passat variant 1.8t -00 airbag ongelma

Kaikki tekniikkaan liittyvä
passattimies
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2017 7:55

passat variant 1.8t -00 airbag ongelma

Viesti Kirjoittaja passattimies »

Tervehdys.
Otsikon mukainen ongelma siis autossa.airbag valo palaa siis koko ajan.aiemmin käytetty liikkeessä luetuttamassa vikakoodit.koodia en muista mutta tarkoitti liian korkeaa jännitettä kuskin penkin bägissä.
Eilen yritin lueskella itse noita vikakoodeja sellaisella "köyhänmiehen" lukijalla merkiltään quicklynks t40.ei antanut ainuttakaan koodia vaikka nyppäs kuskin penkistä liitimenkin irti.yhdistin keltaisen liittimen johdot suoraan toisiinsa kiinni,ei mitään vaikutusta.onkohan tuo vikakoodinlukija mahd.paskana vai oisko parempaa tietoa jollain?itse en näistä jutuista kovinkaan paljon tajua. Löytyisiköhän tätä kautta lahden seudulla asustelevaa nikkaria joka pystyisi lukemaan nuo vikakoodit ja mahdollisesti nollaamaan ne tai keksimään jonkun älyllisen ratkaisun tohon ongelmaan.korvausta vastaan tietenkin.olen kaikesta avusta ja vinkeistä kiitollinen.
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: passat variant 1.8t -00 airbag ongelma

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Yleismallin lukijat lukevat vain moottorinohjaimen tarjoamat yleisen OBD-standardin mukaiset vikakoodit. Muihin ohjainlaitteisiin niillä ei yleensä pääse, eivätkä turvatyynypuolen viat kosketa moottorinohjaimen sielunelämää millään tavoin joten siellä ne eivät ikinä tule myöskään näkymään.

Toki on olemassa noita VAG-spesifisiä lukijoitakin jotka lupaavat tukea yksilöllisesti eri ohjainlaitteille.

Ilmeisesti etupenkeissä on sivutyynyt kun sieltä penkin alta keltainen johto löytyi? Voi olla että se tyynyn räjäytin on rikki, sisäinen vika siis eli tarkoittaa koko turvatyynyn vaihtamista selkänojan sisältä (eli suomeksi: osta toinen penkki purkaamolta)

nimim. Kilu taisi olla Lahdesta päin ja omistaa lukuvehkeet, yv:tä hänelle.
passattimies
Viestit: 2
Liittynyt: 10.9.2017 7:55

Re: passat variant 1.8t -00 airbag ongelma

Viesti Kirjoittaja passattimies »

Näin vähän arvelinkin tuosta lukijasta..kiitoksia kovasti tiedoista ja vinkeistä.
Vastaa Viestiin