Acv nostajat.

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Acv nostajat.

Viesti Kirjoittaja msjn »

Tietääkös kukaan miten venttiilin nostjien vian pystyy toteamaan? Tuo acv nakuttaa alle 1500 kierrosella ja kuuluisi tulevan venttiilikopasta. En haluais kaikkia nostajia vaihtaa vai onko näin tehtävä? Onko pahat vaihtaa?
Jürgen
Viestit: 98
Liittynyt: 15.12.2010 21:20

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Eihän se nakutus vaan kuulu alipainepumpusta? Venakopan suunnalta sekin mekkala kuuluu.
T-4 2,5 tdi -97/00
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

En usko että tälläkertaa on alipainepumppu kysessä. Kuuluu pikemminkin nafta pumpun päästä konetta. Pitää ottaa vähän suojia auki jat tutkia. Tuota en kyllä tiedä miten nostajat testataan.
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

Selvisipä kolinan syy. Naftapumppu löysällä. Heiluu pulttien varassa. Eipä taida saada kiristettyä ilman hihnan irroitusta?
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=142597

Ei paljoa ole tiellä, jos pois otat niin älä koske alimmaiseen säätöpyörään, merkit kohdalleen ja värikynällä lisämerkit niin pysyy kohdallaan eikä vaadi säätöä.
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

Täytyy yrittää avata varovasti ja merkitä hyvin. Pumpun hihnapyörän joutuu kyllä irroittamaan kun pultin ovat sen alla. Onkohan siinä pumpun akselissa kiilaa tai meneekö muuten vaan yhteen kohtaan? Enpä oo tällaiseen vikaan ennen törmännyt että pumppu olisi irronnut...???
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Kuvia löytyy haulla, jos niistä olisi apuja, remmit olen vaihtanut useita kertoja en tuota pyörää irti ottanut.

http://www.alexdiesel.com/specials/?s_id=527
Viimeksi muokannut as, 7.5.2011 13:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

Näyttäis noissa kuvissa olevan kiilalla ja tollaisella uritetulla akselilla. Otan huomenna irti ja katson. Korjaamolle sitten jos pahasti menee pieleen. :?
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

Nyt tuli vika korjattua. Yksi pumpun kiinnitys pultti oli poikki ja kaksi löysällä. Olivat kuluneet jo kannan juuresta aika ohuiksi. Olisi pian irronnut kokonaan. Nyt uudet pultit lukitteella paikoillaan ja portteri käy nätimmin kun ikinä minun aikanani. Ajoitus taisi mennä inan myöhäiselle kun tuntuu vähän laiskemmalta kuin ennen. Pitää viedä jollekkin säädettäväksi.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

Käännä sitä alapyörää ylöspäin, hienosäädön voi siitä tehdä, kokeile akunkenkää irti jos nollaisi entiset arvot?
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

Pitää kokeilla sitä vielä. Miten kauan akunkengän pitää olla irti? Tossa remontin aikana tais parituntia olla maa johto irti.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

ei sitä tarvi nollailla mitenkään.. =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
msjn
Viestit: 28
Liittynyt: 2.9.2010 17:03

Viesti Kirjoittaja msjn »

Ok. Hyvältä tuo muuten tuntuu mutta yläkierroksilla tuntuis olevan puhtia vähemmän kuin ennen. Liekkö sitten myöhäisellä.
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

viewtopic.php?t=6518

On noita ohjeita annettu ennenkin, kokeile ensin sitä helpointa ja käännät alimmaista pyörää, saa vähän säädettyä ennakkoa.
Vastaa Viestiin