Sivu 1/1

1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa

Lähetetty: 9.12.2017 21:17
Kirjoittaja Jaska95
Hellurei,

Hakuhommista huolimatta, ei löytynyt vastaavanlaista keissiä. - 94 Golf 1.9TDI AHU-tekniikalla ei halua käynnistyä kuin lämpimänä kaasu pohjassa. Seuraavana vianetsintää ja jo tehtyjä toimenpiteitä lueteltuna:

-uusi akku ja startti
-startti pyörittää liki 1000rpm ja auto ikään kuin jo käy, muttei käynnisty kun vasta kaasua antaessa.
-kylmänä niin ranttu ettei lähde käyntiin (onneksi webasto)
-anturitiedot loogisia (lämpötilat, ilmamassa, kaasupolkimen asento, pyörimisnopeudet, suihkutusmäärä ja ennakot, lähdejännite yms) ja saatavilla, polttoaineen lämpötila normaalilämmössä 145?
-IQ-arvo 3
-Ajoitukset sinisen viivan pinnassa VCDS:llä katsottuna
-EGR tulpattu ja ohjelmoitu pois
-viime kesänä tehty kansiremontti ja suihkut uusittu
-sammutinsolenoidin ohituksella ei vaikutusta
-PA-paluulinjan letkuja vaihdeltu, ei kirkkaita letkuja :(
-ei vikakoodeja

Ainoa mikä tulisi mieleen olisi määränsäädin, käynnistys hetkellä (kun kaasupohjassa käynnistyy) suihkutusmäärä 20mg/str, miten sitä saa lisättyä?

Re: 1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa

Lähetetty: 10.12.2017 9:32
Kirjoittaja Jultsu
Jos polttoaineen lämpö näyttää päälle 140 astetta niin siellä on EVRY kötösteltynä PA-anturin johtoihin.. Siinä varmaan syykin huonoon käynnistyvyyteen.

Re: 1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa

Lähetetty: 10.12.2017 13:22
Kirjoittaja Tero Paalanen
^Jakajapumpun evry ei huijaa polttoaineenlämpötilaa, vaan määräsäädintä.

Mutta tosiaan tuo polttoaineen lämpötila on liian suuri. Anturi-, tai johtovika kenties. Tai sitten sinne joku on tosiaan laittanut "evryn" ihan väärään paikkaan.

Re: 1Z/AHU ei käynnisty kuin kaasupoljin pohjassa

Lähetetty: 10.12.2017 21:19
Kirjoittaja Jaska95
Mutta mikä selittää sen, että autolla oon ajanu liki 2000km ilman ongelmia ja vika tulee sillä välin, kun käyn asunnolla noin 5min ja yritän lähteä ajelemaan?