Antennin irroitusvinkkejä kaivataan

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Antennin irroitusvinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Mulla on ilmeisesti alkuperäinen antenni asennettu kuskin puolelle tuulilasin alakulmassa olevaan reikään.
Antenni meni poikki ja koitin saada sen antennin pois sieltä mutta heikolla menestyksellä.
Sinne alapuolelle ei pääse näkemään kun on niin ahtaaseen koloon tungettu.
Miten se oikein irtoaa, onko siellä alapuolella joku patentti? Päällähän on mutteri mutta ei se tykännyt aueta suosiolla. Jätin vielä toistaiseksi isomman pieksemisen väliin.
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Itse luovuin tuon antennin käytöstä, kun rupesi ärsyttämään se vipatus näkökentässä. Ensin kokeilin lasiantennia, mutta sitten kävi lasirikko ja asennettiin Pilkingtonin lasi integroidulla antennilla. Ihmettelin itsekin, miten tuon jalan saa irti ja joku kertoi, että lokari on irrotettava. Jonkin aikaa sitten kiinnitin hehkusulakerasiaa paikoilleen ja havaitsin, että lokarin äänieristyksen takaa pääsee kuin pääseekin käsiksi jalkaan altapäin.
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Tarkennatko vielä eli mistä pääsee käsiksi? Konehuoneen puolelta akun takaa se antennin jalka näkyy jotenkin mutta ei sinne oikein pääse kunnolla näkemään saatika käsiksi.
reds
Viestit: 85
Liittynyt: 18.4.2008 7:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja reds »

Itsellä ei onnistu antennin kiristys/irroitus vaikka kätilön kädet onkin...pitääkö se tosiaankin irrottaa se lokari vai onko siihen vippaskonsti? Äänieristyksen alla oleva reikä on ihan liian pieni...
T4 `99
igge
Viestit: 44
Liittynyt: 17.1.2008 13:54

Viesti Kirjoittaja igge »

reds kirjoitti:Itsellä ei onnistu antennin kiristys/irroitus vaikka kätilön kädet onkin...pitääkö se tosiaankin irrottaa se lokari vai onko siihen vippaskonsti? Äänieristyksen alla oleva reikä on ihan liian pieni...

eiköhän se reikä ole just sopiva , että sen antennin saa sieltä pois kunhan vaan eka löysää ulkopuolelta antennin juuressa olevasta mutterista. Muistaakseni siella lokarin sisällä on joku rauta jolla antenni on kiinni mutterilla en ole varma , mutta jos on , niin se kyllä näkyy selvästi sieltä akun vierestä eikä lokaria tarvi irrottaa. Näin ainakin mulla kun vuosi sitten antennin vaihdoin. oikeestaan aika helppo rasti. Tiiä sitten onko noita erilaisia, mut ei ne paljon pörhöllä kyselly mun hain uuden(70€) ja samanlainen oli kuin entinen.
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

Alapuolella on yksi ruuvi joka pitää antennin alaosaa paikallaan. Sen saa helposti pois. Mulla oli niin jumissa se yläpuolinen mutteri että jouduin lopulta käyttämään rälläkkää jotta sain antennin irti. Se tippuu reiästä kun vaan saa sen 17mm (?) mutterin auki. Uuden piiskan laitoin katolle, kun tuo paikka tuossa ikkunan alla on aika huono. Oma orkkisantenni hajosi kun otin talvella suojapeiton pois ja se takertui antenniin.
Vastaa Viestiin