissa vielä kaiken lisäks aika nopeaan kuluva.
Nykyään tuntuu olevan muotia riitauttaa kuluvan osan hajoaminen liikkeen kanssa.
Ei siis tartte ihmetellä miksi liikkeissä käytettyjen hinnat on niin kovat.
Pakko ottaa 2k€:n kate jos sattuu et joudutaan maksamaan kuluvia osia vanhaan autoon.
Tässäkin tapauksessa ko. vika on ollut täysin havaittavissa koeajon aikana.
Re: Passat 3bg ostamassa
Ei ole naurettavaa, vaan täysi fakta. Tavallista autonostajaa ei voida pitää eikä olettaa olevan asiantuntijana, joten kaikki "piilevät" viat tulkitaan yleensä kuluttajan eduksi. Iso ruostetäplä lokarissa tai kiveniskemä tuulilasissa taasen katsotaan maallikon kyvyin huomioitaviksi joten niistä ei voi valittaa kaupanteon jälkeen.Tero Paalanen kirjoitti:No olis kyllä naurettavaa jos liike olis vastuussa 300tkm ajetun auton vauhtipyörästä/kytkimestä.
Normaali kuluva osa. Nykyautoissa vielä kaiken lisäks aika nopeaan kuluva.
Liike on vastuussa myymästään tuotteesta, mutta 300tkm ajetulla autolla esimerkiksi kytkimen laskennallinnen elinikä on jo mennyt joten liikkeen ei tarvitse tulla vastaan yhtään prosenttia. Tässä tapauksessa se kaupan purku tulee nimenomaan kyseeseen; mikäli liike velvotettaisiin korjaamaan vika 100% omasta pussistaan niin auto tulisi alkuperäistä parempaan kuntoon korjauksen myötä ja kuluttaja saisi ns. liikaa etua.
Re: Passat 3bg ostamassa
En itse siihen koskekkaan vaan ihan kaveri joka kytkimiä korjannut.mulla oli tiedossa se vika ostaessa mutta sain niin edullisesti.
Re: Passat 3bg ostamassa
Mietin uskaltaako tällä paljon ajaa.
Mitä tämä Stoke minun kirjoituksissa tarkoittaa.
Mitä tämä Stoke minun kirjoituksissa tarkoittaa.
Viimeksi muokannut joni84, 27.7.2016 4:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mehtäkonekuski
- Viestit: 434
- Liittynyt: 3.5.2014 12:56
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Passat 3bg ostamassa
Varmaan ehkä ennenkin tästä samasta asiasta joku sanonut mutta kuinka vaikeeta tuota " Muokkaa " nappulaa on käyttää? Turhaan tulee tuplapostauksia, kun voisit nätisti ilmaista selvällä tekstillä yhdessä postauksessa asiasi.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Passat 3bg ostamassa
Vinkki: kirjoita "stoke" googleen ja katso mikä on ensimmäinen hakutulos. Pätee myös moneen muuhunkin asiaan elämässä.
Re: Passat 3bg ostamassa
Onkoha oikein muutin Passatin paksuksi ja verot on384,07e
Re: Passat 3bg ostamassa
Kuulostaa ihan oikealta veron määrältä läskipassatille. Ei ole enää nykyään sellainen porsaanreikä kuin 10 vuotta sitten.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Re: Passat 3bg ostamassa
jos passat olis 2008 tai uudempi niin verot menis päästöjen mukaan, ei painon...
mutta vanha läski joten painon mukaan
mutta vanha läski joten painon mukaan
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Passat 3bg ostamassa
Mikä ihmeen 2008? Joskus 2000 tai 2001 se muuttui, kyllä kaikki 3BG:t verotetaan co2 mukaan.
Re: Passat 3bg ostamassa
Niin, henkilöautoilla. Pakettiautoilla se on tuo -08. TrafiJultsu kirjoitti:Mikä ihmeen 2008? Joskus 2000 tai 2001 se muuttui, kyllä kaikki 3BG:t verotetaan co2 mukaan.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Re: Passat 3bg ostamassa
sä muutoskatsastit sen pakuks... eli verotus muuttuu pakun mukaseks eli painon mukaan
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Passat 3bg ostamassa
millaista kulutuslukemaa ootte saannu ite sekalaisessa ajossa 7l sadalle nätimmillee nurkka ajaossa kaupunki maantie 15km 6,8l
- Mehtäkonekuski
- Viestit: 434
- Liittynyt: 3.5.2014 12:56
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Passat 3bg ostamassa
Muistaisin kyl ite että oma avb passatti olis kuluttanu vähemmän. Voin toki olla hyvinkin väärässä
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Passat 3bg ostamassa
5,0-6,3 litraa sadalle mulla ollu laskettu koko tankillisen kulutus, riippuen onko ollut paljon kaupunkipyörittelyä. Sedanilla toki kulutus hiukan vähemmän. Varmaan jos yrittäis ajaa säästeliäästi niin kuluttas vähemmän.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Re: Passat 3bg ostamassa
ITE sain 6.8 nätimmillee kulutus lukemaa. Oliskoha TOS jotain vikaa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Passat 3bg ostamassa
Ajotietokoneen kulutuslukemat saattavat olla ihan mitä sattuu.
Omasta kokemuksesta voin sanoa et 3bg pumpparin kohdalla nokka-akselin ajoitus vaikuttaa helposti yli litran ajotietokoneen näyttämään.
Teeppä nyt niin et käyt tankkaamassa tankin täyteen.
Pistooli kunnolla pohjaan ja lopetat tankaamisen heti kun pistooli naksahtaa ekan kerran.
Tämän jälkeen nollaat tripin ennen ajoon lähtemistä.
Ajele normaalilla tavalla vähintään puoli tankillista.
Sen jälkeen menet samalla asemalle, samalle pistoolille ja ajat auton samaan kohtaan kun edellisellä tankkauksella.
Sitten taas pistooli kunnolla pohjaan ja tankkaat siihen asti et pistooli naksahtaa ekan kerran ja lopetat tankkaamisen siihen.
Sen jälkeen. Jaa litrat ajetuilla kilometreillä ja kerro lopputulos sadalla. Näin saat selville auton todellisen kulutuksen.
Omasta kokemuksesta voin sanoa et 3bg pumpparin kohdalla nokka-akselin ajoitus vaikuttaa helposti yli litran ajotietokoneen näyttämään.
Teeppä nyt niin et käyt tankkaamassa tankin täyteen.
Pistooli kunnolla pohjaan ja lopetat tankaamisen heti kun pistooli naksahtaa ekan kerran.
Tämän jälkeen nollaat tripin ennen ajoon lähtemistä.
Ajele normaalilla tavalla vähintään puoli tankillista.
Sen jälkeen menet samalla asemalle, samalle pistoolille ja ajat auton samaan kohtaan kun edellisellä tankkauksella.
Sitten taas pistooli kunnolla pohjaan ja tankkaat siihen asti et pistooli naksahtaa ekan kerran ja lopetat tankkaamisen siihen.
Sen jälkeen. Jaa litrat ajetuilla kilometreillä ja kerro lopputulos sadalla. Näin saat selville auton todellisen kulutuksen.
Re: Passat 3bg ostamassa
Ei välttämättä toimi tuo "eka naksautuksen taktiikka" sillä hyvin monesti se naksuu ihan miten sattuu. Mutta tankki siis täyteen ja ajoa, siitä sitten se kulutus.
Ja tuosta auton vikahommasta ja liikkeen vastuusta. Työkaveri teki elämänsä autokaupan, kun "sai" vaihdettua Voortinsa Volvoon, ihan iso liikeketju.
Auto oli hänen eka diesel, 2008 vuoden Volvo, ajettu noin 240 tkm. Vanha siis, mutta periaatteessa vielä ajettava kikotin.
Alkoi hyvin, mutta takaluukku herjasi ja aukesi välillä itsekseen. Pikkuvija, menettelee.
Noin 10 tkm:n jälkeen matkan teko katkesi hirveään jyrinään. Kytkin meni ja auto liikkeeseen laitettavaksi. Liike hyvitti jotain, koska vastuu. Ostajalle jäi maksettavaa 1400 e.
Remontin jälkeen ajoa ja kohta auto pyytää öljynvaihdolle ja huoltoon, perushomma. Välillä öljynvaloa vilkauttaen. Huoltoaika varattu, mutta jonoa muutama päivä.
Toki ajoa normaalisti, koska öljyt, nesteet kaikki ok.
Aamulla reippaampi kiihdytys liikenteen sekaan, koneelle hiukan kierroksia. Ja sitten; ne kierrokset eivät ikinä laskeneetkaan, vaan jäivät punarajalle. Ja siellä pysyivät vaikka avainkin otettu pois paikoiltaan. Pakoputkesta reilua siniharmaata savua koko kylän täydeltä ja kierrokset huutaa, lopulta hyytyen ja auto sammuen.
Auto huoltoon, todettu turbo rikki (laski öljyt pakotilaan ja palava öljy piti autoa käynnissä vaikka polttoaineen syöttö katkaistu pidemmän aikaa sitten) Tässä vaiheessa kaveri ajanut autollansa noin 20 tkm.
Auto viikon huollossa, ensin vaihtui turbo. Sama vika ilmaantui välillä huollon testauksessakin, tyhjäkäynti vaelteli ja kone ryki. Päätetty laittaa uusi vaihtomoottori, joka huollatettiin samalla.
Koko revohkasta kustannuksia vajaa 5000 e, josta myyjäliikkeen korvaukset eivät ole tällä hetkellä selvillä. Kuluttajasuoja antoi jotain suosituksia, mutta autohan on jo vanha.
Kaverilla on siis vajaan 8000 euron autoon mennyt reilu 6000 e korjauksiin, joten kohtuu kalliita kilometrejä nuo 20 tkm. Kaiken lisäksi se syö (söi) dieseliä enempi kuin olisi ikinä aavistanut. (enemmän kuin aikaisempi auto bensaa, eli ojasta allikkoon)
Ja tuosta auton vikahommasta ja liikkeen vastuusta. Työkaveri teki elämänsä autokaupan, kun "sai" vaihdettua Voortinsa Volvoon, ihan iso liikeketju.
Auto oli hänen eka diesel, 2008 vuoden Volvo, ajettu noin 240 tkm. Vanha siis, mutta periaatteessa vielä ajettava kikotin.
Alkoi hyvin, mutta takaluukku herjasi ja aukesi välillä itsekseen. Pikkuvija, menettelee.
Noin 10 tkm:n jälkeen matkan teko katkesi hirveään jyrinään. Kytkin meni ja auto liikkeeseen laitettavaksi. Liike hyvitti jotain, koska vastuu. Ostajalle jäi maksettavaa 1400 e.
Remontin jälkeen ajoa ja kohta auto pyytää öljynvaihdolle ja huoltoon, perushomma. Välillä öljynvaloa vilkauttaen. Huoltoaika varattu, mutta jonoa muutama päivä.
Toki ajoa normaalisti, koska öljyt, nesteet kaikki ok.
Aamulla reippaampi kiihdytys liikenteen sekaan, koneelle hiukan kierroksia. Ja sitten; ne kierrokset eivät ikinä laskeneetkaan, vaan jäivät punarajalle. Ja siellä pysyivät vaikka avainkin otettu pois paikoiltaan. Pakoputkesta reilua siniharmaata savua koko kylän täydeltä ja kierrokset huutaa, lopulta hyytyen ja auto sammuen.
Auto huoltoon, todettu turbo rikki (laski öljyt pakotilaan ja palava öljy piti autoa käynnissä vaikka polttoaineen syöttö katkaistu pidemmän aikaa sitten) Tässä vaiheessa kaveri ajanut autollansa noin 20 tkm.
Auto viikon huollossa, ensin vaihtui turbo. Sama vika ilmaantui välillä huollon testauksessakin, tyhjäkäynti vaelteli ja kone ryki. Päätetty laittaa uusi vaihtomoottori, joka huollatettiin samalla.
Koko revohkasta kustannuksia vajaa 5000 e, josta myyjäliikkeen korvaukset eivät ole tällä hetkellä selvillä. Kuluttajasuoja antoi jotain suosituksia, mutta autohan on jo vanha.
Kaverilla on siis vajaan 8000 euron autoon mennyt reilu 6000 e korjauksiin, joten kohtuu kalliita kilometrejä nuo 20 tkm. Kaiken lisäksi se syö (söi) dieseliä enempi kuin olisi ikinä aavistanut. (enemmän kuin aikaisempi auto bensaa, eli ojasta allikkoon)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3bg ostamassa
Tossa mietin että tarviiko siihen vauhtipyörän vaihtoo jotain erikoistyökaluja. Ja pitääkö siinä mitä ottaa huomioon???
Re: Passat 3bg ostamassa
kotka kirjoitti: .....Työkaveri teki elämänsä autokaupan, kun "sai" vaihdettua Voortinsa Volvoon, ihan iso liikeketju.
Auto oli hänen eka diesel, 2008 vuoden Volvo, ajettu noin 240 tkm......
...Kaverilla on siis vajaan 8000 euron autoon mennyt reilu 6000 e korjauksiin, joten kohtuu kalliita kilometrejä nuo 20 tkm...
Kiva tarina, eikä mitenkään poikkeuksellinen. Entisellä työkaverilla meni myös rahaa kivasti auto-kikkailuun. Ensin osti audin citymaasturin jollain 34k€:llä ja ajeli sillä vuoden, mikäs siinä mukava ja näyttävä auto kaikin puolin mutta tilat ahtaat eikä etuvetoisena ollut mikään maasturi. Alkoi myös arvonalenema hirvittää. Myi suoraan liikkeeseen noin 9k€ halvemmalla ja osti Volvon 300tkm+ ajettuna kun halusi rahat pois autosta. Volvo maksoi noin 11000€ ja pian alkoi ongelmia tulla. Ohjaustehostin hävisi pelistä ja tehot katosi. Merkkiliikkeestä väärää virhediagnoosia ja ohjausvaihde vaihdettiin turhaan. Ja tottakai työ teetettiin eri paikassa kun diagnoosi. Oli mennyt jo 5000€ ja Volvo edelleen ajokelvoton (rattia ei meinaa edes miehen voimilla jaksaa kääntää). Kaikkia välivaiheita en tarinasta muista kun ei niin tarkkaan kiinnostanut. Nykyään auto on kunnossa mutta aina pitää osata varautua yllättäviin kuluihin kun autoa vaihtaa. Volvo ostettiin yksityiseltä niin eipä voinut liikkeeseen viedä.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Re: Passat 3bg ostamassa
Kauan maltoin pitää näppini erossa tästä ketjusta, mutta en enää.
Tuota kannattaa varoa jos vain pystyy. Itselläni kävi nykyisen kanssa tuuri, vaikka eräs nimeltä mainitsematon paikallinen volkkariliike vedättikin. Auto oli siis myynnissä heidän sivuillaan ja nimissä, mutta kaupanteon hetkellä auto olikin heidän työntekijän. Eli siis ostinkin sen yksityiseltä enkä liikkeestä, vaikka liikkeessä asioin.sahti kirjoitti:Volvo ostettiin yksityiseltä niin eipä voinut liikkeeseen viedä.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
- Mehtäkonekuski
- Viestit: 434
- Liittynyt: 3.5.2014 12:56
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Passat 3bg ostamassa
¨muppis kirjoitti:Kauan maltoin pitää näppini erossa tästä ketjusta, mutta en enää.Tuota kannattaa varoa jos vain pystyy. Itselläni kävi nykyisen kanssa tuuri, vaikka eräs nimeltä mainitsematon paikallinen volkkariliike vedättikin. Auto oli siis myynnissä heidän sivuillaan ja nimissä, mutta kaupanteon hetkellä auto olikin heidän työntekijän. Eli siis ostinkin sen yksityiseltä enkä liikkeestä, vaikka liikkeessä asioin.sahti kirjoitti:Volvo ostettiin yksityiseltä niin eipä voinut liikkeeseen viedä.
Tämän takia se kauppakirja luetaan ennen allekirjoitusta. Sit jos kauppakirjassakin on lukenut liikkeen nimi niin kyllä siinä vaiheessa auto on liikkeessä myytävänä... Ainakin luulis olevan
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Passat 3bg ostamassa
Ehkä vähän tarkoitushakuisesti oikasin tuossa kirjoituksessa. Kyllä se selvis minulle riittävän ajoissa, että olisin voinut puhaltaa pilliin, mutta päätin silti ostaa. Kirjoitin lähinnä siksi, että kannattaa tosiaan selvittää se auton omistajuus vaikka se olisikin liikkeessä.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Passat 3bg ostamassa
Osaisko kukaan neuvoa mihin momenttiin pitää vauhtipyörän pultit kiristää?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Passat 3bg ostamassa
99% varmuudella sanoosin jotta 60Nm + 90astetta.
Re: Passat 3bg ostamassa
Siis ei tuu kiinteetä vaan kaksois massa toi minkä alussa linkkasin mutta mites tossa kuvassa toi painelaakeri näyttää jotenkin oudolta tollanen varsi siinä sivussa vai kuuluuko olla?Tero Paalanen kirjoitti:99% varmuudella sanoosin jotta 60Nm + 90astetta.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Passat 3bg ostamassa
Ihan sama onko kaksoismassa vai kiintee, vauhtiksen kiristysmomentti ei muutu.
Ja kuva on varmasti jostain muusta setistä.
Ja kuva on varmasti jostain muusta setistä.
Re: Passat 3bg ostamassa
Niin minäkin epäilin että jostain muusta setistä se kuva:p
Re: Passat 3bg ostamassa
Paketti tuli ja aineki äkkiseltää näyttää oikeille.
Re: Passat 3bg ostamassa
Kytkin tuli vaihdettua 1,5pv sitten huomannut vaan sellaisen pikku jutun kytki toimii hyvin ei luista mutta kun kovasti kaasuttaa jostain keskeltä kuuluu vähän niinku olis imuäänen ja rohinan sekoitus tasakaasulla ei mitään.
Ja ääni kuuluu jos vedätät ja vaihdat vaihteen nopeasti ei kuulu jos oot pitänyt vaihdetta jonkun aikaa ja sitten kiihdytät.
Ja ääni kuuluu jos vedätät ja vaihdat vaihteen nopeasti ei kuulu jos oot pitänyt vaihdetta jonkun aikaa ja sitten kiihdytät.
Re: Passat 3bg ostamassa
Ihan tyytyväinen olen ollut omaan pumppari 3bg 1,9 tdi avb 74kw pasuunaan ainekin toiminut hyvin sen 13tuhanen öljynvaihdon. Tässä mietin onko toi avb nyt ihan susi moottori ,kun haukuttiin nokista vai kestääkö pitkään kilsoja nyt 327000km.
Re: Passat 3bg ostamassa
Satkun enemmän omassa AVB:ssä eikä mitään hätää. Jos ei ihmettä (lottovoittoa) tapahdu, niin minut haudataan tuossa.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Passat 3bg ostamassa
Ai meinaatko että tuo moottori kestää isältä pojalle Ai satatuhatta enemmä ??
Re: Passat 3bg ostamassa
Jos se huollettaan säännöllisesti, niin joo.
101 tuhatta, kun ollaan tarkkoja.
101 tuhatta, kun ollaan tarkkoja.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Passat 3bg ostamassa
Siis tarkoitatko huolloilla ihan perusjuttuja
Re: Passat 3bg ostamassa
Joo, ihan perushuoltoja.
Omissa passateissa ne kangaspäällysteiset alipaineletkut tupannee hapertumaan. Ne saattaa aiheuttaa päänvaivaa, mutta ei ne riko mitään.
Meinasin tuossa 500 000 kohdilla varuiksi ottaa turbon irti ja tutkia, että onko siellä mitään ylimääräistä kulumaa. Sekin tosin taitaa olla ennemmin minun yltiövarovaisuuttani kuin oikea huoli.
Omissa passateissa ne kangaspäällysteiset alipaineletkut tupannee hapertumaan. Ne saattaa aiheuttaa päänvaivaa, mutta ei ne riko mitään.
Meinasin tuossa 500 000 kohdilla varuiksi ottaa turbon irti ja tutkia, että onko siellä mitään ylimääräistä kulumaa. Sekin tosin taitaa olla ennemmin minun yltiövarovaisuuttani kuin oikea huoli.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Passat 3bg ostamassa
No itseäni vaan huoestuttaa kun kaikki haukkuvat että avb koneessa nokka-akseleita tuppaa hajoamaan ja turbosta moni sanoo että vaihdattanut 400tuhannen kohdilla. Tosin itse olen vaihdatanut öljyt koneeseen alle 15 tuhannen kodilla jossain 13tuhatta ja tb diamondia mennyt aina jopa edellisessä 3b pasuunassa eikä kumpikaan vaihtovälillä sitä tupannut juomaan. Ja ostaessa auton katsoin niin ei ole huoltovihkosen mukaan kuin kerran tai kaksi ajettu loglife öljynvaihtovälillä muuten on ruksit melkeimpä perusöljynvaihtohuolto kohdassa. Kuuleeko sen jotenkin koneen käydessä onko nokka-akseli kulunut??.
Re: Passat 3bg ostamassa
Öljyillä on eroa. Sen mitä olen lukenut, niin hajonneissa koneissa on käytetty 505.00:aa tai jotain kuraa, kun pitäisi käyttää 505.01:stä. Itse olen suosinut Teboilin Diamondia. 505.00 ei voitele oikein AVB:tä pienen hmm.. suunitteluvirheen takia.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Passat 3bg ostamassa
Suunnitelun virheen takia tarkoitatko kun paininkupeissa ei ole niitä reikiä?
Viimeksi muokannut joni84, 17.3.2017 15:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Passat 3bg ostamassa
Muunmuassa niitä. Huhuja olen kuullut myös, että 505.00 ei vain ole tarpeeksi notkeaa nokalle muutenkaan.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Passat 3bg ostamassa
Lainattu toiselta foorumilta
Noh.. Minäpä kerron missä vika..
Omalta osaltani otanta on jo sen verran suuri että seuraavia faktoja on tullut esiin:
Pumpparin nokka paininkuppien osalta ei ole suoranaisesti voideltu. Kova nokka-akselin materiaali yhdistettynä kapeaan pinta-alaan tekee hirveän pintapaineen, jo vakiona tuplajouset. Iso perusympyrä saa kovan kehänopeuden aikaan.
90-luvun loppupuoliskolla kun VW suunnitteli pumppusuutinkonetta oli INAN valmistamissa paininkupeissa nokan voitelureikä keskellä paininkuppia. Tätä kautta paineöljy voiteli nokkaa tismalleen oikeaan paikkaan ja myös paininkupin öljy vaihtui.
2000-luvun alussa INA luopui paininkuppien öljyreiästä kaikissa merkeissä, mutta tätäpä ei ole otettu vw:llä huomioon mitenkään.
Onko kyseessä selvä suunnitteluvirhe muuten todella vahvassa moottorissa?
Mitäs mieltä olette..
Jos tuon haluaa saada kestämään niin kansi pois ja öljykanaviin tarkkuusporalla esim. 0,75mm reiät suihkuttamaan öljyä suoraan paininkuppiin sivusta niin eipä hajoa nokka enää.
Kaikkihan on siis suoraan verrannollista moottorin käyttöalueeseen. Tehokkaat vakiomallit kiertävät iloisemmin korkeammalle, joka aiheuttaa kaiken em. rasituksen kasvamisen potenssiin. Lopputuloksen tietää sitten itse kunkin kukkaro vai olisiko jonkun kanteen paikka?
Noh.. Minäpä kerron missä vika..
Omalta osaltani otanta on jo sen verran suuri että seuraavia faktoja on tullut esiin:
Pumpparin nokka paininkuppien osalta ei ole suoranaisesti voideltu. Kova nokka-akselin materiaali yhdistettynä kapeaan pinta-alaan tekee hirveän pintapaineen, jo vakiona tuplajouset. Iso perusympyrä saa kovan kehänopeuden aikaan.
90-luvun loppupuoliskolla kun VW suunnitteli pumppusuutinkonetta oli INAN valmistamissa paininkupeissa nokan voitelureikä keskellä paininkuppia. Tätä kautta paineöljy voiteli nokkaa tismalleen oikeaan paikkaan ja myös paininkupin öljy vaihtui.
2000-luvun alussa INA luopui paininkuppien öljyreiästä kaikissa merkeissä, mutta tätäpä ei ole otettu vw:llä huomioon mitenkään.
Onko kyseessä selvä suunnitteluvirhe muuten todella vahvassa moottorissa?
Mitäs mieltä olette..
Jos tuon haluaa saada kestämään niin kansi pois ja öljykanaviin tarkkuusporalla esim. 0,75mm reiät suihkuttamaan öljyä suoraan paininkuppiin sivusta niin eipä hajoa nokka enää.
Kaikkihan on siis suoraan verrannollista moottorin käyttöalueeseen. Tehokkaat vakiomallit kiertävät iloisemmin korkeammalle, joka aiheuttaa kaiken em. rasituksen kasvamisen potenssiin. Lopputuloksen tietää sitten itse kunkin kukkaro vai olisiko jonkun kanteen paikka?