T4 2.4d sulakeongelma

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

T4 2.4d sulakeongelma

Viesti Kirjoittaja AjH »

Sulake nro 15, moottorinohjaus elektroniikka 10A. Palaa kun pistää virrat päälle, onko jollakulla käsissä skemaa josta näkisi mitä ton sulakkeen takana on? Olis huomattavasti helpompi koittaa onkia että mikä on oikarissa ettei tarvi jokaista piuhaa alkaa seuraileen ja purkaa niputuksia.

Tuli todettua ihmetellessä että se pumpun kaasuvipu tihkuu, mitäs osia siihen ny marmorilta pitää hakea, joku tiiviste ja holkki? Ja onko vaihto-operaatio simppeli, eli mutteri auki ja osat pois tieltä, uudet palat paikalleen ja loput vanhat takas?
Ettei oo mitään jekkujousia mikkä lentää pitkin pihoja kun mutterin saa auki :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Autodaatta sanoo että sulakkeen nro15 takana on:
-Moottorinohjaus
-Kampikammion tuuletuksen lämmitin
-Vakionopeudensäätö
-Ajonopeuden tunnistin
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Vakkaria ei ole ainakaan. Missähän noi loput masiinat fyysisesti sijaitsee, niin pääsis mittarilla mittamaan että missä on piuhat oikosessa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Noo ainaki tuo nopeuden tunnistin on vaihdelootas. Nii sanoo daatta. Muita en löytäny.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ajonopeuden tunnistin on varmaan aika liki lootan ja renkaan välimaastoa, kampikammiotuuletuksen lämmitinkin on helpohko paikallistaa. Moottorinohjaus on kysymysmerkki, missä sellainen on vai onko tossa vaparissa semmosta? Jakajapumppukin on jne niin eihän tossa edes ole mitään ohjattavaa :lol:

Prkl kun auto on tallin edessä seisomassa, sen kun tönäis sisään ja alkais tutkiin. Mutta yksin, ei taida liikkua edes suht tasamaalla :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Daatta ei anna edes kattoo moottorinohjaus komponentteja että niitä ei sitten joko oo tai sitte tuo ohjelma ei tiä mistään mitään. Enempää en osaa auttaa.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kiitos näistäkin, tosin vähän hukkaan meni kun olivat hinanneet auton tänä aamuna johki sähköpoppamiehelle eli korjaamoon. Saa sitten nähdä että löytääkö siellä vikaa ja mitä se maksaa. Näppituntumalta tämmösten oikosulkujen ettiminen on yleensä arvokasta puuhaa :? Jollei se satu oleen jossain just käsillä ekassa piuhassa mitä alkaa tutkiin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Kaverin T4:ssa oli sama probleema. Syynä oli huohotusputken lämmittimen johtojen sulaminen.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Touché! Sehän se juurikin oli siellä vikana. 200 euroa makso ja oli siellä mies tovin kironnu ja kaivellu. Ihmetteli että miks tommosia pannaan saman sulakkeen taakse kun auton kriittisiä osia kuten moottoriohjaus, kun tuloksena auto ei sitten kulje mihinkään eikä toi lämmitys kesällä kuitenkaan ole tarpeen. Talvella toki erikseen, kun voi ölpät pullahtaa ulos jos jäätyy.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Vastaa Viestiin