Volkkarien ovienlukot

Kaikki yleinen jutustelu
PasaatiVR6
Viestit: 166
Liittynyt: 9.11.2015 20:07
Paikkakunta: Hanko

Volkkarien ovienlukot

Viesti Kirjoittaja PasaatiVR6 »

Onkos miten yleistä, että ainakin vanhemmissa -90 luvun Volkkareissa lukot jäätyilee pakkasilla ?
Faijalla ja mutsilla oli aikanaan -92 Jetta ja faija kiros kun ovien lukot oli vähän väliä jäässä talvella.
Teki kuulemma mitä hyvänsä niiden kanssa, niin kohta oli kuiteski joko lukkopesä tai itse lukko jäässä.
Sama peli jatku, kuin ne hommas myohemmin -98 Golf Variantin.
Nyt itsellä -95 Passat Variant ja täysin samat ongelmat, vaikka oon putsaillut ja tunkenut öljyä lukkoihin varmaan enemmän kuin koneeseen, niin heti kun kosteiden kelien jälkeen tulee pakkasta, niin lukot jäätyy.
Tosin mun Passatissa ei lukkopesät ole kylläkään jäätynyt, mut itse lukot on vähän väliä jäässä.

Tänäänkin kun lähdin vähän puolenpäivän jälkeen töihin, otin duunin parkkipaikalla lämppärinjohdon hantinpuolelta
ja kun laitoin ovea kiinni, ovi ponnahtikin raolleen, yritin lyödä vähän isommalla voimalla kiinni, mut sama tulos :evil:
Nyt siellä huutaa sisätilalämppäri (2000W) ovea kohti, josko lukko joskus sulais.....
Mulla on kyllä aikaa odotella, duunit loppuu vasta aamu kuudelta.
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Avatar
teuska
Viestit: 72
Liittynyt: 17.11.2014 20:50
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Volkkarien ovienlukot

Viesti Kirjoittaja teuska »

Olikohan noissa sama kun hieman myöhemmin Poloissa ja Golfeissa. Lukot alkoivat kylmällä tahmaamaan sen verran ettei kieleke jaksanut palautua takaisin.
Ja siis autoissa joissa ongelma esiintyi vaiva oli vuosittaista ja yleisesti tiedossa.

Oli saatavana lisäjousia sinne avuksi, omasta -00 Cordobasta poisti ongelman täysin. Silloin sain joltain marmorilta jouset ilmaiseksi kun vain osasi kysyä. Asiasta löytyy ohjeetkin netistä varmasti, niihin en juuri nyt osaa auttaa.

Juuri viikko sitten 3B Passatin lukot purin täysin samasta syystä, 20v vanhat rasvat keränneet pölyä ja toiminta oli lämpimänäkin takkuavaa.
Jarrucleanerilla puhtaaksi, tilalle CRCn aseöljyä, ainakin vielä toimivat moitteetta.
Pahinta aikaa lukoille nämä pakkasen ja sulan väliä pörräävät lämpötilat kun koko ajan siellä jäätä ja kosteutta.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08

VCDS HEX-v2
PasaatiVR6
Viestit: 166
Liittynyt: 9.11.2015 20:07
Paikkakunta: Hanko

Re: Volkkarien ovienlukot

Viesti Kirjoittaja PasaatiVR6 »

teuska kirjoitti:Olikohan noissa sama kun hieman myöhemmin Poloissa ja Golfeissa. Lukot alkoivat kylmällä tahmaamaan sen verran ettei kieleke jaksanut palautua takaisin.
Ja siis autoissa joissa ongelma esiintyi vaiva oli vuosittaista ja yleisesti tiedossa.

Oli saatavana lisäjousia sinne avuksi, omasta -00 Cordobasta poisti ongelman täysin. Silloin sain joltain marmorilta jouset ilmaiseksi kun vain osasi kysyä. Asiasta löytyy ohjeetkin netistä varmasti, niihin en juuri nyt osaa auttaa.

Juuri viikko sitten 3B Passatin lukot purin täysin samasta syystä, 20v vanhat rasvat keränneet pölyä ja toiminta oli lämpimänäkin takkuavaa.
Jarrucleanerilla puhtaaksi, tilalle CRCn aseöljyä, ainakin vielä toimivat moitteetta.
Pahinta aikaa lukoille nämä pakkasen ja sulan väliä pörräävät lämpötilat kun koko ajan siellä jäätä ja kosteutta.
Just tollasta touhua olen harrastanut, paitsi etten ole purkanut lukkoja, mutta aina silloin tällöin ruikkinut (ja reilusti) vielä väliaikoinakin lisäksi CRC:n lukkoöljyä, taitaa olla joko samaa tai lähes samaa tavaraa, kuin aseöljykin ?
Mut P###KELE silti vään ne S##T#NAN lukot on vähän väliä jäässä
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
stepfari
Viestit: 25
Liittynyt: 8.12.2016 17:25

Re: Volkkarien ovienlukot

Viesti Kirjoittaja stepfari »

Mun edellinen VW oli Vento, vm. 1997. Ostin kuusi vuotta sitten just ennen ensipakkasia ja siitä se riemu alkoi, kun autoon ei päässyt sisälle ilman sisätilan lämmittimen päällä pitämistä. Vein huoltoon ja siellä purkivat ja puhdistivat lukot ja asensivat teuskan mainitsemat lisäjouset lukkoihin. Sen jälkeen ei takerrellut lukot talviaikaankaan.
Avatar
teuska
Viestit: 72
Liittynyt: 17.11.2014 20:50
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Volkkarien ovienlukot

Viesti Kirjoittaja teuska »

Seat Cordobaan ohjetta löytyis tuolta puolelta, uskoisin olevan samat lukot käytössä, niin näkee hieman periaatetta.
Audi A4 Avant 3.0TDIq tiptronic - 08

VCDS HEX-v2
PasaatiVR6
Viestit: 166
Liittynyt: 9.11.2015 20:07
Paikkakunta: Hanko

Re: Volkkarien ovienlukot

Viesti Kirjoittaja PasaatiVR6 »

teuska kirjoitti:Seat Cordobaan ohjetta löytyis tuolta puolelta, uskoisin olevan samat lukot käytössä, niin näkee hieman periaatetta.
Kiitoksia Teuskalle, kattavasta ohjeesta, täytyy laittaakkin vakavaan harkintaan.
VW Passat Variant GLX -95 (B4 / VR6)
Viestiketju Lukittu