Raidetangon/päiden vaihtamisen vaikeusaste?
Raidetangon/päiden vaihtamisen vaikeusaste?
Äkkiseltään ei osunu silmään täällä pakualueella..
Siis, mimmonen homma on amatöörille vaihtaa raidetangon sisäpäät ja ulkopäät? Ei ole nyt korjauskirjaa käsillä että vois katsella ohjeita.. Selviikö timpuri moottorisahalla ja kovalla kiroamisella hommasta? , Antas sitten korjaamossa vaan säätää aurauksen kohilleen? Kun 17.2 on korjaamoaika hehkutulppien vaihdolle mutta eivät lupaa vaihtaa noita samana päivänä ja ei ole aikaa seisottaa autoa siellä. Aurauksen lupasivat säätää silloin jos ite vaihdan noi osat..
Siis, mimmonen homma on amatöörille vaihtaa raidetangon sisäpäät ja ulkopäät? Ei ole nyt korjauskirjaa käsillä että vois katsella ohjeita.. Selviikö timpuri moottorisahalla ja kovalla kiroamisella hommasta? , Antas sitten korjaamossa vaan säätää aurauksen kohilleen? Kun 17.2 on korjaamoaika hehkutulppien vaihdolle mutta eivät lupaa vaihtaa noita samana päivänä ja ei ole aikaa seisottaa autoa siellä. Aurauksen lupasivat säätää silloin jos ite vaihdan noi osat..
Transporter 2,5tdi vm99
Jos se yhtään tavanomainen prosessi on eli mutterit auki ja kierteet puhtaaksi ja uudet palat paikalleen niin suurin homma varmaan on saada noi vanhat osat irti.
Sen takia kulmien säädöissäkin ollaan vähän jännityksellä jos kulmia ei useampaan vuoteen ole säädetty, kierteet on jumittanu kunnolla ja avaamisessa on hommaa enemmänkin, säätöhän sitten onkin nopea juttu jo kun osat on saatu liikkeelle.
Sen takia kulmien säädöissäkin ollaan vähän jännityksellä jos kulmia ei useampaan vuoteen ole säädetty, kierteet on jumittanu kunnolla ja avaamisessa on hommaa enemmänkin, säätöhän sitten onkin nopea juttu jo kun osat on saatu liikkeelle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Helppo/kohtalainen homma. Hyvällä haarukalla tosiaankin säästää monta kirosanaa ja tuhottomasti aikaa. Eka puolisko meni nappiin, kulmat säilyi kun vaan mittaili vanhasta paketista. Toinen puoli sitten ei osunutkaan ja tuloksena oli kiilan mallinen etukumi Kulmien säädön kautta sitten uus vauhti...
T4 `99
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Millanen on se hyvä haarukka? Kallein kai vai onko noissa jotain mitä tarttis tietää? Ihan timpurihommista jo tiedän että halvinta ei yleensä kannata ostaa mutta ei se kalleinkaan aina ole paras ainakaan hinta /laatu suhteeltaan..
Millä nimikkeellä noita myydään yleensäkin, tyylin raidetangon pään irroitushaarukka tai jotain sinneppäin että tyhmempikin tajuaa kaupasta hakiessa? Siwasta ei varmaan saa mutta motonetistä jos huomenna mahdollisesti hakis, viikonloppuna jos koittais vaihtaa.. Ja melkein jos saan noi vaihdettua niin laitan huoltoon asti laittomasti kesäkitkat eteen kun on niin hyvät nastarenkaat vielä.. Tai kantikkaat nastattomat nastarenkaat, tollasetkin olis, mutta eteen ei moisia oikein kestäis laittaa kun takanakin pompottaa vittumaisesti jo 60 vauhdissa
Millä nimikkeellä noita myydään yleensäkin, tyylin raidetangon pään irroitushaarukka tai jotain sinneppäin että tyhmempikin tajuaa kaupasta hakiessa? Siwasta ei varmaan saa mutta motonetistä jos huomenna mahdollisesti hakis, viikonloppuna jos koittais vaihtaa.. Ja melkein jos saan noi vaihdettua niin laitan huoltoon asti laittomasti kesäkitkat eteen kun on niin hyvät nastarenkaat vielä.. Tai kantikkaat nastattomat nastarenkaat, tollasetkin olis, mutta eteen ei moisia oikein kestäis laittaa kun takanakin pompottaa vittumaisesti jo 60 vauhdissa
Transporter 2,5tdi vm99
Samalla kun haet ne uudet raidetangonpäät niin pyydät sopivan haarukan, niihin on erikokoisia ja myös sellaisia joilla saa ne ehjänäkin irti.
Mittaa vanhan tangon pituus niin saat ne lähes kohdalleen, voit laittaa hyvät renkaat alle ei talvella pilalle mene huoltoon ajaessa, kesä kelit ovat pahimpia kuluttamaan kulmia.
Mittaa vanhan tangon pituus niin saat ne lähes kohdalleen, voit laittaa hyvät renkaat alle ei talvella pilalle mene huoltoon ajaessa, kesä kelit ovat pahimpia kuluttamaan kulmia.
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Vaikka sitä kiristysmutteria kiertäis tietyn matkan auki, ja kiristäis samaan paikkaan niin silti pakko kattoa ainakin auraus. Ne päätkin on erikokoisia, ainakin tarvikkeena. Pari tommosta (ei portteriin) vaihtanu viikon sisään niin toisessa oli melkeen aste, ja toisessakin reilu puoli astetta vinossa vaikka tarkasti katto et tuli samaan kohtaan kun vanha.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Jees, helpompaa osien vaihtoa ei ole, mikään ei ollut oikeastaan piukassa. Luulen että ulkopäätkin olis jopa lähtenyt pois ilman ulosvetäjää.. Ainut hidaste oli että hankkimistani irrotushaarukoista/ulosvetäjistä ei sopinut kumpikaan, joutu rankalla kädellä muokkaamaan rälläkällä ja mikkiliimalla vahvistamaan. Toi nyt ei tosin ollut mitenkään normaalista poikkeevaa, kun aina ennen olen itte tehnyt hommiin tarvittavat ulosvetimet. Öljyt + suodatin vaihtu myös, laittomat renkaat meni eteen paikalleen eli tarttee varata pari minuuttia aikaa parina aamuna enemmän työmatkaan..
Transporter 2,5tdi vm99