Uusi ympäristöperusteinen ajoneuvovero

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Uusi ympäristöperusteinen ajoneuvovero

Viesti Kirjoittaja fforce »

No paljonko uusi vero maksaa portterin omistajalle?
Tietysti köyhä maksaa muut ei huomaakkaan,kuitenkin aika paljon vuodessa tulee maksamaam.
esm:2001 2.5 tdi 9h bus:
massa vero vuonna 2010 316e
nyt 2001 (noin) 96e
mulle maksaa noin 189.07euroa vuodessa lisää.
Ilmaston suojelua koko rahalla,hieno juttu.
Lisää viherpiipertäjiä hallitukseen.
Tai kait se on sama kuka niitä veroja rukkailee, sama tulos kuluttajaa kohtaan.
Tietäs vaan,että minne rahat menee, ja millä tavoin suojellaan sitä meidän ilmastoa!
Auto 7 hengen perhe käyttöön ostettu. mutta kait pienempi uusi auto pitäs olla, jotta ake.fi olis tyydytetty...
ja mailma pelastuu p....le!
Viimeksi muokannut fforce, 13.1.2010 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

jabetus

päästö määräinen savutus

Viesti Kirjoittaja jabetus »

ei hän tuo ole kallista minun kin 2.4d nakuun yhteensä 1 vuosi 186,88€ kerta maksu (paketti )umpi
:twisted: :twisted: :devil
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Re: päästö määräinen savutus

Viesti Kirjoittaja maastis »

jabetus kirjoitti:ei hän tuo ole kallista minun kin 2.4d nakuun yhteensä 1 vuosi 186,88€ kerta maksu (paketti )umpi
:twisted: :twisted: :devil
hah ei tuo mitään mun 2,4d portteri matkis 2540kg kokonaismassa eli 275,21€ vuodes plus se n90€ autovero halapaa on :evil:

(saa laittaa auton myyntiin ei kannata enää pitää... vanhat verot yhteensä oli alle 200€)
mut tietysti auton arvo laski/laskee tän perkeleen uudistuksen vuoksi!

( vois varmaan perustaa uuden käyttövoima vero topikin tänne paku puolelle ? tänkin sais sinne siirtää?)
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Avatar
Bissela
Viestit: 172
Liittynyt: 9.7.2008 18:27
Paikkakunta: Kotka

Re: päästö määräinen savutus

Viesti Kirjoittaja Bissela »

maastis kirjoitti:mut tietysti auton arvo laski/laskee tän perkeleen uudistuksen vuoksi!
Ja kukas tämän sitten korvaa?? Valtio?? Epäilen... :lol: Laitetaaks yhteiskanne meneen?? :lol:

Oman kulkineen kohdalla "vero" olis 316,82€, kok.massan ollessa 2800kg + tuo n.90€.
Eli n. 400€ vuodessa valtiolla... reilu 200€ enemmän. P....le. :evil:
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Passatin verotus pitäis tippua 150e, mikäli tuo AKE:n laskuri pitää paikkansa. Positiivista... :)
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Käsitänkö mä nyt ton oikein, eli mun passatissa on tällä hetkellä dieselvero n.480e/v ja ton jälkeen se olis joku 124,10e?! Ei voi olla.

Edit: ei vaan siis tohon dieselveron päälle lätkästään vielä toi vero sen vanhan perusveron tilalle? Sillon pysys maksut aika samana..
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Ajoneuvovero+käyttövoimavero = Diesel-käyttöisten henkilöautojen verotus

Ajoneuvovero on se päästöjen mukaan menevä ja vanhemmissa painon mukaan.

Käyttövoimavero: (Kopsattu AKE:n sivuilta kysymys)

Käyttövoimaveroa maksetaan muista kuin bensiinikäyttöisistä henkilö-, paketti- ja kuorma-autoista. Käyttövoimaveron määrä riippuu ajoneuvon kokonaismassasta

* henkilöautosta 6,7 senttiä (0,067 euroa) jokaiselta kokonaismassan alkavalta 100 kilolta päivässä
* paketti- ja matkailuautosta 0,9 senttiä (0,009 euroa) jokaiselta kokonaismassan alkavalta 100 kilolta päivässä

Tässä laskuri

Esim. Passatti (en muista tarkkaa painoa joten laskin sen 1500kg)

0,067€*15 (paino)*365päivää=n.366€
366€+99€ (päästölistasta katottu hinta)=465€
Nykyinen verotus vuodelle on 650€
Viimeksi muokannut Pia, 15.12.2009 23:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Sami Jalonen kirjoitti:Käsitänkö mä nyt ton oikein, eli mun passatissa on tällä hetkellä dieselvero n.480e/v ja ton jälkeen se olis joku 124,10e?! Ei voi olla.

Edit: ei vaan siis tohon dieselveron päälle lätkästään vielä toi vero sen vanhan perusveron tilalle? Sillon pysys maksut aika samana..
Eli sulla menis se ajoneuvovero painon mukaan samoin tuo käyttövoimavero.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Juu eli ei muutosta ainakaan ton laskurin mukaan.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Pia kirjoitti:...
Tässä laskuri
Esim. Passatti (en muista tarkkaa painoa joten laskin sen 1500kg)...
Olet varmaan näpytellyt auton oman massan mikä on tuota luokkaa mutta laskurissa kysytään kokonaismassaa joka alkaa Passatissa 2:lla.
Mun passatti: oma massa: 1590kg, kokonaismassa: 2140kg
Vanha perusvero 127,75 €
Käyttövoimavero 538,01 € *ei muutu*
Yhteensä 665,76 €
Uusi päästöpohjainen perusvero 99,64€.
Yhteensä 637,65€, säästöä huimat 28,11 euroa.

Katselin tuota päästöpohjaisen perusveron muutoslappuja jossain vaiheessa ja totesin, että vaikutukset on niin pienet etteivät vaikuta meikäläisen auton valintaan. 1.6 tdi blue motion:issa olisi vain 40€ pienemmän verot vuodessa kuin tuossa vanhassa saastuttavassa kaksi litraisessa.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Oooij, nyt on kyllä silmät ollu kierossa. Pyydän anteeksi. :lol: Niinhän siinä lukiki.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

^^ Ja mikä onkaan tän uudistuksen idea? Ohjata ostamaan vähäpäästöisempiä autoja. Käytännön onnistuminen on aikalailla nolla tai jopa käänteinen. Vrt. joku vanha köykänen Nissan, verot on aika pienet ja bensaa palaa. Mutta kuluttajan maksama raha autosta on aika pieni uuteen verrattuna. Eniten toi vaikuttaa uusien autojen valinnassa kun joku RS6 Audi jopa vähän maksaa enempi omistaa, vaan johan se hankintahintakin nousi autoveron uudistumisen myötä. Eli ainakin mun mielestä nykysillä taulukoilla aika turha uudistus. :roll:

Kokonaan toinen asia on se että noi taulukot on niin helppo muokata uusiksi jolloin vaikutukset muuttuu helpostikkin. Lyödään vaikka vuosittainen 2% korotus taulukkoon tai lisätään moottorikokoon liittyvä kerroin summaan. Valtion verotulot ainakin nousee helposti :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Niin ja ennen näissä TDI moottoristen pakujen rekisteriotteessa oli oikein maininta vähäpäästöinen, mutta eipä lue enää. Kyselin jo tästä kerran konttorilla,niin ei oikein osanneet vastata miksi on jäänyt pois ....

Ja sitten vielä muka mitataan pakokaasupäästöt katsastuksessa,kun kuitenkin joutuu massan mukaan maksamaan tuota perusveroa ... :evil:

Varmaan täytyy alkaa katselemaan bensakoneella tuommoista bussia ... sehän on oikein ympäristöystävällistä ja antaa sen käydä sitten yötäpäivää,kun kerta siitä huvista maksetaan täyshinta ... :lol:
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Löytyykö muuten mistä vm:alkaen carsport tai rego busseista co2 arvoja rekisteriotteesta?
Tuskin alle 2008 malleista?
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Yllättäen arvoja ei taida löytyä, kuin vuoden 2009 loppupuolelta.
No,kuluttaja maksaa,eikä turhasta valita!
ruoste
Viestit: 65
Liittynyt: 27.7.2009 11:51

Viesti Kirjoittaja ruoste »

Tässä juuri laskeskelin, että pikkukoneella varustetussa T5 portterissa tulee veroa pitkästi yli 300€ kokonaismassan mukaan laskettuna. Jos jotenkin saisi päästötiedot otteelle niin jäisi luultavasti noin 150€paikkeille tai jopa alle. Milläköhän laskukaavalla nuo painoverotukset on taulukoitu, kun näyttävät menevän noin reilusti yläkanttiin?

COC-todistusta noihin vanhempiin ei ole olemassa. Vaatimustenmukaisuustodistus tai vastaavuustodistus eivät sisällä numeroarvoa päästöistä vaan ainoastaan maininnan jotta täyttää jonkun EY-normin. Pitäisi selvittää hyväksyykö AKE jonkin virallisen tutkimuslaitoksen mittaustulokset kollektiivisesti koko vastaavalle mallisarjalle, jolloin mittauskustannusta voisi jakaa vastaavien autojen omistajien kesken. Vahvasti tuotakin kyllä epäilen... :(
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

"Autoille on tulossa jääkaapeista tuttu energiamerkki, jonka voi tulostaa EkoAKEsta"
No joo jääkaapeilla sitä ajellaan,kohta melko virallisesti,ei kuumuus ole vaivannut ainakaan
diesselin käytössä,kun ilmastokin lämpenee niin nopiaan täällä pohjolassa.
Kiire tuntuu kuitenkin olevan eu:n herrojen perseen nuolemisessa,toivottavasti ei kieli jäädy.
Tarkotuksena yhtenäistää verojen kerääminen niin sanotun YKSINKERTAISEN ja YMMÄRETTÄVÄN
mallin mukaan.
Yksinkertaista on veron nosto ja keräys.
Ymmärrettävästä on pientä epäselvyyttä.
1994 ennen rekisteröity paku 127,75 ekua,(ei paljon saastuta)
muut massa veron mukaan,eli käytännössä tuplaverotus.
Halvempaa se on, kun mittareita ei konttoreille tarvitse hankkia,mutta onko se ymmärettävää,
mielestäni ei!
Pian kilpaillaan kenellä on se A+++ auto vaikka itsellä ei varaa olekkaan kuin c---.
Tietoa löytyy aken sivuilta lisää.
Viimeksi muokannut fforce, 1.1.2010 2:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 25.11.2009 20:02
Paikkakunta: Hellstinky

Umweltbericht

Viesti Kirjoittaja jäsen »

Cannot process request!

The server does not support the action requested by the browser.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.
Error 501
variantclub.fi
Apache/2.2.0 (Fedora)

Joopa joo
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Joopa niin, t4 tai t5 omistavia/hallitsevia koskee ainakin suurimmalta osin.
Kannattaa ostaa kallisauto käytettynä,jotta verotus ei ole pientä.
SK-T4
Viestit: 55
Liittynyt: 25.3.2009 22:27
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja SK-T4 »

Pitääkin muistaa ens kerran kun katsastaa, että en niitä päästömittauksia maksa koska verokin tulee painon mukaan :evil:

Paljonkos T4 matkailuautossa on noi uudet verot? Jos ne on edes lähelle noita pakun veroja, ni sitten tulee meikäläisen portteriin kyllä pari istumapaikkaa lisää :)
igge
Viestit: 44
Liittynyt: 17.1.2008 13:54

Viesti Kirjoittaja igge »

SK-T4 kirjoitti:Pitääkin muistaa ens kerran kun katsastaa, että en niitä päästömittauksia maksa koska verokin tulee painon mukaan :evil:

Paljonkos T4 matkailuautossa on noi uudet verot? Jos ne on edes lähelle noita pakun veroja, ni sitten tulee meikäläisen portteriin kyllä pari istumapaikkaa lisää :)

mun käsityksen mukaan just samat verot , kun menee kantavuuden mukaan . Vai ?
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

T4 matkailuauto 2009 käyttövoimavero 91.98e
perusvero 127.750e
yht:219.73euroa

Uuden lakiehdotuksen mukaan, (jos/kun) eduskunta hyväksyy esityksen,perusverotus nousee 1.3.2011
Tosin vero lasketaan vuoden ajalta kerrallaan,joten 1.3 2010 on melko ajankohtainen.
Siihen mennessä laki lieneen mennyt läpi eduskunnassa.

T4 matkailuauto 2011
käyttövoimvero 91.98 euroa
Perusvero 316.82 euroa kokonaismassan mukaan (UUSI)
yht: 408.80 euroa

erotus189.07 euroa

T4 matkailuauto 2010 lasketaan vanha+uusi vero joten tulee ns,(pehmeä lasku) kovempaan veroluokkaan.
Tämä koskee paketti,matkailu,kaksikäytttö yms:
Toki eduskunnan täytyy hyväksyä laki ehdotus,mutta (aken sivuja lukien) lakiesitys lieneen läpi huutojuttu!
Laki valmistelut eivät ole salaisia,niistä vaan ei huudella turhia,jotta ...
SK-T4
Viestit: 55
Liittynyt: 25.3.2009 22:27
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja SK-T4 »

Kyllä se ny alkaa siltä vaikuttaa että teen tosta matkailuauton, jolloin saan ne lisäpenkit sinne.

Onkos jollain tässä treen lähistöllä tommosta? Olisin kiitollinen jos pääsisi näkemään toteutusta...
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

^ Se vaan täytyy muistaa että jos autosi on ihan oikea pakettiauto joko 1+1 tai 1+2 hölölle, niin matkailuautoksi muutos ei ihan noin vaan onnistu. Eli ensin on muutettava se auto henkilöautoksi ja maksettava autovero ja sitten voi muuttaa täydenveronmatkailuautoksi, jolloin saat lisää jakkaroita tavaratilaan.

Itselläkin on ex-taksi eli ollut henkilöauto ja tämän saa muutettua matkailuautoksi, tai no täällä katsastuskyrpiöt eivät ala enää leimaamaan muutosta matkailuautoksi,kun heillä on nämä tulkintasäännöt ... eli lakia he saavat tulkita miten lystää :?
Mutta tavan kansalaisen sitä on noudatettava ....
sukraloosi
Viestit: 14
Liittynyt: 23.3.2009 18:41

Viesti Kirjoittaja sukraloosi »

Näinhän se on, kuten selvesa sanoi, ei muutos niin yksinkertainen ole..
--
Itselläni puolestaan tulisi uuden verotuksen mukaan

T4 matkailuauto 2011
käyttövoimvero 91.98 euroa
Perusvero 295,65 euroa kokonaismassan mukaan (UUSI)
yht: 387,63 euroa
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

uuden sydeemin mukaan itselläkin maksut seuraavat

T4 matkailuauto 2011
käyttövoimvero 91.98 euroa
Perusvero 316.82 euroa kokonaismassan mukaan (UUSI)
yht: 408.80 euroa

no on tuo vielä halvempaa kuin jos olisi henkilöautona eli silloin puhuttaisiin jo noin 1000 euron paukusta.

Suomi, verotuksen luvattu maa ja sehän näkyy noiden teiden hoidossa/kunnossa :evil:
SK-T4
Viestit: 55
Liittynyt: 25.3.2009 22:27
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja SK-T4 »

No voi ny v*tt*!!!! No ei se sit ihan niin helppoa ole :evil: Jos toi paikkansa pitää ni sit unohdan koko homman. No kyselen vielä tuolta konttorilta varuiks, mut pahalta kuulostaa :cry:
Kleinbusfahrer
Viestit: 82
Liittynyt: 19.3.2008 10:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kleinbusfahrer »

selvesa kirjoitti:Itselläkin on ex-taksi eli ollut henkilöauto ja tämän saa muutettua matkailuautoksi, tai no täällä katsastuskyrpiöt eivät ala enää leimaamaan muutosta matkailuautoksi,kun heillä on nämä tulkintasäännöt ... eli lakia he saavat tulkita miten lystää :?
Mutta tavan kansalaisen sitä on noudatettava ....
Miten tuo voi olla mahdollista? Siis naapurikaupungissa muutos onnistuisi, mutta ei omalla paikkakunnalla??
Se on kyllä tiedossa että kullakin konttorilla tulkitaan asioita vähän eri tavoilla. Ei vaan oikein toteudu tasa-arvoinen kohtelu, eli sehän on suorastaan perustuslain vastaista.

Itse olen taas aikeissa hankkia T4 Multivanin. Ainoa vaihtoehto on ilmeisesti näillä näkymin hakea Multivan saksasta ja rekisteröidä se matkailuautoksi. Henkilömallin ylläpito on verotettu jo niin kalliiksi ettei mitään rajaa, siis diesel-moottorisen. Eipä nuo näytä liikkuvankaan kun nettiautossa on kuukausikaupalla samat autot myynnissä.
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

sitähän sitä saa ihmetellä että niin yksinkertaisia pykäliä mitä AKE noille muutoksille on määritellyt saa tulkita miten vain nämä suuret ja viisaat katsastusinsinöörit :shock:

melkein aina mainitsevat katsastuksessa, että näitä muutoksia he eivät enää hyväksy ....
ja toisella konttorillakaan ei olisi kanssa hyväksynyt,kun yritin vähentää matkustajien paikkamäärää 8->6 eli tuumasivat että ei mene enää matkailuautoksi. No onneksi sain tuon muutoksen kuitenkin hoidettua paikallisesti

Alkujaan Oulussa tuokin on muutettu. Oli minulla kaupan ehtona Pörhölle,että on valmiiksi muutoskatsastettu.
jabetus

verotus

Viesti Kirjoittaja jabetus »

01.02.2010 Soitin tänään aken vero hallintoon ja kysyin 2.4d 93v diesel,käytövoima,vero 186.68 on voimassa vain 1-vuosi jonka jälkeen se nousee 395.00€ vuosi.
ennen 2008 valmistetut ajoneuvot verotus on diesel-bensa perus on 300€ vuosi + poltoaine vero 60-100€ joten
nämä 08 ennen valmistuneen autot ovat 2011v jälkeen arvotomia eli romutus on&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
suomeksi sanotu ennen 2008 valmistetut autoilla ei saa ajaa suomessa ja yksityis autoilu on kielletty
työtömiltä ja pien tuloisilta perheiltä
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Näinhän se tässä maassa menee ... no se on nyt tulevana keväänä itselläkin viimeinen kerta kun mittaavat pakokaasut, meinaan nimittäin siitä lähtien olla maksamatta ko testiä,kun kerta jo muutenkin maksaa kovimman(massan) mukaan. jos kilvet vievät,täytynee varastaa paikallisen prisman pihalla jotkin "pitkät"kilvet ja ruuvata pokkana autoon :twisted:

Niin itsekin maksan melkein saman verran maksuja -89 Caravellesta ja tästä 2002:sta matkailu portterista, muutaman kympin ero :?:

Tämä vähän off-topic,mutta pakko kertoa, kun tässä yhtä taksimiestä jututtin,niin hänelläkin menee muutaman vuoden vanha taksamittari romuksi,kun ei ole CE merkintää.Ei saa asentaa siihen kojelaudalle näyttöä kun saattaa häiritä auton muita vermeitä, mutta keskusyksikön saa laittaa vaikka ei olisikaan CE merkitty.
Ja tämänkin päätöksen tehneet semmoiset taulapäät,jotka ei edes tiedä mikä/minkä näköinen edes ko värkki on. Oli kuulemma taksissa noita istutettu,niin yksi oli arvannut oikein, yksi oli sanonut auton integroitua radiota taksamittariksi, että näin sitä näitä asioita päätetään ....
Avatar
pehu
Viestit: 17
Liittynyt: 27.1.2010 19:38
Paikkakunta: Rmk

Viesti Kirjoittaja pehu »

SK-T4 kirjoitti:No voi ny v*tt*!!!! No ei se sit ihan niin helppoa ole :evil: Jos toi paikkansa pitää ni sit unohdan koko homman. No kyselen vielä tuolta konttorilta varuiks, mut pahalta kuulostaa :cry:
Juu ei tosiaan voi muuttaa ellet maksa autoveroa, ja sehän on uuden hinnasta :shock:
Ja samoin jos hlö auto muutettu pakuks, niin takas et enään muuta ilman veroseuraamuksia. kysytty on.
Paitsi kun itsellä kyseessä vanha lanssi, niin noita sit taasen voikin muutella edestakas ilman seuraamuksia..
Samoin vanhat poliisien autot...ruumisautot tms.
-98 T4 Trp Profile matkis proggis..
jabetus

vero paska

Viesti Kirjoittaja jabetus »

siellä on pieni porsaan reikä joka selvisi tänään aamulla lt 2.5tdi ka 3550 kg kantavuus kevyt kuorma autot jos on abc kortti
niin vero on vain 131,46 € vuosi vain diesel vero eikä auto veroa ja sinne saa tavaratilaan penkit
ja mikä hauskinta on niin nuo ovat noin samanhintaisia kun 90-2000 luvun pakut käytettynä
km pyöriisamoissa joten olen ruvennut hakemaan lt 2.5 tdi ka umpi koppaa ja verotajalle pitkäänenää :twisted:
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Moni matkailuauto varmaan muuttuu kuorma autoksi joten co2 päästöt korjaantuvat sillä.
Harvemmalla alle 3500kg autolla on siihen mahdollisuuksia.
Onneksi kuorma auto muuttaa/vähentäää co2 päästöjä?
Olisikohan syytä miettiä ketä äänestää!
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

^^ tuota kuorma-auto juttua itsekin miettinyt, että pitääkö alkaa hommaamaan joko Sprintteri tai LT
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Voit säästää 300-400 euroa mikäli mahdollisuus kuorma autoon.
Tosin luontoa se ei säästä,päin vastoin lisää kuormitusta huomattavasti,johon lain laatijala ei ehkä ollut tarkoitus.
Kunn tollot kansan edustajat vaihtuvat sekä laki on mennyt vaivaiset 5-6 vuotta,korjataan laki myös koskemaan
kuorma-autoja, josta syytetään idiootti avustajia.
Onneksi ostin vähäpäästöisen dieselin, jotta viisaaamat saa verottaa mielensä mukaan!
3x verotus entiseen,pitäs riittää jo diktaattori valtiollekkin!
jabetus

päästö määräinen savutus

Viesti Kirjoittaja jabetus »

Olen mietinyt että tuo bensa olis varmaan parempi käytää ja mootori olla2.5t tai 3.0t niin ilmasto tulee puhtaaksi
vai olisikohan parempi siirtyä tuohon kaasu autoon kun lahdessakin on tuo mahdoilisuus tuossa launeen sittarin pihalla
ja niin jatkuu :twisted:
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Ympäristön veron kannattaja tietää autoista yhtä paljon,kun (Olipa kerran prinseea ja prinssi satu maassa...)
Toivottavasti ei satu prinssejä eikä muita olioita äänestetä enää!!!
Kiva hybridejä sekä sähkö autoa mainostaa,jotta veroja voi nostaa mielinmäärin.
Ja kaiketi vero perusteenkin vois laittaa kulutuksen mukaan, eli l/hlö(henkilö)
10l/5hlö=2
8.5l/8hlö=1.0625
5.5l/5hlö=1.1
Jne...
Siis auton kulutus litraa 100km/henkilömäärä=hiilijälki henkilöä kohden.
Joka on aivan erillainen kuin kulutus/massalla.

Koska totuuden mukaisia kulutus määriä ei ole tiedossa,(olevinaan) niin kaikille sama rankaisu kuten
armeijassa olisimme!
Tosi hienoa että verolle pantava on, kaikki asukkaat olo muodosta riippumatta,(Kuullostaa kataisen,
eikun herodeksen)ajatukselta.
Viimeksi muokannut fforce, 8.3.2010 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Moni matkailuauto varmaan muuttuu kuorma autoksi joten co2 päästöt korjaantuvat sillä.
En kyllä viitsisi Multivanilla ympäri vuoden 80 km/h rajoituksellakaan ajella.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

mun mielestä noissa on niin kova mekkala ettei paljo yli 90 km/h kehtaa ajella...
onhan noissa matkailuautoiksi rekisteröidyissäkin 80km/h mutta ei niitä kukaan seuraa...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
fforce
Viestit: 30
Liittynyt: 6.11.2009 1:30

Viesti Kirjoittaja fforce »

Muuttelin hieman yhdenmukaisesti edellistä vastausta!
Kuitenkin autovero perusteet on on"tietyn"ministeriön hallinnassa,jonka tarkoitus
on "yhdenmukaistaa ja tasapuolistaa" verotusta!
Mitä varten lie tehty lakeja, jos niitä tietty porukka purkaa!
Kuullostaa aika huonolta,jotta lupaan...(kansanedustaja/ministeri)
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

mun mielestä noissa on niin kova mekkala ettei paljo yli 90 km/h kehtaa ajella...
Äskettäin hankkimassani Multivan TDI:ssä kone kiertää satasen vauhdissa maltilliset 2500 rpm ja äänieristyskin on ihan kelvollinen, joten ei tuo pahasti metelöi. Mielellään sitä asettaa cruisen suurimpaan sallittuun tiekohtaiseen ja nauttii joutuisasta kyydistä.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

tämä on nyt silkkaa jeesustelua, mut mietin paljonko aikaa voittaa 90km/h vs. 100 km/h...
mut joo, multivanissa on äänieristeet varmaan aivan toiset. joskus rahoiksi löis, niin multivanin myös hankkisin. minkä vuoden multivani ja onko jossain topikkia kyseisestä laitteesta?
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Lyhyellä matkalla ei varmaan isoa eroa synny, omat taipaleet ovat yleensä sadoissa kilometreissä, joten mielellään ne taittaa nopsemminkin. Pidemmällä matkalla, jos ei halua satasen alueella pitkää jonoa peräänsä, joutuu hitaammalla ajoneuvolla kaartamaan pysäkille useammin.
Tuolla on topikkiani Multivanista.
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

tosi hieno peli! mutta tuskin transporteria kuormautoksi saa? linja-autoksi kylläkin.. ja eikös silloin saa ajaa 100km/h
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Matkailu-autoksi rekisteröitynä saa ajaa 100km/h jos on ABS:t ja airbag.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
tero
Viestit: 299
Liittynyt: 1.2.2008 22:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tero »

juu, mun omalla ei saa...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Avatar
maastis
Viestit: 203
Liittynyt: 10.12.2007 20:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maastis »

tero kirjoitti:mun mielestä noissa on niin kova mekkala ettei paljo yli 90 km/h kehtaa ajella...
onhan noissa matkailuautoiksi rekisteröidyissäkin 80km/h mutta ei niitä kukaan seuraa...
kyl mä ajelen aina kolminumeroisia km/h stereothan on sitä varte=) no ei vaan mut mun matkikses ei mun mielestä paha äänii oo ollenkaan...
pitäiskö peräluukus tai rekisteri ottees lukee tosta 80km/h jotain? mul ei oo miää mainintaa missään vai vaikuttaako se jotain, et ottees lukee henkilöauto jossain sarakkees ja toises matkailuauto ja kolmannes verovapaa?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Minulla ainakin lukee erikseen ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus ja perusteet sille, miksi se on korkeampi kuin matkailuautojen default 80 km/h. Oletuksenahan paketti-, matkailu- ja kuorma-autoilla on 80 km/h, joten sitä ei tarvinne erikseen otteessa mainita. Tuota en ole kyllä sisäistänyt, milloin rajoituksesta pitää olla takaloosterissa erikseen tarramerkintä.
onhan noissa matkailuautoiksi rekisteröidyissäkin 80km/h mutta ei niitä kukaan seuraa...
Näin yleensä onkin, mutta ajoneuvokohtaisen rajoituksen rikkomisesta kiinni jääminen koituu käsittääkseni aika lailla kalliimmaksi kuin esim. vastaavasta tiekohtaisen rajoituksen rikkomisesta narahtaminen.
Vastaa Viestiin