
BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä. RATKAISTU
BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä. RATKAISTU
Mistä nykimine vois johtua?? Ilmamassamittari on putsattu ja jöhmää oli vähän sisäpinnalla. Ilmansuodatin on uusittu keväällä, vikakoodeja ei anna. Tuntuu olevan satunnaista mut selkeesti tihentyny sen ilmaantumine. Tänää se nyki selkeimmin mitä oon huomannu. Kierroksissa tai kulutuksessa nykimine ei näy. Pirun ärsyttävää tuo kuitekii on... 

Last edited by ibel on 21.8.2012 20:16, edited 1 time in total.
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Polttoainesuodatin?
Voisiko olla kaasuläppä kakkanen?
Hehkut?
Voisiko olla kaasuläppä kakkanen?
Hehkut?
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Vois pa.suotimen vaihtaa kyl vaik varmuuden vuoks..
Pääseekö kaasuläppään miten helposti käsiksi??
Hehkuista en tiiä mut välil kyl joutuu vähä pitempää sahata käyntii... kesälläkin.. pitää tarkistaa..
En tiiä liittyykö tämä tähän asiaan mut lämpimällä koneella 3 vaihteella ku lähtee vejättämää reilulla kaasulla (ei täyskaasulla) ~1500rpm etiäppäi ni ~2200rpm kuuluu sellane jännä suhahdus ja tuntuu pien nyppäys. Ja sit vaihtaa neloselle ni samoissa kierroksissa taas.. (ei tosin yhtä "iso" nyppäys)
Voisko karstane turbo mitekää olla syylline nykimisee?? tuolla kuitekii rullattu se ~328000km.. ja EGR:n tulppaan kuha saan sen laipan.. (en ees halua aatella minkä näköne imusarja on
)
Pääseekö kaasuläppään miten helposti käsiksi??
Hehkuista en tiiä mut välil kyl joutuu vähä pitempää sahata käyntii... kesälläkin.. pitää tarkistaa..
En tiiä liittyykö tämä tähän asiaan mut lämpimällä koneella 3 vaihteella ku lähtee vejättämää reilulla kaasulla (ei täyskaasulla) ~1500rpm etiäppäi ni ~2200rpm kuuluu sellane jännä suhahdus ja tuntuu pien nyppäys. Ja sit vaihtaa neloselle ni samoissa kierroksissa taas.. (ei tosin yhtä "iso" nyppäys)
Voisko karstane turbo mitekää olla syylline nykimisee?? tuolla kuitekii rullattu se ~328000km.. ja EGR:n tulppaan kuha saan sen laipan.. (en ees halua aatella minkä näköne imusarja on

Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Kaasuläppä
jepjep, no autossas ei ees semmoista. Bensajuttuja.
Itse veikkaisin egr venan epätoimintaa, n75 vajaatoimintaa tai ahtimen siivikon jumimista.

Itse veikkaisin egr venan epätoimintaa, n75 vajaatoimintaa tai ahtimen siivikon jumimista.
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
^ Sori 

EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Mietin itekkii et eiks kaasuläppä oo bensakoneissa...diffas wrote:Kaasuläppäjepjep, no autossas ei ees semmoista. Bensajuttuja.
Itse veikkaisin egr venan epätoimintaa, n75 vajaatoimintaa tai ahtimen siivikon jumimista.
Miten nuo pystyy helpoiten tarkistamaa ja missä nuo sijaitsee?? VCDS:sällä katottii et EGR näytti kiihytyksissä ~80% lukemia. Olikos se normaali nyt 40-70%...
Oonko miten hakoteillä noista hehkuista et eihän niitä koneen ollessa käynnissä kärvennetä vaan käynnistyksen yhteydessä?? : D Tosiaan, hyppäys mkII 1,6(kaasari) bensa golffista diseliin on iso, joten vähän hakusessa viel.. : D
edit: Lähinnä tuon N75 piilopaikka.. ja mite noitten siipien testaus?? : D
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Parempi että olen hiljaa
Siis tulpat ei hehkut..
Edit.
Ja sun autosi olikin diiseli.. Eli unohda tulpat

Siis tulpat ei hehkut..
Edit.
Ja sun autosi olikin diiseli.. Eli unohda tulpat

EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
hehe... : D
Jos pa. suodatin ois tukkeessa ni eiks sen sillo pitäis nimen omaa kierroksilla nykiä ku ei saa tungettua tarpeeks mehua läpite ja taas tasakaasulla toimia suht normaalisti??
eli sen voi sulkea pois syyllisistä(?)
Jos pa. suodatin ois tukkeessa ni eiks sen sillo pitäis nimen omaa kierroksilla nykiä ku ei saa tungettua tarpeeks mehua läpite ja taas tasakaasulla toimia suht normaalisti??

Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Omassa bensapelissä lukuisten suutinjumppien seurauksena, suuttimen alempi o-rengas oli vaurioitunut ja seurauksena ilmavuoto imusarjaan. Ilmeni nypyttävänä tyhjäkäyntinä ja nykimisenä alle 2000rpm:ssä. Antoi vikakoodin lambdasta.
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
No jos pidettäis noin epäaine-moottorit erossa tästä. 
Helpoin ja halvin homma on tulpata egr-imusarjan päästä. Umpi lätty väliin vaan. Samalla tulee mukavasti lisää vääntöö alle 2000 kierroksille. Vastaus seuraavaan kysymykseen on; se paikka on siinä edestä katsottuna pumpun oikealla puolella oleva putki, oikean puoleisen imusarjan vieressä, joka tulee kahdella pultilla kiinni poikittain olevaan imusarjan kylkeen.
Jos vika ei o siinä, niin sit arvotaan seuraava kohde.
Kuva;

disclaimer: Kuvassa on asennettu map-anturi egr:n tilalle.

Helpoin ja halvin homma on tulpata egr-imusarjan päästä. Umpi lätty väliin vaan. Samalla tulee mukavasti lisää vääntöö alle 2000 kierroksille. Vastaus seuraavaan kysymykseen on; se paikka on siinä edestä katsottuna pumpun oikealla puolella oleva putki, oikean puoleisen imusarjan vieressä, joka tulee kahdella pultilla kiinni poikittain olevaan imusarjan kylkeen.

Jos vika ei o siinä, niin sit arvotaan seuraava kohde.

Kuva;

disclaimer: Kuvassa on asennettu map-anturi egr:n tilalle.

Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Juurikin näin!! : )diffas wrote:No jos pidettäis noin epäaine-moottorit erossa tästä.
Onkos sillä mitään merkitystä kumman pään siitä tulppaa, et onks vaikutus sama?? : D mut tuo joo vaikuttais helpoimmalta tavalta ku suht hyvällä todennäkösyydellä lähtee pultit auki.. : D
Eile tutkailin huviksee ETKAa ja löysin sielt BDH koneelle throttle valve, kaasuläppä?? numerolla: 059 128 063 A
ja kuva viel selvennykseks:

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Nuo diisselien "kaasuläpät" taitaa enempi olla ns sammutusläppiä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
ookei... Ja ei luulis olevan kakkanenkaa ku kuitekii noi kaukana tuosta EGR:n reiästä..?? Tosin alaspäinhä kaikki valuu.. : D
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Joo egr sotkee vaan koneeseenpäin ilmavirran mukana.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Nodiin.. EGR tulpattu ja koeajolla käyty... Tuloksena alavääntöä reilusti lisää ja turbon "potku" hävis ~1900rpm kohilta eli nyt veto on tasaista. Nykimistä ei ainekaa nyt esiintyny mut katellaa ku kilometrejä tulee lisää et jos nykii ni sit raapustelen lisää tänne..
Laipan laitoin heti EGR venttiilin jälkeen siihen sen venttiilin ja imusarjan välisen putken väliin johon se oli helpoin laittaa. (kamera ei sattunu työmaalle mukaa) Nyt onkii sit enää yks kysymys.. tarviiko niitä EGR:n ohjaukselta ottaa letkuja/sähköjohtoja irti??
Kiitoksia vielä kaikista vastauksista ja täydentävästä kuvasta, niistä oli iso apu!! : )
Laipan laitoin heti EGR venttiilin jälkeen siihen sen venttiilin ja imusarjan välisen putken väliin johon se oli helpoin laittaa. (kamera ei sattunu työmaalle mukaa) Nyt onkii sit enää yks kysymys.. tarviiko niitä EGR:n ohjaukselta ottaa letkuja/sähköjohtoja irti??
Kiitoksia vielä kaikista vastauksista ja täydentävästä kuvasta, niistä oli iso apu!! : )
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Nonniiii.... nytpä se heitti Emission workshop tekstin näytölle ja VCDS:ällä katoin vikakoodit ja näytti justii EGRälle... mitäs tuolle nyt pitää tehä ettei pimpottele tuota?? Muute käyttäyty normaalisti ja oon kyl tyytyväine tuoho tulppauksee... : D
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Softaamalla ton saa pois. Eihä tuo ajoa estä. Vanhoissa ei herjaa tuota vaikka tulppaiskin. 

Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Ei herjannu passattikaan vaikka ei ollu vielä ohjelmallisesti poistettu.
Tuntuu olevan henkimaailman juttuja että mitkä autot herjaa ja mitkä ei. 


Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
No voehan keletappi sentää....
Eile poistin vikakoodin sielt ja käytii veljen kans koeajolla piuhakiinni ni ei mitää ongelmia.. mut tänää lähin töihi ni muutama sata metriä ehin ajaa ni taas *PIIIP* EMISSIONS WORKSHOP. Tosiaankii henkimaailman laitteita, ihan niinku paalaimen solmia.. 
Pystyykö VCDS:ällä sen koodaamaa vaiko pitääkö viiä iha ohjelmoitavaks sitte?? Jos pystyy ni ohjeet for dummies ois jees...
Mielessä on jonkii aikaa pyöriny jo tuon "lastutus" ni siinnähä sen sais samalla pois??
Mietin et pystyykö tuota huijjaamaa jotekii laittamalla se haistelemaa jotakii muuta (johot oikosee siitä liittimestä tms?) tai ottamalla sen EGR:n ohjauksen kokonaa pois liittämällä alipaineletkut vaa sillee et se jää pois??
http://www.audi-sport.net/vb/a4-s4-foru ... vanes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa FFP:n kautta löytämä linkki missä puhistetaa MrMusclella VNT turbo. Sitä ku skrollaa alaspäi ni löytyy alipaine kaavio ni onks tuo lähellekkää samallaine ku tuos kutosessa?? Eli miten vaikuttaa noitten N239:n ja N18 poisto?? Tälläisiä pieniä kysymyksiä tällä kertaa...


Pystyykö VCDS:ällä sen koodaamaa vaiko pitääkö viiä iha ohjelmoitavaks sitte?? Jos pystyy ni ohjeet for dummies ois jees...

Mietin et pystyykö tuota huijjaamaa jotekii laittamalla se haistelemaa jotakii muuta (johot oikosee siitä liittimestä tms?) tai ottamalla sen EGR:n ohjauksen kokonaa pois liittämällä alipaineletkut vaa sillee et se jää pois??
http://www.audi-sport.net/vb/a4-s4-foru ... vanes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa FFP:n kautta löytämä linkki missä puhistetaa MrMusclella VNT turbo. Sitä ku skrollaa alaspäi ni löytyy alipaine kaavio ni onks tuo lähellekkää samallaine ku tuos kutosessa?? Eli miten vaikuttaa noitten N239:n ja N18 poisto?? Tälläisiä pieniä kysymyksiä tällä kertaa...

Last edited by ibel on 21.8.2012 20:21, edited 1 time in total.
BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Kyllä se pitää oikein softasta ohjelmoida pois sieltä. Pelkkä vagcomi ei siihen piisaa.
Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Selma.. eli ei muuta ku samalla sit lisää voimaa... 

Re: BDH nykii tasakaasulla 1500-2000rpm välillä.
Nonniiiinnnn... asiaa on viety eteenpäin ja nyt on voimaa.comin softa jossa EGR on poistettu käytöstä ja ei oo toistaseks aiheuttanu piippailuja siitä.. sovittiin et jos rupee herjaamaa ni sit vaihetaan siihe sellane softa mis EGR on laitettu toleranssii.. eipä siin tuli sit todettua ahtovuoto ens. coolerin alalaidasta joten ei saatu kaikkia hevosia mukaa mut tästä on nyt hyvä jatkaa!! : )