Taitaapa olla viimeinen volkkarini

Kaikki yleinen jutustelu
Avatar
Mara
Viestit: 57
Liittynyt: 2.1.2005 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Taitaapa olla viimeinen volkkarini

Viesti Kirjoittaja Mara »

Auto nykimisen syytä ei ole löydetty useista etsimisistä huolimatta, nyt vaihdettiin kaasupoljin.
Alan kyllästyä tähän autoon, joten kysyin vaihtotarjousta uuteen Passat Variantiin 140 hv diesel, DSG auton hinta yli 45000,-. 1,5 vuotta vanhasta Golf Variantista luvattiin vaihdossa 20000,- auto maksoi 33530,-, joten on hirveä hinnan pudotus. Edellinen autoni oli 2002 Almera diesel, se maksoi 24000,- ja 2 vuotta 2 kk myöhemmin siitä sai 17500,- pudotusta 6500,- nyt pudotus olisi 13350,-. Taidan siirtyä takaisin japanilaisiin.
janik
Viestit: 23
Liittynyt: 23.2.2006 20:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja janik »

Kaikki on niin suhteellista.Itsellä ollut 3 volkkaria ja suurin vika tähän mennessä on ollut hajonnut lambda-anturi.
vw Touran 1.9tdi dsg
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Millä koneella tuo on? Tässähän on samalla tullut muutamaan kertaan tuontiautojen takia arvonalennusta, joten tilanne arvonalennuksen suhteen ei ihan vastaa normaalia.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
mla
Admin
Viestit: 421
Liittynyt: 3.1.2004 19:11
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mla »

Kannattaa muistaa myös, että Golf Varianttia myydään nyt uutenakin 'halvalla' kun se on jo 'vanha malli', joten se vaikuttaa myös käytettyjen hintoihin.

Ja varmasti hyvitys on pieni kun koittaa vaihtaa alle 2v autoa, suurin osa liikkeistä kun olettaa autossa olevan vikaa jos se noin uutena vaihdetaan pois.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Avatar
Mara
Viestit: 57
Liittynyt: 2.1.2005 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mara »

Autossani on 96 kW:n diesel moottori ja automaattivaihteisto. Tiedän kyllä, että uutena auton arvo putoaa reilusti ja paremmin varusteltu enemmän kuin karvalakkiversio, mutta en arvannut, että se putoaisi samaan merkkiin vaihdettaessa 40 %, mikä se mahtaa olla muihin merkkeihin vaihettaessa? Moottori lehden uusin numero ketoo, että Golf Variantin 1,6 hinta putoaa 3:ssa vuodessa vain 10 % .

Vikoja autossa on 2 ja niitä ei ole pystytty korjaamaan.
- Tuulilasi on kulunut jo vaihtokuntoon, koska lasinpesuri antaa vettä liian hitaasti, pumppu on jo kerran vaihettu, mutta letkut tyhjenevät jostakin syytä, jota ei ole löydetty.
- Auto nykii 90 km/h mittarinopeudella satunnaisesti. kerran 100 km:llä tai 3 kertaa kilometrillä tai jotakin silltä väliltä. Nykäys hidastavaan suuntaan on niin voimakas, että jokainen matkustaja havaitsee sen. Vikaa on etsitty vaihdelaatikosta ja moottorista, mutta syytä ei ole löytynyt. Vakionopeussäätimellä nykäystä ei ole tullut kertaakaan ja vaihteiston käsiasennossa nykiminen on paljon vähäisempää.

Tuli tässä mieleen, että onko jarruissa mitään mahdollisuutta saada hätäjarrutusta aikaan ilman polkimen painamista ABS:n vian seurauksena.
mla
Admin
Viestit: 421
Liittynyt: 3.1.2004 19:11
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mla »

Tuo 96kW TDI on ilmeisesti huono hyvitysarvoltaan. Itsellä oli Golfeja samaan aikaan molemmat 74kW ja 96kW TDI:t ja kun kaupittelin vaihdossa jompaa kumpaa niin vaihtotarjoukset olivat lähes samat molemmista malleista samassa liikkeessä. Eli jostain syystä 96kW TDI pudottaa hintansa samaan mitä 74kW TDI, vaikka esim. minun tapauksessa 96kW oli paremmin varusteltu malli. No myin tietenkin pois 74kW TDI:n ensin tuossa tilanteessa.

Vähän vastaava nykimistä oli 96kW TDI:ssä minullakin, eli satunnaisesti (tosin melko harvoin) lähti kiihdyttämään tasakaasulla tai vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Vikaa ei koskaan löydetty, mutta ongelma ei ollut minulle niin suuri harvinaisuuden vuoksi, etten olisi voinut sen 'kanssa elää'.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Viestiketju Lukittu