Tein pientä huoltoa passattiin ja tapahtui kummia. Öljynvaihtohuollon yhteydessä päätin näppäränä poikana vaihtaa venttiilikannen tiivisteet ns. laajana vaihtona.
Eli:
- Venttiilikannen tiivisteet
- Koneen takaa nokka-akselin tiiviste ja molemmin puolin kuppitiivisteet
- Kiristimen alta tiivisteet
- Huohottimen putket
- Normaalihuollon mukaisesti kaikki suodattimet ja lisäksi tulpat
Nyt meno muuttui mielenkiintoiseksi. Tyhjäkäyntiä käy tasaisemmin kuin aiemmin mutta uutena sivuäänenä pitää "kahisevaa" ääntä. Tasaisesti kiihdyttäessä kiihtyy normaalisti mutta kun polkaisee enemmän niin vähän kuin tukehtuisi ja koko vekotin tärisee pirun voimakkaasti. Ennen huoltoa ainoat viat olivat tyhjäkäynnin pikku seilaaminen, kevyt ajoittainen nykiminen kiihdyttäessä 2000-3000rpm ja öljyn käry hytissä
Onko jotain tiettyä mikä moista aiheuttaa ja mitähän olen onnistunut rikkomaan tuossa touhuessani?
Autohan oli siis -99 vuoden ACK koneella
Passat V6 huollon jälkeistä vikaa
Re: Passat V6 huollon jälkeistä vikaa
Jaahas tämäkin ongelma korjaantui niinkin yksinkertaisesti kuin tulpanjohtojen vaihdolla. Jännä vaikutus noilla viallisilla johdoilla.
Re: Passat V6 huollon jälkeistä vikaa
Eli "rikkoontuminen" tuli huollossa?jayz kirjoitti:Tein pientä huoltoa passattiin ja tapahtui kummia... mitähän olen onnistunut rikkomaan tuossa touhuessani?