V5

Kaikki tekniikkaan liittyvä
eemeli
Viestit: 9
Liittynyt: 14.9.2004 10:02

V5

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Oli tuo V5 myynnissäkin kun olisi ollut ryöpeän halvalla V70 kaupan, vaan meni sivu suun. Pitäisikö sanoa, että viisastuin?

Kysymykseen: Passat V5 vm. -99. Sammui tielle ilman ennakkovaroitusta, ei lähtenyt käyntiin. Hinattiin huoltoon, jossa ei tiedetty mitään. Vaihdettiin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, josta ei syy löytynyt. Nyt on tilattu laturin hihnan joku rulla tms. joka oli tuhannen hajalla, mutta auto kuitenkin oli heillä käynnissä ilman laturia. Näin ollen siis syy sammumiseen ei ollut tuo rullan hajoamisesta herännyt automatiikka, vaan mikä? Veikkaan jäätymistä, bensatankki ajettiin täysin tyhjäksi, josta vedettiin piripintaan.

Huolestuttaa nimittäin nyt auton puolesta, jos huolto on tuota tasoa ettei järki leikkaa tuon enempää. Kysyivät myös tyttöystävältäni, ettö onko ketjun rallatus normaali ääni?!? Ja siis puhelimen välityksellä. Tästä iloisesti yllättyneenä soitin perään, ja kyllä! Minultakin kysyttiin, onko ketjun rallatus normaalia? Eikös heidän valtuutettuna huoltona pitäisi tietää? Jos eivät tiedä ko. autosta mitään (V5 ei ole tainnut kuulua VWn tuontiohjelmaan), pitäisi asiakasta informoida, sen sijaan että auto seisoo viikon huollossa kun vikoja etsitään ja osia vaihdellaan toiverikkaana. Jos ketju on hajalla, se korjataan ennenkuin koko moottori korjataan. Jos hihnan ääni epäilyttää, selvittää huolto itse äänen normaalitason ja korjaa mahdolliset viat. Tätä mieltä minä olen.
Avatar
Puuhis
Viestit: 280
Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Taitaa olla sinun autoa puoskaroineella firmalla homma pahasti hakusessa. Eikös tuo V5 ole vr6 johdannainen, joten luulisi että ketjun rallatukset olisi huollonpojille tuttua kauraa?
eemeli
Viestit: 9
Liittynyt: 14.9.2004 10:02

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Johdannainen se on, sylinteritilavuuskin on itse asiassa tasan sama kuin VR6 - 1 pytty. Puoskarifirma on suurehko suomalainen pörssiyritys, joka myös päivittäistavara- ja tavaratalokauppaa harjoittaa, nimiä mainitsematta :lol:

Eilen heräsi liuta muita kysymyksiä, kuten vesipumpun kohtalo. Syy sammumiseen saattaisi olla se, että vesi ei kierrä kunnolla, ja tällöin lämpötilan osoittaessa nousemisen merkkejä, automatiikka hyydyttää auton. Sitten huollossa pari vuorokautta seisseenä lähtee kyllä käyntiin, koska lämmöt on nollissa. Mutta kun en ole ammattilainen, en tiedä.

Kuvittelisin, ettei tosiaan ketjun rallatus ole huoltomiesten korvaan ensimmäistä kertaa kuulunut. Tietysti on mahdollista, ettei motivaatio korjaukseen ole suurin mahdollinen, koska auto on tuontipeli, eli virallisen maahantuonti-/myyntiorganisaation ulkopuolinen lainsuojaton. Eikä myöskään ole sanottu, että heiltä löytyy vikakoodin purku V5-koneeseen, kun eihän sitä periaatteessa heidän myymissään autoissa tarvita. Tätä en siis tod tiedä, mietiskelin vain, että onkohan koodin purku autokohtaisilla ohjelmilla hoidettua vai yleismaailmallista, kunhan on VW-mentaliteetilla.

No, tänään saa ehkä auton huollosta. Aion kyllä vaatia jonkinasteisen tarkastuslupauksen ketjulle, eli jos ääni on heidän mielestään epänormaali, he korjaavat sen. Jos taas mitään vikaa ei ole, voin kai turvallisin mielin ajella.

Mutta koska tästä päästiin taas aiheeseen, mollaan nyt lisää. Ensimmäisen LL-huollon teetin autolle alkujaan pohjoiskarjalaisessa liikkeessä, joka nykyisin on ihan valtuutettu huolto. He olivat tarkastaneet jakopään hihnan, ja laittaneet oikein rastin paperiin että tarkastettu on. Koskikohan tämä nyt ketjua, vai oliko toimistossa esitäytetty huoltoraportti, jollainen sitten annetaan lopuksi kaikille asiakkaille? Seuraavan huollon teetin taas tunnustetussa huoltamossa, jolla ei tosin ole valtuutetun liikkeen statusta. Tämä huolto olikin muuten ok, mutta auto rupesi vuotamaan öljyä suotimen paikkeilta. Tämä vika selvitetään nyt sitten tässä samassa, ja laskun osoitan aikanaan sinne minne se kuuluu, eli joko omaan taskuun tai sitten edelliseen huoltoon. Mutta harmittaa tällainen, pitäisiköhän vaihtaa Toyotaan, tuntuvat kestävän ja huoltokin osaa asiansa. Lukekaas Tuulilasin Merkkien merkki -tutkimuksesta huoltotyytyväisyydestä.
eemeli
Viestit: 9
Liittynyt: 14.9.2004 10:02

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Jotta ei mene vaan mollaamisen puolelle, täytyy myöntää, että huollon palvelu oli jälleen kerran loistavaa. Erittäin ystävällistä, ja sitten kenties kuitenkin asiantuntevaa muilta kuin ketjun osalta. Ja autokin on kunnossa.
Vastaa Viestiin