Hammastangon suojakumi

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
nepela
Viestit: 69
Liittynyt: 4.12.2011 15:57
Paikkakunta: rauma

Hammastangon suojakumi

Viesti Kirjoittaja nepela » 9.4.2018 8:55

Mitenkäs se menikään tuo T4 Caravellen vm-98 hammastangon suojakumin vaihto. Mitä pitää purkaa ja onko ahtaassa välissä?

jaketech
Viestit: 92
Liittynyt: 21.4.2013 12:48
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Hammastangon suojakumi

Viesti Kirjoittaja jaketech » 10.4.2018 11:18

pyörä irti ja raidetankon pää ulommasta nivelestä. ahdas on mutta kyllä sen saa vaihettuu. mulla meni noin 30 minsaa per puoli ku vaihtoin.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T ;)
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine ;)
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto

Ari Rantala
Viestit: 111
Liittynyt: 11.1.2015 17:56

Re: Hammastangon suojakumi

Viesti Kirjoittaja Ari Rantala » 11.4.2018 18:26

Ahdas on joo. Mulla meni pidempään kun 30min ja parikin kertaa hermot. Sitä kumia ei tahdo saada olakkeen kauluksen päälle hitollakaan. Kolo jossa tämä olake on, on niin ahdas ettei sinne sormet sopineet eikä koukuillakaan juuri saanut asiaa autetuksi. Lääkkeeksi löysin kolme hieman muotoon taivutettua metalliliuskaa ja vaseliinia lubeksi niihin. Kumi liuskojen päällä luisuttamalla olakkeelle ja sit liuskat varovasti veks välistä. Muistaakseni hieman teippailinkin liuskoja raidetangon päälle kun tykkäsivät lipsahdella. Tuolla jossain alempana ketjussa on jonkinlainen kuvaus taistelusta ja taisi olla ihan valokuvakin niistä liuskoista.

jaketech
Viestit: 92
Liittynyt: 21.4.2013 12:48
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Hammastangon suojakumi

Viesti Kirjoittaja jaketech » 13.4.2018 11:37

Ari Rantala kirjoitti:Ahdas on joo. Mulla meni pidempään kun 30min ja parikin kertaa hermot. Sitä kumia ei tahdo saada olakkeen kauluksen päälle hitollakaan. Kolo jossa tämä olake on, on niin ahdas ettei sinne sormet sopineet eikä koukuillakaan juuri saanut asiaa autetuksi. Lääkkeeksi löysin kolme hieman muotoon taivutettua metalliliuskaa ja vaseliinia lubeksi niihin. Kumi liuskojen päällä luisuttamalla olakkeelle ja sit liuskat varovasti veks välistä. Muistaakseni hieman teippailinkin liuskoja raidetangon päälle kun tykkäsivät lipsahdella. Tuolla jossain alempana ketjussa on jonkinlainen kuvaus taistelusta ja taisi olla ihan valokuvakin niistä liuskoista.
oisko ollut väärä kumi ku mullekki myytiin aluksi väärä kumi jossa oli ainaki 5mm pienempi halkasija. ite laitoin vaan pesuainetta, työnsin paikalleen koukulla pikkusen joutu avittaan.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T ;)
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine ;)
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto

Vastaa Viestiin