Passat 3bg climatronic oireilee

Kaikki tekniikkaan liittyvä
jokuvaan
Viestit: 65
Liittynyt: 13.4.2016 21:25
Paikkakunta: Tampere

Passat 3bg climatronic oireilee

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Kävi tuossa sillä lailla, että pitkää matkaa ajaessa koppi kuumeni saunaksi kaikissa lämmön asennoissa. LO-asennossa taas puhalsi hyvin nopeasti kopin jääkaapiksi.

Ajoin climatronicin testit, tuli seuraavat koodit (ja kilttinä ihmisenä selvitin myös niiden merkityksen):

0318 Air Conditioner Pressure Switch
04F7 Temperature Flap Servo Motor
025B Footwell/Defrost Flap Servo Motor
04FA Recirculation Flap Servo Motor

Varsinainen kysymys on, hoksaisiko joku jonkin yhteisen tekijän näille koodeille, jos vaikka joku liitin löysänä?
Tai toisena vaihtoehtona, näitten servojen sijaintia?

Joka koodin perässä oli 00, en löytänyt sen merkitystä.
Tomppa-
VCF Member
Viestit: 422
Liittynyt: 3.6.2011 20:20
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Passat 3bg climatronic oireilee

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

Noita läppämoottoreita löytyy sieltä aikalailla sen keskikonsolin takaa missä mankka ja toi climakin on.. Ainakin niitä näkee kun ottaa sivumuoveja irti jalka tiloista ja kattelee fikkarilla.
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Passat 3bg climatronic oireilee

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Voi olla että yksi jumittava servo vetää koko systeemin kyykkyyn eli kaikki kertoo olevansa rikki. VCDS kiinni niin näkee reaaliajassa jokaisen moottorin asennon pyynnin ja toteutuman. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sen lämmönsäätömoottorin asentotietopotikka on kulahtanut kakaksi. Itse moottori tuntuu toimivan ok jos ääriasentopyynneillä kuitenkin liikkuu. Uudet täydelliset yksiköt jotain 60-100e saksasta, vaihtoon ois ihan kiva olla lämmin halli. Saa vaihdettua hanskalokeron purkamalla, löytyy sieltä takaa keskeltä radiokonsolin alta missä lattiamattoakin. Maton leikkaa puukola helvettiin sieltä kohdilta niiin saa sopivilla työkaluilla purettua ne moottorit. Tais olla joku kuutosen kuusiokolohylsy.

edit. tässä ihan hyvät ohjeet. Itse en sahaillu noita muovinrääpäleitä pois kun sen maton palasen irrottamalla mahtu työkalut väliin yhtä lailla.

https://www.youtube.com/watch?v=SDYD4jmUdis&t=1s" onclick="window.open(this.href);return false;



edit2. niin tai sitten joku sisäsuulakkeiden lämpöanturi kertoo ihan jotain muuta kuin mitä pitäisi, sen vuoksi autosäätö ei toimi. Nuo lämpötilalukematkin saa vcds:llä selville, katsokaa ne ensin ennenkuin lähdette purkamaan tai ostamaan mitään.
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3bg climatronic oireilee

Viesti Kirjoittaja ibel »

Mulla Passatti aluks anto myös 04F7 ja 04FA koodeja, saatto olla joku muukin. Mulla ne poistu kun ajelin kaikki ääriasentoihin useemman kerran, ja lopulta näytti 444. :lol:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Vastaa Viestiin