Pieniä kysymyksiä?

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Pasi Häkli kirjoitti:Niissä orggis pyöränpulteissa on sellanen "irtonainen" holkki mihin sen on tarkoitus kiinnittyä.
Hmm, pulteissani on sellaiset prikat. Tarkoititko niitä?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Joo sellaset mitkä pyörii siinä pultin ympärillä. Siihen ne alkuperäset pölärit muistaakseni istuu. Kyllä sen näkee niistä kapseleista että mihin niiden on tarkotus kiinnittyä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Pasi Häkli kirjoitti:Kaikissa niissä vetokoukun sähkösarjoissa mitä mä oon T5 asentanut, ne liittimet tulee vaan alkuperäsen liittimen väliin, eli kun kaivelet niitä johtosarjoja sieltä lyhdyn takaa ulos sieltä autosta niin pitäis tulla kytkennät mukana.
Siinä on siis ns plug and play -mallinen johtosarja.

Tietty en mee vannomaan, että jokainen vetokoukun sähkösarja on samanlainen.
Joo, näin näytti olevan. Eli parhaiten pääsi käsiksi, kun otti lyhdyn irti, irrotti lyhdyn kaapelin läpivientikumin ja veti johtoa reijästä pihalle. Aikansa kiskottua tuli lyhdyn alkuperäinenkin liitinkin näkyviin. Siitä sitten surullisen kuuluisalla rosvoliittimellä virtaskaa peräkärryn takavalolle.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Jatketaan näitä kyselyja eri aiheista. Tällä kertaa ongelmana on ajovalojen säätö. Vaihdon H4-umpioiden tilalle H1+H7-umpiot. Umpiot hain Motonetistä ja merkki oli jokin Depo tai sinne päin.

Lyhyen valon edessä on metallinen kartio pellin palalla kiinni. Silmällä katsottuna kartio roikkuu eli kartion etureuna on alempana kuin takareuna. Kuuluuko noiden kartioiden olla vinossa vai onko tuo valmistevirhe? Mielestäni kuskin puoleinen roikkuu enemmän kuin vänkärin puolesessa umpiossa. Valojen säätö ei meinaa onnistua mitenkään, jos lyhyet näyttäisi hyvin, pitkät näyttää aivan liian lähelle. Tuntuu, että pitkät ei näytä juuri kauemmaksi kuin lyhyetkään. Ensimmäisenä epäilin, että polttimot on väärin asennettu, mutta tuntui olevan aivan kohdallaan.

Pitäiskö säätä valot pitkien mukaan, minkä jälkeen kääntäis lyhyen kartiota niin, että nekin näyttäisi hyvin?
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Paljonkos Portterin tuulilasi maksaa asennettuna ilman lasivakuutuksia? Olen aiemminkin pohtinut, että sen voisi ennen maalausta vaihdattaa, kun on kulmassa pari jälkeä mutta nyt tuli keskellekin, kun joku sprintteri-idiootti ohitti oikealta rekan ja traktorin välissä ja varmaan olisi lähtenyt puskurikin ellen olisi jarruttanut.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Muistaakseni T5:seen maksais jotakin 300€ asennettuna. Kyselin pari kuukautta sitten hintoja, kun mietin ottaako lasivakuutuksen. En ottanu, kun kuulosti niin halvalta.
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Juu, no mikä nyt on halpaa. :D Pitää huomenna kiertää naapurikylän kautta ja kysyä korjaus- ja vaihtohinnat valmiiksi ja arvio tuosta osumasta, että kannattaisiko korjata jos edes mahdollista.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Masa87
Viestit: 22
Liittynyt: 19.3.2008 16:58

Viesti Kirjoittaja Masa87 »

Tais tuulilasi olla vaihtoineen alle 250€ T4:seen kun tossa vuos sitten vaihdatin
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Pasi Häkli kirjoitti:Joo sellaset mitkä pyörii siinä pultin ympärillä. Siihen ne alkuperäset pölärit muistaakseni istuu. Kyllä sen näkee niistä kapseleista että mihin niiden on tarkotus kiinnittyä.
Joo, noihin pulttien päihin tarttuu kiinni. Näköjänsä kapselit napsahti paikalleen, kun sovitti oikeaan kohtaan ja käytti riittävästi voimaa.
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Onkos T4:seen saatavana parempia jarruja kuin alkuperäiset? Tarkoitan lähinnä sellaisia, jotka ei pölisis niin mahdottomasti. Omassa volvossa on blackdiamondin jarrut, eikä pölise yhtään, mutta ei näytä saavan pakuun.
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Taas outoja ajatuksia päässä :roll: Mä maalaan ton oman pakun kun kyrpii kattella sitä, ja haluisin vaihtaa takapariovet ylöspäin aukeevaan samalla vaivalla? Romikselta varmaan oven saa mutta mites, meneekö "heittämällä" ?

Ihan ajatus tasolla kun mun käyttöön ylöspäin aukeeva olis parempi, ja noi on muutenkin ruosteessa. Ei pahasti, pieni hiekkapuhallus riittää mutta siitä se ajatus lähti. Veikkaan että tää on sellanen ajatus taas joka unohtuu mutta heitän nyt kyssärin kuitenkin ilmoille :wink:

Ja jos mennään ajatuksissa eteenpäin niin onko vuosimallilla enää mitään väliä sopivuuden suhteen kunhan on t4 koppanen..


Ja
Oikeestaan sama kyssäri liukuoveen, onko vuosimallilla väliä jos etin korvaavan oven tilalle? Päivän sitä jo kittasin ja hiekkapuhalsin mutta jos sattuu löytyy ehjä jostain.. Vm 99 toi mun paku.






Edit.
Onpas kalliita ovia mitä osus silmille googlen kautta.. :shock: Melkeen kittailen lisää kun saan maalit haettua..
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timos »

mistähän ihmeestä mä just eilen tai tänään luin et joku halus vaihtaa luukun parioviin. en löydä enää mistään. olisko ollut joku vanha ketju? vastasivat kuitenkin ettei järkeä, vaan kantsii ostaa valmiina semmonen kun haluaa.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Eli ei varmaan mee suoraan plug and play. Ja eikös pariovet ole oikein lisävaruste näissä.. :D
Täytyy joskus ajaa jonkun työkaverin auton viereen auto parkkiin kun näitä koppeja on jo aika monella,, jos siis osuu samalle tontille, ja kattoa mitä eroja/ miten tollasesta muutoksesta selviäis..
Transporter 2,5tdi vm99
Henkka K
Viestit: 45
Liittynyt: 12.11.2003 14:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Henkka K »

Eikös T4:ssa mene ihan ristiin, sarananpaikat löytyy sekä luukulle että parioville ja takavalot ovat yhdentyyppisiä. T5:ssa on vissiin eroja.
G4 Variant TDI, T4 1.9td, G2
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Joo, kattelin kanssa tänään, että sarananpaikat on toisetkin, tiiä miten sitten lukonsydeemit sopii mutta epäilisin että nekin sais vaihdettuu jollei autoon jäävät osat sovi. En kattellut niitä kyllä ollenkaan.. Mutta veikkaan että tää kaatuu siihen että mä en raaski ostaa/ saa aikaiseksi ostaa luukkua. Mutta kirjotan sitten joskus kommentin kuinka paljon tarvin rälläkkää ja mikkiliimaa jos moisen homman toteutan, ei meinaan varmaan sais tarvita :)
Transporter 2,5tdi vm99
Henkka K
Viestit: 45
Liittynyt: 12.11.2003 14:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Henkka K »

Kyselin tuossa keväällä yhdeltä autonpurkajalta (romppari), mitä tarvii luukku -> pariovet konversioon. Hänen mukaansa pitäis olla bolton...eli saranat, ovet, lukot, ja läpiviennit. Mulla kans kaatus siihen ovien pyyntihintoihin.
G4 Variant TDI, T4 1.9td, G2
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Pesukarhu kirjoitti:Onkos T4:seen saatavana parempia jarruja kuin alkuperäiset? Tarkoitan lähinnä sellaisia, jotka ei pölisis niin mahdottomasti. Omassa volvossa on blackdiamondin jarrut, eikä pölise yhtään, mutta ei näytä saavan pakuun.
Onko mitään tietoa?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Näköjänsä vuoden 2004-2006 2.5TDi T5:sissa pitäisi käyttää moottoriöljynä Mobil Super 3000 Formula LD 0W-30, joka on korvannut Mobil SHC Formula LD 0W-30. Tätä öljyä pitäisi käyttää molemmilla vaihtoväleillä. Näköjänsä edellisen omistajan käyttämällä pajalla oli käytetty jotain Mobilin 5W40:stä. Mobililla neuvoivat ehdottomasti käyttämään tutoa Super 3000 0W30:stä.

Mutta mutta, mistä tuota saa? Motonetin hyllyt näyttävät pursuavan Super 3000 5w40:stä ja ESP:tä, mutta oikeaa öljyä sieltä ei löydy. Jossain varaosaliikkeessä saattaa löytyä oikeaa öljyä sikahintaisissa 1l pöniköissä. Antakaa ostopaikka vinkkejä.

Asiakaspalvelussa mainitsi, että kyseisen öljyn menekki on vähäistä ja sanoi, että mahdollisesti tämän öljyn valmistus voidaan lopettaa vuosien saatossa.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Mites t4 portterin takalasit irtoo? marmorikaupasta lienee saada uusia tiivisteitä takaoviin?

Repisin tiivisteitä pois maalaamisen tieltä/ ruosteiden poiston edestä ja vedin lopulta ihan puukolla paskas että sain ne pois tieltä. Musta massa menee toki nätisti rajattuna tähän autoon jos uudet maksaa ihan törkeesti.
Transporter 2,5tdi vm99
Jürgen
Viestit: 98
Liittynyt: 15.12.2010 21:20

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Liimalasithan nuo ovat, vasaralla irtoavat ja ne reunalistat tulee uusien lasien mukana. Näin olen ymmärtänyt.
T-4 2,5 tdi -97/00
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Joo, mä toisen lasin jo melkein irrotin kun tutkailin väkivalloin asiaa :) . Täytyy jossain lasiliikkeessä/tms käydä kyselemässä tiivisteitä kun tulee ajankohtaiseksi.
Transporter 2,5tdi vm99
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

Mattoveitsen terän kun saa kuumana taitettua 90 asteen kulmaan tuuman matkalta ja lasin reunan alle, niin lähtee fönsteri ehjänä irti. Kiertämällä lasi hiljalleen liimamassa leikkaantuu helposti.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Vähän tohon tyyliin patenttia koitinkin työmaalla, lasin saa ehjänä pois kyllä. Ja tollasia tiivisteitä sitten luulis jo löytyvän. Ja tällä taas ei oo kiire, ihme jos ehdin viikonloppuna maalata edes toista auton kylkeä ja takaovia.. Sen verran paljon kittaamista tossa että enempää en edes viikonlopun aikana yritä, jos on enemmän pintaa niin en jaksa edes yrittää hyvää. Ja kun aivan priimaa pintaa tuskin ei tuu edes yrittämällä niin mitä sitten kiireellä. :) Ja kun on muutakin tekemistä. Ja kun auto on käytössä koko ajan niin kitit tartteis aina maalin päälle. Mielellään ainakin.

Ja viisastuu työn edetessä, seuraavan kerran kun maalaan taas niin taidan hieman suojata laseja/ muutenkin autoa. Tuulilasissa maalisumua jonkun verran :roll: "Onneks" on aika säröillä toi lasi, luulen että ens talvea se ei enää kestä.
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timos »

cordo-00 kirjoitti:Näköjänsä vuoden 2004-2006 2.5TDi T5:sissa pitäisi käyttää moottoriöljynä Mobil Super 3000 Formula LD 0W-30, joka on korvannut Mobil SHC Formula LD 0W-30. Tätä öljyä pitäisi käyttää molemmilla vaihtoväleillä. Näköjänsä edellisen omistajan käyttämällä pajalla oli käytetty jotain Mobilin 5W40:stä. Mobililla neuvoivat ehdottomasti käyttämään tutoa Super 3000 0W30:stä.

Mutta mutta, mistä tuota saa? Motonetin hyllyt näyttävät pursuavan Super 3000 5w40:stä ja ESP:tä, mutta oikeaa öljyä sieltä ei löydy. Jossain varaosaliikkeessä saattaa löytyä oikeaa öljyä sikahintaisissa 1l pöniköissä. Antakaa ostopaikka vinkkejä.

Asiakaspalvelussa mainitsi, että kyseisen öljyn menekki on vähäistä ja sanoi, että mahdollisesti tämän öljyn valmistus voidaan lopettaa vuosien saatossa.
Itse etsinyt samaa tavaraa, ainoastaan Hyvinkään autosport liikkeessä tuota nähnyt ja litran purkissa vain joka maksaa n. 19€. Tosin Riihimäen Prisman hyllyssä oli vielä kaksivuotta sitten valmistettua SHC:tä useita purkkeja. Pitää varmaan 8 purkkia käydä hakemassa kun parin tonnin jälkeen on eka öljynvaihto mun aikana. Yhden purkin olen lisännyt n. 6000tkm aikana.
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Maalasin kans oman auton ja sumua tuli laseihin. Ostin ropparista tämmösen laiteen millä saa laseista kaavittua maalin helposti pois, makso alle 2€. Sitte vaan saippuavettä laseihin ja tolla terällä höyläämään, hyvä tuli!
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^ Mattopuukon terä(uusi tietysti) ajaa saman asian. Varovainen täytyy olla, ettei tule naarmuja. Eli lasin täytyy olla puhdas.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Täytyy koittaa tota mattoveitin terää tohon lasin putsaamiseen, sateella ei oikeen näe kunnolla eteen kun ei pyyhkijät putsaa kunnolla. Nyt on paku etuovista taakseppäin hiontavärissä. Ehtoolla pääsee hiomaan ja huomenna aamulla-aamupäivällä pintaväriä pintaan jollei jotain mee pahasti vituiks :)
Transporter 2,5tdi vm99
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Älä kokeile pelkkää mattoveitsenterää jos sulla on koko lasi sumussa voin kertoa kokemuksesta et siitä ei tuu vittujakaan, eli homma perustuu siihen et sulla on tuollainen kaavin mihin on kiinnitetty tuo "mattoveitsi", mutta sen avulla tuo terä "joustaa" ikkunan kaarevuuden mukaan.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Uskon kyllä, helpottaakin varmaan kaapimista :)
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Kuormitetaan vielä kerran foorumia ja kysyn tyhmiä. Mä en ole ennen etuovia irrotellut. :)

Kun auton korissa noi saranat on kahdella pultilla ja ovissa on yhdet. Onko noissa korkeussäätö noissa pulteissa? Jos on korin puolisissa pulteissa niin irrotan ainakin kuskin oven maalauksen takia, tartteis ovea nostaa kun ottaa kiinni koriin saranan puolelta. Ovi siis ei periaatteessa roiku niin kuin yleensä vanhoissa autoissa..

Tiedän että purkaessa viisastuu mutta olisi kiva tietää etukäteen
Transporter 2,5tdi vm99
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

On muuten fiksu tuo jarrupalojen kulumisvaroitin, ohjekirjan mukaankin valvoo takapäätä vain 16-tuuman vanteilla, mutta siellä on silti varoitin vaikka on 15-tuumaiset. En huomannut asiaa ennen kuin otin satulan irti ja palat tippuivat murusina pois (tuo varoitinpala oli tosiaan kokonaan loppu). Uusissa ei sitten ollut sitä varoitinta, mutten sitä etukäteen huomannut, ja nyt tuo varoitin sitten piippaa startatessa. Kaikkea se saksalainen keksii, että pitää tuo varoitin kyllä olla kiinni, muttei siitä ole mitään hyötyä kun ei toimi. :D
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Patse kirjoitti:Mites t4 portterin takalasit irtoo? marmorikaupasta lienee saada uusia tiivisteitä takaoviin?

Repisin tiivisteitä pois maalaamisen tieltä/ ruosteiden poiston edestä ja vedin lopulta ihan puukolla paskas että sain ne pois tieltä. Musta massa menee toki nätisti rajattuna tähän autoon jos uudet maksaa ihan törkeesti.
Vastaten itselleni, turun autoklinikka myi takaikkunoiden tiivisteet hintaan 60e /kpl. 120 euron edestä oppirahoja, ens kerralla veistän tiivisteet lasin kera irti. Jos ikinä edes maalaan yhtään autoa :)
Transporter 2,5tdi vm99
ukko70
Viestit: 1
Liittynyt: 4.6.2011 15:05

Viesti Kirjoittaja ukko70 »

Taloon olisi tulossa Ruotsista lyhyt T5 -08 automaatilla. Ruottin rekisteriotteen mukaan auton omamassa on 2190kg ja kantavuutta vain 610kg, voiko tuo pitää paikkaansa?

Kantavuudellahan on ilmeisesti merkitystä autoveron kannalta ja sen pitäisi olla yli 680kg. Niiden tietojen perusteella mitä netistä olen saanut kaivettua niin olisi tuonikäisen pitkänkin umpikorisen omamassa noin 200kg vähemmän.

Minkälaisia massoja on porttereiden rekisteriotteissa?
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

cordo-00 kirjoitti:Jatketaan näitä kyselyja eri aiheista. Tällä kertaa ongelmana on ajovalojen säätö. Vaihdon H4-umpioiden tilalle H1+H7-umpiot. Umpiot hain Motonetistä ja merkki oli jokin Depo tai sinne päin.

Lyhyen valon edessä on metallinen kartio pellin palalla kiinni. Silmällä katsottuna kartio roikkuu eli kartion etureuna on alempana kuin takareuna. Kuuluuko noiden kartioiden olla vinossa vai onko tuo valmistevirhe? Mielestäni kuskin puoleinen roikkuu enemmän kuin vänkärin puolesessa umpiossa. Valojen säätö ei meinaa onnistua mitenkään, jos lyhyet näyttäisi hyvin, pitkät näyttää aivan liian lähelle. Tuntuu, että pitkät ei näytä juuri kauemmaksi kuin lyhyetkään. Ensimmäisenä epäilin, että polttimot on väärin asennettu, mutta tuntui olevan aivan kohdallaan.

Pitäiskö säätä valot pitkien mukaan, minkä jälkeen kääntäis lyhyen kartiota niin, että nekin näyttäisi hyvin?
Pohdiskellut lisää tätä valo-ongelmaa. Totesin, että pitkän heijastin on suunnattuna alemmaksi kuin lyhyen. Onko jollakin kokemusta, pysytykö tuota säätämään jotenkin? Olisko umpion sisällä jokin ruuvi? Umpion päällä on vian kaksi säätöruuvia, toinen suuntaa molempia korkeussuunnassa ja toinen molempia sivusuunnassa. Jostain tarttis säätää lyhyen ja pitkän keskinäistä asentoa.

Tosiaankin lyhyen nättäessä hyvin, pitkä näyttää 3 metrin päähän puskurista.

Ilmeisesti se lyhyen edessä oleva kartio ei vaikuta tähän ongelmaa, sen merkitys lienee valokuvion "terävöittäminen".
Tyrni
Viestit: 12
Liittynyt: 31.8.2010 9:12

Viesti Kirjoittaja Tyrni »

Mikäköhän mahtais auttaa keskuslukon kanssa kun kuskin oven lukko on niin jäykkä ettei aina keskuslukko aukaise sitä. Avaimella kyllä aukeaa, mutta pitää kääntää vähän voimakkaammin. Toinen vika on et liukuoven nuppi menee millin liian ylös ja ei kahvasta aukea. Avaimella kääntämälä tai nuppia sen millin painamalla toimii normaalisti. Neuvoja mistä aloittaa?
vorkkari
Viestit: 10
Liittynyt: 8.10.2010 9:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja vorkkari »

Lukko irti ja voitelua/herkistelyä. Mulla oli samaa vikaa kun oli auto ylimaalattu ja olikohan tullut jotain maalisumua tai vastaavaa mutta ei kuitenkaan jaksanut keskuslukko avata. Operaation jälkeen pelitti kuin "uutena" :lol:
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Transporterissa T5 on kahden din-aukon kokoinen paikka soittimelle, mutta soitin on vain yhden din paikan kokoinen. Löytyykö tyhjään paikkaan jostain koteloa irtoroinan säilytykseen? Tällä hetkellä siinä on peitelevy. Eli ilmeisesti kotelo pitäisi olla jokin tällänen:
http://cgi.ebay.co.uk/1997-TOYOTA-RAV-4 ... 3cb7d7266a
Avatar
JukkaA
VCF Member
Viestit: 1928
Liittynyt: 13.12.2005 21:30
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Golffissa, polossa jne on 2din paikassa 1din soitin ja kotelo tavaran säilytykseen. Itsellä jäi ylimääräiseksi kun korvasin sen T5 porterista peräisin olevalla peitelevyllä johon laitoin mittareita kiinni.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

JukkaA kirjoitti:Golffissa, polossa jne on 2din paikassa 1din soitin ja kotelo tavaran säilytykseen. Itsellä jäi ylimääräiseksi kun korvasin sen T5 porterista peräisin olevalla peitelevyllä johon laitoin mittareita kiinni.
Jos sulla olisi minulle sopiva ylimääräisenä, voitaisiin tehdä kaupat. Saksan ebaysta näytti löytyvän kahdenlaista mallia:
pienellä kotelolla ja vain uusimpaan malliin käyvää

Oliko sulla kiinni jompi kumpi noista? Tuo ensimmäisen kotelo näyttää tosi pieneltä ja haluaisinkin isomman, mutta ei ilmoituksen mukaan sovi kuin vuodesta 2010 lähtien oleviin T5:siin. Mulla on tosiaankin vm. 2004
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Pasi Häkli kirjoitti:Mittoja en osaa antaa, että kuinka pitkät ne meidän käpälät on. Teleskooppikäpälät ja koostuu kolmesta osasta. Normaalistihan se käpälä on kahdessa osassa.

Oikeista nostopaikoista kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa. Mahtaisko netistä mistään löytyä T5 alustakuvaa? Siitä olis helppo näyttää.
Tuli nyt eteen tuon pitkän T5:n nostaminen 2-pilarinostimella. Käytettävässä nosturissa on lyhyet käpälät eli koostuu kahdesta palasta. Jos takakäpälät viritti alatukivarren kohdalle etukäpälät ei riittänyt eteen alatukivarren alle. Edessä keskellä olis runkoa näkyvissä, mutta käpälät ei uletu sinnekään. Kynnyksistä ei varmaan tohtisi nostaa ja ei onnistukaan, kun on astinlaudat. Pitää illalla tutkia, jos onnistuis laittaa jonkin puu/metallipalkin etukäpälien väliin niin, että sen avulla pystyis nostamaan rungosta.

Vinkkejä saa antaa...
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

Onkos se virtalukon pohjan oireilua, kun startatessa avain pitää kääntää ihan viimesenpäälle loppuun, että alkaa starttailla?
Edelliseen vaihdoin, eikä siinä tuollasta "vaivaa" ollu. Nyt tuntuu ettei oo kaukana se päivä kun jättää starttaamatta.
Avatar
Timos
Viestit: 251
Liittynyt: 19.12.2010 15:24
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timos »

cordo-00 kirjoitti:
Pasi Häkli kirjoitti:Mittoja en osaa antaa, että kuinka pitkät ne meidän käpälät on. Teleskooppikäpälät ja koostuu kolmesta osasta. Normaalistihan se käpälä on kahdessa osassa.

Oikeista nostopaikoista kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa. Mahtaisko netistä mistään löytyä T5 alustakuvaa? Siitä olis helppo näyttää.
Tuli nyt eteen tuon pitkän T5:n nostaminen 2-pilarinostimella. Käytettävässä nosturissa on lyhyet käpälät eli koostuu kahdesta palasta. Jos takakäpälät viritti alatukivarren kohdalle etukäpälät ei riittänyt eteen alatukivarren alle. Edessä keskellä olis runkoa näkyvissä, mutta käpälät ei uletu sinnekään. Kynnyksistä ei varmaan tohtisi nostaa ja ei onnistukaan, kun on astinlaudat. Pitää illalla tutkia, jos onnistuis laittaa jonkin puu/metallipalkin etukäpälien väliin niin, että sen avulla pystyis nostamaan rungosta.

Vinkkejä saa antaa...
Tuommosen nosturin mitoille suunnittelin oman tallin, mutta nyt kun auto on vaihtunut v70 -> pitkä T5 niin riittääköhän tuossakaan noi käpälät? No ei kuitenkaan ihan heti löydy edes käteistä tuollaisen kinukkimallinkaan hankintaan enää, mutta ei tullut edes mieleen että käpälät ei riittäisi...

http://www.korjaamokoneet.com/?p=HCT25L30

jos oikein tulkitsin kuvaa niin ihan maksimi käpälien väli pituussuunnassa on 2460mm ja vielä siitäkin sitä vähemmän mitä keskemmälle autoa käpälät tulevat.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Timos kirjoitti:
cordo-00 kirjoitti:
Pasi Häkli kirjoitti:Mittoja en osaa antaa, että kuinka pitkät ne meidän käpälät on. Teleskooppikäpälät ja koostuu kolmesta osasta. Normaalistihan se käpälä on kahdessa osassa.

Oikeista nostopaikoista kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa. Mahtaisko netistä mistään löytyä T5 alustakuvaa? Siitä olis helppo näyttää.
Tuli nyt eteen tuon pitkän T5:n nostaminen 2-pilarinostimella. Käytettävässä nosturissa on lyhyet käpälät eli koostuu kahdesta palasta. Jos takakäpälät viritti alatukivarren kohdalle etukäpälät ei riittänyt eteen alatukivarren alle. Edessä keskellä olis runkoa näkyvissä, mutta käpälät ei uletu sinnekään. Kynnyksistä ei varmaan tohtisi nostaa ja ei onnistukaan, kun on astinlaudat. Pitää illalla tutkia, jos onnistuis laittaa jonkin puu/metallipalkin etukäpälien väliin niin, että sen avulla pystyis nostamaan rungosta.

Vinkkejä saa antaa...
Tuommosen nosturin mitoille suunnittelin oman tallin, mutta nyt kun auto on vaihtunut v70 -> pitkä T5 niin riittääköhän tuossakaan noi käpälät? No ei kuitenkaan ihan heti löydy edes käteistä tuollaisen kinukkimallinkaan hankintaan enää, mutta ei tullut edes mieleen että käpälät ei riittäisi...

http://www.korjaamokoneet.com/?p=HCT25L30

jos oikein tulkitsin kuvaa niin ihan maksimi käpälien väli pituussuunnassa on 2460mm ja vielä siitäkin sitä vähemmän mitä keskemmälle autoa käpälät tulevat.
Juurikin olen saanut omaan talliin asennettua 2-pilarinostimen ja tekemässä ensimmäistä nostoa. Oma nostin aikalailla samannäköinen, löytyy osoitteesta http://www.mikkoraiski.fi/ nimellä "Autonostin 2-pilari korkea, altavapaa malli". Muuten mitat suunnilleen samat, mutta kuvien perusteella läpiajoleveys ostamassani nostimessa 40cm leveämpi. Erikoista, kun ulkoleveys sama, olisko korjaamokoneitten kuvassa jokin mittavirhe. Omassani jää käpälien ollessa sivuilla läpiajoleveydeksi vielä 260cm. Tämä oli mulla se kriteeri, että päädyin tuohon Raiskin maahantuomaan, kun hintakin oli ihan ok ja vielä sopivasti matkan varrella. Ajattelin, että pilarien välissä voi säilyttää mahdollisesti asuntovaunua ja jopa nostaa. Lisäksi helpompi kulkea auton ovista, kun pilarit vähän kauempana. Lisäksi otin tuon altavapaan mallin, että tallia on helpompi käyttää päivittäisessä auton säilytyksessäkin, ei tartte aina nitkuttaa sen kynnyksen yli.

Mutta itse asiaan. Sain eilen nostettua tuon rohjakkeen. Nostokäpälät justiin riitti, kun oikeen kovaa venytti. Nostin molemmista päistä alatukivarren kiinnikkeestä, josta ilmeisesti pitäisi nostaa renkaanvaihtotunkillakin. Auto piti olla sentilleen oikeassa kohdassa pituus ja leveyssuunnassa, että tallat sai paikalleen. Lisäbonuksena oli ongelma astinlautojen kanssa. Nostimen mukana tuli nostotalloihin jatkokappaleet, joita ilman varret olisi ottanut ensin kiinni astinlautoihin. Jatkovarret onnettomat taas oli niin pitkät (ja toiset liian lyhyet), ettei niitä saanut ährättyä paikalleen auton ollessa maassa. Ajoin etupään 2x4-lankkujen päälle ja takapäätä tunkkasin hieman, että sain tallat paikalleen. Onnistuisi ehkä helpommin niin, että jättäisi jatkokappaleet pois ja laittaisi nostopisteen ja tallan väliin sopivasti fylliä. Ehkä yksi 2x4-pätkä kävisi siihen, mutta epäilyttää sen kestävyys terävää reunaa vasten.

Nyt auto riippuu maan ja taivaan välillä muutaman päivän, että saan kaikki tarvittavat remontit tehtyä. Pitäis vaihtaa taakse jouset, iskarit, vakaajan puslat, jarruvaijerit, kengät sekä eteen koiranluu ja yksi moottorin tukikumi.

Suunnittelin, että voishan tuohon tehdä käpälien pidennyksen. Etsit jostain juuri oikean kokoista neliöputkea, jonka työntäis nostovarren ohuemman osan päälle. Uudesta putkesta tekis 20cm pidemmän ja hitsais päähän lapun, jossa oikean kokoinen reikä nostotallalle. Olis aika simppeli ratkaisu ja tulis luja ilman luokkahitsariakin, kun voi laittaa osat riittävästi sisäkkäin. Pidennys varmaan kannattais tehdä takavarsille, koska siellä on kuitenkin pienempi paino. Tuohon olis saanu ostettua 250€ hintaan pidemmät varret eteenkin, mutta tuntuu aika kovalta hinnalta. Lisäksi ne pitäisi aina vaihtaa lyhkäsempiin pienempiä autoja nostaessa.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Linkomies kirjoitti:Onkos se virtalukon pohjan oireilua, kun startatessa avain pitää kääntää ihan viimesenpäälle loppuun, että alkaa starttailla?
Edelliseen vaihdoin, eikä siinä tuollasta "vaivaa" ollu. Nyt tuntuu ettei oo kaukana se päivä kun jättää starttaamatta.
Ettei olis löystyny se pohja? Jos ruuvit on piukassa niin hakee kokeeks uuden, eivät mitään kauheen kalliita investointeja ole kun itte vaihtaa :)


Edit.
Mulla on samaa ongelmaa, mä olen kerran ton pohjan vaihtanu ja epäilen että se on löystyny mutta ei vaan oo jaksanu avata muoveja ja kattoa.. :wink:
Transporter 2,5tdi vm99
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

Täytyypä tuo viikonloppuna kokeilla. Irtokärki ja lukkopihdit ihan ok siinä hommassa.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Mikäs kärki oli noissa ruuveissa?, vois kesäloman alun kunniaks kanssa kurkata viikonloppuna ton kuntoa ja itekki hakea uuden sitte jos se piukassa siellä oliskin..
Transporter 2,5tdi vm99
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

Eikös se joku ihan normi Pozidriv2 tms.. lyhyt irto kärki siis vaan ja oli pitkänokkaiset lukkopihdit. Saa kärjestä hyvin kiinni.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

pz2 siis , jotkut pihdit sopi muistaakseni aika hyvin irtokärjen kanssa mutta siinähän sen näkee kun avaa että mikä sinne sopii. Jokseenkin vittumainen tuo on silti vaihtaa timpurin käsillä :D
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Ruuvi on M3 ja siihen kantaan käy PH1 meisselipala.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Onko T5:n alapallonivelessä tiukat reijät ruuveille? Eli vaatiiko suuntauksen alapallon vaihdon jälkeen?
Vastaa Viestiin