Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Kaikki tekniikkaan liittyvä
PaskaTykki
Viestit: 22
Liittynyt: 17.1.2012 15:12

Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja PaskaTykki »

Mikähän mahtaa olla, että VW Golf III 1,9 tdi -94 1 nopeus asennossa ja 2 nopeus asennossa pyyhkimet eivät toimi. Joskus kyllä toimii mutta harvoin toimivat. 3 asennossa toimii ihan normaalisti. Pyyhkijän moottorikin jo vaihdettu, mutta vika on vieläkin tallella.

VW Golf 1,9 tdi IV -98 on taas semmonen vika, että kaikilla nopeus asennoilla se toimii ihan normaalisti. Mutta sittenkun sen sammuttaa niin pyyhkii 1-10 kertaa. Tämä vika taisi tulla sen jälkeen kun käytin pyyhkimeitä irti.
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

Kolmosessa viiksi on todennäköisesti isoin syyllinen, yks pieni mahdollisuus voi olla toki tihkurelekin.

Nelosessa voip olla moottorin pysäytys kytkimessä "säätämisen" tarvetta.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Avatar
Rikke-93
Viestit: 107
Liittynyt: 4.11.2011 13:04
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Rikke-93 »

Samaa itellä on -00 vuoden Golffissa, lainataan nyt topicia kun kerran tuli puheeksi. Eli tihku, siitä yksi pykälä ylöspäin ei toimi täydellisesti, joskus jämähtävät siihen lasille jumiin alimmilla nopeuksilla. Kun käyttää kaikista nopeimmalla pykälällä niin toimivat normaalisti, ja sen jälkeenkin yleensä alkavat taas toimia, ainakin hetkeksi. Korjaamolla kerran kokeilivat vähän putsailla moottoria, mutta ei onnistunut. Lienee paikallaan vaihtaa moottoria...?
Nykyään Seat-miehiä mutta hengessä mukana!
PaskaTykki
Viestit: 22
Liittynyt: 17.1.2012 15:12

Viesti Kirjoittaja PaskaTykki »

Nonii 3 koppasessa toimii pyyhkijät oikein, kun vaihdoin releen. Ja minä menin erään henkilöä uskomaan, että ei se vika voi olla releessä. :roll:

4 kopassa vika on vielä tallella. Miten tuo pyyhkijän pysäytys kytkintä säädetää?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Enpä oo tommosesta pysäytyskytkimen säädöstä ikinä kuullutkaan.. Liekö aukko sivistyksessä?
Uus rele vaan tilalle, eiköhän se sillä kuntoon tule. Vai onko se vivusto tahmea liikkumaan? Vai liikkuuko ihan normaalisti?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
PaskaTykki
Viestit: 22
Liittynyt: 17.1.2012 15:12

Viesti Kirjoittaja PaskaTykki »

Kyllä se viiksi liikkuu ihan normaalisti. Kaitpa sitten pitää kokeilla vaihtaa rele tähä 4 koppaseenkin.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

^ Pasi ei varmaan vivustolla tarkottanu viikseä, vaan sitä pyyhkijöiden vivustoa siellä tuulilasin etupuolella piilossa. Jos siellä on jotain tahmaa kertyny ettei vivut liiku hyvin niin voi sentakia toiminta olla vähän pätkivää.

Edit: ja varmuudeksi, pyyhkijä on pyyhkijä ja viiksi on siinä ratin vieressä, jolla niitä pyyhkijöitä käskytetään :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
PaskaTykki
Viestit: 22
Liittynyt: 17.1.2012 15:12

Viesti Kirjoittaja PaskaTykki »

Jaa sitä se siis meinas. :) Kyllä ne vivustot liikkuu ihan normaalisti. Tosin nyt 4 koppasessa golfissa pyyhkijät ovat sammuneet oikein, jos ne nyt korjaantu itsestää? :D
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

Jep, AjH sen sanoikin jo. Omassa autossa oli vivustossa olevassa pysäytyskytkimessä olevat vaseliinit muuttuneet vuosien aikana tahmeaksi "suklaaksi", joten ei sitten toiminut toi pysätysjuttu oikein.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

Re: Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja sahti »

Kirjoitellaampa taas valmiiseen topicciin niin ei tule avattua suotta uutta. Mulla kun lähti joku aika sitten passatista ajossa pyyhkijänsulka irti niin sen jälkeen ei oo pyyhkijä pyyhkinyt kuskin puolelta kunnolla (ilmeisesti varsi vähän vääntyi samalla kun sulka muljautti itsensä vapaaksi). olen koittanut vääntää pihdeillä suorempaan mutta silti jättää hain evän muotoisen sumean alueen juuri kuskin näkökenttään, joten hommasin uuden varren. Ongelma ei siis varmastikkaan ole pyyhkijän sulassa koska se on uusi ja piti laittaa nippuside ettei lähde enää irti.

Ongelma on tuon vanhan varren irti saaminen! Varsi lienee alkuperäinen ja on kivasti ruostunut kiinni. Olen suihkuttanut ruosteen irroittajaa ja antanut muhia muutamia tunteja ja repiä sitä irti mutta ei lähde.. Oisko tähän kellään vinkkiä antaa? Lämpöä? Millä tuolle lämpöä veisi, jatkoroikka ja hiustenkuivaaja?
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja ibel »

Mahtuuko siihen mitenkää pientä ulosvetäjää?? Mutteri höllälle ja siitä painaa.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
sahti
Viestit: 300
Liittynyt: 14.11.2012 10:36

Re: Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja sahti »

Ulosvetäjä! Miks tuo ei tullu mulle mieleen :D pitääpä huomenna käydä hakemassa ja kokeilla jos lähtis. Kiitti vinkistä :)
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja enochian »

Mä irrotin pyyhkijänvarret liukuvasaralla. Luultavasti ulosvetäjällä lähtee helpommin, sillä tuossa joutui käyttämään sen verran väkivaltaa että ihmettelen ettei mitään hajonnut.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja ibel »

sahti kirjoitti:Ulosvetäjä! Miks tuo ei tullu mulle mieleen :D pitääpä huomenna käydä hakemassa ja kokeilla jos lähtis. Kiitti vinkistä :)
Ollos hyvä vuan. :)
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
KileMan
Viestit: 2
Liittynyt: 26.1.2020 15:49

Re: Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja KileMan »

Täällä mä olen, tyylikkäästi vuosia edellisen viestin jälkeen :P

Mutta vika-analyysiä kaipaisin. vw bora 99 tdi on potilaana.
Pyyhkijät toimii muuten hyvin mutta aina kun laitetaan pois päältä niin jäävät vähän ylös ja kun kytkee päälle niin menevät ensin alas asti (kolahtaa ikävästi muoveihin) ja sitten vasta lähtevät takaisin ylös. Mikä vika? Jos oli liian sekava selitys niin voin vaikka kuvata havainnollistavan videon :)

Vivusto juuri vaihdettu vanhan hajottua ja siltä puolelta kaikki vaikutti olevan ok. Muutenkin pyyhkii ihan nätisti, tosin liike on ehkä vähän turhan pitkää. Ei saa säädettyä siten ettei kokoajan kolahtaisi johonkin reunaan.
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Wolkkareitten pyyhkijä ongelmia

Viesti Kirjoittaja Killer »

Tuttu ongelma. Itsellä kävi samoin A4:n kanssa.
Vivusto on asennettu väärään asentoon siihen moottoriin tulevaan lyhyeen tappiin kiinni joka pyörittää koko vivustoa. Irroita ruuvia vähän että saat käännettyä ja kokeilemalla hakea oikea kohta.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Vastaa Viestiin