Passat 3c turbon alipaine ongelma

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Samperi
Viestit: 4
Liittynyt: 29.9.2017 19:40

Passat 3c turbon alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Samperi »

Itselle hieman oudompi ongelma, eli vikakoodia P0243 pukkaa.

Letkut ok, alipainekello siipien ohjaukseen ok, maffi vaihdettu, N75 eli alipaineboksi otettu toisesta passatista (AVK:lta). Mikään edellä olevista ei auttanut vikaan.

Sitten mittasin niin nro6 johdosta (ymmärtääkseni johdotuksen numerointi menee samalla tavalla kuin alipaine letkujenkin eli alipaine letkun paikka 6 ohjaus solenoidiin johdosta 6?) eli ahtimen ohjaukseen tulevalle N75 solenoidille tulee vain 3,4V... Samoin EGR:ää ohjaavalle solenoidille tulee 3,4V. muihin tulee 12 ja rapiat voltteja

Alipainepalloon, ilmanputsariin tulee alipaine näistä letkuista. Kokeilin niin turbon siivet liikkuu niiden alipaineella hyvin samoin EGR liikkuu eli tällä päädyin että jostain pitäisi löytää se 12volttia varmaankin EGR:n ja ahtimen solenoidille. Olisiko jollain ideoita?

Niin ja maadoitukset mittasin koneen rungon, auton rungon ja laturin runkojen välilä ja ihan ok nekin olivat...
Ja siis auto on limp modessa, voiko se rajoittaa voltteja?
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3c turbon alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Et saa normi yleismittarilla mitään järjellistä pihalle (et siis näe jännite vaihtelua) egr:n tai n75:sen ohjausjohdosta koska sinne tulee 300hz pwm signaali.
Oliko vikakoodissa lisäselvitystä et kumpi puoli on auki? Maa vai plussa?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Samperi
Viestit: 4
Liittynyt: 29.9.2017 19:40

Re: Passat 3c turbon alipaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Samperi »

Okei, luulin että yleismittarilla olisi saanut jotain järkevää aikaiseksi :)

Vikakoodion tosiaan on katkos/oikosulku maahan

JOhtosarjoissakaan en nähnyt että olisi hankaumia. Mistä tuo alipaineboxi saa edes maadotuksen?
Vastaa Viestiin