Mikä auto tilalle?

Kaikki yleinen jutustelu
Avatar
jh79
Viestit: 123
Liittynyt: 30.11.2003 18:21
Paikkakunta: Rovaniemi

Mikä auto tilalle?

Viesti Kirjoittaja jh79 »

Noniin nyt on variantti myyty ja uutta pitäis saada tilalle. Täältä on ehkä turha kysyä, mutta kai porukat on muistakin autoistä tykänneet ku varianteista :oops:
Ja hintaluokka ei päätä huimaa eli budjetti puörii n. 6500-7500 paikkeilla, ehkä vähän yli jos oikein hyvä löytyy...

Itsellä on ollut mielessä esim. E-mallin Carina, niitä alkaa saamaan alle 200tkm ajettuina...

Entäs muita ehdotuksia?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Mikä auto tilalle???

Viesti Kirjoittaja jmr »

jh79 kirjoitti:Itsellä on ollut mielessä esim. E-mallin Carina, niitä alkaa saamaan alle 200tkm ajettuina...
Älä ainakaan E-mallin ensimmäisiä vuosimalleja osta tai englannissa kasattuja. Entinen opettaja valitteli päivittäin kun osat tippuu tielle vaikka auton mittarissa oli vasta 8000 tkm. Tämä tapahtui 90-luvulla.

Tolla rahallahan saa saksasta monenmoista väh. GT-varusteista varianttia, melkein veroineenkin :)
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Saksasta vaan autoa hakemaan.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
jh79
Viestit: 123
Liittynyt: 30.11.2003 18:21
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jh79 »

Älä ainakaan E-mallin ensimmäisiä vuosimalleja osta tai englannissa kasattuja.
Hmm... ei taida jäädä sitten Carinoista paljon vaihtoehtoja? Eikös ensimmäiset oo koottu japanissa ja joskus -94 jälkeen englannissa?

Entäs sitten Accordit? Ois kiikarissa yks -95 2.0is ajettu 208tkm? Uskaltaako edes harkita???

Saksasta hakisin jos ois budjettia lähteä sinne seikkailemaan. Jotain tuontifirmaa vois harkita, esim. KCS:ää...
samip
Viestit: 90
Liittynyt: 12.2.2004 10:26
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja samip »

Jos tuoda/tuotattaa meinaat, niin suosittelen tuojaksi pikemminkin sellaista firmaa jonka yhteyshenkilö on paikanpäällä. Siis soittaa auton vierestä sinulle ja kertoo ajopelin kunnon, vaikka joka ikisen naarmun(!). Tuon lisäksi vielä lähtettää samalla sähköpostiisi nipun kuvia. Eipähän tule yllätyksiä.
Eikä ole pahitteeksi, jos tuojalla on tekniikasta edes jonkinlaista hajua.
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

jh79 kirjoitti:Entäs sitten Accordit? Ois kiikarissa yks -95 2.0is ajettu 208tkm? Uskaltaako edes harkita???
Kyllä ainakin mun mielestä kannattaa harkita jopa ihan oikeasti ja vakavasti. :roll:

Jos on kiikarissa joku japsituote, niin ite ainakin ostaisin ennemmin accordin, kuin esim. carinan, primeran, ja mitä näitä kaikkia tuon kokoluokan japsivehkeitä nyt onkaan. Mazdat, ym. jne.

Kyllähän ainakin mulla on sellanen mielikuva, et honda on vähän niinkuin sellanen japskien mersu ja taitavathan nuo ollakkin vähän kovemmassa arvossa, kuin esim. nuo yllämainitut. Ja onhan honda paljon enemmän sellasessa "perhesportin" maineessa, kuin esim E carinat, jotka ovat olleet uutena vain lähinnä lippalakkipappojen suosiossa ja tästä syystä ovatkin yleensä ykskutosia ja varusteina ainakin kumimatot ja trippimittari.

Että kyllähän honda ja etenkin accord on ainakin mun mittapuussa ihan siellä yläpäässä japskikottimista.

Ja kyllähän tuo 2.0 kone on ihan suorituskykyinen ja IS on muistaakseni just vielä sellanen tyyppi, missä on sit ne sähköikkunat takanakin ja olikohan siinä vielä jotain muutakin sälää... Et ainakin varusteita on ihan koko rahan edestä ja kuskin penkistäkin löytyy säätöja vaikka mihin suuntaan.

Eikä tollanen ~200tkm ole ainakaan mun mielestä vielä kovinkaan hirveasti ajettu, sillä jos on perillä lukemista, mitä pykälää vanhemmilla accordeilla on päästelty menemään ja jos ei kehitys ole mennyt ihan väärään suuntaan, niin luulisi pääsevän vielä toisen moisen suhkoht helposti. Et jos on sillontällön vähän huolleltu ja öljyjä vaihdeltu, yms. niin varmaan on kilometrejä vielä paljon jäljellä.

Mut ainut mikä itteä kovasti mietitytti sillon, kun olin joku aika sitten autoa ostamassa ja mm. juurikin tuollaisia accordeja katselin, oli se, että jos rupeavat hapetumaan yhtä tehokkasti, kuin pykälää vanhemman korimallin vehkeet, niin siinävaiheessa kandee varmaan hankkiutua siitä nopsasti eroon. On nimittäin jonkinverran happamia vehkeitä ne jotkut pykälää vanhemmat, mitä on myynnissä... Tämäkun tuli todettua jo vuosi kaksi takaperin...

Mutta jos on siisti, joskus huollettu, joskus ruostesuojattu, jne. niin suosittelen kyllä harkitsemaan vakavasti. Itse ainakin vakuutuin silloin, kun muutamia kävin tutkimassa, kun auton hankinta oli ajankohtainen. :)

Mut ostin sit kuitenkin veeween, kun se vakuutti vielä vähän enemmän... :wink:
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Sami pisti viestiä heti kun maagiset 3 kirjainta mainitaan, mutta tottahan se on, oman autoni tuojallakin (työkaveri) oli kiire muiden pirssien kanssa ja joskus pitää suomeenkin takaisin ehtiä...Sen siitä saa kun lomilla pisneksiä hoitelee.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jh79
Viestit: 123
Liittynyt: 30.11.2003 18:21
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jh79 »

Jos tuoda/tuotattaa meinaat, niin suosittelen tuojaksi pikemminkin sellaista firmaa jonka yhteyshenkilö on paikanpäällä. Siis soittaa auton vierestä sinulle ja kertoo ajopelin kunnon, vaikka joka ikisen naarmun(!). Tuon lisäksi vielä lähtettää samalla sähköpostiisi nipun kuvia. Eipähän tule yllätyksiä.
Eikä ole pahitteeksi, jos tuojalla on tekniikasta edes jonkinlaista hajua.
Oisko heittää suosituksia firmoista??
Mut ainut mikä itteä kovasti mietitytti sillon, kun olin joku aika sitten autoa ostamassa ja mm. juurikin tuollaisia accordeja katselin, oli se, että jos rupeavat hapetumaan yhtä tehokkasti, kuin pykälää vanhemman korimallin vehkeet, niin siinävaiheessa kandee varmaan hankkiutua siitä nopsasti eroon. On nimittäin jonkinverran happamia vehkeitä ne jotkut pykälää vanhemmat, mitä on myynnissä... Tämäkun tuli todettua jo vuosi kaksi takaperin...
Kyllä tuo accord itseäkin miellyttää enemmän ulkonäöllisesti, eniten mietityttää juuri tuo kori että miten se happanee. Varmasti muuten hyviä pelejä...
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Itse kun työkseni katselen vanhoja autoja alta ja päältä, niin ikäänsä nähden 'viattomimpia' ovat yleensä Almera ja Primera. Uudemmat melko hyvällä varustuksellakin, toisaalta pikkukoneisia pappamalleja löytyy usein tosi vähän ajettuna. Sinänsä ehkä mielenkiinnottomia pelejä, mutta kehonsiirtovälineenä varmasti toimivia ...
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Osta joku öyree farkkulada... vitsi vitsi! :D
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
palok74
Viestit: 16
Liittynyt: 25.2.2004 16:28
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja palok74 »

Mulla oli tollanen carina e (tai on vieläkin) ennen varianttia ja ei ole kyllä siitäkään mitään valittamista. 92 vuosimallia. Aikaisemmat omistajat oli hyvin pitäneet joten ruostetta (ainakaan näkyvää) ei silmiin ole tullut. Kertaakaan ei tielle jättäny ja muutoinkin luotettavasti on toiminut.
Avatar
jh79
Viestit: 123
Liittynyt: 30.11.2003 18:21
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jh79 »

Juuh, viimeisimmän budjetin tarkastelun jälkeen tultiin siihen tulokseen että ei sitä autoa taideta ainakaan vielä hankkia :?
Pitää kattella että miten eläminen ilman biiliä sujuu ja ihmetellä että kuinka paljon rahaa jää enemmän käyttöön kun ei tartte maksella vakuutuksia, bensoja ja ties mitä veroja... Sit jos alkaa töitä löytyyn niin auto hankitaan tietysti heti 8)
Avatar
jh79
Viestit: 123
Liittynyt: 30.11.2003 18:21
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jh79 »

Noh tulipas se auto sitten viimein hankittua, pitäähän se talvella päästä liikkumaan. No ei ole konsernin peli vaan -92 primera 2.0 slx. Kohtuu kivalta peliltä tuntuu ja hyvässä kunnossa on. Ehkä siihen jotain ehostusta pitää alkaa kehittelemään sitten... Niin se budjetti pääs tippumaan tuossa välissä ku piti sijoittaa osa golffista saaduista rahoista viihde-elektroniikkaan :wink:
Passat -03 2.0 Variant
Avatar
Jaaba
Viestit: 54
Liittynyt: 12.2.2004 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jaaba »

Onnea "uudelle" autolle! Meilläkin on käynyt niin, että vaimo ajelee golfilla ja mulla on jo toinen primera tälle vuodelle menossa. Primerat on kyllä hyviä autoja hintaansa nähden. Kesän ajelin -92-mallin kakslittraisella ja myin kuukausi sitten pois. Viime viikonloppuna piti sitten ostaa uus tilalle ja nyt on alla 2.0LX vuodelta -91. Ekalla ajoin kymppitonnin, eikä mitään tarvinnut tehdä, ei edes polttimoa vaihtaa, vaikka ajettu oli melkein 300tkm. Tällä nykyisellä on ajettu 200tkm.

Ruoste näissä on se pahin ongelma, tähän nykyiseen piti vähän takalokaria ja helmaa hitsata, mutta nyt on priima peli!
Avatar
VarianTDi
Viestit: 9
Liittynyt: 26.12.2003 11:00
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja VarianTDi »

jh79 kirjoitti:Noh tulipas se auto sitten viimein hankittua, pitäähän se talvella päästä liikkumaan. No ei ole konsernin peli vaan -92 primera 2.0 slx. Kohtuu kivalta peliltä tuntuu ja hyvässä kunnossa on. Ehkä siihen jotain ehostusta pitää alkaa kehittelemään sitten... Niin se budjetti pääs tippumaan tuossa välissä ku piti sijoittaa osa golffista saaduista rahoista viihde-elektroniikkaan :wink:
-Hyvä, onneksi et ostanut Carinaa.

Carina = ainainen narina
Corolla = ohi vaikka porolla
VW Golf Variant TDi -96 :)
Avatar
jh79
Viestit: 123
Liittynyt: 30.11.2003 18:21
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jh79 »

Jaaba kirjoitti:Onnea "uudelle" autolle! Meilläkin on käynyt niin, että vaimo ajelee golfilla ja mulla on jo toinen primera tälle vuodelle menossa. Primerat on kyllä hyviä autoja hintaansa nähden. Kesän ajelin -92-mallin kakslittraisella ja myin kuukausi sitten pois. Viime viikonloppuna piti sitten ostaa uus tilalle ja nyt on alla 2.0LX vuodelta -91. Ekalla ajoin kymppitonnin, eikä mitään tarvinnut tehdä, ei edes polttimoa vaihtaa, vaikka ajettu oli melkein 300tkm. Tällä nykyisellä on ajettu 200tkm.

Ruoste näissä on se pahin ongelma, tähän nykyiseen piti vähän takalokaria ja helmaa hitsata, mutta nyt on priima peli!
Kiitos!

Tää ei tälle foorumille kyllä kuulu ollenkaan mut sulla kun on nissaneista kokemusta niin osaisitko neuvoa että kuinka saan ovipahvit irti kyseisestä autosta??? Tuolla NCF:n puolella olen asiaa yrittänyt kysellä mut aika hiljaista on keskustelu siellä :shock:
Passat -03 2.0 Variant
Avatar
Jaaba
Viestit: 54
Liittynyt: 12.2.2004 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jaaba »

Jaahas, eikö pahvikartiokaiuttimien soundi tyydytä. :D
Ovipahvit lähtee irti nostamalla hieman ylöspäin, kun on ensin irrottanut ruuvit, joista 3 oven lukon puoleisessa päässä nastojen alla, yksi ikkunannostimen kytkimen alla ja pari kyynärnojassa. Niin ja sitten se on kiinni vielä muovinastoilla, joten reunoista leveällä meisselillä kangottamalla voi saada nastoja rikkomatta pahvin irtoamaan. Tuo irtiottaminen on vielä aika helppoa, mutta takaisinlaittaminen vaatii hermoja.
Avatar
jh79
Viestit: 123
Liittynyt: 30.11.2003 18:21
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jh79 »

Kiitti kovasti!

Semmonen kysymys vielä että mistä ne ruuvit löytyy sieltä kyynärnojasta???

Joo ei se soundi oikein miellyttäny. Nyt on hankittuna Pioneerin DEH-3600 mp3-soitin ja hertzin hv165 midit (toivottavasti saa menemään oviin) ja ht25 diskantit... Jos noilla pärjäis näin ens alkuun :)
Passat -03 2.0 Variant
Avatar
Jaaba
Viestit: 54
Liittynyt: 12.2.2004 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jaaba »

Kyllä ne kyynärnojan ruuvinkannat on ihan näkösällä. Se kyynärnojahan (tai vetokahva) ei yksinään lähde irti, vaan yhdessä koko ovipaneelin kanssa. Siinä avauskahvan luona tais kans olla joku pultti irrotettavana ja pitiköhän sen kehys irrottaa kans...?

Kattoin ite nuo ohjeet aikanaan alfamerin kirjasta, siitä on monesti apua varsinkin jos meinaat vielä laajentaa järjestelmää.

Noiden 165 kajareiden kanssa tarvii kyllä varmaan askarrella. 13cm kajarit menee heittämällä.

EDIT: Tjaa, nyt löysin tuon sun viestiketjun NCF:ltä, joten pitänee jatkaa sinne. Olitkin varmaan saanut jo kaikki pultit ja nastat auki. Siitä kyynärnojan kohdalta vain jos ottaa kiinni, niin vaatii vaan oikean tekniikan eli sellaista nitkuttelua. Mulla hajos just se kiinnike toiselta puolelta, kun asensin paffeja takaisin.
Viestiketju Lukittu