Kannentiivistevika?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Kannentiivistevika?

Viesti Kirjoittaja 1500A »

'99 Passat TDI, onko kannentiivisteviat yleisiä, onko kannen halkeaminen yleistä?
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Ja tuosta lukemaan.
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

No siellähän sitä oli tietoa ja kokemuksia, parhaat kiitokset!
MAL
Viestit: 5
Liittynyt: 2.9.2004 21:47
Paikkakunta: PUUPPOLA

Viesti Kirjoittaja MAL »

Itselläni 98 TDi 110 hp Passatti ajettu 370 tkm ja parhaillaan kansiremontissa, on muuten karstanen kansi ja turbo, samoin oli muuttuvasiipisen turbon siivet jumissa ja vikana olikin häiriö ahtopaineessa (vikakoodina) ja siten varaohjelmalle tipahtaminen, eli tehot katosi. Sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen kaikki taas ok !


Kansivika oireili pienennä paineen nousuna jäähdytysjärjestelmässä ja kannen irroituksen jälkeen huomasikin, että 2;sta sylinteristä oli vuotanut pakokaasut vesitilaan
-:make:-
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Siis nimenomaan kansivika ettei kannentiivistevika?
MAL
Viestit: 5
Liittynyt: 2.9.2004 21:47
Paikkakunta: PUUPPOLA

Viesti Kirjoittaja MAL »

Jep.. korjaus: kannen tiiviste
-:make:-
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Kuinkas yleisiä kaikenkaikkiaan nämä kansi- ja tiivisteviat on? Tarkoitan, että onko joka autoon odotettavissa, yks kymmenestä vai joka sadannessa pelissä? FFP-jutustelussa, niinkuin kaikissa nettikeskusteluissa yleensä, asia korostuu hyvinkin pahaksi, mikä on 'totuus'? Itselläni on hyvin huonoja kokemuksia vanhemmista VW-dieseleistä pakettiautokäytössä, jatkaako TDI samoja 'kunniakkaita' perinteitä?

Luotto merkin dieseltekniikkaan tahtoo loppua, kun työkaverin Pasaatikin on juuri 4000 euron kansiremontissa ...

Onko edelleen niin, että jokainen VW-moottori pyrkii ennemmin tai myöhemmin kohti moottorin luonnollista olotilaa, siis ilmajäähdytteiseksi ...?!
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

1500A kirjoitti:Onko edelleen niin, että jokainen VW-moottori pyrkii ennemmin tai myöhemmin kohti moottorin luonnollista olotilaa, siis ilmajäähdytteiseksi ...?!
:mrgreen:
Vastaa Viestiin