Sivu 1/3

VW Passat Variant 3C vikalista

Lähetetty: 9.10.2005 17:11
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Tänne uuden Passat Variantin viat.

Lähetetty: 27.1.2006 17:32
Kirjoittaja jmr
Eli tuo nykyinen (2006-), joka myös 3C-nimellä tunnetaan.
http://www.autowiki.fi/index.php/Passat

Lähetetty: 7.12.2006 16:49
Kirjoittaja Pasi Häkli
Pistetään nyt tännekin jotain kun ei kukaan muu oo vielä pistänyt.

Etujarrulevyt kuluu todella pahoin urille sisäpuolelta.
Ovien lukon ja ulkokahvojen väliseen vaijeriin pääsee vesi ja se jäätyy pakkasella, eikä ovi aukea.
Ja olihan tossa yks uus variantti josta oli takaluukku ruosteessa.

Lähetetty: 15.8.2008 10:43
Kirjoittaja Karpo
Tähän mennessä omassa yksilössä, nyt n. 124 tkm mittarissa, takuu loppunut:

(AMK=artisti maksaa takuuajan päätyttyä, TAKU=takuuseen, VALO=valohoito takuun aikana, vikaa ei korjattu)

:arrow: Polttoaineen siirtopumppu 3C0 090 050 - vaihdettu 3C0 090 050F - vika kesti n. vuoden ennen kuin laukesi lopullisesti se pumppu (oireet: vaihtelevaa nykinää, ravistusta, meteliä - ei saanut aina löpöä riittävästi). Huollossa tuota vikaa etsittiiin aika monta kertaa turhaan sekä TAKU, että VALO ja myös AMK. Kaksi kertaa totesin, että vaihtakaa siirtopumppu - "ei sitä ole Suomessa", "se on ehjä" jne... no loppujen lopuksi kun se hajosi lopullisesti osa löytyi samana päivänä. Tyypillinen vakiovastaus on myös ettei tällaista vikaa ole koskaan aiemmin tullut vastaan, ensimmäinen kerta kun joku tuollaisesta kertoo jne...Vaikkakin ovat hyvinkin tietoisia siirtopumppuongelmista, viimeksi Suomessa oli takaisinkutsukampanja v. 2004, joka koski n. 1800 volkkarin siirtopumppua....

Ranskalaista alihankintaa tuo osa. Halpa p*ska, saksassa on revisio G menossa. Kertoo paljon siitä mihin suuntaan volkkari on menossa laadun suhteen, 46 k€ uutena maksanut auto oireilee ihan perkeleesti vuoden ajan jonkin v*un 230 euron hintaisen ranskalaisen alihankkijan rupupumpun vuoksi. Itse pitää tehdä se diagnoosikin ja kertoa mikä osa nyt siihen vaihdetaan AMK. - Valitettiin oireesta jo takuuaikana, "korjattiin" valolla ja softan päivityksellä - softa ei liity mitenkään pumpun toimintaan, kun ohjausboksi ei voi olla mitenkään tietoinen sen kunnosta, diagnostiikka-anturia tai softa-ohjausta pumpulle asti ei mene, pelkkä virta - VW:n sisäisen korjausohjeen mukaan pumppu vaihdetaan uuteen jos se oireilee tai ottaa yli 7.5 ampeeria virtaa. Takuuajan päätyttyä ei haluttu enää osallistua kustannuksiin.

:arrow: Tandempumppu - öljyä naftan seassa AMK - samat selitykset näihin loppuihinkin oikeastaan kuin tuohon edelliseen, mutta tulisi liian pitkä postaus

:arrow: Kaksoismassavauhtipyörä hajosi - vaihdettu vahvempaan, ensin VALO, sitten AMK

:arrow: Kytkin - vaihdettu vahvempaan asetelmineen AMK

:arrow: EGR tukkoon alle 120 tkm, uusittu - AMK

:arrow: Turbon siivet jumittaa alle 120 tkm - AMK pakopuolen puhdistus

:arrow: Äänimerkki - ensimmäinen painallus ja naps - paskaksi meni, eikä ollut sulake. Ilmeisesti kyseessä on kertakäyttöäänimerkki :) TAKU

:arrow: Jarrulevyt urittuu edestä todella herkästi - vaihdettu ennenaikaisesti AMK

:arrow: Oven tiivisteet irtoavat liimauksistaan talvella puhdistuksesta ja silikonikäsittelystä huolimatta - TAKU

:arrow: Climatronic vaihdettu kaksi kertaa, turhaan, vika muualla TAKU

:arrow: Kojelauta rämisee ja kolisee, VALO + TAKU, edelleen rämisee. Itse sai korjattua laittamalla vaimennusmassaa niihin kohtiin, jossa "Highline" -varustelutason kojelaudan osat hierovat toisiaan vasten. On se kiva kun 1000 € rellu on hiljaisempi kuin 46 000 € passat.

:arrow: Takapenkkien lukitusmekanismeista kuuluu kivoja resonanssipärähdyksiä, en ole jaksanut niistä valittaa, ehkä saa korjattua jollain vaimennusmassalla tms.

:arrow: Laittomilla vanteilla merkkiliikkeestä ulos (rekisteriotteen vastaiset vanteet + ko. vannevalmistaja nimenomaan erikseen kieltää ko. vannetyypin käytön Passatissa, autoliikkeen myymät vanteet) TAKU

:arrow: Vakioakku on ihan paska ja saattaa mennä rikki jo alle 100 tkm / 2 v, mitä merkkihuolto ei aina usko, kandee vaihtaa esim. Vartan AGM -akkuun. TAKU kahden "turhan" hinauksen jälkeen.

:arrow: Takaluukun nostajien kaasujouset ovat huonot pohjolan olosuhteisiin, paineet eivät riitä, ei ole korjattavissa. TAKU

:arrow: Ajovalonpesurit jumittavat satunnaisesti aukiasentoon kesälläkin (ei tunnettua korjausmetodia).

:arrow: Kuskinpuoleinen ovenkahva tipahtaa ajon aikana :P TAKU

:arrow: Suunnitteluvirhe- vesivuotomahdollisuus ohjainboksiin - TAKU

:arrow: Hehkutulpat sykähtävät nuorena <120 tkm (16 v-koneesta niitä on todella kiva kaivaa sieltä öljyn seasta venttiilikopan alta) AMK - joo kyllä nää pitäis kestää ainakin sen 300 tkm, ei oo ennen tullut vastaan.

:arrow: Tuulilasin pyyhkijät, etenkin hanttimiehen puoleinen saattaa nitskahtaa väärään asentoon, jos on isommin räntäsadetta tms. AMK - helppo tosin korjata itsekin.

:arrow: Tuulilasit ovat kulutustavaraa, 1 lasi / 30 tkm, ei varsinaisesti VW:n ongelma.

:arrow: Merkkihuolto "unohti" tehdä ohjelmaan kuuluvan jarrunesteen vaihdon, teetetty itse jälkeenpäin AMK
Tämän jälkeen aloin teetättämään huollot muualla kuin VW:n jälleenmyyjän merkkihuollossa. Merkkiliike ruksittaa sellaisia huoltokohteita, joihin ei ole koskettukaan, pyytelevät tosin anteeksi, kun sen osoittaa ja korjaavat asian "tuota pikaa".

:arrow: Merkkikorjaamolla tehty korjausmaalaus hilseilee, odotetaan jo 1 1/2 vuotta "pomon" päätöstä korjauksen suhteen, otettu yhteyttä liikkeeseen 4 kertaa ja käyty paikan päällä 2 kertaa. Ei jaksa enää kiinnostaa, mikä kaiketi on tuon taktiikan tarkoituskin.

Tämä 46 000 euroa maksanut auto on jättänyt tien päälle kolme kertaa ja se on jouduttu hinaamaan korjaamolle kesken työpäivän tai lomareissun kolmesti viimeisen kahden vuoden aikana ollen 2+2+5 päivää korjaamolla. Liikkumaturva on pelkkä vitsi. Huvittava sattuma oli kerran kun lähdin huollosta vikakorjauksen jälkeen, auto liikkui merkkiliikkeen pihassa n. 20 metriä, sammui itsekseen ja MFD:een tuli kilinän kera ilmoitus: Brakes - Contact Service

Oli onneksi huolto lähellä :)

Sanoisin, että tässä olis Karpolla asiaa :)

Odotin saavani tuolla hinnalla hyvän ja luotettavan auton. Historiassa on Volvo PV, VW Polo, Fiat Tipo, R19, varhaisempi VW Passat 1.9 TDI (BG) ja nyt tämä Passat 3C, joka näistä on ollut kaikkein epäluotettavin kaikissa olosuhteissa. Tämä uusi on siitä varma ratkaisu (Laakkonen tm), että se on aina varmasti rikki ja varmasti huoltoon tulee pettymään.

Vikaherkäksi moititun rellun kanssa oli kuitenkin sillä tavalla vaivatonta, että takuuaikana kun huomasit jonkun osan olevan rikki, niin osoitit korjaajalle sen ja sehän vaihdettiin ehjään, ei tarvinnut käydä painia tiskillä, vaan voi käydä ihan henk. koht. korjaajalle näyttämässä auto ylös nostettuna, että tuo osa saattaa olla paskana. Tuli vaihdatettua rikkinäinen katalysaattori etc erinäisiä kalliita osia. Takuuajan päätyttyä osa vioista korjattiin ilmaiseksi.

VW:llä jälleenmyynti+huoltotoiminnat kusee pahasti.

Todella törkeän huonoa laatua ja palvelua - takuukin on mitoitettu siten, että suuri osa laukeavista osista laukeaa näppärästi sen takuuajan jälkeen. Jälleenmyyjä ei tule vastaan senttiäkään ja asiakaspalvelu on mulkku. Voin suositella, että kiertäkää ainakin Laakkonen kaukaa.

Seuraava auto on mersu. Sen verran monta tonnia on mennyt näiden lastentautien korjaamiseen ja korjaamoarvaajien (suoraan ammattikoulusta tulleiden "harjoittelijoiden" palkkoihin) että sillä erotuksella olis ostanut sen mersun. Vehossa tai keskusautohallissa ei ole kustu asiakasta linssiin. Mm. Avainvaunu ei ota amiskasta suoraan tulleita harjoittelemaan asiakkaan autolla asiakkaan kustannuksella, siellä on ammattiasentaja vieressä. Osan töistä saa ilmaiseksi, jos harjoittelija tekee ja kokenut asentaja valvoo vierestä.

Toisaalla onnistuivat ähräämään tankin liitännän rikki tankkia irroitettaessa ja korjasivat sen liimalla + kuparijatkeella, joka oli toki laitettu vielä linjan sisälle, ettei vain polttoainelinjaa ahdista... :) Vastus linjassa oli tietysti aivan eri luokkaa, mutta sekin selitettiin tiskillä paremmaksi, kun toin ko. pumpun näytille.

Lähetetty: 5.5.2009 20:50
Kirjoittaja Jajuka78
Jeps. Mun pasuunassa tähän menneessä ilmenneet viat (ajettu 90 tkm, ostin käytettynä enkä tiedä mitä edellinen heppu oli korjauttanut).

Ovenlukot takkuaa talvisin. Eli ovet säppiin avaimella, ja kun käy koittamassa menikö ne lukkoon, niin ovet ei aukee enää muuten kuin sisäpuolelta. Syy: Ulkokahvan vaijeri umpiruosteessa ja sen liikkuminen takeltaa sen verran et lukon heikko jousivoima ei riitä vetämään vaijeria takas sisään. Toimii kun ei käy koittamas ovien lukkiutumista. Rasvalla korjaantuis kun viittis purkia koko ovihökötyksen.

Webasto ei toiminut: Vaati kuittauksen...

Nyt päällä oleva inhottava vika eli kylmäkone ei toimi. Siitä lisää toisessa keskusteluaiheessa.

Lähetetty: 6.5.2009 9:23
Kirjoittaja Pia
Repsikan takaovi ei auennu kylmillä ilmoilla, myös kuskin ovi teki välillä samaa :arrow: syy löytyi täältä edellisistä kirjotuksista, kiitos vaan.

Lähetetty: 9.11.2009 12:21
Kirjoittaja bajeri
Ohajustehostin lakkasi toimimasta n. 8 tkm. kohdalla, merkkivalo syttyi ja ohjaus kangistui.
Korjaantui pajalla reilussa vartissa eikä oireillut sen jälkeen.

Nyt ajettu rapee 40 tkm. eikä muita vikoja ilmennyt.

Lähetetty: 26.1.2010 21:46
Kirjoittaja tomsan
Jep, tuntuuhan tuohon omaankin pasoseen vikoja siunaantumaan(2006 2.0tdi 4motion variant), tässä lyhyt lista.
- naftan siirtopumppu hajosi, ajettu 100 tkm, jätti tielle.
-öljyä jäähdytinnesteen seassa, jäi Laakkosen pihaan kun menin sinne ihmettelemään nestemenekkiä,105 tkm.
- webasto hajosi, ei lähde käyntiin, vaihdettiin joku polttokammio ja muuta sälää, 108 tkm.
-airbag merkkivalo syttyi, ei saatu sammumaan kuin kolannella kerralla huollossa jolloin vaihdettiin ohjainboksi, 120 tkm
- rauhallista ajelua sekalaisten pikkuvikojen säestyksellä 30 tkm (räminää, kolinaa,ovenkahvat ei toimi, takaluukku ei mene kiinni,jne)
-lämppäriongelmasta kirjoitinkin jo kyssärin tekniikkapalstalle, ei tuu lämpöö apparille vaan pelkkää kylmää ulkoilmaa, 150 tkm.

Lähetetty: 3.2.2010 22:16
Kirjoittaja VW-Bastard
2.0TDI + DSG, 168tkm -> 5kk

- Webaston vesipumppu
- 2 kpl pumppusuutinyksiköitä, 10 tkm välein.
- kaksoismassavauhtipyörä
- Climatronicin ohjainmoottorit räknätti
- alkavaa ruostetta mm. takakontissa ja kattokaiteiden kiinnityksissä
- öljyn syönti (n. 1l/30tkm)

Lähetetty: 27.2.2010 10:23
Kirjoittaja Jysky
1.9TDI (BXE) Variant Comfortline -07

Ostaessa ajettu 249tkm, nyt 255tkm

- Heti ostamisen jälkeen auto takasin Laakkoselle kaksoismassavauhtipyörän vaihtoon+kytkin ja muut rensselit ~400€.


Huoltokirjassa ei ainakaan mitään ylimääräsiä merkintöjä ole. Taksina Forssan seudulla ollut.

Passat Variant -06 DSG TDI -vikaa

Lähetetty: 30.4.2010 9:09
Kirjoittaja saulhart
Auto hankittu viime joulukuussa (Saksan tuontia). Lähes heti airbag-valo alkoi palaa. Pajalla selvittivät, että johtuu apukuskin airbagista. Liittimet ym. kunnossa. Vika ei ole palannut toisen pajareissun jälkeen.

Nyt autolla ajettu rapiat 66tuhatta. Alkoi kuulua kolinaa silloin tällöin lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä. Epäilin vauhtimassapyörää, ja sen sitten pajallakin totesivat äänen syyksi. Nyt menee se ja kytkinpaketti vaihtoon. Kuluttajasuojan 6 kk auttaa asiassa, että myyjäliike (Automaa) lupasi maksaa kulut (arvio 1500e). Taidan mennä Automaahan, ja ostaa sieltä viidennenkin auton :)

Lähetetty: 16.12.2010 10:39
Kirjoittaja Killer
Steering column lock defective = rattiakselin comfort modulin vaihto ja onneksi myyjäliike maksaa.
Estää auton käynnistymisen koska ajonesto ei lähde pois päältä.
Välillä herjaa myös AFS inoperative eli kääntyvät xenonit eivät käänny enää. Varmaan joku kosketushäiriö ku tulee välillä heti ja esim eilen kerkesin ajaa reilu 240km ennenku tapahtui.
Pitää vaihtaa uudet polttimot ja laittaa kaikki umpion sisäiset liittimet kunnolla paikoilleen jos vaikka sillä loppuisi.

Lähetetty: 16.12.2010 11:07
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ Kannattaa katsoa ne lyhdyn sisäiset johtimet tosi tarkkaan. Niitä on mennyt poikki liittimen juuresta.

Lähetetty: 14.1.2011 8:53
Kirjoittaja Killer
Rattiakselin ohjausmoduuli vaihdettu eikä enää sen jälkeen ole ollut käynnistymisvaikeuksia.
Xenonit vaihdettu ja umpion johdotukset tutkittu, kaikki johdot ja liittimet oli kunnolla kiinni. Eilisellä pienellä testilenkillä kyllä valot pelasi moitteetta vaikka ns mitään ei tehty.

Lähetetty: 6.4.2011 18:10
Kirjoittaja hulluj
Volkswagen Passat Variant Trendline 1,9 TDI PowerDiesel 77 kW, vm. 2006.

Auto tuli perheeseen kesällä 2009. Mittarissa tuolloin 102 tkm, nyt 146 tkm.

:arrow: Toisena päivänä käsijarrun muovinappi hajosi. Sulakkeen irroitus ei auttanut -> hinurilla Laakkoselle. Korjaus vaihtoautotakuun piikkiin.

:arrow: Ensimmäisenä talvena auto oli yön aikana hyytynyt parkkiruutuun. Käyntiin apuvirralla ja pitkä ajolenkki. Seuraavana aamuna akku jälleen tyhjä -> Hinurilla Laakkoselle. Jokin kuskin oven sisällä ollut ohjainboksi oli oikosulussa. Korjaus vaihtoautotakuun piikkiin.

:arrow: Samalla kerralla huomasivat polttoaineen siirtopumpun sähkökäyrän olevan huono vai vaihtoivat sen tehtaan piikkiin.

:arrow: Samaisena talvena kuskin ovenkahva kävi veltoksi. Laakkosella totesivat vaijerin olevan poikki. Korjaus vaihtoautotakuun piikkiin.

:arrow: Toisena talvena työpaikan pihasta peruutettaessa kuului naps ja kaasupoljin jäi lattiaan. Hinurilla Laakkosella. Kaasupolkimen vaihto omaan piikkiin n. 150e.

:arrow: Edellisestä pari viikkoa ja ahtopaineet hävisivät kovalla pakkasella ajossa. Sulatin auton mutta turbo ei pelannut vieläkään. Lisäksi jarrupoljin oli käynyt kivikovaksi. Hyvä etten ajanut bussin perään. Hinurilla Laakkoselle. Alipaineputki rikki. Korjaus omaan piikkiin n. 200e.

:arrow: Edellisestä jälleen pari viikkoa ja moottoritiellä cruisella ajettaessa turbo hävisi jälleen. Auton uudelleenkäynnistys ja ongelma hävisi. Tämä on toistunut cruisella ajettaessa mutta ei muuten. Pitäisi kai poiketa taas Laakkosella joku päivä..

Auto on ollut taloudessa nyt vajaat kaksi vuotta, sillä on ajettu 44 000 km ja hinausta on tarvittu neljä kertaa. Katsastustarkastuksen mukaan alatukivarren puslat sietäisi vaihtaa, samoin etujarrulevyt.

Pienellä alkuun...

Lähetetty: 7.5.2011 23:14
Kirjoittaja Darren
Se olisi nyt sitten tänään lauantaina (7.5.2011) käyty hakemassa BMW:n (E39) tilalle 2007 vuoden (3C) farmari Passat. Aikasempina autoina on ollut Accordia, Maxima S70 ja pari tuota E39, joista toinen diesel -ja toinen pensakoneella.

Auto (Passat 2.0 Td 103Kw) on ensivaikutelmaltaan laadukas ja viimeistelty, mutta muutama asia meinas JO tänään pistää otsan rypylle :shock:

Rengasmelu nousee melkin jopa häiritseväksi vauhdin ollessa vasta 60 km/h, ja tietysti nousee sitä mukaan kun vauhti nousee. Bemarin hiljaisuuteen tottuneena mieleen juolahtaa kysymys: Saako passatin ovia jotenki helpohkosti eristettyä? Onko kokemuksia vastaavanlaisista operaatioista. Onnistumisia/epäonnistumisia, kaikki kokemukset on tervetulleita.

Toinen asia koskee auton "sisäistä" puhelinta. Siis sitä mikä tulee siit kojelaudasta "palikkana" "liukuen" esiin. on tietysti rattiinkin integroitu. Mutta miten ihmeessä siihen saa yhdistettyä oman (N900) ja mahdollisesti vaimon (E7) puhelimen? :?
Hetken aikaa tappelin asetuksien kanssa ja huomasin auton jopa jostakin asetuksista etsivän laitepareja tai uusia puhelimia, mutten ole kyllä ihan varma vieläkään, että onko autossa siis tuo Bluetooth, jotta se puhelimia pystyisi edes löytämään. Suuria ongelmia tietysti tuottaa auton alkuperämää (Saksa), josta auto on maahantuotu. Kaikki ohjekirjaton saksan kielellä :(

Edelliseen liittyen päätin hieman "ruksailla" asetuksia tehdasasetuksille. Ja kuinka ollakkaan, niin käynnistin auton ja ajoin maksimissaan sen 50 m niin kone sammui ja ei lähteny enää käyntiin. Eihä siin auttanu ku työntää auto hieman tien sivuun ja ruveta ihmettelee, et mitähä v****a täs oikei kävi :cry: Hetken aikaa sitä yritin käynistellä uuestaan ja se heittikin näyttöön jotai käyttäjän ohjekirjasta, mut meni nii nopeesti etten ehtiny ees lukee loppuun asti. Kokeilin kaikkia nikseja mitä mieleen tuli (autosta nousua ja ovien lukitsemista jne jne) mutta mikää ei auttanu. Lopulta tuntia myöhemmin yllätys yllätys, se käynnistyiki :shock: :shock: :shock: Tulee vaa mieleen että mistä tässä oli lopulta kysymys ja onko tälläisiin yllätyksiin syytä varautua reissuillakin. Meillä kun o tapana tehdä pitkiä reissuja, milloin norjaan, milloin esim viroon autolla...

Kolmas ihmetyksen aihe on käsittämätön natina kojelaudasta muovien välistä. Siis mitä ********** ? :lol: Mä OIKEESTI pidin volkkaria aina laadukkaana tuotteena :) Onko mitään tehtävissä. Ja jos on, niin onko mahdollista saada kuvia kyseisestä operaatiosta, jos joku on vastaavanlaisen joskus tehny?

Viimeinen asia koskee auton suomennosta. Onko siis mahdollista Suomentaa autoon kaikki asetukset, radion navin ym suomen kielelle? Jos on, paljon maksaa ja onko mahdoton homma tehä ite?

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja pahoittelen laiskuuttani jos vastaukset johonki kysymyksiini olisi löytyny paremmalla foorumiin syventymisellä :oops:

Lähetetty: 7.5.2011 23:47
Kirjoittaja AjH
MLA:n ansiokkaita projekteja, on siellä 3C Passatistakin parit kuvat, ja monta samankaltaista VAG tuotetta. Autohifi-alueella "hifiä virosta" ketjusta löydät parit linkit MLA:n projekteihin joissa on selvitystäkin tehdyistä jutuista.

http://www.mhsoftware.fi/files/

Lähetetty: 8.5.2011 10:26
Kirjoittaja Pia
Suomeks ei taida saada mitään näissä. Enkuks, seki jo vähä helpottaa. Ajotietokoneessa on kohta mistä voi valita sen ajotietokoneen kielen. Sen pystyy myös muuttaan Vag-Comilla, muutaman minuutin homma.

Ihan ensimmäiseks kannattaa luetuttaa vikakoodit, niistä selviää paljon että mikä sielä mättää. Ajotietokoneesta jos ruksitaan että "tehdasasetukset" niin ei niiden pitäis millään muotoo liittyä moottoriin.

Noista kojelaudan natinoista niin kyllähän ne tuppaa vähä natiseen. Mut suurinta ääntä pitää se ilmastoinnin läpät. Ne sielä välillä inisee ja läpättää, ominaisuus sekin. :D

Lähetetty: 8.5.2011 16:14
Kirjoittaja jonneilari
Mulla vähä sama ongelma... puhelinjärjestelmä löytyy, mut puhelinmallit mitkä käy on mallia ekr... Laakkosella maksaa kyl niin helvetisti et se ei käy päinsä.

Re: Entäks tuo

Lähetetty: 8.5.2011 18:49
Kirjoittaja Pia
Darren kirjoitti:Bluetooth ja autopuhelin? Onko kellää mitää tietoo?
Löytyiskö tuolta jotain apua
En jaksanu koko topicia lukee läpi.

Re: Entäks tuo

Lähetetty: 8.5.2011 21:32
Kirjoittaja Darren
Pia kirjoitti:
Darren kirjoitti:Bluetooth ja autopuhelin? Onko kellää mitää tietoo?
Löytyiskö tuolta jotain apua
En jaksanu koko topicia lukee läpi.

Njoo, tuotas, kävin läpi tuon linkin ja voin sanoo et mul löytyy kyl tuo "premium" moduuli muttei telakkaa ja auto löytääkin muijan puhelimen (nokia 5230) muttei mun n900:sta ja rupesinki miettimään, et johtuisko mahollisesti siit ettei mun puhelin tue tota sim kortin etäkäyttömahdollisuutta eli rSAP:ia :?: Mut mielenkiintoinen seikka on tietysti tuo muijanki puhelin ku se sen löys ja laitoin kaikki koodit mitä se o kyselly ja liitin parit yhtee ja asetin luotetuiksi ni ny se o tehny viimeisen tunnin "initialising telephone" toimenpidettä :shock: kauanko viel istun oottamassa, vai mitähä se tossa tekee, ...vai tekeekö mitää :?

Lähetetty: 8.5.2011 21:36
Kirjoittaja Darren
nii joo seki unohtu sanoo et samal ku se auto "alustaa" tota puhelinta ni puhelin ilmoittelee ain välil et aktivoidaan sim kortin etäkäyttötila ja etäkäyttötila aktivoitu... jos jollekkin jotain sanoo mist kyse... :?

Lähetetty: 9.5.2011 10:30
Kirjoittaja Killer
Käyppäs lukemassa tuolla vagarena-sivustolla aiheesta lisää http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4376.0

Lähetetty: 9.5.2011 14:57
Kirjoittaja jonneilari
Nyt on kuulemma tullut uusi keksintö bluethootille... toimii röökisytkän kautta ja käyttää hyväkseen jotain tiettyä radiotaajuutta. Eli sen kun laittaa ni toimii kaikki puhelimet... rupeen tos pelin jälkeen paneutuu asiaan, kuulemma ollut juttua iltalehden autopalstalla.

no jopas on...

Lähetetty: 15.5.2011 10:57
Kirjoittaja Darren
Eli tuotas: eilen tultiin muijan kaa tuolta... ..no pitkältä kuitenkin ja sen puhelin oli koko ajan bluetooth yhteydessä autoon koko sen 3 tuntii. Ihmettelen vain ku puhelin ja auto löys toisensa, auto tarjos koodia näppäiltäväksi puhelimeen ja autoon piti näppäillä pin koodi. Tämän jälkeen luonnolisesti puhelimeen ilmastyi luotettu laitepari VW ja sim kortti siirtyi automaattisesti etä käyttöön. Mutta tämän jälkeen toistui sama kaava suunnilleen koko sen 3 tunnin ajan:

ensin puhelimessa näkyy: VW yrittää muodostaa yhteyden ----> yhteys muodostettu ------> sim korttii etäkäytössä.... ----> koko ajan sama paska jatkuu...

auton näytössä näkyy : Connecting -----> initualizing telephone please wait ----> connecting -----> initualizing telephone -----> sama homma jatku koko sen about 3 tuntii


Eli siis mistähä mahtaa olla kyse ?
:?


PS: ja luonnolisesti soittaa ei pysty tämän prosessin aikana...
PS: kaava toistuu myös toisella puhelimella mikä tukee kans rsap:tä

Lähetetty: 16.5.2011 10:47
Kirjoittaja Killer
Eilen tuli näytölle että Airbag fault :twisted:
Pitää lähtee mittauttaa jossai onko liitosvika kuskin penkin alla vai mikä......

Lähetetty: 16.5.2011 13:40
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ Jos ei etupenkkien alta ole vielä airbagin liitintä ohitettu, niin mars ohittamaan.

Lähetetty: 17.5.2011 10:42
Kirjoittaja Killer
Pasi Häkli kirjoitti:^ Jos ei etupenkkien alta ole vielä airbagin liitintä ohitettu, niin mars ohittamaan.
Juu ei ollu ku katoin alle. Ihan 2kpl liittimiä näkyi penkin alla joista toinen oletettavasti on lämmitykselle ja muille säädöille.
Näin muistelinkin lukeneeni että tehtä juotosliitokset sinne.
Onko varmaan tietoa kumpi liittimistä on bageille ja onko johdot säikeisiä vai lankaisia?
Tietää hommata sopivat liittimet valmiiksi jatkoihin.

Lähetetty: 17.5.2011 12:37
Kirjoittaja Pasi Häkli
Keltainen liitin on aina airbagin liitin. Johdot poikki ja tinaamalla yhteen vaan.

Lähetetty: 17.5.2011 16:51
Kirjoittaja Snakari
Ongelma itellä on seuraavanlainen:
Elikkäs lähden sitten eteen taikka taakse päin autolla, ratti suorassa tai sitten vartin verran jompaan kumpaan suuntaan käännettynä niin kuuluu sellainen... miten sitä nyt kuvailis, kurnuttava ääni, niinkus sellanen et jostain välistä puuttuisi öljyt/rasvat?
Ja se ei oo sellasta jatkuvasti toistuvaa vaan lähinnä kun etupyörät pyörähtää puoli kierrosta niin toistuu.
Ja joku kerta kun toi ääni kuuluu niin tuntuu ihan hiukan ratissa.
Kaveri oli eilen ulkopuolella kuuntelemassa kuuluuko sieltä mitään ääniä, ja ei mitään kuulunut.
Ainoastaan hytissä kun istuu niin kyseisen äänen kuulee.
Onko näissä peleissä ohjauksessa jotain "simpukoita" taikka vastaavia mistä vois öljyt/rasvat lentää pihalle?

Lähetetty: 27.5.2011 22:26
Kirjoittaja Killer
Parina päivänä ollu välillä vaikee saada pysymään käynnissä passatti ja tänään marmorilla testerissä käytettäessä selvis että rattilukko rikki. Siitä johtuu sammuminen heti käyntiin lähdön jälkeen. Osat 120€ + työ... Ens perjantaina kunnossa toivottavasti ainaki!

Lähetetty: 2.6.2011 21:46
Kirjoittaja renkipoika
Joo tuli ostettua sit 3C 1.9 tdi passatti tossa parikuukautta sitten ja pieniä harmeja on riittänyt.
Airbag hommelit on ihan normi kamaa.
Konepellin avauskahva jäi käteen (..tun muovilelut!!!)
Öljypumppu meni jumiin. (Vika löytyi öljypohjasta kun aukaisin sen, kaksi mutteria, neljä metallin palasta (mistäköhän lienevät sinne joutuneet :?: ja yksi metallin palanen pumpun sisällä. (=juminki :cry: )
Siis ihan kiva perjantai 13 pv :evil:
Nyt sitten kuuluu ihmeellinen vinkuna (liekö vinkuvaunu :?: ) kun kierrättää konetta.
Ääni tulee jostain paineensäätäjän (vaihdoin) tienoilta.
Lämppärin moottori pyörii epämääräisesti surisee ja käy epätasaisesti.
Sittenhän tämä sinkki + vesiväri homma on kanssa ihan vakiokamaa.

Lähetetty: 4.6.2011 20:06
Kirjoittaja renkipoika
No niin löytyhän se vinkunan vika! Otin imuputken irti ja sieltähän se kuuluu! Eli turbo kerkes pyöriä kuiviltaan. Vajaa vuosi sitten on laitettu uusi turbo ja tarkisteltu muutenkin moottorin toimivuutta eli sillon on ollu ex omistajan mukaan venttiilikopat ym. auki. Työn tehneen korjaamon korjaamopäällikkö väittää ettei moottoria ole "avattu". Yks kaveri on töissä asentajana merkkiliikkeelllä ja sano et esim. pumppusuuttimien tarkistus ei onnaa jos ei avaa venttiilikoppaa. Ja turborempan yhteydessä on kuitin mukaan tarkistettu esim. pumppusuuttimien toimivuus. Kyseiset osatkin jotka löytyivät öljypohjasta ovat pakosarjan kiiinnitysmuttereita ja pumppusuuttimen osia. Voi olla et Kymenlaaksossa eräällä korjaamolla huoltopäällikön puhelin soi maanantai-aamuna!

Lähetetty: 4.6.2011 23:19
Kirjoittaja AjH
Miten pakosarjan mutterit ja pumppusuuttimen osat päätyy yleensäkkään öljypohjaan, paitsi ihan tarkoituksella laittamalla?

Noh, hyvää asiassa on se että ilmeisesti hommista on hyvät kuitit tallessa niin on jotain millä vääntää. Mistä auto on ostettu, yksityinen/autoliike?

On kyllä melkosesti "tietoisen" pommin makua tämän auton kohdalla.

Nää jutut ehkä jo menis omaan ketjuunsa ennemmin kuin tähän tyyppivikojen joukkoon...

Lähetetty: 5.6.2011 14:54
Kirjoittaja renkipoika
Anteeksi vaan kun tuli mainittua kyseinen vika tässä ketjussa, jotenkin vaan lipsahti noiden merkkivikojen joukkoon.
Sen verran vaan vielä kyseisestä aiheesta, että ex kaupparatsu ja ajanut autolla rapiat 200tkm. Ja pitänyt autosta kuittien perusteella hyvää huolta.
Renkipoika vaikenee...

Lähetetty: 5.6.2011 20:47
Kirjoittaja AjH
Eipäs nyystetä Pirkka hernepussillista siellä :lol:, ihan vaan sillä joku mode vois siivoilla että nämä jutut tässä ei liity tyyppivikoihin enää ja aihetta kuitenkin on mielenkiintoista spekuloida ja seurailla miten takuukuviot luonaa tai ei.
Eli ei mitään henkilökohtaista ollut, koittaisi vaan pitää nämä vikalistat mahdollisimman asiapitoisina että näistä on sitten hyötyäkin.

Lähetetty: 21.9.2011 10:40
Kirjoittaja Leroy
Tänne voi jo jotain laittaa..

1.9tdi Passat Variant Comfortline 2006

Ostaessa 7.6.2011 ajettu 137tkm, nyt 21.9.2011 144tkm

Huoletonta, lukuunottamatta seuraavia

-Runsas öljyvuoto EGR -venttiilistä. Sotkenut moottoritilan. Venttiili vaihtoon takuuseen ja moottoritilan pesu myös. Ei kustannuksia minulle.


Muuten ihan perushuolto vain teetetty. Ilmastoinnin huolto samalla. Edellinen omistaja on tähän vaihtanut 10tkm välein non-longlife öljyt uudesta asti ja ajattelin piruuttani jatkaa samalla linjauksella.

Sitten pari ihmetyksen aihetta autosta, jos vaikka joku tietää näistä "ominaisuuksista" enemmän.

? Cilmatronic ääntelee aika häiritsevän kuuloisesti. Siis niiden läppämoottoreiden kurlutus on aikalailla jatkuvaa. Ex -plussassa ei starttauksen jälkeistä 10s. urahtelua enempää ääniä kuulunut. Kylmää tulee ok ja säädöt toimii mutta aika häiritsevää tuo äännähtely Passatissa on:roll:

? Miten paljon turbon kuuluu ääntää? Olen aika tietämätön näistä asioista, ensimmäinen turbollinen auto ja aika herkkäkorvaisena kaverina poiminut heti tuon 2000rpm jälkeen alkavan vihellyksen. Njormal vai ei? Ainakaan ajamissani muissa turbollisissa autoissa en ole merkille pannut noin selkeää ääntä. Tätä kun päivät kuuntelee niin pistää jo miettimään...

? Sitten viimeisenä...Kärsin vakavanlaatuisesta autonhoitofetissistä ja melko paljon tulee tuohon auton hinkkaukseen ja autokosmeettisten tuotteiden parisa läträämiseen käytettyä aikaa. Kaverin kanssa myllytettiin Passatti tuossa jokin aika sitten ja siinä maalipintaa likietäisyydeltä raksahalogenien armottomassa valossa tarkasteltuani voin todeta, että kyllä 3bg ajoista on menty laadun suhteen taaksepäin...esim.

-Roiskeläpät hinkanneet maalin puhki edessä. (Putsaus, paikkamaalaus, 3M -kiveniskuteipit ja läpät paikoilleen?)
-Takaluukun saranaa suojaavan muovilärpäkkeen alla maali puhki ja ruostetta. (Putsaus, BH Deox Gel, paikkamaalaus)
-muutenkin yleisesti melkoista vesiväriä tuntuu tuo maali olevan ainakin kun vrt. 3BG

Lähetetty: 21.9.2011 15:34
Kirjoittaja wallu
Terve vaan kaikille!

Itsellä -07 2.0 Tdi Highline Passat (BMR).

Ostettu joskus toukokuussa, viikko oston jälkeen auto jäi tienpäälle ja diagnoosina yllättäen kaksi pumppusuutinta.

Kustannukset meni onneksi myyjäliikkeen piikkiin, muuten olisi ollut aika tympeä alku yhteiselle taipaleelle.

Välillä pelonsekaisin tuntein odottelen koska mahtaa loput kaksi leipoa kiinni. Välillä tyhjäkäynnillä tuntuu pientä epätasaisuutta, mutta ehkä menee herkän perseen piikkiin.

Nyt on kuitenkin tultu 10tkm huoletta ja hyvää on kyyti ollut.

Minulla kanssa pitää ilmastointi käynnistyksen jälkeen tovin naputusta (5-10 s), mutta olen laskenut enemmän ominaisuudeksi näissä vehkeissä.

Ei mitään kummempaa tule mieleen. Tai no joo lämmittettävästä tuulilasista taitaa olla muutama vastuslanka pimeenä koska pieni osa lasista ei lämpeä, ei tosin vielä ole hirveästi tarvinnut käyttää.

Autossa on tuota maan mainiota finntakuuta vielä jäljellä joten jospa sinne koittaisi tuota lasia ujuttaa??

Tosin pumppusuutinten kanssa finntakuu pesi kätensä täysin, hiukan kyllä yllätyin. Mikähän olisi osa tai vika minkä tuo sitten korvaa, enpä sitten tiiä.

mukavaa syksyn odotusta variant kuskeille. t.mikko

Lähetetty: 21.9.2011 16:53
Kirjoittaja Pasi Häkli
Tervetuloa foorumille.

Toivotaan että loput 2 pumppusuutinta kestää, yleensä kyllä hajoovat "peräjälkeen". Se ilmastoinnin säätöläppien naputus on täysin ominaisuus. Ei auta edes niiden säätömoottorien uusinta, ääni ei häivy mihinkään.

Lähetetty: 21.10.2011 18:09
Kirjoittaja Kilroy56
Scannasin auton VAG-COM ohjelmalla ja löytyi yx vika koodi, mitähän mahtaa tarkoittaa?
Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.LBL
Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K
Component: KSG PQ46 ELV 038 0455
Coding: 0091020851030E763804941570084B0B603C80
Shop #: WSC 76500

Component: Sounder n.mounted

Component: NGS n.mounted

Component: IRUE n.mounted

1 Fault Found:
00896 - Trunk Lock Unit (F256)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 29
Mileage: 197395 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:47:52


PS.
Mahdoinko kysyä oikeasta paikasta?

Lähetetty: 21.10.2011 18:30
Kirjoittaja Pasi Häkli
Takaluukun lukosta näyttää herjaavan epäselvää signaalia, satunnaista. Aiheuttaa muunmuassa sitä että takaluukun valo jää joko koko ajan palamaan tai ei syty lainkaan, joskus siis.. Ei siis ymmärrä onko takaluukku auki vai kiinni. Niitä lukkoja on kyllä mennyt rikki.

Lähetetty: 25.10.2011 13:45
Kirjoittaja wallu
Jep jep. Nyt sitten alkaneet jäähdytinnesteet hävitä. Alle ei tule läikkää ja moottorin suojamuovi kuiva. Viittaisko sitten kansivikaan. Kilsoja nyt 128tkm. Auto oli siis 2.0 tdi 125kw. Huomenna jäähdytin järjestelmän testaus. Jos jotain selviäisi.

Lähetetty: 25.10.2011 17:41
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ Myös egr-jäähdytin voi vuotaa jäähdytinnestettä pakoputkeen.

Lähetetty: 26.10.2011 17:11
Kirjoittaja wallu
Joo eipä löytynyt vuotokohtaa paineistuksella.

Eikä paisuntasäiliössä ollut pakokaasuja eli ilmeisesti kannen voi laskee pois.

Nyt siellä paisuntasäiliössä on huollon jäljiltä nestettä ainakin vähintään riittävästi eli muutaman päivän päässee ilman lisäystä.

Jäljelle jää sitten kait tuo Egr- jäähdytin, johonkin kai sen nesteen on hävittävä.

Aletaan huomenna kyseleen jos menis takuuseen.

Lähetetty: 26.10.2011 17:24
Kirjoittaja Pasi Häkli
Jos vaan saat sen takuuseen niin hyvä juttu. On aika työläs sen vaihto -> Apurunko ohjausvaihteineen alas ja hiukkassuodatin lattialle myös ennenkuin saa egr-jäähdyttimen vaihdettua.

Lähetetty: 27.10.2011 11:20
Kirjoittaja wallu
Takuuseen menee. Ja ens viikolla vaihdetaan egr. Ilmeisesti egr-jäähdytin ja venttiili on samaa osaa?
Ihme juttu jollei hävikki tällä korjaannu. Kiitos vinkistä!

Lähetetty: 27.10.2011 17:22
Kirjoittaja Pasi Häkli
On meillä semmosiakin tapauksia ollut missä nesteen syönti ei ole hävinnyt millään muulla kuin kannen uusinnalla, egr-jäähdyttimet vaihdettu jo aikasemmin jne. Toivottavasti sulla loppuu syönti sen jäähdyttimen vaihdon jälkeen.

Lähetetty: 22.11.2011 21:55
Kirjoittaja Leroy
Leroy kirjoitti:Tänne voi jo jotain laittaa..

1.9tdi Passat Variant Comfortline 2006

Ostaessa 7.6.2011 ajettu 137tkm, nyt 21.9.2011 144tkm

Huoletonta, lukuunottamatta seuraavia

*Runsas öljyvuoto EGR -venttiilistä. Sotkenut moottoritilan. Venttiili vaihtoon takuuseen ja moottoritilan pesu myös. Ei kustannuksia minulle.

Muuten ihan perushuolto vain teetetty. Ilmastoinnin huolto samalla. Edellinen omistaja on tähän vaihtanut 10tkm välein non-longlife öljyt uudesta asti ja ajattelin piruuttani jatkaa samalla linjauksella.
@149 567km:

*Startatessa airbagin merkkivalo jää palamaan ja näyttöön tietty "Airbag Fault" -ilmoitus

- kuljettajan istuimen alla viallinen liitin (korjattu lisätakuun piikkiin)

Lähetetty: 23.11.2011 10:00
Kirjoittaja Killer
Airbagin vika tod näk. joko kuskin tai apukuskin penkin alta liittimistä ei saa kunnolla enää kosketusta.
Johdot poikki ja tinata johdot yhteen sekä suojata sukalla, been there done that!

Lähetetty: 26.11.2011 10:28
Kirjoittaja Leroy
^Okei. Vähän tosin mietitytti, kun vika pamahti päälle Webaston käytön yhteydessä.... Olisiko voinut akusta virrat pudota sen verran, että heitti tuon herjan. Toisaalta akku ei ole edes kahta kuukautta vanha, eikä tällaista vikaa ole aiemmin ilmennyt Webastoa käyttäessäni.. :roll: No tiistaina ollaan viisaampia, takuuasiana tämä (ainakin toivottavasti) käsitellään.

edit. Killer oli oikeessa, kuskin penkin alla oli mulla se ongelma liitin. Käsijarrusta ei vielä oltu löydetty vikaa.