Golf Variant 1.8 -96 tyhjäkäynti humpaa....

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Tapani67
Viestit: 13
Liittynyt: 9.5.2005 13:34
Paikkakunta: Rovaniemi

Golf Variant 1.8 -96 tyhjäkäynti humpaa....

Viesti Kirjoittaja Tapani67 »

Antakaas vinkkejä tyhjäkäynnin säätämisestä/korjauksesta/y.m.
Minulla oli kolmiovinen Golf 1.8i -92 aikaisemmin, siinä esiintyi myös tätä vikaa.
Onko yleistä ja silleen..

nimim. "Saa kohta humpaaminen loppua tai...."
VW Golf Variant 1.6 -01
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Re: Golf Variant 1.8 -96 tyhjäkäynti humpaa....

Viesti Kirjoittaja J.N »

Tapani67 kirjoitti:Onko yleistä ja silleen..
Todellakin. Katsoppas FFp:ltä searchilla. Hakusanoiksi vaikka "tyhjäkäynti" ja rajaa haku -tekniika osioon, niin löytyy selailtavaa. Ja mikäli ei tuota tulosta, niin sitten valinnaisilla hakusanoilla. Aihe on kuitenkin yleinen ja siitä löytyy kyllä juttua.

Yleisimpiä vian aiheuttajia taitaa olla ruiskun jalan ja imusarjan välisen kumilaipan hapertuminen, murtuneet alipaineletkut, jne.
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Tapani67 kirjoitti:Joo, vika oli kuin olikin ruiskun ja imusarjan välissä, mutta oli yksi alipaine letkukin sökö. Jos ei tällä korjaannu niin vika on sitten syttö- puolella. Tuleva sunnuntai sen näyttää kun pääsen korjaamaan sitä, panen tänne kyllä kertomusta, mikä oli lopullinen syy...
Tapani67 kirjoitti:Vaihdettiin ruiskun ja imusarjan välinen kumilätty ja tsekattiin alipaine letkut, mutta ei, kone käy kuin yksi pytyistä olisi pimeänä aika ajoin.
Tasaisella kaasulla nykii maantiellä, olisiko nyt sytytys puolen vikoja...?
Ajattelin vaihtaa pyörijän, virranjakankannen ja tulpan johdot jos se auttaisi....
Siirsin nämä vastaukset tänne alkuperäiseen keskusteluun, niin pysyy aihe paremmin luettavissa.
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Koitappa kuinka paljon virranjakajan akselissa on pysty- ja sivuttaisvälystä. Ittellä kakkos golffi teki samaa ja syyllinen oli juuri tuo virranjakajan akselin pystyväleys.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Tapani67
Viestit: 13
Liittynyt: 9.5.2005 13:34
Paikkakunta: Rovaniemi

VIKA LÖYTYI.....!?!

Viesti Kirjoittaja Tapani67 »

Voi Äiti, että voi joskus asiat olla pienestä kiinni, tosiaan vaihdettiin se kumiläpyskä ja tsekattiin virranjakaja; ei ole välyksiä, sytytys kohdallaan,
tulpat vaihdettu, töpseleiden kontaktipinnat puhdistettu, kaverina vielä merkkikorjaamon asentaja( kylläkin Citroen, mut ku on lankomies...) ja pähkäilty yhdessä ja erikseen missä se vika olisi, niin ei vain löydy...
Jäi sitten vaivaamaan ja ilta hämärissä tein "patentit" ja aukaisin Golfin konepeiton uudelleen ja mietin... käy kuin ei olisi kaikki pytyt mukana...
1 pyttyyn paikallistin vian ja hain pihalla seisovasta vanhasta Taunuksesta
yhden tulpanjohdon ja testasin... SEHÄN KÄY....!! Saakuti, vain yksi tulpanjohto sökönä ja auto käy kuin traktori, muttä nyt toimii. Pitää vain saada hommattua yksi alkuperäis mallia oleva osa, on vähän kalliita nuo johtosarjat ostaa yhden takia...
joten mitä opimme?: Tarkkailkaa johtojanne...!!
VW Golf Variant 1.6 -01
Vastaa Viestiin