VW Passat 3B vuoto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
nicce64
Viestit: 4
Liittynyt: 5.10.2017 17:22

VW Passat 3B vuoto

Viesti Kirjoittaja nicce64 »

-98 vuosimallin passat 1.8 vuotaa ilmeisesti polttoainetta. Vika ilmeni täysin yllättäen kun auto oli seissyt paikallaan noin kahdeksan tuntia. Auton tankki oli tankattu täyteen edellis päivänä, jonka jälkeen ajettu reilut 80km.

Vuoto kohta on apukuljettajan paikan alla oleva letku --> oikeasta eturenkaasta kohti perää noin 10cm. Letku tulee moottorista päin ja päätty noin 20cm eturenkaan jälkeen. Letkusta alkoi pudota öljyn ja ilmeisesti bensaan sekoitusta. Väri oli aluksi tummaa, jonka jälkeen sieltä valui täysin kirkasta nestettä.

Osaako kukaan fiksumpi antaa neuvoa mistä vuoto johtuu, onko neste bensaa ja mikä letku virka on?

Ohessa kuvat letkun paikasta ja itse letkusta.


Kuva

Kuva
Tomppa-
VCF Member
Viestit: 422
Liittynyt: 3.6.2011 20:20
Paikkakunta: Klaukkala

Re: VW Passat 3B vuoto

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

Eikös toi oo ilmastoinnin kondensioveden poisto letku?
nicce64
Viestit: 4
Liittynyt: 5.10.2017 17:22

Re: VW Passat 3B vuoto

Viesti Kirjoittaja nicce64 »

Tomppa- kirjoitti:Eikös toi oo ilmastoinnin kondensioveden poisto letku?
Kyseissä mallissa kun ei ole ilmastointia niin se ei voi olla kondensioveden poisto letku.
jokuvaan
Viestit: 65
Liittynyt: 13.4.2016 21:25
Paikkakunta: Tampere

Re: VW Passat 3B vuoto

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Itsellä kävi samanlailla, bensaahan sieltä puski kun olin tankannut täyteen. Tarkkaa syytä en varmaksi osaa sanoa, mutta itse tulin tällaiseen johtopäätökseen:
Tankkasin myös paisuntasäiliön täyteen, kun oli pitkä matka tiedossa. Polttoaine alkoi varmaan lämmetä ja laajeta, ja ilman paisuntatilaa se puskee tankin huohotusletkusta pihalle. Se epämääräinen nappula ilmansuodattimen päällä pitäisi olla tankin huohotusventtiili, voipi sekin olla ehkä hajalla?
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Passat 3B vuoto

Viesti Kirjoittaja ibel »

Haiseeko se neste edes bensalle? :D
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Vastaa Viestiin