Käynnistysongelma!

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
HanDe5
Viestit: 19
Liittynyt: 23.12.2010 17:31

Käynnistysongelma!

Viesti Kirjoittaja HanDe5 »

Ei käynnisty. Startti pyörii normaalisti ja eikä edes lupaa.
Auto toimi ihan moitteettomasti ja lämmöt olivat normaalit kunnes kaupasta tullessa ei enää suostunut lähtemään käyntiin.

Auto on bensa VW Caravelle 2.8 WR6 (AES) vm. 1996. Autoon on vaihdettu tulpat ja tulpanjohdot ja sytkäyksikkö. (Sytkä muutama vuosi sitten.). Itse epäilen bensapumppua tai sytkää.
Meni lomareissu pipariksi. Auto on tällä hetkellä Porin käyttöauton pihassa huoltoon menossa. Enkä pääse auton luo ihan heti, kun on vähän välimatkaa siihen. Jos on vinkkejä asiaan tai teillä käynyt samoin niin kertokaa.

Kiitos jo etukäteen.
Mehtäläinen
Viestit: 38
Liittynyt: 1.2.2008 16:06

Viesti Kirjoittaja Mehtäläinen »

Käynnistyksen esto?? Omassa teki kerran juuri noin, ei käynnistynyt. käytin avaimet pois virtalukosta ja uudestaan käyntiin niin lähti tulille. vois kokeilla varaavaimella jos auto ei tunnista avainta. tuo tuli ensin mieleen, bensapumppu tms myös mahdollista.
Lestat kyykkyyn
Kiku
Viestit: 26
Liittynyt: 28.7.2006 9:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Kiku »

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... 6+kipin%E4

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55 ... 6+kipin%E4

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99 ... 6+kipin%E4

noilla lähtisin kartottamaan ongelmaa
- virtalukon pohja
- hall-anturi
- kampiakselin asentotunnistin

(jos on lähellekkään sama kone kuin vr6)
Caravelle -99 AHY
HanDe5
Viestit: 19
Liittynyt: 23.12.2010 17:31

Viesti Kirjoittaja HanDe5 »

Joo ongelma ratkes tänään? Olivat vaihtaneet virtalukonpohjan. 250€ tuli hintaa töineen päivineen.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

max 20 euron osa tarvikkeena ja max 30minuutin homma ensikertalaisellekkin jos yhtään käsille löytyy oikeanlaista työkalua jolla onnistuu.. mua vituttais. :)
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^ Ehkä tuohon hintaan kuuluu hiukan vianhakuakin, ei sitä virtalukon pohjaa arpomalla sinne olla heti ensimmäisenä laitettu. Hyvä se on netissä huudella kuinka helppoa auton korjaaminen on. Jos ei itse osaa korjata niin valitettavasti työ maksaa.

Osaa moni muukin vaihtaa osia autoon, kunhan joku ensin kertoo mikä siinä on vikana.
Ja sitten on niitä jotka luulee osaavansa/tietävänsä kaiken, mutta todellisuus on jotain aivan muuta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Osaa moni muukin vaihtaa osia autoon, kunhan joku ensin kertoo mikä siinä on vikana. "

Noin on, ABS valo paloi niin ensin vaihdoin takapyörän antureita, oli ohjausyksikössä vika ja sitten sen vaihdolla vasta asettui, joskus aika vaikeaa löytää se kohde;))
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Älä Pasi ota ittees, en mä sillä tavalla tarkottanu että tyhjästä tuo hinta olis otettu. Mua vaan silti vituttais, lähinnä kai se jos ei itte tajunnu kokeilla tota, kun nuo virtalukon pohjat ei maksa juurikaan mitään.. :)

Mulla vaihdettiin jokunen vuosi sitten omaan pakuun jarrujen pääsylinteriä, herkisteltiin jarruja. 4 nurkkaa laahas ja veti totaalisen jumiin kun vaan ajo hetken, hetken kun auto seiso paikallaan niin taas jarrut aukes.. ja lopulta "vian " korjaus ei maksanu mitään, kokeilin itse viimisenä testinä liikuttaa taka-akselilla olevaa venttiiliä.. se syletti, ja vika ei ollut korjaamon missä tota fiksattiin, mistä tollasta voi tajuta edes koittaa. tais yli 400 eskoa mennä tohon, harmittaa hieman vieläkin :)
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Joo en mä sitä sillä tavalla itteeni ottanut, mutta tosiasia on että työ maksaa :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
HanDe5
Viestit: 19
Liittynyt: 23.12.2010 17:31

Viesti Kirjoittaja HanDe5 »

No joo vaihtoivat virtalukonpohjan. Eivät paljoa soitelleet viestin kuulemma laittoivat, mutta ei tullu perille ja kaiken huipuksi viime viikon torstaina haettiin auto ja se toimi moitteettomasti, kunnes perjantaina ei enää startannu. Hinaten auto takasin huoltoon. Eli ei auttanu virtalukon korjaus. Seuraavaksi asentoanturi vaihtoon. Katsoin fixuselta sen anturin hinnan 100€ kuulemma maksaa se anturi ja vielä boschilainen.
HanDe5
Viestit: 19
Liittynyt: 23.12.2010 17:31

Viesti Kirjoittaja HanDe5 »

Onko kellään auttaa asiaan. Nyt soittivat että tarttis tilata uus sulaketaulun pohja 327€ kuulemma ja työt päälle. Eli soveltuuko vastaavanlaisen dieselin sulaketaulu pensakoneeseen? Dieseleihin löytyis käytettynä 50€ sulaketaulu niin ei tarttis uusia tilata.
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Ei ainakaan ETKA:n mukaan pitäisi olla eroja eli antaa vain yhden sulakerasian/pohjan olipa sitten mikä malli tahansa
varaosanumero 357 937 039, ainoastaan reileitä samoihin kohtiin on eri merkityksellä eri moottori koodeilla.
Vastaa Viestiin