t4 cl vip bus eberi kokemuksia

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Viestiketju Lukittu
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

t4 cl vip bus eberi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja fforce »

vaihdettu hehkutulppa.eberi puretu,putsattu,tiivisteet uudet,
polttoaine pumpun säätö,ei tietoa?
Antaa aika vaaleat savut jos käynnistyy
Ei vuotoja pumpun eikä eberin ulko puolella,
d3wz eberi toimii kun haluaa,vai oisko höyristin sukalla asiaan tekemistä?
vanhamalli ei korjaus sarjaa tunne,nyt ei ole.
No antaa jotain ulos jos käry käy(vaalea)
Vika koodeja luettu 52 54sekä 11, akku joka uusittu
Laitettu ulkopuolinen suodatin,sekä takaisku venttili,jotta ei vuotas tankkiin päin!
Ei toimi edelleenkään,sama vika
käynnistyy joskus. ilmeisesti polttoaineesta johtuen,savun kera.
joku vois oikeesti tietää vian?
No tankilta tuleva letku vois olla rikki (ilmaa) mutta työläs tutkittava.
Kai niissä aatun kostoissa lie tyyppi vikojakin olemassa.

Ps: man kytkin sökö, mikäli liukuovi ei toimi napista.
hehkut voi mitata melko helposti öljy pohjan etupuolelta,jne
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Mites kiertovesipumppu?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

vesipumppu ainakin lähtee käyntiin ja pyörii hyvin,joten pitäs pelata.
Vesi järjestelmä kaikleti ilmautuu, moottori kuumaksi käyttämällä,sekä letkuja puristelemalla.(purku)
Erillisiä ilmaus ruuveja tuskin edes tarttee olla,(ei lotise)ja putkistot lämpee kun moottori on kuuma.
No testailtu rauhassa parina aamuna ja kylmänä lähtee hyvin ilman savuja pöhisemään,mutta jos sammutat ja sen jälkeen
yrität uudestaan (2 tai 30 mim)savua riittää melkoisesti,eikä palotapahtumaa tule mini kellolla eikä auton automatiikalla.
Vaikuttas että hiemankin lämpöä saaneena ei pelaa,lieneenkö tunnistimia muualla kuin itse eberissä ja missähän sijainti
mahtas olla itse moottori tilassa?
Vaikuttaa eberi käyvän vaikka moottori lämmöt normaali(neula puolivälissä lämpö mittaria)
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Mulla ainakin eberi käy vaikka lämmöt olis normaalissa, ainakin keväällä kun testailin.. En tiedä kuuluisko, mutta mua ei haittaa, kyllä sen sitten yleensä muistaa pois päältä painaa. Muuten mulla toimii hyvin tuo, (viime keväänä tilasin kokonaan uuden lämmitinosan maahantuojalta 350 euroon.. :wink: ) mutta sulla sentään toimii tuo jotenkin niin kannattaa korjaillakin

Mutta haittaako se jos se kerran kylmänä toimii ok? , ottaa pois käytöstä sen automatiikan kokonaan ja käyttää ajastimella niin ei vituta ylimääräinen pöllyttely :lol:
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Se automaattinen käynnistyminen kannattaa ottaa pois käytöstä kyllä, pidentää käyttöikää kummasti.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Antti_T4
Viestit: 32
Liittynyt: 9.3.2009 9:33
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Antti_T4 »

Ari-Matti Aho kirjoitti:Se automaattinen käynnistyminen kannattaa ottaa pois käytöstä kyllä, pidentää käyttöikää kummasti.
Miten tuon saa pois päältä?
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Sen automaattisen käynnistymisen saa pois irroittamalla lämpötila-anturin liittimen. Se anturi oli itsellä ainakin oikealla puolella autoa, puskurin takana, lähellä vetolenkkiä. Pyöreän mallinen muistaakseni, pari johtoa siihen tuli ja nappasin koko mötikän pois, suojasin liittimen teipillä.. Fiksumpi olis ottaa jostain akun tienoilta liitin vaan auki mikä menee anturille mutten alkanut etsimään.

Tossa mistä ite katselin:

http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5256

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... &start=400
Transporter 2,5tdi vm99
Antti_T4
Viestit: 32
Liittynyt: 9.3.2009 9:33
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Antti_T4 »

Patse kirjoitti:Sen automaattisen käynnistymisen saa pois irroittamalla lämpötila-anturin liittimen. Se anturi oli itsellä ainakin oikealla puolella autoa, puskurin takana, lähellä vetolenkkiä. Pyöreän mallinen muistaakseni, pari johtoa siihen tuli ja nappasin koko mötikän pois, suojasin liittimen teipillä.. Fiksumpi olis ottaa jostain akun tienoilta liitin vaan auki mikä menee anturille mutten alkanut etsimään.

Tossa mistä ite katselin:

http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5256

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... &start=400
Kiitokset kovasti, mie revin liittimen heti irti ku auto tulee takas reissusta... Mites nuo vikakoodit saa?
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Vikakoodit saa lukulaitteella korjaamolla,tai hankkimalla moduuli kello eberiin.(kallis)
Viisaampia kuullessa vaikuttas höyrystin vialta joka korjautuu D3WZ:ssa palopesän uusimisella,
koska erillistä ns:sukkaa ei saa kyseiseen malliin.
Kuka tietäneen asiasta enempi?
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

No joo kyllä se sieltä tauti löyty,helekutin ebereitä tuntuu olevan eri versioita joten manuaaleita ei
suoraan pitäs uskoa,ja tottakai itsekkin pitäs olla tarkempi.
Savutus johtui kuitenkin siitä höyrystin sukasta,joka oli sattumoisin tässäkin mallissa,vaikka äkikseltään hankala
huomata.kannattaa katella eri vaihtoehtoja(/www.preheat.eu),ja tutkia onko höyrystin vai ei.
osa no 16 joten no 17 löytyy höyrystimen sisältä.
Kunnon liuotus,paineilma ja kuumailma puhallus vanhaan sukkaan ei haitannu,lisäksi pyöräytin ehjimmän puolen sukasta
polttoaine aukkoja kohti,tiivisteet vasta uusittu,joten koottua tuli vanhoilla osilla.
Ja kas kummaa kun toimii kuumana ja kylmänä,eikä savuta!
Viestiketju Lukittu