Passat ja EPC-valo

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Passat ja EPC-valo

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Vian kuvaus:

Välillä käyntiin lähtö hankalaa ja startata saa parikin kertaa pitkään ennenkuin lähtee käymään ja tuolloin jää mittaristoon keltainen "EPC"-valo palamaan. Käy kuitenkin normaalisti (?).

Sammutus, ja uudelleen käynnistys. Lähtee käyntiin ja EPC-valo ei pala.

Mikähän mahtaisi olla?

Vikakoodien lukulaitetta ei ole..
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Vikakoodit lukuun vaan, muuten on täyttä arvailua.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
laxlou
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2011 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja laxlou »

Tervehdys,

Hankin elämäni ensimmäisen Volkkarin reilu kuukausi sitten. Passat Variant Trendline 2.0 vm-03, 157tkm.

Ensimmäinen viikko meni hyvin, mutta sitten alkoivat täsmälleen samanlaiset ongelmat.
Alkuvaiheessa vaikutti, että ilmiö esiintyi vain moottorin ollessa lämmin.
Tilanne on tullut vastaan sittemmin myös kylmänä. Välillä voi olla useampikin
päivä ilman mitään ongelmia.

Avain ulos virtalukosta, pieni odotus ja hörähtää normaalisti käyntiin. Ongelman ilmetessä ensimmäisiä kertoja
ei EPC-valo palanut, mutta nyt palaa lähes joka kerta kun starttiongelma ilmenee. Häviää lähes poikkeuksetta
uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Kerran valo lähti pois moottorin käydessä, kun painoin hennosti kaasua. Eilen uutena ilmiönä jälleen parin epäonnisen käynnistysyrityksen jälkeen (kylmä moottori) auto jäi tilaan, jossa kaasupoljin ei toiminut lainkaan.

Vaikuttaa, että menee kokoajan hieman pahempaan suuntaan. Lisäksi EPC-valo jää palamaan monesti nyt myös muuten normaalilta vaikuttavan startin jälkeen. Olen tosin mielestäni havainnut silloin tällöin, että moottori hieman jurahtaa ja käy lievästi epätasaisesti, kun EPC valo palaa.

Vikakoodin lukulaitetta ei ole vielä hankittuna, mutta naapuri lupasi lainata omaansa, pitää yrittää tsekata löytyykö mitään.

------
Otso
Nykyinen: Passat Variant Trendline 2.0 -03
Ex: BMW 318iS vm-96
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

laxlou kirjoitti:Olen tosin mielestäni havainnut silloin tällöin, että moottori hieman jurahtaa ja käy lievästi epätasaisesti, kun EPC valo palaa.
Juu saman huomasin myös tänään.

Liekö käyvän silloin jonkinlaisessa vikatilassa..
laxlou
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2011 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja laxlou »

Noniin, vikakoodit luettu nyt täällä. Kiitokset naapurille.

Tällaiset tulivat esille -->

Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.lbl
Component: 2.0L R4/5VS 0002
Coding: 0011501
1 Fault Found:
17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
P1517 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-----

Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.lbl
Part No: 3B0 920 829
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04
Coding: 05115
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

----
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

-----
Otso
Nykyinen: Passat Variant Trendline 2.0 -03
Ex: BMW 318iS vm-96
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Kannattaa kokeilla vaihtaa moottorin ohjainlaitteen virtarele, siitä se näemmä herjailee. Ja muut ohjainlaitteet herjaa kun ei saa yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Itse en ole päässyt lukulaitteeseen kiinni mutta olisikohan se itselläkin sitten tuo sama.. No arvailua vaan..
laxlou
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2011 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja laxlou »

Noniin, auto kävi määräaikaishuollossa ja kun oli tosiaan hiljattain hankittu käytettynä Volkswagen Center Airportista
meni vianselvittely ja korjaus VV-auton piikkiin. Relettä vaihdettu ja ainakin toistaiseksi näyttää ihan lupaavalta. Ennen huoltoa generoitui itseasiassa vielä yksi OBD puolen vikakoodi (P0688 "ECM/PCM Power Relay Sense Circuit).

Pitää vielä ajella muutama päivä, jotta näkee tuliko parannusta tilanteeseen. Viimeaikoina tuppasi taas olemaan monta päivää putkeen ilman mitään ongelmia.
Nykyinen: Passat Variant Trendline 2.0 -03
Ex: BMW 318iS vm-96
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Tänään teki auto niin että ihan kesken ajon nykäisi (hyytyi) ja kierrosmittari kävi nollilla. Aivan kuin olisi sammunut hetkellisesti. Matka jatkui pysähtymättä ja tuo kirottu EPC-valo syttyi. Stoppi kaupan pihaan ja startti.. käynnistyi mutta valo palaa.. kotimatkalla havaittavissa tasakaasulla heijaamista. Tyhjäkäynti normaalin kuuloinen/tuntuinen.

Ollappa se lukulaite.... prkl... :?

Myös tuo moottorin-kuvainen valo palaa..

EDIT. Täytynee löytää aikaa että saa vaihdetuksi myös ne huohotinputket.. Jospa korjaisi edes vähän asiaa.
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Olen tässä nyt vaihtamassa huohotinputkia ja totesin että kannattanee irroitella tuo kaasuläppärunko kahdestakin syystä.

- Sen puhdistus samaan rupeamaan
- Sen irrottamalla päässee parhaiten käsiksi tuohon imusarjan alle menevään putkeen

Kysymys tässä viestissä piilee siinä että kuinka tuo kaasuläpän perussäädön tekeminen ja sopeutus käytännössä tapahtuu?
Täytyykö auto kasauksen jälkeen hinata tai traileroida korjaamolle operaatiota varten?

Niin ja paljonkohan tuokin sessio tulee maksamaan...?
Avatar
samthunder
Viestit: 167
Liittynyt: 14.6.2010 12:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja samthunder »

Mulla omassa välillä palaa ja toi epc valo. antaa vikakoodin kaasuläppäkotelosta. alkaa olee vissii tiensä päässä. ei auta perussäätö eikä putsaus ainakaan minun tapauksessa. auto kyllä viel toimii. mutta samaa heijaamista tasakaasulla havaittavissa.

ja syttyy samaan aikaan myös se moottorin keltainen kuva myös.
3BG 2.8 30V 4Motion
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Eipä ollut vaikutusta huohotinputkien vaihdolla ja kaasuläppärungon puhdistuksella EPC-valoon ja temppuiluun.

Enemmän juttua rojetkipuolella..
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Noniin!

Vikakoodit luettu. Lisää projektipuolella: viewtopic.php?p=104229#104229
Vastaa Viestiin