Mikä auto tilalle?
Mikä auto tilalle?
Noniin nyt on variantti myyty ja uutta pitäis saada tilalle. Täältä on ehkä turha kysyä, mutta kai porukat on muistakin autoistä tykänneet ku varianteista
Ja hintaluokka ei päätä huimaa eli budjetti puörii n. 6500-7500 paikkeilla, ehkä vähän yli jos oikein hyvä löytyy...
Itsellä on ollut mielessä esim. E-mallin Carina, niitä alkaa saamaan alle 200tkm ajettuina...
Entäs muita ehdotuksia?
Ja hintaluokka ei päätä huimaa eli budjetti puörii n. 6500-7500 paikkeilla, ehkä vähän yli jos oikein hyvä löytyy...
Itsellä on ollut mielessä esim. E-mallin Carina, niitä alkaa saamaan alle 200tkm ajettuina...
Entäs muita ehdotuksia?
Re: Mikä auto tilalle???
Älä ainakaan E-mallin ensimmäisiä vuosimalleja osta tai englannissa kasattuja. Entinen opettaja valitteli päivittäin kun osat tippuu tielle vaikka auton mittarissa oli vasta 8000 tkm. Tämä tapahtui 90-luvulla.jh79 kirjoitti:Itsellä on ollut mielessä esim. E-mallin Carina, niitä alkaa saamaan alle 200tkm ajettuina...
Tolla rahallahan saa saksasta monenmoista väh. GT-varusteista varianttia, melkein veroineenkin
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Hmm... ei taida jäädä sitten Carinoista paljon vaihtoehtoja? Eikös ensimmäiset oo koottu japanissa ja joskus -94 jälkeen englannissa?Älä ainakaan E-mallin ensimmäisiä vuosimalleja osta tai englannissa kasattuja.
Entäs sitten Accordit? Ois kiikarissa yks -95 2.0is ajettu 208tkm? Uskaltaako edes harkita???
Saksasta hakisin jos ois budjettia lähteä sinne seikkailemaan. Jotain tuontifirmaa vois harkita, esim. KCS:ää...
Jos tuoda/tuotattaa meinaat, niin suosittelen tuojaksi pikemminkin sellaista firmaa jonka yhteyshenkilö on paikanpäällä. Siis soittaa auton vierestä sinulle ja kertoo ajopelin kunnon, vaikka joka ikisen naarmun(!). Tuon lisäksi vielä lähtettää samalla sähköpostiisi nipun kuvia. Eipähän tule yllätyksiä.
Eikä ole pahitteeksi, jos tuojalla on tekniikasta edes jonkinlaista hajua.
Eikä ole pahitteeksi, jos tuojalla on tekniikasta edes jonkinlaista hajua.
Kyllä ainakin mun mielestä kannattaa harkita jopa ihan oikeasti ja vakavasti.jh79 kirjoitti:Entäs sitten Accordit? Ois kiikarissa yks -95 2.0is ajettu 208tkm? Uskaltaako edes harkita???
Jos on kiikarissa joku japsituote, niin ite ainakin ostaisin ennemmin accordin, kuin esim. carinan, primeran, ja mitä näitä kaikkia tuon kokoluokan japsivehkeitä nyt onkaan. Mazdat, ym. jne.
Kyllähän ainakin mulla on sellanen mielikuva, et honda on vähän niinkuin sellanen japskien mersu ja taitavathan nuo ollakkin vähän kovemmassa arvossa, kuin esim. nuo yllämainitut. Ja onhan honda paljon enemmän sellasessa "perhesportin" maineessa, kuin esim E carinat, jotka ovat olleet uutena vain lähinnä lippalakkipappojen suosiossa ja tästä syystä ovatkin yleensä ykskutosia ja varusteina ainakin kumimatot ja trippimittari.
Että kyllähän honda ja etenkin accord on ainakin mun mittapuussa ihan siellä yläpäässä japskikottimista.
Ja kyllähän tuo 2.0 kone on ihan suorituskykyinen ja IS on muistaakseni just vielä sellanen tyyppi, missä on sit ne sähköikkunat takanakin ja olikohan siinä vielä jotain muutakin sälää... Et ainakin varusteita on ihan koko rahan edestä ja kuskin penkistäkin löytyy säätöja vaikka mihin suuntaan.
Eikä tollanen ~200tkm ole ainakaan mun mielestä vielä kovinkaan hirveasti ajettu, sillä jos on perillä lukemista, mitä pykälää vanhemmilla accordeilla on päästelty menemään ja jos ei kehitys ole mennyt ihan väärään suuntaan, niin luulisi pääsevän vielä toisen moisen suhkoht helposti. Et jos on sillontällön vähän huolleltu ja öljyjä vaihdeltu, yms. niin varmaan on kilometrejä vielä paljon jäljellä.
Mut ainut mikä itteä kovasti mietitytti sillon, kun olin joku aika sitten autoa ostamassa ja mm. juurikin tuollaisia accordeja katselin, oli se, että jos rupeavat hapetumaan yhtä tehokkasti, kuin pykälää vanhemman korimallin vehkeet, niin siinävaiheessa kandee varmaan hankkiutua siitä nopsasti eroon. On nimittäin jonkinverran happamia vehkeitä ne jotkut pykälää vanhemmat, mitä on myynnissä... Tämäkun tuli todettua jo vuosi kaksi takaperin...
Mutta jos on siisti, joskus huollettu, joskus ruostesuojattu, jne. niin suosittelen kyllä harkitsemaan vakavasti. Itse ainakin vakuutuin silloin, kun muutamia kävin tutkimassa, kun auton hankinta oli ajankohtainen.
Mut ostin sit kuitenkin veeween, kun se vakuutti vielä vähän enemmän...
Oisko heittää suosituksia firmoista??Jos tuoda/tuotattaa meinaat, niin suosittelen tuojaksi pikemminkin sellaista firmaa jonka yhteyshenkilö on paikanpäällä. Siis soittaa auton vierestä sinulle ja kertoo ajopelin kunnon, vaikka joka ikisen naarmun(!). Tuon lisäksi vielä lähtettää samalla sähköpostiisi nipun kuvia. Eipähän tule yllätyksiä.
Eikä ole pahitteeksi, jos tuojalla on tekniikasta edes jonkinlaista hajua.
Kyllä tuo accord itseäkin miellyttää enemmän ulkonäöllisesti, eniten mietityttää juuri tuo kori että miten se happanee. Varmasti muuten hyviä pelejä...Mut ainut mikä itteä kovasti mietitytti sillon, kun olin joku aika sitten autoa ostamassa ja mm. juurikin tuollaisia accordeja katselin, oli se, että jos rupeavat hapetumaan yhtä tehokkasti, kuin pykälää vanhemman korimallin vehkeet, niin siinävaiheessa kandee varmaan hankkiutua siitä nopsasti eroon. On nimittäin jonkinverran happamia vehkeitä ne jotkut pykälää vanhemmat, mitä on myynnissä... Tämäkun tuli todettua jo vuosi kaksi takaperin...
Itse kun työkseni katselen vanhoja autoja alta ja päältä, niin ikäänsä nähden 'viattomimpia' ovat yleensä Almera ja Primera. Uudemmat melko hyvällä varustuksellakin, toisaalta pikkukoneisia pappamalleja löytyy usein tosi vähän ajettuna. Sinänsä ehkä mielenkiinnottomia pelejä, mutta kehonsiirtovälineenä varmasti toimivia ...
Juuh, viimeisimmän budjetin tarkastelun jälkeen tultiin siihen tulokseen että ei sitä autoa taideta ainakaan vielä hankkia
Pitää kattella että miten eläminen ilman biiliä sujuu ja ihmetellä että kuinka paljon rahaa jää enemmän käyttöön kun ei tartte maksella vakuutuksia, bensoja ja ties mitä veroja... Sit jos alkaa töitä löytyyn niin auto hankitaan tietysti heti
Pitää kattella että miten eläminen ilman biiliä sujuu ja ihmetellä että kuinka paljon rahaa jää enemmän käyttöön kun ei tartte maksella vakuutuksia, bensoja ja ties mitä veroja... Sit jos alkaa töitä löytyyn niin auto hankitaan tietysti heti
Noh tulipas se auto sitten viimein hankittua, pitäähän se talvella päästä liikkumaan. No ei ole konsernin peli vaan -92 primera 2.0 slx. Kohtuu kivalta peliltä tuntuu ja hyvässä kunnossa on. Ehkä siihen jotain ehostusta pitää alkaa kehittelemään sitten... Niin se budjetti pääs tippumaan tuossa välissä ku piti sijoittaa osa golffista saaduista rahoista viihde-elektroniikkaan
Passat -03 2.0 Variant
Onnea "uudelle" autolle! Meilläkin on käynyt niin, että vaimo ajelee golfilla ja mulla on jo toinen primera tälle vuodelle menossa. Primerat on kyllä hyviä autoja hintaansa nähden. Kesän ajelin -92-mallin kakslittraisella ja myin kuukausi sitten pois. Viime viikonloppuna piti sitten ostaa uus tilalle ja nyt on alla 2.0LX vuodelta -91. Ekalla ajoin kymppitonnin, eikä mitään tarvinnut tehdä, ei edes polttimoa vaihtaa, vaikka ajettu oli melkein 300tkm. Tällä nykyisellä on ajettu 200tkm.
Ruoste näissä on se pahin ongelma, tähän nykyiseen piti vähän takalokaria ja helmaa hitsata, mutta nyt on priima peli!
Ruoste näissä on se pahin ongelma, tähän nykyiseen piti vähän takalokaria ja helmaa hitsata, mutta nyt on priima peli!
-Hyvä, onneksi et ostanut Carinaa.jh79 kirjoitti:Noh tulipas se auto sitten viimein hankittua, pitäähän se talvella päästä liikkumaan. No ei ole konsernin peli vaan -92 primera 2.0 slx. Kohtuu kivalta peliltä tuntuu ja hyvässä kunnossa on. Ehkä siihen jotain ehostusta pitää alkaa kehittelemään sitten... Niin se budjetti pääs tippumaan tuossa välissä ku piti sijoittaa osa golffista saaduista rahoista viihde-elektroniikkaan
Carina = ainainen narina
Corolla = ohi vaikka porolla
VW Golf Variant TDi -96
Kiitos!Jaaba kirjoitti:Onnea "uudelle" autolle! Meilläkin on käynyt niin, että vaimo ajelee golfilla ja mulla on jo toinen primera tälle vuodelle menossa. Primerat on kyllä hyviä autoja hintaansa nähden. Kesän ajelin -92-mallin kakslittraisella ja myin kuukausi sitten pois. Viime viikonloppuna piti sitten ostaa uus tilalle ja nyt on alla 2.0LX vuodelta -91. Ekalla ajoin kymppitonnin, eikä mitään tarvinnut tehdä, ei edes polttimoa vaihtaa, vaikka ajettu oli melkein 300tkm. Tällä nykyisellä on ajettu 200tkm.
Ruoste näissä on se pahin ongelma, tähän nykyiseen piti vähän takalokaria ja helmaa hitsata, mutta nyt on priima peli!
Tää ei tälle foorumille kyllä kuulu ollenkaan mut sulla kun on nissaneista kokemusta niin osaisitko neuvoa että kuinka saan ovipahvit irti kyseisestä autosta??? Tuolla NCF:n puolella olen asiaa yrittänyt kysellä mut aika hiljaista on keskustelu siellä
Passat -03 2.0 Variant
Jaahas, eikö pahvikartiokaiuttimien soundi tyydytä.
Ovipahvit lähtee irti nostamalla hieman ylöspäin, kun on ensin irrottanut ruuvit, joista 3 oven lukon puoleisessa päässä nastojen alla, yksi ikkunannostimen kytkimen alla ja pari kyynärnojassa. Niin ja sitten se on kiinni vielä muovinastoilla, joten reunoista leveällä meisselillä kangottamalla voi saada nastoja rikkomatta pahvin irtoamaan. Tuo irtiottaminen on vielä aika helppoa, mutta takaisinlaittaminen vaatii hermoja.
Ovipahvit lähtee irti nostamalla hieman ylöspäin, kun on ensin irrottanut ruuvit, joista 3 oven lukon puoleisessa päässä nastojen alla, yksi ikkunannostimen kytkimen alla ja pari kyynärnojassa. Niin ja sitten se on kiinni vielä muovinastoilla, joten reunoista leveällä meisselillä kangottamalla voi saada nastoja rikkomatta pahvin irtoamaan. Tuo irtiottaminen on vielä aika helppoa, mutta takaisinlaittaminen vaatii hermoja.
Kiitti kovasti!
Semmonen kysymys vielä että mistä ne ruuvit löytyy sieltä kyynärnojasta???
Joo ei se soundi oikein miellyttäny. Nyt on hankittuna Pioneerin DEH-3600 mp3-soitin ja hertzin hv165 midit (toivottavasti saa menemään oviin) ja ht25 diskantit... Jos noilla pärjäis näin ens alkuun
Semmonen kysymys vielä että mistä ne ruuvit löytyy sieltä kyynärnojasta???
Joo ei se soundi oikein miellyttäny. Nyt on hankittuna Pioneerin DEH-3600 mp3-soitin ja hertzin hv165 midit (toivottavasti saa menemään oviin) ja ht25 diskantit... Jos noilla pärjäis näin ens alkuun
Passat -03 2.0 Variant
Kyllä ne kyynärnojan ruuvinkannat on ihan näkösällä. Se kyynärnojahan (tai vetokahva) ei yksinään lähde irti, vaan yhdessä koko ovipaneelin kanssa. Siinä avauskahvan luona tais kans olla joku pultti irrotettavana ja pitiköhän sen kehys irrottaa kans...?
Kattoin ite nuo ohjeet aikanaan alfamerin kirjasta, siitä on monesti apua varsinkin jos meinaat vielä laajentaa järjestelmää.
Noiden 165 kajareiden kanssa tarvii kyllä varmaan askarrella. 13cm kajarit menee heittämällä.
EDIT: Tjaa, nyt löysin tuon sun viestiketjun NCF:ltä, joten pitänee jatkaa sinne. Olitkin varmaan saanut jo kaikki pultit ja nastat auki. Siitä kyynärnojan kohdalta vain jos ottaa kiinni, niin vaatii vaan oikean tekniikan eli sellaista nitkuttelua. Mulla hajos just se kiinnike toiselta puolelta, kun asensin paffeja takaisin.
Kattoin ite nuo ohjeet aikanaan alfamerin kirjasta, siitä on monesti apua varsinkin jos meinaat vielä laajentaa järjestelmää.
Noiden 165 kajareiden kanssa tarvii kyllä varmaan askarrella. 13cm kajarit menee heittämällä.
EDIT: Tjaa, nyt löysin tuon sun viestiketjun NCF:ltä, joten pitänee jatkaa sinne. Olitkin varmaan saanut jo kaikki pultit ja nastat auki. Siitä kyynärnojan kohdalta vain jos ottaa kiinni, niin vaatii vaan oikean tekniikan eli sellaista nitkuttelua. Mulla hajos just se kiinnike toiselta puolelta, kun asensin paffeja takaisin.