Kannentiivistevika?
Kannentiivistevika?
'99 Passat TDI, onko kannentiivisteviat yleisiä, onko kannen halkeaminen yleistä?
Itselläni 98 TDi 110 hp Passatti ajettu 370 tkm ja parhaillaan kansiremontissa, on muuten karstanen kansi ja turbo, samoin oli muuttuvasiipisen turbon siivet jumissa ja vikana olikin häiriö ahtopaineessa (vikakoodina) ja siten varaohjelmalle tipahtaminen, eli tehot katosi. Sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen kaikki taas ok !
Kansivika oireili pienennä paineen nousuna jäähdytysjärjestelmässä ja kannen irroituksen jälkeen huomasikin, että 2;sta sylinteristä oli vuotanut pakokaasut vesitilaan
Kansivika oireili pienennä paineen nousuna jäähdytysjärjestelmässä ja kannen irroituksen jälkeen huomasikin, että 2;sta sylinteristä oli vuotanut pakokaasut vesitilaan
-:make:-
Kuinkas yleisiä kaikenkaikkiaan nämä kansi- ja tiivisteviat on? Tarkoitan, että onko joka autoon odotettavissa, yks kymmenestä vai joka sadannessa pelissä? FFP-jutustelussa, niinkuin kaikissa nettikeskusteluissa yleensä, asia korostuu hyvinkin pahaksi, mikä on 'totuus'? Itselläni on hyvin huonoja kokemuksia vanhemmista VW-dieseleistä pakettiautokäytössä, jatkaako TDI samoja 'kunniakkaita' perinteitä?
Luotto merkin dieseltekniikkaan tahtoo loppua, kun työkaverin Pasaatikin on juuri 4000 euron kansiremontissa ...
Onko edelleen niin, että jokainen VW-moottori pyrkii ennemmin tai myöhemmin kohti moottorin luonnollista olotilaa, siis ilmajäähdytteiseksi ...?!
Luotto merkin dieseltekniikkaan tahtoo loppua, kun työkaverin Pasaatikin on juuri 4000 euron kansiremontissa ...
Onko edelleen niin, että jokainen VW-moottori pyrkii ennemmin tai myöhemmin kohti moottorin luonnollista olotilaa, siis ilmajäähdytteiseksi ...?!