t5 koneenvaihdot ja öljynkulutus

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
tee5
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 21:15

t5 koneenvaihdot ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja tee5 »

Eli onko moni joutunut koneen vaihtamaan näihin 132kw t5:iin?
Mulla menee vaihtoon kun vie liikaa öljyä ja nettiautosta äkkiä katsottuna aika monta myytävissä on uudella koneella. jos aikomus tälläista autoa ostaa kannattaa aika tarkkaan harkita...
Sattuisiko muuten kenelläkään lojumaan rikkinäistä EGR-venttiilin moduulia? voisin semmoista tarvita.
t5 132kw 4motion
TuomasTee
Viestit: 12
Liittynyt: 17.5.2015 21:32

Re: t5 koneenvaihdot ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja TuomasTee »

Viimeisimpien tietojen mukaan nämä poikittaiset tuplaturbo CFCA:t hajoaa kaikki ennemmin tai myöhemmin EGR-jäähdyttimen materiaalivirheen takia. Sieltä liukenee tavaraa joka muuttuu sylinterissä kovaksi alumiinioksidiksi joka hioo sylinterit väljiksi. EGR-jäähdyttimen korjattu versio D on tullut vasta 11/2015. VW tulee vastaan parhaassa tapauksessa hyvinkin jos merkkihuoltohistoria moitteeton ja autolla ajettu alle 200tkm.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29518.0 Tuon topicin alkupäässä arvailua ja loppupäässä maailmalta löytynyttä tietoa.

Mitä muuten meinasit tehdä EGR-moduulilla? Jos saat käsiisi ylimääräisen D:tä vanhemman version niin kokeile ihmeessä avata jotta Suomessakin nähdään miten pahasti sisältö on syöpynyt. D:ssä pitäisi parannuksena olla joku vihreä pinnoite sisällä syöpymisen estämiseksi. Aika näyttää kestääkö vai onko varminta moottoriremontin jälkeen ottaa koko EGR pois käytöstä.
VW T5 GP 2,0 BITDI DSG 4motion -13
tee5
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 21:15

Re: t5 koneenvaihdot ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja tee5 »

Eli kun moottori vaihdetaan täytyy vanhan koneen olla kokonainen ja tähän mun autoon piti 10tkm sitten vaihtaa EGR ja ei oltu silloivn vielä virallista öljynkulutustestiä tehty. Jos rikkinäinen EGR jostain löytyisi niin laittaisin sen tuohon vaihtokoneeseen kiinni ja möisin vähän käytetyn sitten irrallaan. Se on kuitenkin n.1500e osa...
Joo mullakin vw osallistuu kustannuksiin, prosenteista tässä nyt en ala sen kummemmin kertomaan, jokainen auto kuitenkin huolloiltaan yms. oma tapauksensa ja vaikuttaa varmasti osuuksiin.
Onkohan mikään lehti vielä tehnyt tästä aiheesta juttua kun onhan se aika karua jos 10.000e rempan joutuu teettämään kokonaan omasta pussista?
Mulla onneks firman auto niin ALV:t saa pois ja ei ns. omasta pussista mene.
t5 132kw 4motion
TuomasTee
Viestit: 12
Liittynyt: 17.5.2015 21:32

Re: t5 koneenvaihdot ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja TuomasTee »

No nyt ymmärrän. Noita risoja ylimääräisiä EGR-moduuleita on huonosti tarjolla siksi kuten itsekin sanoit että jos VW osallistuu kustannuksiin, se haluaa vanhat osat takaisin. Itsellänikin meni moottorin vaihdossa vähän ajettu uusimman mallin EGR-moduuli "turhaan" takaisin. Sellaiset joilla VW ei tule vastaan, eivät taas saa tilalle sitä uutta EGR-moduulin versiota elleivät maksa 1500.

Muistatko paljon sulla oli ajotietokoneen mukaan öljyn lämmöt vanhan EGR-moduulin öljynlauhduttimella?
VW T5 GP 2,0 BITDI DSG 4motion -13
tee5
Viestit: 7
Liittynyt: 19.12.2011 21:15

Re: t5 koneenvaihdot ja öljynkulutus

Viesti Kirjoittaja tee5 »

jossain 100-102 muistaakseni, ei nyt kovin usein tullut sitä seurattua, peräkärryn kanssa varmaan huiput jotain 108.
t5 132kw 4motion
Vastaa Viestiin