t4 91 2.0i aac moottorin kulutusongelma

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
rautatulppa
Viestit: 4
Liittynyt: 11.6.2010 18:21
Paikkakunta: helsinki

t4 91 2.0i aac moottorin kulutusongelma

Viesti Kirjoittaja rautatulppa »

autossa on moinen erikoisuus: kylillä pyörittäessa bensankulutus on ihan ok luokkaa 10 - 11 litraa satasella mutta kun lähdetään maantielle ajetaan vaikka hki lahti tasasta satasta ja sitten löysätään nopeutta niin niin kone alkaa nykimään vimmatusti, kulkee vähän karheesti poljin syvemmällä ja kulutus viimeksi nousi 22 / sata km loppumatkalle ja tirpitzin taistelunaamiosavua alkaa tulla putkesta. vian poistamiseksi on jo vaihdettu imuilman lämpötunnistin, kaasuläpän asentotunnistin ja moottorin lämpöanturi. kulutus palaa taas ok tasolle kun kone jäähtyy ja lähdetään kylmällä koneella liikkeelle. ihan kuin mottorijarrutuksen jälkeen ecu tulkitsi koneen jääkylmäksi ja laittaisi huikan täysille. perinteiset testerit eivät ihan mittään hirveitä vikakoodeja ilmoittele, ja nollaamalla mahdolliset vikakoodit ei ole todettu ilmiön katoavan. olen arvellut että juuri oikeanlämpöisena johtosarjassa kaasuläpän johonkin kaasuläpän asentunnistimen johtoon tulis katkos??
onko kellää tietoa autosähköpajasta joka olis sinut digifant 1:sen kanssa, ja kenties keksisi missä vika, kun volkkarilla nostivat kädet pystyyn sanomalla että ei oikein ole talossa aac mottoreiden mestareita. mieleen on jo tullut dieselöidä ko. auto :?:
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59 ... t=digifant

Kävitkö noilla sivuilla etsimässä tietoa?
Vastaa Viestiin