Turbiinin huoltoa??

Kaikki tekniikkaan liittyvä
A K E
Viestit: 2
Liittynyt: 26.7.2005 23:29
Paikkakunta: Turku

Turbiinin huoltoa??

Viesti Kirjoittaja A K E »

:evil: Mulla on Golfissa 4vaiht. automaatti, ja olen kauttarannalta kuullut siinä olevan turbiinissa ongelmia tietyn kilometrimäärän jälkeen. Ihmettelin itsekkin sitä kun eräs tuttuni sanoi samaa asiaa,kunnes aloin itsekkin huomata samoja vikoja omassani. :shock: Ei naurattanut enään.
Ensiksi ajattelin sen olevan moottorin tukikumista yms. mutta että laatikko vika!!! Esimerkki vikoja : Auton mieletön nykiminen noin 80km/h kohdalla kun hölläsi kaasun. Liikennevaloissa seisottaessa täytyy nykyään laittaa N päälle, koska muuten ei CD-soitin esim. pysy tärinässä mukana... saati sitten korvat, koirat ja ym. kanssamatkustajat. Siitä huomasinkin ensimmäisen kerran vian, kun laitoin pakin päälle. Pakki tuntuu olevan kaikista pahin.

Onko kellään mitään kokemusta tällaisesta viasta/ominaisuudesta?
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...
Golf IV -00 aut. TDI
makevee
Viestit: 397
Liittynyt: 19.7.2006 19:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja makevee »

Vaikuttas ehkä siltä että laatikko työntää vaihdetta päälle kun olet pysähdyksissä tai kun hölläät kaasun.
Ryömiikö normaalia kovempaa D:llä kun et paina kaasua? eli jalka jarrulle --> D silmään --> jalka pois jarrulta ja huom. älä paina kaasua.
Potkaiseeko kuinka kovasti kun vaihdat paikalla ollessasi 1/2vaihteelle?
Jos noita vikoja ilmenee niin vika on laatikossa.
Voi olla jossain voimansiirrossa laakerivikaa, jos auto värisee/tärisee??
Suosittelen kuitenkin ensimmäisenä tarkistamaan kaikki tukikumit ja tuennat.
En vaan tiedä automaatin sielunelämästä hirveästi. Olen vasta yhden e39 bemun(ex-auto) automaatin korjauttanut.
Huom. en ole asiantuntija siksi kaikki nuo ---> ????

Katos myös tuolta automaatti

off topic.. Jippii osasin tehdä siistimmän linkin :lol:
Vw T5
Vastaa Viestiin