Hälytin neuvoja

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Hälytin neuvoja

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Oon hommaamassa hälytintä autoon, mut minkä merkkinen kannattaisi ottaa. Naapurien herättämisestä on kokemuksia eli onko teillä pelannut hyvin hälyttimet ja jos on niin minkä merkkisiä on? :?:
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Ei oo omakohtaista kokemusta mutta Defaa ja Cobraa kehuvat.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Edellisessä Civicissäni oli jokin Defan hälytin, en muista mallia enää. Se ainakin toimi ihan hyvin, ei tullut vikahälytyksiä eikä autoa tai musavehkeitä viety. :lol:

Kyllä nuo Cobran hälyttimet on kanssa laadukkaita, saman valmistajan hälyttimiä saa myös hieman halvemmalla Alfatech merkkisenä.

Golffiin en ole vielä hommannut hälytintä.
Avatar
jopo
Viestit: 328
Liittynyt: 23.11.2003 21:51
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopo »

Itsellä entisessä kärryssä oli sikuran hälytin. hälytin toimi moitteettomasti ja hintakaan ei ollut paha. Nyt jos ostaisin hälyn niin päätyisin cobraan tai alfatechiin.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Lisätään listaan vielä Gemel (Dual-tutkalla), ainoa miinus on se normaalihinta (jos ei ole tarjousessa/kaverin kautta). Ei ole vielä tullut yhtään virhehälytystä, paitsi mitä nyt yhden kerran menin avaimilla sisään ajatuksissani :)
Viimeksi muokannut jmr, 16.1.2004 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Jep onpahan tossa nyt valinnan varaa. Ja asennus taitaa kannattaa tehä liikkeessä niin saa kaskosta alennusta sllä asennustodistuksella. :?
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Kyllä mun tietääkseni on saatu alennukset ilman todistustakin kun vaan ilmoittaa että on laittanut hälyn.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
jopo
Viestit: 328
Liittynyt: 23.11.2003 21:51
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopo »

Kyllä sen asennuksen saa ite tehdä ja samat alennukset saa silti. Itselleni laitoin hälyn ite ja hyvin vakuutusyhtiölle passas.
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Jepulis.. :!: :!:

Homma selvä :!: :!:
Avatar
Hamu
Viestit: 28
Liittynyt: 18.11.2003 9:45
Paikkakunta: Hamina

Re: Hälytin neuvoja kaivattais?

Viesti Kirjoittaja Hamu »

jyrki kirjoitti:Oon hommaamassa hälytintä autoon, mut minkä merkkinen kannattais ottaa. naapurien herättämisestä on kokemuksia eli onko teillä pelannu hyvin hälyttimet ja jos on niin minkä merkkisiä on???? :?: :?:
Cobran häly on lasinrikko- ja asentotunnistimella...Eikä yhden ainutta vikahälytystä ole tullut :)
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Jep oon kuullukin et cobra ja defa on aika varmoja pelejä :lol:
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
weetu
Viestit: 4
Liittynyt: 18.7.2004 21:33
Paikkakunta: Lahti

Golf Variantin muka hälytin! Terveisiä....

Viesti Kirjoittaja weetu »

Viime vuonna hankkimassani Golf Variantissa on "varashälytin" tehdasasennettuna. Olen jo pitempään ihmetellut, miten se toimii. Simulointi onnistuu siten, että jättää ikkunat auki ja avaa konepellin kuskin puolen vivusta. Johan alkaa torvi soimaan!

Mitähän tuollakin tekee, kun auton ovet ovat muutenkin takalukossa ja auki ei saa kuin sorkkaraudalla, jos silläkään. Se ledi kuskin ovessa ei ketään pelota, viime yönäkin oli lasi lyöty sisään ja soitin viety. Laiha varas oli hoidellut hommat ikkunasta. :x

Olisikohan mahdollista täydentää Firstlinen hälytin esim sisätilatutkalla tai lasinrikko-ilmaisimella? Tällaisenaan se on mitään tekemätön myyntikikka.
-Golf Variant TDI -03-
Avatar
Hybi
Viestit: 23
Liittynyt: 19.6.2004 16:32
Paikkakunta: Kouvola,Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hybi »

mistäs noita saa helposti? kaupasta tietenkin mut onko joku hyvä paikka
Avatar
Puuhis
Viestit: 280
Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Itse olen katsellut tämmöstä: http://www.caraudio-caralarms.com/554r.html ainut vaan kun tuo ei ole vat-hyväksytty. Nuo lisätoiminnot on aikas makiat, varsinkin kun koira kulkee autossa niin tuolla on helppo pitää kesällä autoa sopivan viileänä.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Puuhis: jotkut vakuutusyhtiöt kattoo et on ihan sama että onko hyväksytty vai ei jos ite ropaa sen kiinni. Sitten toiset autonomistajat ajattelee että pääasia on että on hälytin, ei se että onko hyväksytty.
Eikö www.halytin.com myy tota merkkiä, ainakin samanlainen kapula?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
Puuhis
Viestit: 280
Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

jmr: Juu sehän sitä kauppaa, mutta laitoin linkin tuonne, kun noilla sivuilla on vaan paremmin esitelty tuo verme.

Juu, ei se minullekkaan ole este tuo vat:in puuttuminen vakuutuksien ollessa Pohjolassa ei sillä periaatteessa ole mitään vaikutusta. Kun oman käsitykseni mukaan kaikki alet mitä hälyllä/ajonestolla saa tulee jo pelkästä ajonestosta mikä onkin jo vakiona.

Suurempi hyöty ainakin itselle tuosta on kuin normihälyttimestä. Normihäly huutaa vaan yksikseen ja ohikulkijat vain katsoo ja kävelee ohi, kun tuo sentään ilmoittaa omistajallekin ja vielä erikseen saa selvyyden mikä silmukka hälyttää. Toki noita gsm-systeemejäkin on, mutta itse olen aina semmonen lahopää mikä unohtaa puhelimen autoon :D
mla
Admin
Viestit: 421
Liittynyt: 3.1.2004 19:11
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mla »

Puuhis: Kyllä Pohjolakin taitaa antaa 'anteeksi' omavastuun murtotapauksissa, jos autossa on VAT hyväksytty häly ja siitä on toimittanut paperit yhtiölle. Vakuutuksen hinnassa pelkkä ajonesto riittää siihen alennukseen, aivan kuten sanoit.
Vastaa Viestiin