Start/stop -toiminnan elämää

Kaikki yleinen jutustelu
Avatar
laonovi
Viestit: 37
Liittynyt: 7.9.2014 13:57
Paikkakunta: Salo

Start/stop -toiminnan elämää

Viesti Kirjoittaja laonovi »

Helou,
alkaa hieman risoa tuo start/stop. Varmaan ihan ok alueilla, joissa joutuu odottelemaan pitkään, lupaavat jopa huimaa kahden desin kulutuksen säästöä/100km sekalaisessa ajossa.

Juu tiedä, että sen voi kytkimestä pistää pois päältä, mutta vähän kyllä risoo, kun sitä ei saa pysyvästi pois päältä. Liittyisiköhän tämä päästönormien alentamiseen?

Noh, autoon istuessa pitää painella jos jonkunnäköistä nippeliä ennen kuin pääsee liikkeelle miellyttävillä asetuksilla.

Olo on kuin istahtaisi Ritari Ässän ohjaamoon tai taisteluplaneetta Galacticaan :)
Viimeksi muokannut laonovi, 29.6.2017 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3B 2.8 V6 nelikko vm. 1999
AUDI A4 (8K) Quattro
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Start/stop -toiminnan elämää

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Missä autossa tuo on? Kyllähän sen jostain sai koodailtua pysyvästikin pois päältä VCDS:n avulla.
Avatar
laonovi
Viestit: 37
Liittynyt: 7.9.2014 13:57
Paikkakunta: Salo

Re: Start/stop -toiminnan elämää

Viesti Kirjoittaja laonovi »

Oho, unohtui auto mainita eli sigussa mainittu Audi A4 1.8L TFSI vm.2015. Täytyy tutkia voisiko ajomoodi vaikuttaa. Veikkaan, että start/stop häipyy vähitellen jo ihan käytännön syistäkin. Esim.talvella olisi mukava pitää auto käynnissä lämmön takia. Tosin Webastot alkaa olla aika yleisiä.
3B 2.8 V6 nelikko vm. 1999
AUDI A4 (8K) Quattro
Avatar
muppis
Viestit: 951
Liittynyt: 13.8.2010 13:44
Paikkakunta: Huittinen - Akaa - Tampere
Viesti:

Re: Start/stop -toiminnan elämää

Viesti Kirjoittaja muppis »

Omassa kulkineessa (allekirjoituksen 3C) vastaava toimii kanssa vähän nopalla. Onneksi on manuaali, niin kytkinpolkimella voi tilanteen mukaan hallita sen toimintaa. Tosin muutaman kerran tehnyt niin, että kun on olettanut ja halunnut sen toimivan niin ei.
Pari päivää ajelin -17 Audi A4 DSG:llä ja siinä se toimi todellakin ärsyttävästi. Vaihtoi vaihdetta D:ltä R:lle tai takaisin, niin siinä välissä sammui. :evil:
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Viestiketju Lukittu