Jotkut katsastajat testaavat jarrut dynamometrillä, vaikka se ohjekirjassa kielletään ilman kardaaniakselin irroitusta.
Huomautin katsastajalle ohjekirjan maininnasta, mutta heppu kintaalla viittasi moisele ohjeelle. Kysymys kuulukin että mitä mahtanee rikkoa dynamometrillä mittaus? Itse en ole kyllä huomannut minkään muuttuneen, pariin kertaan on ko. menetelmällä jarrut mitattu.
Toisilla asemilla taas piisaa ajossa testaus niin kuin kai asiaan kuuluisikin.
Transporter Syncron jarrujen testaus
Re: Transporter Syncron jarrujen testaus
Onpas hiljaisia syncron omistajat, olisi mukava kuulla "alan miehiltä" kuinka syncron jarrut tulee testata, ja mitä voi mennä vikaan tavallisen dynamometrillä testauksen vuoksi?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen
Kiitokset vastauksista jo etukäteen

Re: Transporter Syncron jarrujen testaus
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... ukatsastus" onclick="window.open(this.href);return false;
Eri hakusanoilla löytyy paljon
Eri hakusanoilla löytyy paljon

Re: Transporter Syncron jarrujen testaus
Omaa syncroa kun olen käyttänyt leimalla, on aina katsarit todenneet jarrut toimiviksi koeajolla, eivät ole edes yrittäneet tarjota dynoon. Joitakin vuosia sitten kaveri oli käyttänyt omaa syncro tölkkiänsä katsastuksessa ja inssi oli väkisin halunnut ajaa sen dynolle. Heti kun rullat oli lähtenyt dynossa pyörittämään eturenkaita, oli auto pompannut pois testeristä kun takapyörätkin oli ruvenneet pyörimään. Mitään ei ollut onneksi särkynyt ja inssi oli vaan ihmetellyt, että miksi se noin teki, onkohan se rikki
kyseessä oli ollut nuori aloitteleva inssi ja ilmeisesti ensimmäinen syncro alla 


-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02