Sivu 1/1

Golf 3 Variant, mukava alusta valittu

Lähetetty: 11.2.2004 23:17
Kirjoittaja jmr
Yritin FFp:lläkin kysellä mukavaa ja lievästi sporttista alustaa (lue: ei pintakova) Golf 3 Variant TDI:hin (3/97). Joku maltillinen -30 mm pudotus olisi mukava vaihtoehto vakioiskareille saati sitten tonttiin asti laskemiselle.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... highlight=

Eibachilta saisi 30 mm jouset Pro Kit (kuva)(muttei Pro Damper -iskareita G3 Varianttiin). Mitkä iskarit kaveriksi? Vai kannattaako vielä harkita jotain alunperin keskenään yhteensovitettua sarjaa toiselta merkiltä?

Lähetetty: 12.2.2004 16:43
Kirjoittaja jyrki
eibachit oli mullakin III golf variantissa ja oli pintapehmeä. iskareina oli vakio iskarit mut passatissa mul oli eibachin jousien kanssa bogen iskarit ja se oli kyllä hivenen parempi!

Lähetetty: 12.2.2004 19:24
Kirjoittaja jmr
Eibachin 30 mm jousia (Eibach Pro-Kit) tässä on kovasti harkittu, mutta ne iskarit mietityttää. Weitecin GT -iskareita on suositeltu, mutta ne maksaa saman kuin koko Weitecin alustasarja (~400e), otti jousilla tai ilman. Voihan jouset myydä pois mutta kuitenkin. Tuliskohan kuinka kompromissiratkaisu Bogen Turbo Gas -iskareilla? Vois niillekin kysellä hinnan.

Lähetetty: 14.2.2004 11:20
Kirjoittaja jmr
Ensimmäisen soittelukierroksen tulokset paikalliseen varaosapuljuun:

Monroe "original".....320 euroa / kierros (ei ehkä paras madallukseen)
Monroe reflex.....360 euroa / kierros (sopii madallukseen, nopeuteen perustuva vaimennus)
Sasch kaasu, tuplaputkinen(sama kuin Boge Turbo Gas) ... 300 euroa / kierros
Vastaavat Boge/Sasch Motonetissa 242 euroa / kierros.

Sitten kysäisin huvikseen vielä että löytyykö Konia Golf III Varianttiin:
Koni Original ... 680 euroa / kierros
Koni Sport (kelt)..... 795 euroa / kierros

Lisäys:
Koni Special (pun) saksasta ... 422 euroa / kierros

Jokaiseen sitten päälle vielä Eibach Pro Kit 30 mm jousien hinta.

Lähetetty: 14.2.2004 15:47
Kirjoittaja jyrki
tOI BOGE ON VARMASTI KOKEILUN ARVOINEN. TIEDÄN AINAKIN ET MUUTAMAT OVAT TYKÄNNEET!

Lähetetty: 14.2.2004 15:50
Kirjoittaja jmr
Bogehan on Sasch:n tehtaan tuote eri nimellä ja se kehuttu Boge Turbo Gas on sama tuote kuin toi kaksiputkinen Sasch kaasuiskari.

Vielä olis vaihtoehtona ostaa Weitecin alustasarja ja myydä siitä ne Weitec 40 mm jouset (~100 eur) pois ja tilalle Eibachin 30 mm jouset. Noissa Weitecin GT -iskareissa on sokkasäätö, joten perä ei ainakaan jää laahaamaan maata.

Lähetetty: 14.2.2004 16:18
Kirjoittaja MarkusK
Mulla oli aikanaan Escortissa noita vakio iskareita madallusjousten kanssa. Mm. Sachs, Bilstein ja Kyb. Noista Sachsin iskarit toimivat parhaiten madalluksen kanssa, kestivät pisimpään ja oli sopivan jämäkkä ajella.

Lähetetty: 14.2.2004 16:20
Kirjoittaja jmr
MarkusK: kun vielä tietäs että jääkö perä sopivalle korkeudelle farkussa, kun ei ole takana korkeussäätöä. Jos ei jää niin sillon pitää vielä hankkia madaltavat jousilautaset eteen.

Lähetetty: 14.2.2004 16:28
Kirjoittaja jyrki
Mulla III:ssa madaltu ainakin vakio iskareiden kanssa takapää yhtä paljon ku etupää. Jos mietityttää niin kannattaa kyl hommata säädettävä niin ei ainakaan mene rahat hukkaan.

Lähetetty: 14.2.2004 17:51
Kirjoittaja jmr
Ei se samalle korkeudelle jääminen vielä haittaa kauheesti, mutta jos perä jää alemmas niin se jo harmittaa. Jouset sentään ovat eibachilla varianttiin eri.

Yksi vaihtoehto voisi olla Koni Special (punaiset):
http://www.lysimox.fi/index.asp?sivu=is ... lf&rivi=22

Edit:
Koni Specialit tilattu ja Eibachin Pro-Kit pistetään pian tilaukseen.

Koni special

Lähetetty: 22.2.2004 10:51
Kirjoittaja pasi1975
Siis onko noissa punaisissa koneissa jäykkyyden säätö ?

Tilaan itse EIBACH PRO-KIT 30MM sarjan, mutta hakkaan vielä toistaiseksi päätä seinään iskareiden osalta.

Takapään iskarit mitä ilmeisemminkin on erilliset jousiin nähden ja helppo vaihtaa. Eli niiden kanssa ei ole hoppua kun taas eteen olisi hyvä samalla jousien kanssa laittaa ne mitkä sinne jäävätkin.

Kovasti olen niihin bogen iskareihin kallistumassa, onko jollain kiinni autossa eibach + boget, jos on niin kerro onko ne hyvät eikä kovin pintakovat.

-Pasi

Lähetetty: 22.2.2004 11:13
Kirjoittaja jyrki
Mulla oli passatissa ja toimi kyllä ihan hyvin ja pintakoviksi ei voi haukkua!
______________________________


golf variant -00

Lähetetty: 22.2.2004 13:30
Kirjoittaja jmr
pasi1975: noissa Punaisissa koneissa on se säädettävä ulosvaimennus ja sekin on vaikeamman kautta säädettävissä.

Bogeista kannattaa ottaa ne kaksiputkiset TurboGas -iskarit jotka ovat täysin vastaavat kuin Saschin kaksiputkiset.

Lähetetty: 22.2.2004 13:34
Kirjoittaja pasi1975
Entäs keltaiset konit ? ne ainakin vaikuttaisi ihan mukavilta... ?

Ja mistä kannattaa osta koko läjä ?

-Pasi

Lähetetty: 22.2.2004 13:38
Kirjoittaja jmr

Lähetetty: 22.2.2004 13:42
Kirjoittaja pasi1975
Hmm, mutta eteen voin varmaankin laittaa.... Ja taakse jotain muuta... Nuo kun on säädettävät niin varmaankin voisäätää ne sopiviksi taka iskareiden kanssa.

Muutenkin ajattelin, että jos ostan kalliit iskarit eteen niin takana voi / täytyy hetken pärjäillä vaikka vakio iskareilla. Nekun on helppo vaihtaa jälkeenpäin toisin kuin etupää.

-Pasi

Lähetetty: 22.2.2004 14:03
Kirjoittaja jmr
2 kpl Konin Sportteja eteen maksaa n. 250 euroa / kpl, jos et löydä tarjouksesta tai saksasta.

Lähetetty: 22.2.2004 15:10
Kirjoittaja pasi1975
Jep, ne taidan laittaa eteen niin on ainakin sitten viimeisen päälle keula kunnossa.

Kiitoksia kaikille replynneille vinkeistä !

-Pasi

Lähetetty: 23.2.2004 18:59
Kirjoittaja MarkusK
Juuri kävin hakemassa Matkahuollosta oman Eibach Pro-Systemin. Sarjan iskarit on valmistanut Sachs. Tiedä sitten onko noissa jotain eroa niihin perusmalleihin, esim. lyhennetty ulosjousto. Eli varmaan ne Bogen tai Sachsin kaasuiskarit soveltuvat ihan hyvin madallusjousille.

Lähetetty: 23.2.2004 19:03
Kirjoittaja jmr
Jollain oli ollut probleemaa (vuotamista) niiden Eibachin iskareiden kanssa, eli kuulostaa ihan samoilta probleemilta kuin Sasch-Bogejen kanssa. Kuulemma hyvät iskarit, jos saa priimaa.
Laitoin tänään tilaukseen Eibach Pro-Kitin ja torstaina tuli pistettyä tilaus Koni Specialeista.

Lähetetty: 26.2.2004 12:25
Kirjoittaja pasi1975
Mistä tilasit konit / mihin hintaan ? Taakse pitää jotkut iskarit kehittää mitkä tosiaan toimii siellä.

-Pasi

Lähetetty: 26.2.2004 17:58
Kirjoittaja jmr

Lähetetty: 28.2.2004 16:48
Kirjoittaja jmr
(ot)Tuolla näkyy olevan nelosgolffiin asiallinen alusta myynnissä:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=10865

Lähetetty: 8.3.2004 18:01
Kirjoittaja jmr
Perjantaina tuli Eibachit, ylihuomenna tulee jo varmaan Konit ja tänään kävin ostamassa yläpään laakerit (toinen kuva)

Koni Special + Eibach Pro-Kit 30 mm

Edit: Torstai: yes, Konit on täällä.
Edit2: Valmis

Lähetetty: 14.3.2004 16:12
Kirjoittaja pasi1975
Mullakin on eibachit (pro-kit) tallissa odottamassa ja sasch kaasut joka nurkkaan (budjetti olisi mennyt överiksi oikeilla iskareilla)... Eteen ostin myös uudet jäähdytetyt jarrulevyt + palat.

Keskiviikkona kamat lyödään alle, mielenkiinnolla odotan.

-Pasi

Lähetetty: 14.3.2004 18:06
Kirjoittaja jmr
Vinkkinä: alkup. iskareiden yläpäässä on harvinainen 7 mm kuusiokolo, uusissa 6 mm ja takapään alapäässä tarttet 24 mm lenkin/kiintoavaimen. Kannattaa nykästä jossain vaikka pulttikoneella löysemälle niitä etupään yläpultteja ja takapään akselin alapultteja, oli meinaan tiukassa.

Lähetetty: 14.3.2004 23:47
Kirjoittaja jmr

Lähetetty: 15.3.2004 9:58
Kirjoittaja pasi1975
Jep, eli mulla on aika varattu huoltoon jossa joku muu likaa kätensä en minä :=) Ja ensviikolla sitten kulmien tarkastukseen / suuntaukseen.

-Pasi

Lähetetty: 15.3.2004 10:28
Kirjoittaja jmr
Aika jämäkkä siitä tuli silti vaikka pehmeää haluttiin :)