Golf 3 Variant, mukava alusta valittu

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Golf 3 Variant, mukava alusta valittu

Viesti Kirjoittaja jmr »

Yritin FFp:lläkin kysellä mukavaa ja lievästi sporttista alustaa (lue: ei pintakova) Golf 3 Variant TDI:hin (3/97). Joku maltillinen -30 mm pudotus olisi mukava vaihtoehto vakioiskareille saati sitten tonttiin asti laskemiselle.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... highlight=

Eibachilta saisi 30 mm jouset Pro Kit (kuva)(muttei Pro Damper -iskareita G3 Varianttiin). Mitkä iskarit kaveriksi? Vai kannattaako vielä harkita jotain alunperin keskenään yhteensovitettua sarjaa toiselta merkiltä?
Viimeksi muokannut jmr, 8.3.2004 19:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

eibachit oli mullakin III golf variantissa ja oli pintapehmeä. iskareina oli vakio iskarit mut passatissa mul oli eibachin jousien kanssa bogen iskarit ja se oli kyllä hivenen parempi!
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Eibachin 30 mm jousia (Eibach Pro-Kit) tässä on kovasti harkittu, mutta ne iskarit mietityttää. Weitecin GT -iskareita on suositeltu, mutta ne maksaa saman kuin koko Weitecin alustasarja (~400e), otti jousilla tai ilman. Voihan jouset myydä pois mutta kuitenkin. Tuliskohan kuinka kompromissiratkaisu Bogen Turbo Gas -iskareilla? Vois niillekin kysellä hinnan.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ensimmäisen soittelukierroksen tulokset paikalliseen varaosapuljuun:

Monroe "original".....320 euroa / kierros (ei ehkä paras madallukseen)
Monroe reflex.....360 euroa / kierros (sopii madallukseen, nopeuteen perustuva vaimennus)
Sasch kaasu, tuplaputkinen(sama kuin Boge Turbo Gas) ... 300 euroa / kierros
Vastaavat Boge/Sasch Motonetissa 242 euroa / kierros.

Sitten kysäisin huvikseen vielä että löytyykö Konia Golf III Varianttiin:
Koni Original ... 680 euroa / kierros
Koni Sport (kelt)..... 795 euroa / kierros

Lisäys:
Koni Special (pun) saksasta ... 422 euroa / kierros

Jokaiseen sitten päälle vielä Eibach Pro Kit 30 mm jousien hinta.
Viimeksi muokannut jmr, 22.2.2004 13:33. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

tOI BOGE ON VARMASTI KOKEILUN ARVOINEN. TIEDÄN AINAKIN ET MUUTAMAT OVAT TYKÄNNEET!
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Bogehan on Sasch:n tehtaan tuote eri nimellä ja se kehuttu Boge Turbo Gas on sama tuote kuin toi kaksiputkinen Sasch kaasuiskari.

Vielä olis vaihtoehtona ostaa Weitecin alustasarja ja myydä siitä ne Weitec 40 mm jouset (~100 eur) pois ja tilalle Eibachin 30 mm jouset. Noissa Weitecin GT -iskareissa on sokkasäätö, joten perä ei ainakaan jää laahaamaan maata.
Viimeksi muokannut jmr, 14.2.2004 16:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Mulla oli aikanaan Escortissa noita vakio iskareita madallusjousten kanssa. Mm. Sachs, Bilstein ja Kyb. Noista Sachsin iskarit toimivat parhaiten madalluksen kanssa, kestivät pisimpään ja oli sopivan jämäkkä ajella.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

MarkusK: kun vielä tietäs että jääkö perä sopivalle korkeudelle farkussa, kun ei ole takana korkeussäätöä. Jos ei jää niin sillon pitää vielä hankkia madaltavat jousilautaset eteen.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Mulla III:ssa madaltu ainakin vakio iskareiden kanssa takapää yhtä paljon ku etupää. Jos mietityttää niin kannattaa kyl hommata säädettävä niin ei ainakaan mene rahat hukkaan.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ei se samalle korkeudelle jääminen vielä haittaa kauheesti, mutta jos perä jää alemmas niin se jo harmittaa. Jouset sentään ovat eibachilla varianttiin eri.

Yksi vaihtoehto voisi olla Koni Special (punaiset):
http://www.lysimox.fi/index.asp?sivu=is ... lf&rivi=22

Edit:
Koni Specialit tilattu ja Eibachin Pro-Kit pistetään pian tilaukseen.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pasi1975
Viestit: 25
Liittynyt: 20.2.2004 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Koni special

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Siis onko noissa punaisissa koneissa jäykkyyden säätö ?

Tilaan itse EIBACH PRO-KIT 30MM sarjan, mutta hakkaan vielä toistaiseksi päätä seinään iskareiden osalta.

Takapään iskarit mitä ilmeisemminkin on erilliset jousiin nähden ja helppo vaihtaa. Eli niiden kanssa ei ole hoppua kun taas eteen olisi hyvä samalla jousien kanssa laittaa ne mitkä sinne jäävätkin.

Kovasti olen niihin bogen iskareihin kallistumassa, onko jollain kiinni autossa eibach + boget, jos on niin kerro onko ne hyvät eikä kovin pintakovat.

-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Mulla oli passatissa ja toimi kyllä ihan hyvin ja pintakoviksi ei voi haukkua!
______________________________


golf variant -00
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

pasi1975: noissa Punaisissa koneissa on se säädettävä ulosvaimennus ja sekin on vaikeamman kautta säädettävissä.

Bogeista kannattaa ottaa ne kaksiputkiset TurboGas -iskarit jotka ovat täysin vastaavat kuin Saschin kaksiputkiset.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pasi1975
Viestit: 25
Liittynyt: 20.2.2004 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Entäs keltaiset konit ? ne ainakin vaikuttaisi ihan mukavilta... ?

Ja mistä kannattaa osta koko läjä ?

-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Viimeksi muokannut jmr, 24.2.2004 23:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pasi1975
Viestit: 25
Liittynyt: 20.2.2004 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Hmm, mutta eteen voin varmaankin laittaa.... Ja taakse jotain muuta... Nuo kun on säädettävät niin varmaankin voisäätää ne sopiviksi taka iskareiden kanssa.

Muutenkin ajattelin, että jos ostan kalliit iskarit eteen niin takana voi / täytyy hetken pärjäillä vaikka vakio iskareilla. Nekun on helppo vaihtaa jälkeenpäin toisin kuin etupää.

-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

2 kpl Konin Sportteja eteen maksaa n. 250 euroa / kpl, jos et löydä tarjouksesta tai saksasta.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pasi1975
Viestit: 25
Liittynyt: 20.2.2004 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Jep, ne taidan laittaa eteen niin on ainakin sitten viimeisen päälle keula kunnossa.

Kiitoksia kaikille replynneille vinkeistä !

-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Juuri kävin hakemassa Matkahuollosta oman Eibach Pro-Systemin. Sarjan iskarit on valmistanut Sachs. Tiedä sitten onko noissa jotain eroa niihin perusmalleihin, esim. lyhennetty ulosjousto. Eli varmaan ne Bogen tai Sachsin kaasuiskarit soveltuvat ihan hyvin madallusjousille.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Jollain oli ollut probleemaa (vuotamista) niiden Eibachin iskareiden kanssa, eli kuulostaa ihan samoilta probleemilta kuin Sasch-Bogejen kanssa. Kuulemma hyvät iskarit, jos saa priimaa.
Laitoin tänään tilaukseen Eibach Pro-Kitin ja torstaina tuli pistettyä tilaus Koni Specialeista.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pasi1975
Viestit: 25
Liittynyt: 20.2.2004 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Mistä tilasit konit / mihin hintaan ? Taakse pitää jotkut iskarit kehittää mitkä tosiaan toimii siellä.

-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

(ot)Tuolla näkyy olevan nelosgolffiin asiallinen alusta myynnissä:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=10865
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Perjantaina tuli Eibachit, ylihuomenna tulee jo varmaan Konit ja tänään kävin ostamassa yläpään laakerit (toinen kuva)

Koni Special + Eibach Pro-Kit 30 mm

Edit: Torstai: yes, Konit on täällä.
Edit2: Valmis
Viimeksi muokannut jmr, 4.4.2004 9:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pasi1975
Viestit: 25
Liittynyt: 20.2.2004 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Mullakin on eibachit (pro-kit) tallissa odottamassa ja sasch kaasut joka nurkkaan (budjetti olisi mennyt överiksi oikeilla iskareilla)... Eteen ostin myös uudet jäähdytetyt jarrulevyt + palat.

Keskiviikkona kamat lyödään alle, mielenkiinnolla odotan.

-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Vinkkinä: alkup. iskareiden yläpäässä on harvinainen 7 mm kuusiokolo, uusissa 6 mm ja takapään alapäässä tarttet 24 mm lenkin/kiintoavaimen. Kannattaa nykästä jossain vaikka pulttikoneella löysemälle niitä etupään yläpultteja ja takapään akselin alapultteja, oli meinaan tiukassa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pasi1975
Viestit: 25
Liittynyt: 20.2.2004 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Jep, eli mulla on aika varattu huoltoon jossa joku muu likaa kätensä en minä :=) Ja ensviikolla sitten kulmien tarkastukseen / suuntaukseen.

-Pasi
Ikinä en enää osta ooppelia...
*2.0 GL Golf III variant -95*
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Aika jämäkkä siitä tuli silti vaikka pehmeää haluttiin :)
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Vastaa Viestiin