T5 verhoilun purkua
T5 verhoilun purkua
Mitenkäs T5:sen lattiaverhoilu on kiinni? Pitäs saada pois, että pääsis lisäämään äänenvaimennusta.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
Ei se lattiaverhoilu ole millään oikeastaan kiinni. On vain ovien kumien ja kojelaudan osien alla 'pujotettuna'.
Lattiaverhoilu kääntyy 'irti' penkkeihin asti ilman sen kokonaan irroittamista, jos vain purat kojelaudan alaosan pois tieltä.
Itse laitoin pakuun myös kojelaudan sisäpuolelle raskasmattoa ja muuta äänieristettä, yläosaan saa mm. hanskalokeron kautta tungettua eristettä ja mittariston taakse kojelaudan sivuilta. Nuo kaikki ainakin omassa pakussa vaimensi rengas- ja moottorimelua melkoisesti. Vastaavissa paikoissa on Multivanissa eristeitä vakiona vakiona.
Sitten jos haluaa vielä lisää vaimentaa niin kattoverhoilun sisään (sitä kannattelee vain palkkienmuovit ja aurinkosuojat) mahtuu raskasmattoa ja äänieristettä melkein pari senttiä. Lisäksi ovien verhoilun taakse ja astinlautojen väliin mahtuu hyvin vaimennusaineita. Noillakin on melko suuri vaimentava vaikutus yleiseen meluun.
Muovisiin sisälokareihin tai lokarin sisään peltiä vasten voi laittaa myös eristettä.
Tavaratilassa kannattaa laittaa solumuovia vanerilattian alle, seinille vanerit ja niiden taakse solumuovi ja kivivillaa. Nuo vaimentavat takaa tulevaa melua aika hyvin.
Lattiaverhoilu kääntyy 'irti' penkkeihin asti ilman sen kokonaan irroittamista, jos vain purat kojelaudan alaosan pois tieltä.
Itse laitoin pakuun myös kojelaudan sisäpuolelle raskasmattoa ja muuta äänieristettä, yläosaan saa mm. hanskalokeron kautta tungettua eristettä ja mittariston taakse kojelaudan sivuilta. Nuo kaikki ainakin omassa pakussa vaimensi rengas- ja moottorimelua melkoisesti. Vastaavissa paikoissa on Multivanissa eristeitä vakiona vakiona.
Sitten jos haluaa vielä lisää vaimentaa niin kattoverhoilun sisään (sitä kannattelee vain palkkienmuovit ja aurinkosuojat) mahtuu raskasmattoa ja äänieristettä melkein pari senttiä. Lisäksi ovien verhoilun taakse ja astinlautojen väliin mahtuu hyvin vaimennusaineita. Noillakin on melko suuri vaimentava vaikutus yleiseen meluun.
Muovisiin sisälokareihin tai lokarin sisään peltiä vasten voi laittaa myös eristettä.
Tavaratilassa kannattaa laittaa solumuovia vanerilattian alle, seinille vanerit ja niiden taakse solumuovi ja kivivillaa. Nuo vaimentavat takaa tulevaa melua aika hyvin.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Se kivivilla kannattaa unohtaa ja käyttää tuolta sopivaa---> http://www.ewona.fi/ominaisuudet_eriste.htmmla kirjoitti:Ei se lattiaverhoilu ole millään oikeastaan kiinni. On vain ovien kumien ja kojelaudan osien alla 'pujotettuna'.
Lattiaverhoilu kääntyy 'irti' penkkeihin asti ilman sen kokonaan irroittamista, jos vain purat kojelaudan alaosan pois tieltä.
Itse laitoin pakuun myös kojelaudan sisäpuolelle raskasmattoa ja muuta äänieristettä, yläosaan saa mm. hanskalokeron kautta tungettua eristettä ja mittariston taakse kojelaudan sivuilta. Nuo kaikki ainakin omassa pakussa vaimensi rengas- ja moottorimelua melkoisesti. Vastaavissa paikoissa on Multivanissa eristeitä vakiona vakiona.
Sitten jos haluaa vielä lisää vaimentaa niin kattoverhoilun sisään (sitä kannattelee vain palkkienmuovit ja aurinkosuojat) mahtuu raskasmattoa ja äänieristettä melkein pari senttiä. Lisäksi ovien verhoilun taakse ja astinlautojen väliin mahtuu hyvin vaimennusaineita. Noillakin on melko suuri vaimentava vaikutus yleiseen meluun.
Muovisiin sisälokareihin tai lokarin sisään peltiä vasten voi laittaa myös eristettä.
Tavaratilassa kannattaa laittaa solumuovia vanerilattian alle, seinille vanerit ja niiden taakse solumuovi ja kivivillaa. Nuo vaimentavat takaa tulevaa melua aika hyvin.
ainoa hankaluus on hitusen työläs leikkaaminen, mutta oikeanlaisella villaveitsellä homma sujuu. Vaimentaa ääntä hyvin, eikä kutise/aiheuta allergiaa. Suosittelen. Sprayliimalla tarttuu peltiin hyvin.
T4 `99
Lippojen varren juuressa on yksi ruuvi 'muoviluukun' alla ja toinen ruuvi pitelee kiinni sitä 'koukkua' johon lipan toinen pää laitetaan kiinni. Koukun ruuvi on sen koko muovisen kotelon alla joten tuo kotelo on ensin saatava irti ennen ruuvin irroitusta.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline