Merkki vaihtui Volkkariin

Kaikki yleinen jutustelu
Jamppu
Viestit: 6
Liittynyt: 14.7.2004 23:31

Merkki vaihtui Volkkariin

Viesti Kirjoittaja Jamppu »

Tervehdys kaikille. Tuli tuossa viime viikolla vaihdettua autoa ja samalla vaihtui nyt myös merkki, ensimmäistä kertaa oman "urani" aikana. Nykyinen menopeli on siin Golf Variant TDI -02. Moottori taitaa olla tyypiltään ATD, eli 74kW PowerDiesel. On muuten myös samalla ensimmäinen diesel auto jonka omistan. Nyt kysynkin teiltä hyvät harrastajat ja etenkin Golf Variantin omistajat onko tuossa autossa jotain erityisiä kohtia / seikkoja jotka tulisi huomioida? Kaikki muutkin vinkit ja niksit ovat tervetulleita. Lisäksi kiinnostaa tuo EGR-venttiili, eli missä sijaitsee kyseisessä moottorissa ja kannattaako eliminoida? Ja jos kannattaa, niin miten olette homman tehneet?
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

onnex olkoon vaan oikeasta ostopäätoksestä ja tervetuloa remmiin mukaan :D maffi on yks pirulainen mikä voi kenkkuilla tosin se voi olla rikki jo sillain että sitä ei välttämättä ite huomaa.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

En noista uudemmista tiedä, mutta vw:n turbodiisseleissä yleensä rankemman ajon jälkeen ei kannata heti "kierroksilla" sammutella ja samaten kylmänä ei kannata heti polkea. Säästää kansipahvia ja turbokin saa jäähdytystä.

Talveksi ostin pipon, kun ei vielä viikkorahat riittäneet eberiin. =)
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
sirkia

Viesti Kirjoittaja sirkia »

Moro,

Ainakin tuo vastaava variant malli on meikäläisellä pelannut hyvin.
Jonkun verran on tainnut Golfeissa olla jotakin pientä ongelmaa jarrujen kitinän ja rahinan kanssa?
Ovat tosin kuulopuheita ja itselläni ei ole kokemusta ko. ongelmista.
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

joo ei välttämättä kannata heti sammuttaa ajon jälkeen. ite käytän ajon jälkeen vähintään 30s. saatan olla liiankin tarkka mut eipä se ainaskaan huonoo tee. lapin reissussa kun oltiin niin käytin vähän pitempään kun siinä kummiskin tuli muutaman tunnin pätkiä ku painettiin loso tiskissä.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
mako
Viestit: 51
Liittynyt: 23.1.2004 23:21
Paikkakunta: sulkava

Viesti Kirjoittaja mako »

tosta sirkian jutusta sen verran et passatissa (1.8T -97) on ollu ongelmia tuon jarrujen kitinän ja vikinän kanssa, aika usein jarruttaessa kuuluu aika v...moinen ääni... oiskohan siihen mitään ratkaisua???? Ja sitten etupyörien levyjen ja suojuksen väliin tulee sorateitä ajaessa pikkukiviä jotka pitävät vielä pahempaa ääntä mut ne lähtee onneks ittekseen pois!


tää meni pikkasen aiheesta ohi mut...
exvolvo
Viestit: 1
Liittynyt: 23.11.2004 7:51

Viesti Kirjoittaja exvolvo »

:)Onneksi olkoon volkkarista
Niksit
Hanki värittömät muovilalvot kynnyksiin ja takaluukun kynnykseen.
Hanki kunnolliset loka-altaat jalkatilaan
Hanki tuuliohjaimet etusivuikkunoihin.
Tästä on hyvä alkaa
Viestiketju Lukittu