Cruise ja ajotietokone toimimaan?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
ryynänen
Posts: 119
Joined: 7.3.2009 21:36
Location: Kempele/Oulu

Post by ryynänen »

Pasi Häkli wrote:Se on virtajohto. Eli mistä vaan saat 15 virran niin siihen kiinni. Sulakerasialta ainakin löytyy.
Toi liittimen käyttö ei tietysti ole välttämätöntä. Ite oon lähes joka kerta jättänyt sen käyttämättä.
Se liitinhässäkkä on sen takia jos yhtään sulakepaikkaa ei ole vapaana, niin kun sulakerasialta irrottaa yhden johdon, niin sen voi kytkeä tuohon muoviliittimeen ja muoviliittimestä lähtevä johto sen paikalle mikä pois otettiin. Ryöstäjä, toisin sanoen.
eli periaatteessa rosvoliittimellä jostain tuohon johtoon..
Mites tuo ratin irrotus, ku joku oli tuuletellu, et lähtis ilman sitä virallista avaintakin...minä jo 6 koloavainta mallailin, mut eihän ne siihen passaa. Mistä tuommosen torxin tähän hätään. Käypiköhän se tuo 55 torxi siihen. Ei ainakaan kärkkäiseltä muuta käypäsennäköstä löytyny. 10 kuuskolo on liian iso.

edit. itseitselleni vastatakseni. Mätänetistä kyseinen zxn avain, hylsynä 3,60€, ja johan läks homma luistamaan. :D
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
ryynänen
Posts: 119
Joined: 7.3.2009 21:36
Location: Kempele/Oulu

Post by ryynänen »

No niin vakkari on nyt sit taisteltu paikalleen, aikaa meni vähän kolmatta iltaa erinäisten työkalupuutosten, sekä liitin rikkojen takia, mut toisen laittaisin muutamaan tuntiin. :) Autohan oli AFN (110hp) koneiseen vm.97 passattiin. Ja systeemi meni seuraavasti.

Johtosarjan johdot. Lopussa viiksen päässä oleva pin. numero.

Musta/Keltanen (KA3, nämä merkinnät oli teipattuna johtojen päissä) Pin 4 ja 7
Sininen (KA1) Pin 2
Puna/Keltanen (KA2) Pin 3
Valkonen (KA9) Pin 5
Sit se sulaketaululle menevä TummanSinivalkonen.(Se on paikallaan) Pin 6

Parista paikasta mm.audi forumilta löysin sellaista että tuolla 68-pinnisellä eculla löytys vakkarin johtoja paikoista.
Ecu Pin 58 Punaharmaa johto, Ruskea T10 Liitin
Ecu Pin 34 Sininen Johto, Keltainen T10 Liitin
Ecu Pin 35 Punakeltanen Johto, Musta T10 Liitin
Ecu Pin 66 Mustakeltanen Johto, Keltainen T10 Liitin

Ecusta johtonippu irti ja tarkastelin nuo ko.pinneiltä lähtevien johtojen värit, että ne varmasti mätsää nuita väitettyjä värejä. Ja näinhän se oli! Sitten Varmistin vielä irrottelemalla nuo T10 Liittimet ecun alla, ettei noista kyseisistä johdoista lähde auton sisälle mitään ja kaikissa tuntui puuttuvan se vastaliitin sieltä alapuolelta, eli asia Ok. Katkasin johdot kylmästi niistä liittimistä poikki, syystä että mun johtosarjassa oli lattaliittimet ja nuissa auton liittimissä näky olevan pyörö mallin liittimet. Sitten vaan juottelin nuo johtosarjan piuhat noihin vastaaviin väreihin, viikseltä tulevan valkosen johdon juotin punaharmaaseen vähän mututuntumalla. Sit vaan kopat kiinni ja vag-comilla aktivointi ja Voila! On se vakkarilla ajo mukavaa.

:D
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
Liekkis
Posts: 56
Joined: 17.9.2010 1:19
Location: Rovaniemi

Post by Liekkis »

Lainataanpa tätä topiccia oman mietiskelyn ja pohtimisen ratkaisemiseksi.

Eli suunnitelmissa laittaa vakkari AEB koneiseen 1.8T passattiin. Olen löytänyt samanikäisestä purkupassatista viiksen ja sen vaijerikaasulle vaaditun moottorin. Kysymyksinä ja selvitystä kaipaisi vielä nämä seikat:

-Vakionopeusmoottorista oli sivuleikkureilla se kaasuläpälle menevä vaijeri pätkästy, voikohan sen vaihtaa uuteen?
(VAG-CAT.comista en löytänyt oikeaa kuvaa tästä cruise control moottorista??)
-Ilmeisesti tarvii oman johtosarjan vakionopeusmoottorilta eculle/ohjausboksille + viikselle (jos ei konehuoneessa ja ratin alla jo valmiina)
-Tarvitseeko vakkari erikseen oman ohjausboksin vai onko se valmiina ecussa ohjelmoituna? (vaatii pelkän aktivoinnin?)

Jos jollain olisi selventäviä vastauksia niin arvostaisin suuresti :)
1.8T Passat variant -99
Post Reply