Venttiilivarren gymmit

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Vari ja Antti
Viestit: 3
Liittynyt: 21.8.2017 7:30

Venttiilivarren gymmit

Viesti Kirjoittaja Vari ja Antti »

Jaa minkälainen operaatio lie vm 2002 1.6 azd golffiin vaihtaa kumit venttiilin varteen. Onnistuuko ilman kannen irrotusta.
Vuonna paavo tuli "kaalihakkuriin" (lata) vaihettua narusysteemillä...eli narua tulpanreijästä jne...
Kaippa paineilmalla kätevämpi ja asianmukaisin työkaluin!!????
Vari ja Antti
Viestit: 3
Liittynyt: 21.8.2017 7:30

itse itselleni vastaan

Viesti Kirjoittaja Vari ja Antti »

Jaa eikö ole tietämystä? Taijan viiä sitte johonki pajalle!
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Venttiilivarren gymmit

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Jaa että kumien vaihto onnistuisi jotain epävirallista jekkulankaviritystä noudattaen, mutta "virallisia" ohjeita (eli jakopään purkaminen ja kannesta muutama pultti pois) seuraten se ei sitten enää luonnistukaan? Vai onko niin kiire ettei yhtä viikonloppua voi pyhittää operaatiolle?

Ihan vaan mielenrauhan takaamisen vuoksi käyttäisin kyllä kantta auki ja putsaisin sen kannen myös samalla polttoöljy/bensakylvyssä, ainakin siis jos autoa on tarkoitus vielä pitää kotvan aikaa. Tuollaisia pultti/kansipahvisettejä löytynee ebaystä ihan edukkaasti, puhutaan siis alle 100 eurosta.
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Venttiilivarren gymmit

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

No eikai ny herran jumala kukaan nappaa kantta irti jos haluaa vaihtaa pelkät ohjarin kumit.
Iän päivät niitä on vaihdettu kansi paikallaan.
Ko. sylinteri yläkuoloon ja tulpanreiästä paine pyttyyn ettei venttiilit karkaa.
Sitten koneesta riippuen nokka-akseli tai keinut pois edestä ja tarkoitukseen soveltuvalla venttiilijousipuristimella jousta kasaan niin paljon et saa lukot auki. Sitten romut pois edestä ja kumin vaihto. Ja sama toistetaan 16 kertaa.

Eri asia sitte on et onko pelkästä kumien vaihdosta hyötyä kuin hetkeksi. Konsernin koneissa kun tuppaa itse ohjurit kulumaan ja kuluneiden ohjureiden kanssa tuntuu uudet kumit myös kuluvan aika äkkiä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Vari ja Antti
Viestit: 3
Liittynyt: 21.8.2017 7:30

Re: Venttiilivarren gymmit

Viesti Kirjoittaja Vari ja Antti »

jep kiitos, tämä oli kymysyksen takana...joku väitti ettei onnistu vaihtaa kantta irrottamatta. Noh kokeilen ja jos venttiili tippuu (asento)niin sitte kansi veke.
tjoo 300000th ajettu auto jos tällä sais muutaman lisäkilometrin ko pirssiin..lähinnä hävettää kun seisonnan jälkeen starttaa nii pöläyttää sauhut
jaketech
Viestit: 97
Liittynyt: 21.4.2013 12:48
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Venttiilivarren gymmit

Viesti Kirjoittaja jaketech »

mäntä ku on ylhäällä ja venttiili karkaa ni ei se pitkälle pötki, saa pihteillä vedettyy ylös.
mun kilpaautoon tuli vajaat 300tkm ajettu kansiaihio ni piti vaihtaa ohjurit, oli aika väljät.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T ;)
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine ;)
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
Vastaa Viestiin