Xenon keskustelua

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Perämies
Viestit: 14
Liittynyt: 14.8.2008 22:52

Viesti Kirjoittaja Perämies »

Noniin. Sain valot toimimaan. Vieläkään en tiedä mikä oli ongelmana. Jotenki se liittyi toiseen polttimon liittimeen. Siihen vapaaksi jäävään, ku mun xenonit kytketään vain toisen puolen liittimeen. Alkoi pelittää heti, kun laitoin tavallisen halogeenipolttimon vapaaseen liittimeen. Nyt mulla palaa konetilassa sitten yks ylimääräinen polttimo. Ratkaisu on väliaikainen. Pitää käydä kyselemässä saako jostain sellaista vastusta tai jotain konkkaa, mikä vastaisi samaa vastusta kuin polttimo, ku se näyttää toimivan. Bi-xenonin toimintaperiaatekin selvisi mulle. Sehän on sellainen liikkuva systeemi kuin edellä on esitetty...
VW Passat 1.9TDI
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Lasketaan ensin polttimon virta: P=U*I -> I=P/U -> I=55/12=~4,6 (Olikos se 55W, tohon kaavaan sijottamalla saa muillakin polttimotehoilla kuitenkin laskettua)
Sitten vastaava vastusarvo: U=R*I -> R=U/I=12/4,6=2,6 ohmia, 14,4 voltilla laskettuna tulee 3,8 ohmia.

Ja tehonkestoa pitää olla se 55W eli käytännössä 50W löytyy ja sitten seuraava on jo pitkälle isompi. Eli kannattaa valita vähän isompi vastus jolloin 50W tehonkesto pitäisi riittää. Lämpönä tuo teho katoaa eli palikka käy kyllä kuumana.

Luulisi kyllä itseasiassa pelittävän kunhan siellä liikkuu virtaa että tunnistimet tietää jotain olevan kytkettynä. Voi siis olla että jopa kymmen/satakertainen vastus riittäisi toimintaan, silloin ei lämpö olisi ongelma eikä koko.

Varmaan siellä joku automatiikka haistelee ettei mene virtaa läpi niin katkaistaan virta kokonaan ja aiheuttaa sitten ihmeellisyyksiä valoissa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

kenoonivaloihin saa sarjaa mikä vie sen 55w virtsaa... olisko ollu 25€ paikkeilla, ne on kyl ballastin liittimillä mut vaihdettua ne tietty saa.... olisko 6x6cm kokonen se vastuspalikka eli ei hirveesti lämpee. uusimman canvehkeet vaatii ton vastuksen aina... siinä on relesarja samassa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Perämies
Viestit: 14
Liittynyt: 14.8.2008 22:52

Viesti Kirjoittaja Perämies »

Jep kiitoksia. Käyn kyselemässä autosähköliikkeestä tai jostain. Lämpiäähän tuo halogeenikin ihan kivasti. Eikä se oo kovin järkevää, et valoa loistaa konepellin alta... :roll:
VW Passat 1.9TDI
Avatar
Nixu
Viestit: 399
Liittynyt: 4.10.2007 10:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Minkäs tyyppinen xenonpolttimo on vakiona passat 3b:ssa ?

Pamahti tänään toinenpuoli pimeäksi ja huomenna auto menossa kuitenkin pajalle jarruhuoltoon,saavat samalla vaihtaa sitten uuden polttomonkin :?
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

kallis ;) tarvikesarjan saa halvemmalla =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Niin ja varmasti tulee selkeä sävyero, jos vaan toisen polttimon vaihdatat uuteen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Nixu
Viestit: 399
Liittynyt: 4.10.2007 10:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Autossa kun on jo xenonit vakiona,niin ei viittis alkaa virittelemään mitään tarvike sarjoja..

Meinasinkin,että jos nyt ensin vaihtais tuon palaneneen ja myöhemmin vielä sen toisen puolen.

Onkohan se mahdollisesti mallia D2s ?? Näyttäis vaan saavan melko edullisesti ainakin noita:

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22

Ja D1s malli on 59e kpl..

Tuolla hinnalla vaihdan kyllä molemmat samantien 8)
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

hämärä muistikuva et olis d2s
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Nixu
Viestit: 399
Liittynyt: 4.10.2007 10:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Näyttäis olevan kaikissa volkkareissa D2s.Ainakin xenonvalot.com listan mukaan.

http://www.xenonvalot.com/Applicationli ... _Xenon.pdf
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Avatar
Nixu
Viestit: 399
Liittynyt: 4.10.2007 10:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Outoa..illalla kun tulin töistä kotiin niin molemmat valot taas paloivat!?!

Onkohan mahdollisesti kosteus tehnyt temppuja kun on niin märkää keliä.Ihmeellistä kyllä,ku ei ole edes mikään jälkiasennussarja kyseessä.Tiedä sitten kuinka normaalia tollanen on...
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Voi olla että polttimo on sen verran sökönä ettei syty joka kerta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Nixu
Viestit: 399
Liittynyt: 4.10.2007 10:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Nixu »

No pitää tilata uudet polttimot tuolta xenonkaupalta.Ja kun hintaa ei ole ku toi 30e kpl niin molemmat samantien uusiksi.Varmistelin jo tuolta hinnan ja sopivuuden.Eli passatissa on se D2s polttimo.

Aikas edullisesti noita myyvät,kun vastaavat Philipsin polttimot toisessa paikassa 80e kpl :?
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

Uskaltaakohan tuohon 3C Passattiin kokeilla xenon sarjaa ilman vastuksia ja lisä releitä, voiko sieltä mennä joku rikki?? Ja onko mitään mahdollisuuksia että se toimisi??

Pia:llahan oli muistaakseni jälkiasennus xenonit Passatissa. Tarviko niihin vastuksia?
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Uskaltaahan niitä kokeilla.
Tosin sytyttää kyllä häiriövalon melkolailla varmasti.

Emännän pasuunassa on Piritekiltä tilattu sarja jonka mainostetaan toimivan ilman mitään lisävastuksia.
Ja hyvinhän nuo tuntuu toimivan. Ainut et ajovaloautomatiikka pitäisi kytkeä pois päältä, ettei aina tartte laittaa parkkeja päälle ennen starttaamista, muuten saattaa häiriövalo syttyä.

Kaverini on yrittänyt tuollaiseen 3C Passattiin laittaa xenonsarjaa lisävastuksilla, muttei saanut toimimaan settiä vaikka lisävastukset olikin välissä, joten suosittelen tilamaan setin tuolta piritekiltä jos haluaa olla 100% varma et setti toimii.
Tai sitte vaa rohkeasti koittamaan saatko lisävastuksilla normi muutossarjan toimimaan.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

Soittelin tästä asiasta Kotkalaiseen autosähköliikkeeseen, ja he eivät edes tienneet että jonkin vastussarjan joutuisi laittamaan, eivät olleet ikinä kuulleetkaan sellaisesta. :wink:
Toinen vaihtoehtohan olisi, että hommaa tuollaisen 50w sarjan, sen ei pitäisi lisävastuksia tarvia...
Oliko teillä lyhyissä sarja? Jos oli saiko polttimon asennettua sillä alkuperäis sovitteella/kiinnityskappaleella?
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

Tuli sitten tilattua Piritekiltä sarja.
Jos tuo toimii hyvin, tilaan jossain vaiheessa pitkiinkin samanlaisen...
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

T.Kiviharju kirjoitti:Tuli sitten tilattua Piritekiltä sarja.
Jos tuo toimii hyvin, tilaan jossain vaiheessa pitkiinkin samanlaisen...
Hyvin se toimii, ite kans otin kokeeks yhen sarjan. Toinen tulee vielä pitkiinkin.

Mut semmonen pieni vibaus siinä kävi että lähettivät tilatun 5000K sarjan tilalla 4300K sarjan. Pieni vahinko sattunu niille. Laitoin asiasta @postia mutta eipä vastattu mitään...
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

yleensä uudemmissa ei toimi pelkkä vastussarja jos can-väylä, vaatii relesarjan ja vastukset
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

Mut semmonen pieni vibaus siinä kävi että lähettivät tilatun 5000K sarjan tilalla 4300K sarjan. Pieni vahinko sattunu niille. Laitoin asiasta @postia mutta eipä vastattu mitään...
Nyt kun tilasin, ei ollut muuta saatavanakaan kuin tuo 4300K sarja... Saahan niihin sitten uudet polttimot, jos siltä näyttää.
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja Killer »

Ei siitä kannate välittää että sävy on tuo 4300K. On itseasiassa parempi vielä kuin tuo 5000K, enemmän irtoaa valoa (Lumen) ja näyttää paremmin esim märällä asfaltilla. Eikä herätä niinkän paljoa huomiota esim virkavallan ja katsastusinssien silmissä!
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

^Niin minäkin ajattelin, mutta en usko että näin uudessa autossa herättää xenonit niin paljon huomiota, kuin vanhassa 316i bemarissa(tässä meidän kylällä on sellainen jonkin aikaa pyörinyt=)

Täytyy koittaa, että kummissa tuosta sarjasta on enemmän hyötyä, pitkissä vai lyhyissä. Puolikkailla olen kyllä tullut tähän asti suht hyvin toimeen, mutta pitkiin kaipaan enemmän tehoa...
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Killer kirjoitti:Ei siitä kannate välittää että sävy on tuo 4300K. On itseasiassa parempi vielä kuin tuo 5000K, enemmän irtoaa valoa (Lumen) ja näyttää paremmin esim märällä asfaltilla. Eikä herätä niinkän paljoa huomiota esim virkavallan ja katsastusinssien silmissä!
Joo kyl mä tiän, mut kyse oliki siitä mitä tilauksessa lukee. Olisivat voineet kysyä että passaako lähettää toisenmoinen sarja. Periaatteen ihminen ku oon. :roll:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

Hyvin tuntuu toimivan Piritek:in xenon sarja pitkissä, ei ole polttimon vikavaloa sytytellyt. Paitsi kun oli johdon väärinpäin, kun toista laiton paikalleen, eka meni tuurilla oikein :wink:

Näyttäisi ainakin siltä että näkee helvetin paljon paremmin kuin halogeeneilla :D

Pia/Tero:
Miten laitoitte noihin lyhkäsiin tuon sarjan, joutuuko siihen xenon polttimon kiinnittämiseen hankkimaan jonkin adapterin??? Ei ainakaan tuollaisenaan saa mitenkään sopimaan siihen, johtoja katkomatta...
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=556

Tuollaisella sarjalla ne saa helpoiten.
Tai sitte katkaiset sen alkuperääsen polttimonkiinnikeen siten et saat käytettyä niitä.
Nii ja jos käytät sitä alkuperäistä kiinnikettä ni joudut hieman leikkaamaan siitä xenonpolttimossa olevaa kumisuojaa jotta saat sen paikalle.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kuinka nopeasti pitkät syttyy kun on Xenonit? Oma mielikuva on että ei olisi kovin hyvät jos vähänkään useammin tarvii lyhyillä käyttää kun ei ehdi lämmetä ja valoteho on olematon ennen lämpenemistä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Kyllä ne aika nopeasti syttyy.
Sanoisin et ekalla kertaa menee n.4 sekuntia ennenkuin saavutetaan täys valoteho.
Näin ainakin ittellä, mut tuntuu kyllä et noi 50 wattiset on vähä hitaammat syttymään kuin normi 35 wattiset.
Tosin kun vastaantulevan auton takia tiputtaa lyhkäsille ja heti kohtaamisen jälkeen takasi pitkille ni silloin tuo syttyminen on aikalailla välitön.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

Se syttymiseen menevä aika riippuu ihan ballastista. Esim. itselläni on lyhyissä OLLO-xenonsarja ja pitkissä oli VVME:n sarja. OLLOt syttyivät huomattavasti nopeammin, koska niissä käytetään "sitä uudempaa ballastia"
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
vez
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2008 21:39

golf 3 ballastin paikka

Viesti Kirjoittaja vez »

Mihin olette mk3 variantissa piilottanu ballasteja itse pitäis saada maskin taakse 2 kpl laitettua. Ilmastoinnin kenno tuntuu vielä hyvin tilaa + 1Z:n iso jäähdytin
Avatar
Kemizti
Viestit: 648
Liittynyt: 14.6.2005 23:16
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Re: golf 3 ballastin paikka

Viesti Kirjoittaja Kemizti »

vez kirjoitti:Mihin olette mk3 variantissa piilottanu ballasteja itse pitäis saada maskin taakse 2 kpl laitettua. Ilmastoinnin kenno tuntuu vielä hyvin tilaa + 1Z:n iso jäähdytin
Lukkopellin ja syylärin/ilm.kennon väliin mahtuu kun vähän säätää ja näprää.. =) ja on hyvin piilossa..
Octavia 2,0TDI Combi -06
vez
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2008 21:39

Viesti Kirjoittaja vez »

joo itsekkin katselin varmaankin samaa paikkaa joutuisi vaan jyrsimään muovia pois että mahtuisi ballastit sinne ja toisella puolella on konepellin avausvaijeri joka vaikeuttaa hommaa
Viimeksi muokannut vez, 25.1.2009 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kemizti
Viestit: 648
Liittynyt: 14.6.2005 23:16
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kemizti »

^ ei kyllä mitään joutunu jyrsimään, sinne ne sujahti kun vähä väänteli ja käänteli..
Octavia 2,0TDI Combi -06
vez
Viestit: 38
Liittynyt: 12.8.2008 21:39

Viesti Kirjoittaja vez »

onko kuvaa asennuksesta miten ne on sinne "tungettu" ?
Avatar
Kemizti
Viestit: 648
Liittynyt: 14.6.2005 23:16
Paikkakunta: Tanpere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kemizti »

Eipä tullu otettua ja autokin on nykyään pirkkalan avk:lla, että ei pysty enää ottamaankaan.. mutta vähän mielikuvitusta ja järjenkäyttöä, niin kyllä ne sinne sujahtaa.. :wink:
Octavia 2,0TDI Combi -06
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=556
Tuollaisella sarjalla ne saa helpoiten.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta kuinka helvetissä tuolla linkin adapterilla saa muka sen polttimon paikalleen. Me tänään kahteenpekkaan tunti mietittiin ja pyöriteltiin, mutta ei saatu polttimoita mitenkään paikalleen :twisted:

Ajattelin että hommaan irto osina tuollaiset alkuperäiset polttimon kiinnikkeet, ja muokkaan niistä adapterit noille xenon polttimoille.
Ellei nyt joku kerro jotakin kikkaa, kuinka noilla Piritekin adaptereilla polttimon saa paikalleen :?:
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

eiös toi lyödä vaan sen vakirautalärpäkkeen tilalle ja painetaa ja käännetään paikoilleen ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

Se vakio kiinnike on muovinen, ja sen kiinnitys "hampaat" on ihan erilaiset kun tuossa pelti lätkässä...

Tuon peltikiinnikkeen hampaat tulevat polttimonkannan piuhojen (ala)puolelle, kun niiden pitäisi tulla lampun (ylä)puolelle...

Milläs Tero.P on nuo paikalleen laittanut 3C:hen??
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: golf 3 ballastin paikka

Viesti Kirjoittaja kotka »

vez kirjoitti:Mihin olette mk3 variantissa piilottanu ballasteja itse pitäis saada maskin taakse 2 kpl laitettua. Ilmastoinnin kenno tuntuu vielä hyvin tilaa + 1Z:n iso jäähdytin
Onko ne ihan pakko piilottaa.. Onhan siellä tilaa vaikka muille jakaa.Omassa on 4 ballastinta valojen takana konehuoneen puolella, eikä ne ketään haittaa

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
AeroR
Viestit: 6
Liittynyt: 1.2.2009 19:21

3C:hen xenonit

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Tervehdys, olen kans melko uusi Passatin omistaja ja koska vakio valot ovat luvattomat heikot, niin koitin asentaa xenon-sarjaa mutta polttimot eivät sopineet paikalleen ainakaan alkuperäisellä kiinnikkeellä. No tilasin xenonkaupasta mukamas sopivan kiinnikkeen, mutta ei silläkään niitä paikalleen saa. Epäilen että yhtenä syynä on muovisen lampunkannan liika paksuus, metallisella kannalla oleva xenon voisi sopia. Kertokaa nyt kuinka toi asennus on teidän 3C:hen tehty ja mikä oli xenonin merkki ja tarvittiinko adapteria. Kiitos jo etukäteen.

AeroR
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=416 Toimii 100% varmuudella.

http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=556 Ja nämä tilaat kans.

Niillä onnistut ihan varmasti ja kyllä näkee!

Nim. Kokemusta on.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

^ Kyselinkin tuolla ylempänä jo...
Miten helvetissä nuo sovitteet oikein toimivat? Eilen tunti äherrettiin, eikä saatu millään noita sopimaan...
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tero ottaa huomenna kuvan kuinka ne meillä sinne laitettiin. Tosin me käytettiin niitä alkuperäsiä kiinnikkeitä ku ei hokannu tilata siinä samalla.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
AeroR
Viestit: 6
Liittynyt: 1.2.2009 19:21

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Kyllä vieläkin hieman epäilyttää, kun sain oheisen vastauksen xenonmyyjältä

Sen verran on tietoa, että Passatti pitää ohjelmoida xenoneille. Muuten
valot vilkkuu ja ei syty yms. ja vikailmoitus tulee. Jos ohjelmointi ei
jostain syystä onnistu (esim. pitkille), sitten pitää asentaa releet ja
vastukset (50W vastus). Enpä tiedä myöskään tuosta uuden Passatin
polttimon kiinnityksestä.

Onko tää nyt totta vai kuinka se nyt oikein menee.


AeroR
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Olikos passatissa nyt niin että vag-comilla näpsäytetään "xenonit päälle", eli ohitetaan jännitteenalennin?
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Vielä viimeisen kerran. Tuolla piritekin sarjalla saa xenonit toimimaan Passat 3C:ssä ilman mitään virityksiä. Johdot kiinni auton omiin + ja - johtoihin ja wolá johan toimii. Kantana toimii H7:t molemmissa sekä lyhkäsissä että pitkissä. Sitä en tiedä mitä erikoista noissa piritekin sarjoissa on että ne toimii pelkästään johdot yhdistämällä.

Omassa passatissa on juurikin tuo sarja, ja toimii ku junan vessa. HYVIN harvoin sytyttää merkkivalon polttimon rikkoutumisesta mutta siitä selviää sammuttamalla auton ja käynnistämällä sen parkit päällä. Autoa ei kuitenkaan tarvitse joka kerta näin käynnistää. Valoautomatiikan voi käydä liikkeessä testerillä kytkemässä pois jos auton käynnistys parkeilla tuottaa harmaita hiuksia.

Kiitos, anteeks ja näkemiin...
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

sulla hyvä yksilö ;) tuntuu olevan vähän tapauskohtasta ... vaikka sama auto niin toisessa pelaa ilman vastuksia ja toisessa ei, ite juur laitoin kans yhteen passattiin ja pelaa ilman mitään, ja jonkin aika sitte laitoin samallaiseen niin vaati vastukset ja relesarjan... tosin toinen oli pari vuotta vanha ja toinen 08 loppupuolelta mille ei kelvannu ilman

olis tullu mieleen niin olisin tuonu mökille testiin merkinsammuttelijan pialle, olis kokeillu vaikuttaako mitään, ilmatteeks olisit saanu :D ei o 08 autoille kelvannu noi pelkät häiriövalonpoistajat ... about 2000 luvun alun autoille ne kelpaa

ihan mahtollista et vag-comilla saa skulaamaan, ei o tullu kokeiltua, tarvii huomenna leikkiä työnantajan pasaatilla :P
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

^Mulla toimii tuossa 04/08 ostetussa ainakin pitkissä xenonit ilman mitään ongelmia, senkun laittoi piuhat kiinni ja käyttöön. Perjantaina olisi tarkoitus laittaa lähivaloihinkin... Toivottavasti toimii yhtä helpolla.
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

menee näköjään millain sattuu sitte =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
AeroR
Viestit: 6
Liittynyt: 1.2.2009 19:21

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Lisätään löylyä, kun kerran aloitettiin.

Kuinkas T.Kiviharju onnistuit noiden kiinnikkeiden kanssa, kun edellisessä viestissä ihmettelit niiden toimintaa.
Olen kokeillut niitä muovisia VW adaptereita, mutta ei sopineet, noita peltisiä H7 kiinnikkeitä en ole vielä kokeillut.

Voiko noissa alkuperäisissä kiinnikkeissä olla eroja eri vuosimallien välillä.
Oma autoni -06, 3.2 4-Motion.

Voisko joku laittaa valokuvia tai kertomuksia projektista.

AeroR
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Nyt näköjään Piritekin sarjojen hinnat ovat tippuneet.
Ja samalla mainospuheista on hävinnyt tekstit jossa sarjan luvataan toimivan uudemmissa autoissa ilman mitään rele-/vastussarjoja :? Eli ilmeisesti nämä halvemmat sarjat eivät toimi esim. 3C passatissa suoraan.
Kannattaa varmistaa toimivuus jos tuolta nyt tilaa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Vastaa Viestiin