Defa sisäpistoke b7

Kaikki tekniikkaan liittyvä
ristoksi
Viestit: 5
Liittynyt: 22.8.2017 16:42

Defa sisäpistoke b7

Viesti Kirjoittaja ristoksi »

Säteilylämmittimen elementti oli helppo nakki, mutta sisäpistokkeen asennuksessa tuli seinä vastaan. Onko jollakin tietoa b7:n läpivienneistä, mistä johdon saisi menemään?

Hansikaslokero lähti lopulta irti, kun irrotti ruuvit, päätyosan ja alhaalta ruuvimeisselillä väänsi neliökolosta.

Siellä ei kuitenkaan näyttäisi olevan mitään paikkaa mistä vetää. Ylhäällä on airbag, alempana ilmeisesti ilmastointi tms.

Oliko akun takana jotain holkkeja kuskin puolelle?
ristoksi
Viestit: 5
Liittynyt: 22.8.2017 16:42

Re: Defa sisäpistoke b7

Viesti Kirjoittaja ristoksi »

Halleluja. Löytyi täydellinen opas:

http://petriojk.blogspot.fi/2016/07/pas ... j.html?m=1
ristoksi
Viestit: 5
Liittynyt: 22.8.2017 16:42

Re: Defa sisäpistoke b7

Viesti Kirjoittaja ristoksi »

Selostan kuitenkin tähän miten asennus meni. Aikaa paloi kaksi päivää, kun ei hirveästi ole kokemusta. Autona siis passat variant b7 2013 2.0 tdi dsg.

Säteilyelementin asennus öljypohjaan oli helppoa. Pohjamuovi vain pois (n kappaletta ruuveja) ensin. Sitten mulla oli huopa öljypohjan suojana, josta leikkasin sopivan palasen pois, jotta elementti mahtui paikalleen. Paikka on siis alhaalta katsottuna oikealla. Defan kiinnityspalikka tuntui ensin ettei ole sopiva, mutta oli varmaan tarkoituksella hieman nafti, jotta kiristämällä asettui tiukasti. Ainiin ja ensin hioin pohjaa ja putsasin liinalla. Levitin myös tahnan.

Sitten oli vuorossa haaroituskappaleen asennus. Ensin lyhyt defakaapeli elementin perään ja siihen haaroitin. Vedin kaapelin auton kulkusuunnassa kstsottuna vasemmalle, eli elementin jälkeen tuli heti täyskäännös taaksepäin. Kaapelin kiinnitin nippusiteillä ilmeisesti kallistuksenvakaajan putkeen?

Haaroittimesta vedin ulkopistokkeen lokarin vierestä keulaan ja ainakin nyt väliaikaisesti on nippusiteillä maskissa kiinni. Maadoituspiuhalle löytyi paikka öljypohjaa vastapäätä olevassa jossain pohjalevyssä. Sopiva ruuvi piti vain löytää.

Sisäpistoke olikin ensi alkuun kimurantti. Onneksi löytyi tuo ylempänä oleva hyvä ohje. Läpivienti on akun takana, joten ensin akku pois. Irrotin plus- ja miinusnavat ja akun alareunassa olevan kiinnikkeen. Käsi mahtui juuri ja juuri letkujen välistä. Lopuksi akkukotelo lähti venkslaamalla. Yksi kiinnike katkesi.

Nyt näkyikin jo läpiviennit. Oikealla johdot, josta varmaan saisi myös, mutta laitoin vasemmanpuoleisesta. Läppä lähtee vetämällä ja tein siihen reiän johdolle.

Sisäpuolella kuskin jalkotilasta otin ensin kaasupolkimen takaa suojan pois, pari ruuvia. Samoin otin tavaralokeron avaamalla ja vetämällä vain saranoiltaan. Sitten jalkatilan yläosan suoja taas ruuveilla. Samalla irtoaa obd-pistoke. Lopuksi vielä keskikonsolin sivun suoja, yksi ruuvi ja venkslausta.

Johdon pää näkyi kaivamalla pehmusteiden takaa ja otin sen esiin. Kuljetin johdon kuljettajan jalkatilan yläosasta keskikonsolin taakse. Sinne riitti siis yksi defajohto, joka tuli haaroituspaketin mukana. Kokeilin myös jatkojohtoa, mutta kun laitoin puhaltimen vänkärin vasemmalle puolelle, johtoa oli liikaakin. Päädyin ratkaisuun, jossa laitoin pistorasian keskikonsolin sisään, ja ulos näkyy ainoastaan lämmittimen virtajohto, joka menee siis vänkärin alavasemmalta konsolin sisään. En tarvinut siis yhtään jatkojohtoa.

Linkin ohjeista poiketen ei tarvinut irroittaa radioa eikä hanskalokeroa. Eli aika vähillä purkamisilla pääsi. Puhaltimen ruuvasin keskikonsolin oikealle puolelle yläviistoon puhaltamaan.

Siinä se. Jos jollakin on tietoa niin voisi kommentoida onko se ohut n. 3 cm paksuinen putki kallistuksenvakaaja ja onko siihen turvallista nippusiteellä kiinnittää? Samoin onko laillinen viritys tuo, että sisätilalämmittimen pistorasia on keskikonsolik sisällä, jolloin sen voi irroittaa rasiasta vain yhden suojamuovin edestä ensin irroittamalla.
Vastaa Viestiin